Martin_M Skrevet February 18, 2009 Rapporter Skrevet February 18, 2009 Hej Nogen herinde der arbejder hos 3? Jeg har brug for lidt hjælp (har forsøgt regningsservice, men de er ikke til at tale til fornuft) Sagen er den, at kæresten de sidste 5 måneder har fået højere og højere regninger, på trods af at telefonen ikke benyttes mere end tidligere. Problemet er at den hopper over på de svenske net. Dette er mystisk, da telefonen er låst til det daksne/svenske 3 net. Yderligere foretages stort set alle opkald fra samme lokation, og de første 12-15 måneder vi boede i Sverige var der intet problem - det er der så kommet nu. Regningsservice har kan ikke gøre noget, så nu har jeg brug for lidt hjælp (inden jeg sender et venligt brev til 3) Hendes normal regning lå tidligere på ca. 100-150 de første 12-15 måneder. Nu ligger de på 220-300 plus den der ligger og venter på betaling pt den er på 700 Nogen der har været ude for noget lignende og har fået en god løsning? Og nogen 3 medarbejdere der har en ide til hvordan jeg løser dette fornuftigt?
jolin Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Hej Nogen herinde der arbejder hos 3? Jeg har brug for lidt hjælp (har forsøgt regningsservice, men de er ikke til at tale til fornuft) Sagen er den, at kæresten de sidste 5 måneder har fået højere og højere regninger, på trods af at telefonen ikke benyttes mere end tidligere. Problemet er at den hopper over på de svenske net. Dette er mystisk, da telefonen er låst til det daksne/svenske 3 net. Yderligere foretages stort set alle opkald fra samme lokation, og de første 12-15 måneder vi boede i Sverige var der intet problem - det er der så kommet nu. Regningsservice har kan ikke gøre noget, så nu har jeg brug for lidt hjælp (inden jeg sender et venligt brev til 3) Hendes normal regning lå tidligere på ca. 100-150 de første 12-15 måneder. Nu ligger de på 220-300 plus den der ligger og venter på betaling pt den er på 700 Nogen der har været ude for noget lignende og har fået en god løsning? Og nogen 3 medarbejdere der har en ide til hvordan jeg løser dette fornuftigt? Så vidt jeg ved (efter at have læst en del tråde om emnet) er det ikke muligt at låse tlefonen til det svenske 3 netværk. Hvordan er din tlf. låst til 3 netværket? /Jolin
Gio Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Så vidt jeg ved (efter at have læst en del tråde om emnet) er det ikke muligt at låse tlefonen til det svenske 3 netværk. Hvordan er din tlf. låst til 3 netværket?3 kan låse USIM-kortet til kun at registrere på deres eget netværk. Så skal man dog være opmærksom på at kun nødopkald er muligt, når man ikke har 3-dækning - selvfølgelig.
jacobe Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Hm...... jeg har også en dansk 3-mobil, og på deres hjemmeside står flg: "Danske priser i Sverige Skal du til Sverige, kan du roligt bruge 3Mobilen, som du plejer. Netværk, opkaldsafgift og samtalepris er nemlig præcis de samme i 3’s net i Sverige som i Danmark. Når du befinder dig i 3’s net i Sverige, står der enten 3 SE, Sweden eller 3 SWE i displayet på din 3Mobil." Det underlige er, at jeg konstant får velkomst-beskeder fra 3, hvergang jeg tænder den, som om jeg nu er kommet til udlandet. Og i MIT display står der blot "3", ikke hverken "3 SE", "Sweden" eller "3 SWE" i displayet. SÅ HVAD FANDEN ER "3" SÅ??????!!!!
