swoop Skrevet April 27, 2009 Rapporter Skrevet April 27, 2009 Hej Jeg har lige snakket med BBB om levering af forbindelse til min kommende adresse. Desværre er de ikke særlig interesseret i at levere til mig. Jeg bor i øjeblikket i Randers, så har derfor ingen svensk indkomst (antager det er årsagen) - og det havde ingen betydning om jeg kunne sende dokumentation fra arbejdsgiver, dansk og svensk bank, dansk skattevæsen og hvad jeg ellers kunne komme på. Bedste forslag hvis jeg kunne lokke en famile til at tegne abonnement for mig, men det kan vel ikke være meningen? Hvad gør man så? Vil jo gerne have internet så tæt efter min indflytningsdag og gerne fra BBB. Kan jeg overbevise BBB på nogen måde eller kan nogen ellers anbefale anden udbyder? Har allerede svensk personnummer, da jeg har boet i Sverige tidligere. Nordea SE, Vesta og mægler har ingen problemer haft med mit personnummer.
swoop Besvaret April 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 27, 2009 Nå med lidt søgning kan man åbenbart komme langt. Er åbenbart ikke den eneste med den slags problemer med BBB .... sjovt har ellers været kunde hos dem tidligere. Nå men, nogen som kan anbefale Bahnhof (via telefonstik) ?
briped Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Foreslå BBB at du betaler et år forud, hvis du altså gerne vil have BBB :-)
Ann Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Vi foreslog BBB at vi forudbetalte, fremsendte kontrakter og lønsedler - men de var hamrende ligeglade. Uden en kontrakt fra en svensk arbejdsgiver ville de simpelthen ikke have os! Jeg har SÅ tænkt mig at høre EU om de må det. Py for pokker for et eksempel på dårligt øresundsregions-samarbejde. Bahnhof kunne ikke levere der hvor vi bor. Det kunne kun BBB og Telia. Derfor har vi nu efter 1½ måned stadig hverken telefon eller internet. Telia leverer klumpvis, masser af papirer og betalingsmuligheder, men endnu har vi ikke fået et modem - og de har også fundet ud af at der er noget i vejen med forbindelsen ud til gaden. Så de har gravet et flot hul i asfalten, men ikke meldt ud om de fik noget ud af det. [ironi] Men nu har vi da et hul! Hurra. [/ironi]
larscph Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Jeg har Telia bredbånd og telefoni og de har leveret og fungerer helt uden problemer, på trods af 0 svensk indtægt. De magter endda at fakturere min arbejdsgiver i Danmark direkte for bredbåndsforbindelsen. Alt i alt er jeg glimrende tilfreds med Telia forbindelsen - og de lever op til den lovede båndbredde på min 20 mbit down 2,5 mbit up linje.
dabp Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Sjovt, jeg har også bestilt brebånd og tv igennem comhem uden tidligere forpligtelser i SE, har hverken indtægt eller noget...
sup3rior Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Sjovt' date=' jeg har også bestilt brebånd og tv igennem comhem uden tidligere forpligtelser i SE, har hverken indtægt eller noget...[/quote'] Samme her :)
swoop Besvaret April 28, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 28, 2009 Må desværre være enig med Ann ... hverken forudbetaling, lønsedler, besked fra dansk/svensk bank eller kontrakt med arbejdsplads kan rokke BBB. Efterfølgende har jeg snakket med Bahnhof og de godtog min bestilling uden problemer ... men lad os nu se om de virkelig vil levere når det kommer til stykket.
dannemare Besvaret April 28, 2009 Rapporter Besvaret April 28, 2009 Må desværre være enig med Ann ... hverken forudbetaling' date=' lønsedler, besked fra dansk/svensk bank eller kontrakt med arbejdsplads kan rokke BBB.[/quote'] Jeg tror, det er den sædvanlige problemstilling. Ergo, hvis man er heldig at snakke med en kundeservicemedarbejder med omløb i hovedet, er alt som udgangspunkt muligt. Er man derimod uheldig (sker oftest), kan intet lade sig gøre. Jeg bestilte hos BBB i 2005, og det krævede gudskelov blot et enkelt opkald. Alle indledende knæbøjninger blev ordnet over telefonen, og jeg mindes ikke umiddelbart, at jeg skulle indsende løndokumentation osv.
cbpwr Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 hmm mystisk, jeg har aldrig haft en svensk indtægt og altid haft BBB, havde dog i starten comhem, aldrig haft problemer. Men kunne dog først bestille net da jeg fik mit personnummer. Men der har aldrig være problemer med regningerne, har ikke skulle betale for ud eller noget, har også haft flyttet min forbindelse fra hvor jeg boede før, heller ikke her var der nogle problemer. Mystisk.
Jakriborg Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Samme her - har været kunde hos dem uden problemer af nogen art, selv om jeg ikke havde nogen indkomst i Sverige. Men det kan da være, de har ændret procedurer, efter at de blev en del af Telenor, eller måske har de haft nogle dårlige betalere blandt danskere i Skåne...
swoop Besvaret May 5, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 5, 2009 Jeg har tidligere boet i Malmö og startede med et selskab som siden blev købt op af BBB. Derfor var det naturligt at vende tilbage til BBB, da jeg var ganske tilfreds med servicen og kvaliteten. Normalt har jeg aldrig oplevet problemer med 'manglende' svensk indtægt, men BBB (ringede flere gange) var simpelthen ligeglad så længe jeg ikke havde svensk indtægt. At jeg tilbyder at betale 1 år forud skulle normalt flytte lidt hos normale virksomheder. Endvidere ville jeg sende dansk lønseddel, dansk skatteopgørelse og endnu mere besyndeligt Nordea SE havde ingen problemer med at låne til bolig og Vesta gerne vil forsikre. Desværre slutter historien ikke her, da Bahnhof ikke kunne levere i området (omkring Nobeltorget, Malmö). Hvad gør en person som er dybt afhængig af internetforbindelsen - han kontakter Telia, som vil have 3000 SEK i depositium om endvidere kræver de et telefonnummer (som de naturligvis også kræver betaling for).
Jakriborg Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Har du spurgt www.perspektivbredband.se ? De er på begge sider af Øresund, og jeg har i hvert fald været tilfreds med både deres service, ydelser og priser.
swoop Besvaret May 5, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 5, 2009 Har du spurgt www.perspektivbredband.se ? De er på begge sider af Øresund' date= og jeg har i hvert fald været tilfreds med både deres service, ydelser og priser. Tak for info, men nu er jeg bundet i en rum tid hos Telia - så det må blive engang i 2010 det kan blive relevant :(
Ann Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Vi er også blevet bundet af Telia - Perspektiv kunne ikke levere i vores område. Dog har Telia heller ikke leveret. Her 2 måneder efter flytningen har de stadig ikke åbnet for telefonen - som er en betingelse for at kunne få internet. De er vildt langsomme- og man kan kun ringe til dem hvis man har en svensk fastnettelefon! (sic) Det nummer de opgiver til "udenlandske" kunder med en dansk mobiltelefon fejler. "Tjänsten är inte tilgänglig", får man bare at høre. Grrrr....
Martin_M Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Prøvede I at bestille over nettet? FYI, jeg har BBB og er aldrig blevet bedt om nogen form for dokumentation, alt det krævede var et opkald :)
Gio Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 og man kan kun ringe til dem hvis man har en svensk fastnettelefon! (sic) Det nummer de opgiver til "udenlandske" kunder med en dansk mobiltelefon fejler. "Tjänsten är inte tilgänglig"' date=' får man bare at høre. Grrrr.... [/quote']+46-771 99 02 00 virker fint hér. (Dansk 3 abb - opkald foretaget fra dansk grund, da jeg p.t. er på arbejde)
Basse Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Jeg fravalgte alle andre end comhem, da jeg flyttede til HBG i tidernes morgen - de var de eneste der kunne tage imod en bestilling over telefonen og så leverede de 3 dage efter alt udstyr. Og det hele fungede med det samme. Telia er skudt i hovedet hvad angår deres betingelser og krav, plus deres bindingstid er lidt trist. Heldigvis har min nuværende brf aftale med ownit - mit internet var klart på indflytningsdagen i malmø - skulle bare sætte et rj45 stik i væggen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu