Jump to content

Recommended Posts

• Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
Besvaret

Jeg beklager meget at du tolker det som om jeg ditcher din bil.... At du føler dig nødsaget til at svare tilbage med en video, hvor bremserne fader gevaldigt fordi bremsevædsken ikke er blevet skiftet på en pressebil.... Jeg skulle naturligvis ha' skrevet det på en måde hvor det fremgår at det på ingen måde er bilens(Focus RS)' fejl, men kun chaufførens misbrug af køretøjet der resulterer i manglende kobling. Jeg beklager naturligvis igen. Undskyld. Glædelig jul....

Besvaret

Scorpion 3" turbo back exhaust med sportskat. ankom fra UK i onsdags. Afgangsrørene bliver da til at få øje på.... :surprise:scorpion_tailpipe.jpg Nu mangler jeg bare at modtage min Zeitronix Zt-2 wideband controller samt DashDAQ: http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm http://www.zeitronix.com/Products/dashdaq/dashdaq.htm Herpå en tur til Trollhättan for at få det hele monteret inkl. nye og kraftigere indsprøjtningdyser samt remap, og så lige en tur på rullefelt... :th2: Derudover overvejer jeg et Sitech Racing Inlet Manifold engang til foråret: frs+inlet3.JPG

• 4 weeks later...
Besvaret

Ja, så var jeg en tur i Trollhättan tirsdag. Jeg vurderede, at det ikke rigtigt kunne svare sig at sove, så efter en god film smuttede jeg ud af døren kl. 02:30. Der småregnede lidt herhjemme, da jeg forlod Staffansotp, og selv om jeg havde hørt rygter om, at der måske kunne finde på at falde lidt let sne oppe nordpå, regnede jeg det ikke for det helt store. (dumt) jeg skulle imidlertid hurtigt blive klogere. Jeg blev mødt af den første sne omkring Helsingborg. Ikke noget særligt, og det smeltede straks det ramte asfalten. Sådan skulle det desværre ikke gå ved Hallandsåsen, hvor der allerede var faldet så meget sne, at motorvejen var kridhvid. :surprise: Jeg måtte ned i 60 km/t. Snefaldet fortsatte op gennem Halland, men smeltede straks det ramte vejen. Så langt, så godt. Desværre blev der atter hvidt overalt i takt med, at jeg nærmere mig Göteborg, og det sidste stykke op til Trollhättan på landevej var ikke behagelig. Foran værkstedet (tuningsfirma Autotech Motorsport) holdt jeg pænt og ventede et kvarters tid, indtil de kl. 07.00 åbnede. RS'en kunne imidlertid hverken komme frem eller tilbage og måtte skubbes indenfor af 2 mand. :o DSCF1604.JPGDSCF1603.JPGDSCF1605.JPG Nå men de gik så ellers i gang med udstødningssystem, indsprøjtningsdyser, osv. Omkring middag var bilen atter køreklar. DSCF1607.JPGDSCF1606.JPG Det havde imidlertid sneet op gennem formiddagen, så jeg skulle ikke nogen steder. :mad: Heldigvis er Vianor nabo til Autotech, så jeg bankede på og hørte om de kunne klare montering af 4 stk. vintersutter med det samme. Det kunne de såmænd godt. Det blev lige SEK 14.660,- wallbash.gif (inkl. en bette rabat) for 4 stk. Nokian WR G2 i 234/35-19 (monteret på mine 19" originalfælge - mine sommerdæk blev samtidig smidt i däckhotell hos dem). Ja, det kunne måske været gjort billigere med lidt Googlen rundt, hvis jeg ellers bare havde siddet i varmen foran skærmen derhjemme, men jeg skulle bruge dem nu og her! :( Ved samme lejlighed fik jeg lavet en 4-hjulsudmåling. Indstillingen fra fabrikken så dog rigtig pæn ud og krævede kun minimal tweaking.

Besvaret

Glemte at sige: Er du vanvittig en forskel det dækbytte gjorde! :surprise: WR G2 er ikke et hardcore vinterdæk, men et "helårsdæk". Det var vigtigt for mig at få et dæk, som også gør sig rigtigt godt på alm. våd vej i koldt vejr og med sjask og sjap (aka typisk dansk/skånsk). Imidlertid gjorde det sig helt fantastisk i ren dyb sne samt på veje med store mængder is/ hårdtsammenpresset sne. :th2:

Besvaret
var det ikke nogen halvstore vinterdæk ?
Jo, men jeg ville sgu ikke også have nye fælge med det samme. Samtidig kan jeg alligevel ikke gå længere ned end 18" pga. bremserne. Ydermere er korrekte fælge ikke nemme at opdrive til den. Original hedder 8,5x19 ET60.
Besvaret

ja oki.. Tænkte ikke lige på det kunne være helårsdæk. så er prisen vel ikke helt hen i vejert :-) Men FÅRK der er langt der op ? der ligger filmstudie der oppe også et sted, har heldigvis ikke været der endnu..

Besvaret
Heldigvis er Vianor nabo til Autotech' date=' så jeg bankede på og hørte om de kunne klare montering af 4 stk. vintersutter med det samme. Det kunne de såmænd godt. Det blev lige SEK 14.660,- [img']http://sentinel.dk/images/smiley/wallbash.gif (inkl. en bette rabat) for 4 stk. Nokian WR G2 i 234/35-19 (monteret på mine 19" originalfælge - mine sommerdæk blev samtidig smidt i däckhotell hos dem). Ja, det kunne måske været gjort billigere med lidt Googlen rundt, hvis jeg ellers bare havde siddet i varmen foran skærmen derhjemme, men jeg skulle bruge dem nu og her! :(
*av* for en pris! Især når man lige tager et kig på http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=65857932.121.19451&typ=R-151678&ranzahl=4&Breite=235&Herst=Nokian&Quer=35&Felge=19&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&dsco=121&sowigan=Wi :scared:
Besvaret

Sq lidt surt Frede, med den pris - men du havde ikke nogen valgmulighed jo. De dæk havde jeg på min R32'er dog, og kan kun give dig ret i at det er et suverænt godt dæk til vores forhold i sydskåne/DK. Men se på den lyse side - de holder i en del sæsoner, og du fik din bil sikkert hjem med det samme :-) Smider du ikke noget youtube op ved lejlighed af lyden fra netop din bil med det scorpion udstødning på ? -

Besvaret
Wanna see a grown man cry? :cry: :D
Sq lidt surt Frede, med den pris - men du havde ikke nogen valgmulighed jo. De dæk havde jeg på min R32'er dog, og kan kun give dig ret i at det er et suverænt godt dæk til vores forhold i sydskåne/DK. Men se på den lyse side - de holder i en del sæsoner, og du fik din bil sikkert hjem med det samme :-) Smider du ikke noget youtube op ved lejlighed af lyden fra netop din bil med det scorpion udstødning på ? -
Jeg fikser lige noget i løbet af et par dage. ;)
Dækhotel i Trollhättan - det var dog et stykke vej fra Staffanstorp - men turen går vel kvikt' date=' når du skal skifte tilbage til sommerdæk :)[/quote'] Ja, jeg regner med at få lavet lidt mere hos Autotech i april, og så henter jeg sommerdækkene i samme ombæring. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...