thn Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 SÅ HVAD FANDEN ER "3" SÅ??????!!!! Der står "3" hvis du har et gammelt simkort. Det gør der nemlig også på mit, der er fra 2005
Basse Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Efter jeg har skiftet fra Nokia til LG, så viser min telefon også kun 3 i displayet. Før på nokiaen, viste den 3 i dk og 3 SE i SE. Men min regning er stadig som om jeg er på dansk net. Jeg har i min telefon valgt manuelt net, og der efter 3 - den hopper ingen steder. men det kan betyde at signalet fra tid til anden går ned på kun een streg. Mht. regningen, er der ikke andet man kan gøre end at betale, med mindre man kan bevise at man var på 3s net, da opkaldene blev foretaget eller modtaget. Det er ikke 3s ansvar, hvilke net en mobil befinder sig på når den bruges. Hm...... jeg har også en dansk 3-mobil, og på deres hjemmeside står flg: "Danske priser i Sverige Skal du til Sverige, kan du roligt bruge 3Mobilen, som du plejer. Netværk, opkaldsafgift og samtalepris er nemlig præcis de samme i 3’s net i Sverige som i Danmark. Når du befinder dig i 3’s net i Sverige, står der enten 3 SE, Sweden eller 3 SWE i displayet på din 3Mobil." Det underlige er, at jeg konstant får velkomst-beskeder fra 3, hvergang jeg tænder den, som om jeg nu er kommet til udlandet. Og i MIT display står der blot "3", ikke hverken "3 SE", "Sweden" eller "3 SWE" i displayet. SÅ HVAD FANDEN ER "3" SÅ??????!!!!
Thomas Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Hm...... jeg har også en dansk 3-mobil, og på deres hjemmeside står flg: "Danske priser i Sverige Skal du til Sverige, kan du roligt bruge 3Mobilen, som du plejer. Netværk, opkaldsafgift og samtalepris er nemlig præcis de samme i 3’s net i Sverige som i Danmark. Når du befinder dig i 3’s net i Sverige, står der enten 3 SE, Sweden eller 3 SWE i displayet på din 3Mobil." Det underlige er, at jeg konstant får velkomst-beskeder fra 3, hvergang jeg tænder den, som om jeg nu er kommet til udlandet. Og i MIT display står der blot "3", ikke hverken "3 SE", "Sweden" eller "3 SWE" i displayet. SÅ HVAD FANDEN ER "3" SÅ??????!!!! Og sverige er måske ikke udlandet i forhold til dk?
jacobe Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Og sverige er måske ikke udlandet i forhold til dk? Orker ikke...
Basse Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Orker ikke... Kom nu, manden forsøger jo at vise sin "intelligens" eller mangel på humor - svært at sige hehe.
jolin Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 3 kan låse USIM-kortet til kun at registrere på deres eget netværk. Så skal man dog være opmærksom på at kun nødopkald er muligt' date=' når man ikke har 3-dækning - selvfølgelig.[/quote'] OK, er det nok bare at ringe til kundeservice eller skal man ned i en butik? /Jolin
Martin_M Besvaret February 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 18, 2009 Problemet er at 3 ikke har registreret andet en opkald for 10 kr i deres eget net. De resterende 680 kr er i andre net! Det er satme for tyndt. Har aldrig oplevet noget lignende. Og iflg kæresten står der altid 3 SE i displayet!
CpX Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Hvis du brokker dig nok, refunderer de det meste. Min kammerat gjorde dette. Men jeg har nu selv æren af at min kære Sony Ericsson pludselig er begyndt at hoppe på alle andre net end 3SE ... Og det sker konstant nu, selv når jeg putter sim i anden 3 telefon. Så nu skal jeg låne et 3 abonnement, og have med hjem for at se om antennen er blevet dårligere, eller mit sim/fon er gået i udu. Men dette er kun sket inden for den sidste 1½ mdr. Før var alt fint.
Swan Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 3 kan låse USIM-kortet til kun at registrere på deres eget netværk. Så skal man dog være opmærksom på at kun nødopkald er muligt' date=' når man ikke har 3-dækning - selvfølgelig.[/quote'] Dette er kun muligt til det danske 3 netværk, så når du kommer til Sverige, er der intet net.. Kun nødopkald muligt. Har snakket med 3 flere gange, og de siger man ikke kan låse sit simkort udelukkende til Dansk + Svensk 3 net desværre..
Gio Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Har snakket med 3 flere gange' date=' og de siger man ikke kan låse sit simkort udelukkende til Dansk + Svensk 3 net desværre..[/quote']Nå...hmm. Jeg har nu ellers et data-abb der er låst, og kun virker på de to landes 3G-net - og ikke andre net overhovedet. Om det gør en forskel at det er et erhvervs-abb?...dunno.
Menace Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 husk at 3 er begyndt at fakturere f.eks køb via telefon ud over mindste-abb. f.eks busbillet. ringetoner osv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu