bananas Skrevet February 13, 2009 Rapporter Skrevet February 13, 2009 Nærmest en form for mediacenter pc - men med rigtigt tastatur og keyboard. http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/desktop-studio-hybrid?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~ck=mn Er der nogen, der har erfaring med sådan en fætter? Nogen problemer? Og er det en god idé at smide et blu-ray drev i? Umiddelbart ser den ud til at passe perfekt til mine behov for en ekstra pc, der kan kobles på faldskærmstv'et, afspille videofiler, og downloade dem (har NAS til at gemme dem på) og lave lidt lettere browsning. Samtidigt med meget et meget lavt strømforbrug - hvilket også er en faktor eftersom den nemt kommer til at være tændt i døgndrift.
Rikke Rost Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Den har kun 10/100mbit netværkskort...... Det kommer du til at hade, såfremt du vælger en serverbaseret løsning til alle dine filer....og film..... Det er ganske enkelt ikke godt nok idag.
credde Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Har du ikke overvejet en Playstation 3, den har jo allerede Blu-Ray drevet plus den kan også bruges til streaming og almindelig surfing (ved at koble et tastatur til).
Gio Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Den har kun 10/100mbit netværkskort...... Det kommer du til at hade, såfremt du vælger en serverbaseret løsning til alle dine filer....og film..... Det er ganske enkelt ikke godt nok idag.Længere nede står der: "Integreret netværksstik 10/100/1000 LAN (RJ45)" i "Porte med ekstern adgang". Derudover ser det kun ud til den kan håndtere 2 kanals stereo: "Intel High Definition Audio 2.0"
Rikke Rost Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Det virker så til at der er fejl i noget af det..... For 10/100 er skrevet under trådløst......
Rikke Rost Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Og der står giga under trådløst lan på deres amerikanske site....:( http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/desktop-studio-hybrid?c=us&cs=19&l=en&ref=dthp&s=dhs Og det er halv pris i USA på det...... Men fed lille pc ellers. Bare synd den kører med Vista... Det er næsten garanti for ringe performance.
Gio Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Det virker så til at der er fejl i noget af det..... For 10/100 er skrevet under trådløst......Og der står giga under trådløst lan på deres amerikanske site....:( http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/desktop-studio-hybrid?c=us&cs=19&l=en&ref=dthp&s=dhsDet er Dell! Det er snarere reglen end undtagelsen, at de roder rundt med sådanne ting. Sågar også priserne kager de rundt i ofte
Rikke Rost Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Ja...... :( Kvaliteten er desværre heller ikke noget at råbe hurra for.....
Gio Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Ja...... :( Kvaliteten er desværre heller ikke noget at råbe hurra for.....Jeg har heller aldrig været Dell-fan - men det er jo en smagssag. Acer, derimod, rører jeg ikke med en ildtang under nogle omstændigheder - hvis jeg kan undgå det. Måske Credde's forslag om en PS3 ikke var helt så dumt!?
bananas Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 En PS3 kan ikke downloade "sjove ting", så det er en reel pc jeg er ude efter. Min erfaring med ikke pc bokse er at det kun er et spørgsmål om tid før man sidder med en videofil, som ikke kan afspilles af sådan en boks Den har 1GBit netkort - det har jeg trods alt tjekket - det ville helt rigtigt være noget totalt sovs uden. Og det der med wireless er reelt overflødigt - er for ustabilt at se hd-film eller lign. over wirelesss. Lyd kan vistnok komme ud i 5.1 eller 7.1 - optisk link.
dabp Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Byg din egen... Du betaler altså dell for at strikke de billigste komponenter sammen til overpris... Jeg anbefaler aldrig dell til private...
michael k Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Byg din egen... Du betaler altså dell for at strikke de billigste komponenter sammen til overpris... Jeg anbefaler aldrig dell til private... ja men tilgengäld BESKYTTER DEN MILJÖET!!!!!!! det er alle pengene värd så kan vi alle köre i store forurenende v12´ere og kaste om os med affald... Dells nye lille computer skal nok beskytte miljöet!! "Dells mest unikke, stilfulde og pligtopfyldende stationære pc. Udviklet til at passe ind i dit miljø, samtidig med at den beskytter miljøet." det er satme godt klaret af en lille computer ..
dabp Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 ja men tilgengäld BESKYTTER DEN MILJÖET!!!!!!! det er alle pengene värd så kan vi alle köre i store forurenende v12´ere og kaste om os med affald... Dells nye lille computer skal nok beskytte miljöet!! "Dells mest unikke, stilfulde og pligtopfyldende stationære pc. Udviklet til at passe ind i dit miljø, samtidig med at den beskytter miljøet." det er satme godt klaret af en lille computer .. Damn, den detalje havde jeg ikke lige luret... Beklager, så får den herfra.....
Lollikken Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 En PS3 kan ikke downloade "sjove ting", så det er en reel pc jeg er ude efter. Min erfaring med ikke pc bokse er at det kun er et spørgsmål om tid før man sidder med en videofil, som ikke kan afspilles af sådan en boks Den har 1GBit netkort - det har jeg trods alt tjekket - det ville helt rigtigt være noget totalt sovs uden. Og det der med wireless er reelt overflødigt - er for ustabilt at se hd-film eller lign. over wirelesss. Lyd kan vistnok komme ud i 5.1 eller 7.1 - optisk link. Jeg spottede i hvert fald også en lille optisk port på bagsiden så lyden burde ikke være et problem. Har du overvejet en NAS, der er også torrent klienter i.
bananas Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 Det med strømmen er faktisk af ret stor betydning, hvis det er en dims, som nærmest skal køre i døgndrift. Lad os sige en byg-selv pc med 400W Den bruger 24 timer *0,4 KW * 365 Dage = 3504 KWtimer per år. Med ca. en krone pr. KWh er det 3504 SEK om året. Den lille studio pc brugte vist kun ca. 65W (http://reviews.cnet.com/desktops/dell-studio-hybrid/4507-3118_7-33184329.html?tag=mncol;rnav) det giver er årsforbrug på 24*65*365/1000 = 569,4 Kwh Så det er lidt ligesom med et køleskab. Det man måske reelt skulle sammenligne med var en bærbar med samme funktioner. Og her er der nok nogen bærbare, som slår den på pris i forhold til performance - men næppe på design.
Rikke Rost Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Det er en frontend han mangler....det er en nas ikke...
bananas Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 Tak for input allesammen :) Det jeg nok mest kigger efter er om der er nogen som har erfaringer med holdbarhed og stabilitet og om der er andre quirks. Kunne være ting som: hvis gøglet har det med at brase sammen efter et par måneder. hvis lyd eller billedforbindelse ikke virker som det skal eller ikke fungerer ordentligt sammen med forskellig media player programmer. Problemer med genkendelse af korrekt skærmopløsning. hvis gøglet overopheder ved konstant brug Personligt har jeg fx oplevet flere Netgear NAS-bokse og Netgear routere som simplethen ikke kunne holde til at blive brugt i større omfang og brændte sammen efter kun ½ år eller lign. Jeg har en gammel bærbar som har en ekstra skærmudgang - den kan bare ikke genkende wide screen tv opløsninger, så den er ubrugelig til formålet.
Rikke Rost Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Jeg bruger en T61P fra Lenovo....Den kører fuld HD og kan afvikle det hele via K-Lite og media player Classic. Og den bruger serveren til film og musik.....Streamer på gigabit netværk...
Guest jxhab Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Byg din egen... Du betaler altså dell for at strikke de billigste komponenter sammen til overpris... Jeg anbefaler aldrig dell til private... Taget lidt ud af kontekst, men jeg anbefaler altid Dell til private.. Hvorfor? Fordi jeg ikke gider hænge på supporten.. :)
Gio Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Lyd kan vistnok komme ud i 5.1 eller 7.1 - optisk link.Jeg spottede i hvert fald også en lille optisk port på bagsiden så lyden burde ikke være et problem.Skov...træer.../see no evil :o Jeg kratter hermed søvnen ud af øjnene til næste gang.
Lollikken Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Taget lidt ud af kontekst, men jeg anbefaler altid Dell til private.. Hvorfor? Fordi jeg ikke gider hænge på supporten.. :) AMEN! :) *og et amen mere for at komme over 10 tegn*
Don A Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Jeg har heller aldrig været Dell-fan - men det er jo en smagssag. Acer, derimod, rører jeg ikke med en ildtang under nogle omstændigheder - hvis jeg kan undgå det. Måske Credde's forslag om en PS3 ikke var helt så dumt!? Jeg har haft en Acer bærbar i en del år nu. Uden nogen former for probs..
EBL Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Nærmest en form for mediacenter pc - men med rigtigt tastatur og keyboard. http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/desktop-studio-hybrid?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~ck=mn Er der nogen, der har erfaring med sådan en fætter? Nogen problemer? Og er det en god idé at smide et blu-ray drev i? Jeg har sådan en fætter og den har ikke givet alvorlige problemer, tværtimod er jeg rigtig glad for den. Første dag var jeg lidt negativ på Dell, da computeren bad om et Vista serial-number ved opstart, som simpelthen ingen stede var at finde, jeg ledte alle steder...troede jeg, indtil jeg opdagede at man kan se Windows-klistermærket igennem kabinettet som er lavet af en slags sort plexiglas. Efter et par uger var jeg igen lidt negativ, da det integrerede DVD drev stod af, og simpelhen ikke længere vil tage imod uanset hvilken skive jeg forsøgte at føde den med. Da jeg var yngre ville jeg havde forsøgt at fixe det, men jeg gider ikke og har taget den lette løsning og bruger nu et eksternt drev istedet. Det er selvfølgeligt lidt surt da det fylder på skrivebordet, fordi jeg jo netop købte hybriden for at spare plads. Jeg burde nok have returneret den og fået en ny.
Homer Besvaret February 13, 2009 Rapporter Besvaret February 13, 2009 Jeg burde nok have returneret den og fået en ny. Det er vel dækket af garantien?? Og har du været for nærig til at købe noget "At Home Support", da du købte den? :D
bananas Besvaret February 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2009 Man kan i dene tråd læse hvordan der i starten var problemer med at dimsen ikke kunne afspille DVD'er og blu-ray skiver hvis de var kopibeskyttede: http://en.community.dell.com/forums/p/19156039/19279025.aspx Det må siges at være en rimelig alvorlig brøler for en mediacenter pc . Men som man også kan læse i slutningen af tråden fik de opdateret en driver, som fik det til at virke hos folk igen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu