Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min mand har lige fået en faktura fra tele2 mobil som lyder helt vanvittig. Han har ringet fra sin svenske mobil (imens han var i lufthavnen i kastrup, da vi kom hjem fra Libanon) til en mobil i Libanon, og samtalen var på 1 minut og 34 sekunder. Regningen lyder på ikke mindre end 46 sek!!!! Hvordan kan det lade sig göre? Jeg talte med Tele2 i dag, og medarbejderen sagde også, at det lyder märkeligt, da man normalt skal betale fra DK til SE og videre SE til Libanon. Taksten SE til Libanon er på ca 6 kr/minut og for kloge hoveder er det ikke svärt at regne ud at det IKKE koster 40 kr/minut fra DK til SE. Håber det gav mening. Mit spörgsmål er nu; er der nogen, der har et godt bud på, hvorfor det bliver så meget?

Besvaret
Min mand har lige fået en faktura fra tele2 mobil som lyder helt vanvittig. Han har ringet fra sin svenske mobil (imens han var i lufthavnen i kastrup, da vi kom hjem fra Libanon) til en mobil i Libanon, og samtalen var på 1 minut og 34 sekunder. Regningen lyder på ikke mindre end 46 sek!!!! Hvordan kan det lade sig göre? Jeg talte med Tele2 i dag, og medarbejderen sagde også, at det lyder märkeligt, da man normalt skal betale fra DK til SE og videre SE til Libanon. Taksten SE til Libanon er på ca 6 kr/minut og for kloge hoveder er det ikke svärt at regne ud at det IKKE koster 40 kr/minut fra DK til SE. Håber det gav mening. Mit spörgsmål er nu; er der nogen, der har et godt bud på, hvorfor det bliver så meget?
I ringer med en svensk telefon fra danmark til libanon, kan ikke se hvor i dette den ringer til sverige? I ringer vel ikke +46 foran det libanesiske nummer?
Besvaret

netop fordi den er svensk ryger linien tilbage til Sverige og videre. Det ville väre samme sag, hvis du stod i Kroatien og ringede til din kone (som stod ved siden af dig). Först ryger den til SE og derefter tilbage til Kroatien.

Besvaret

Ja, og uanset hvordan det er, så er fornøjelsen nemlig helt på mobilselskabets side. betal eller vi lukker din telefon. Er den lukket vil vi ikke tillade dig at flytte nummeret til en anden operatør før vi har åbnet den igen og du betalt elle de syge afgifter vi vil have for denne lille "tjeneste". :fight:

Besvaret
netop fordi den er svensk ryger linien tilbage til Sverige og videre. Det ville väre samme sag, hvis du stod i Kroatien og ringede til din kone (som stod ved siden af dig). Först ryger den til SE og derefter tilbage til Kroatien.
Det tror jeg så ikke lige du skal regne med, men du har vel fået en udspecificeret regning hvor der står hvem der skal have alle de penge. Og er sku sikker på at det er det danske selskab...
Besvaret
Det tror jeg så ikke lige du skal regne med' date=' men du har vel fået en udspecificeret regning hvor der står hvem der skal have alle de penge. Og er sku sikker på at det er det danske selskab...[/quote'] Den er desværre go nok - det er såd´n mobilselskaberne tjener deres milliarder. Mobilnettet er skruet sådan sammen at telefonen automatisk hopper på nærmeste mast og skaber forbindelsen kortest muligt til den telefon du forsøger at ringe til. Desværre fandt selskaberne ud af at der er kassen at tjene ved altid at sende opkaldet hjemover hvis du befinder dig i udlandet så... Har du en DK mobil og befinder dig ved Coloseum i Rom og forsøger at ringe til din kammerat, der er blevet væk pga han ville fotograferes sammen med en ægte gladiator, så sender dit selskab opkaldet en tur til DK for derefter at sende det retur til Rom til din kammerat der befinder sig 24 meter fra hvor du står. Det logiske - og det som systemet godt kan men ikke får lov til for at generere penge til selskaberne - ville være at dit opkald gik til nærmeste antenne hvorefter det fandt din kammerat. Det ville jo resultere i en meget mindre regning for dig eftersom opkaldet ikke krydser landegrænser - og derfor får du ikke lov til det.
Besvaret
du har vel fået en udspecificeret regning hvor der står hvem der skal have alle de penge. Og er sku sikker på at det er det danske selskab...
Den gik over Sonofon - og nej, der er ingen specificeret regning. Men det kan så väre, at man skal have fat i Sonofon i stedet?! Hvis det er dem, der tager 40 kr/min til Libanon :confused:
Besvaret

et hurtigt check på Sonofon's hjemmeside siger fölgende Libanon mobilnet: 2,89 kr. pr. minut men vi må jo vente og se, hvad Tele2 finder ud af. Han ville i hvert fald få nogen til at undersöge det inden for et par dage.

Besvaret
Den gik over Sonofon - og nej' date=' der er ingen specificeret regning. Men det kan så väre, at man skal have fat i Sonofon i stedet?! Hvis det er dem, der tager 40 kr/min til Libanon :confused:[/quote']En svensk tele2-mobil der roamer på danske Sonofon, for at udføre et opkald til Libanon = dyrt! Synes udgiften lyder logisk nok. Udover roaming-afgiften, så er det Sonofon's takst til Libanon der gælder - og den er 15 kr/minut til Libanon - for Sonofon's egne kunder. ("Verden 2" i Sonofon-jargon). Ergo er der pludselig ikke langt op til 46 kr.
Besvaret
En svensk tele2-mobil der roamer på danske Sonofon' date=' for at udføre et opkald til Libanon = dyrt! Synes udgiften lyder logisk nok. Udover roaming-afgiften, så er det Sonofon's takst til Libanon der gælder - og den er 15 kr/minut til Libanon - for Sonofon's egne kunder. ("Verden 2" i Sonofon-jargon). Ergo er der pludselig ikke langt op til 46 kr.
nej, det giver meget mere mening, men det der så undrer mig er den pris jeg fandt derinde; At det var en VIP-destination. http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/udlandstelefoni/ring_til_udlandet/taletid_og_udland/
Besvaret

"Dyre regninger" Nu ikke for at lyde moralsk, men måske det var en ide at sætte sig ind i sit abonnement FØR man begynder på at ringe fra udlandet til et andet udland. Jeg ved godt at det letteste er at bebrejde tele2 ( de er sikkert nogle røvere på mange områder), men i sidste ende er der kun én at klandre. Dig selv. Telefonselskaberne har skabt en jungle for os alle at gennemskue. DET VED VI ALLE. Derfor er der jo så meget større grund til at checke det før man ringer.... IKKE efter.

Besvaret
Nu ikke for at lyde moralsk, men måske det var en ide at sætte sig ind i sit abonnement FØR man begynder på at ringe fra udlandet til et andet udland. Jeg ved godt at det letteste er at bebrejde tele2 ( de er sikkert nogle røvere på mange områder), men i sidste ende er der kun én at klandre. Dig selv. Telefonselskaberne har skabt en jungle for os alle at gennemskue. DET VED VI ALLE. Derfor er der jo så meget større grund til at checke det før man ringer.... IKKE efter.
vi havde skam tjekket det, inden vi tog afsted, men de har åbenbart ikke selv haft styr på tingene :( Det er blandt andet derfor jeg undrer mig.
Besvaret
Den er desværre go nok - det er såd´n mobilselskaberne tjener deres milliarder. Mobilnettet er skruet sådan sammen at telefonen automatisk hopper på nærmeste mast og skaber forbindelsen kortest muligt til den telefon du forsøger at ringe til. Desværre fandt selskaberne ud af at der er kassen at tjene ved altid at sende opkaldet hjemover hvis du befinder dig i udlandet så... Har du en DK mobil og befinder dig ved Coloseum i Rom og forsøger at ringe til din kammerat, der er blevet væk pga han ville fotograferes sammen med en ægte gladiator, så sender dit selskab opkaldet en tur til DK for derefter at sende det retur til Rom til din kammerat der befinder sig 24 meter fra hvor du står. Det logiske - og det som systemet godt kan men ikke får lov til for at generere penge til selskaberne - ville være at dit opkald gik til nærmeste antenne hvorefter det fandt din kammerat. Det ville jo resultere i en meget mindre regning for dig eftersom opkaldet ikke krydser landegrænser - og derfor får du ikke lov til det.
Du har både ret og u-ret... I det tilfælde at du står i Rom og ringer til din kammerat på en anden dansk telefon, så bliver opkaldet sendt via DK (den går jo retur til DK fordi det er et DK nummer) og ned til din kammerats telefon... De kunne lave lige præcis den del smartere, men det er en anden snak :D Står du eks. i Rom og ringer til en telefon i hvilket som helst andet land end DK går opkaldet kun via den lokale operatør og videre til sin destination... Ikke noget med at runde DK ik dette tilfælde...
Besvaret

Jaa, folk har nogen sjove idéer om hvordan ting foregår... Det er korrekt som superior skriver, ydermere til det tilføjes at det ikke forholder sig sådan at et kald fra en svensk mobil, der befinder sig i dk til en anden end en svensk telefon, går via sverige. Der vil blive lavet et lookup for at se om telefonen har adgang til at bruge voice, men derefter går kaldet udelukkende igennem den danske operatør til det libanesiske selskab. I det tilfælde skal pristariffen hedde opkald foretaget i udlandet til udlandsk mobil.

Opkald i udlandet til udenlandsk nummer Du ringer i udlandet til et udenlandsk nummer. Her betaler du en minutpris afhængig af, hvilken teleoperatør du har valgt. Det kan godt betale sig på forhånd at finde den billigste.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...