larsk Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Så jeg skal ikke nævne at jeg købte mine (godt nok 18 tommer) Nokian WR G2 235/40R18 for 1300 sek stykket i midt september? Og senere (oktober) købte et sæt af samme mærke men i 225/40R18 til fruens bil for 1450 sek stykket - prisen stiger omvendt proportionalt med temperaturen åbenbart
Rikke Rost Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Jamen det er jo helt sygt at smide 15 jern for dæk!! Bevares at de har dem på lager og man skal bruge det akut.... men det retfærdiggør bare ikke ca. 100% i avance på at skifte dæk. Man kunne få fragtet bilen hjem, flyve til Sturup, sparet de 400km i slidtage og benz , samt købt et sæt dæk for mindre..... Du har bare gjort mig skide gal Frederik! HADER sådanne mennesker.....det er ligesom Vellinge Däckcenter! Helt syge priser..... Så jeg skal ikke nævne at jeg købte mine (godt nok 18 tommer) Nokian WR G2 235/40R18 for 1300 sek stykket i midt september? Og senere (oktober) købte et sæt af samme mærke men i 225/40R18 til fruens bil for 1450 sek stykket - prisen stiger omvendt proportionalt med temperaturen åbenbart
dannemare Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Enig. Syge priser. Og det gør stadig ondt bagi. Tjekkede lige deres generelle prisniveau online. Wow. Utroligt det kan gå rundt med de priser. Men for mit vedkommende måtte jeg bare have dæk på ASAP, så jeg kunne komme retur til Skåne. Jeg var aldrig kommet hjem med sommerdæk på. Jeg ville ikke engang kunne ha' forladt nærområdet pga. snemængden, og fordi det gik op ad bakke flere steder. Ét enkelt rød lys på min vej kombineret med bare den mindste stigning, og jeg ville være prisgivet, når jeg skulle sætte i gang.
Kim H Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Som de siger staterne: "Never look back" :th2:
dannemare Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Som de siger staterne: "Never look back" :th2:
dannemare Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 http://www.bilpriser.dk/news.do?cid=newsletter48&newsid=3932 "Den kompakte 7-trins S tronic-gearkasse overfører kraften fra den 5-cylindrede motor via tre aksler: en drivaksel og to udgangsaksler." De skriver ikke noget om manuelt gear. Bliver S-tronic eneste option?
Rikke Rost Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Ja det regner jeg med. TT-RS er lige kommet med den gearkasse og den er kraftig og hurtig. Kan holde til 650nm. De har skåret tiden ned med 0,3 sekund til 100 med den og den har et 7 gear ala et overdrive gear. Men jeg foretrækker nu stadig en manuel kasse til banebrug....selvom den skulle være rigtig go'.
Basse Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Er ikke fan af de dobbelkoplings gearkasser i sporty biler - de er så keeeeedelige at køre med. Alt er så glat og gennemført, føler ikke man får det kick man burde få, når man f.eks kører med manuel kasse. Men til "alm" biler, så er DSG/S-tronic/PDK osv osv suveræne altså. Dog er BMWs DKG eller hvad den hedder til M-bilerne rimlig fed, der får man rykket når man skifter gear mv. når den stor i sport osv osv. Og i normal setting, er det glidende og smooth som alle andre moderne dobbelkoplings gearkasser.
Rikke Rost Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 De taber bagtøjet hvergang de skifter gear i sport mode....Prøvede det i en M3 og det vil jeg SLET ikke eje! Er ikke fan af de dobbelkoplings gearkasser i sporty biler - de er så keeeeedelige at køre med. Alt er så glat og gennemført, føler ikke man får det kick man burde få, når man f.eks kører med manuel kasse. Men til "alm" biler, så er DSG/S-tronic/PDK osv osv suveræne altså. Dog er BMWs DKG eller hvad den hedder til M-bilerne rimlig fed, der får man rykket når man skifter gear mv. når den stor i sport osv osv. Og i normal setting, er det glidende og smooth som alle andre moderne dobbelkoplings gearkasser.
mickiii Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Jeg har en Z4 med BMW's nye 7-trins dobbeltkoblings kasse, som efter sigende er en videreudvikling af den M DCT der sidder i f.eks. en M3. Jeg kan blot rapportere at den ikke længere laver et ryk, ihvertfald ikke noget nævneværdigt. Har tidligere haft en GTI med DSG, og jeg vil vurdere det til at være det samme.
Rikke Rost Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Det må vi håbe! Damn det lød vildt hver gang.... Jeg har en Z4 med BMW's nye 7-trins dobbeltkoblings kasse' date=' som efter sigende er en videreudvikling af den M DCT der sidder i f.eks. en M3. Jeg kan blot rapportere at den ikke længere laver et ryk, ihvertfald ikke noget nævneværdigt. Har tidligere haft en GTI med DSG, og jeg vil vurdere det til at være det samme.[/quote']
dannemare Besvaret November 27, 2010 Rapporter Besvaret November 27, 2010 Hermed lige en hurtig video af min RS med den nye Scorpion turbo-back exhaust monteret: JJCzuRu70EI
credde Besvaret November 28, 2010 Rapporter Besvaret November 28, 2010 Hermed lige en hurtig video af min RS med den nye Scorpion turbo-back exhaust monteret: Den lyder sgu godt! :th2:
larsk Besvaret November 28, 2010 Rapporter Besvaret November 28, 2010 Hermed lige en hurtig video af min RS med den nye Scorpion turbo-back exhaust monteret: Smukt Kan du så mærke mere effekt af det friere flow?
dannemare Besvaret November 28, 2010 Rapporter Besvaret November 28, 2010 Smukt Kan du så mærke mere effekt af det friere flow? Ja, men mest af alt, fordi den jo samtidig har fået nyt ECU map, der tager højde for den nye udstødning samt indsprøjtningsdyser. Den bør ligge på omkring 390 hest nu. Jeg får den rullet inden så længe. Forhåbentligt viser rulletfeltet mindst 340 wheel power, men et rullefelt er som bekendt altid lidt af et lotteri.
Breznew Besvaret November 28, 2010 Rapporter Besvaret November 28, 2010 Hvordan menes med lotteri i forhold til rullefelter?
dannemare Besvaret November 28, 2010 Rapporter Besvaret November 28, 2010 Alle rullefelter er forskellige og kan variere meget i deres opsætning. Selv samme rullefelter kan være kalibreret forskelligt. Visse fabrikater er også notoriske for at måle lige lovligt optimistisk, mens andre er lige omvendt. Dertil kommer hele gætværket omkring wheel-to-flywheel conversions. Det er og bliver ikke andet end gætværk. Generelt skal man helt holde sig fra at forsøge at konvertere wheel power til flywheel power, hvis man er seriøs. Alle biler er også forskellige og arter sig forskelligt i forhold til, hvordan de ville performe ude på åben vej. Afhængig af blæser/kølning på stedet, kan varme meget nemt spille ind, hvor det ude på åben vej ville være et non-issue. Selv noget så banalt som dæktryk er en variabel i det samlede lotteri. Skal man sammenligne resultater, skal det være på målinger udført på samme rullefelt på samme tidspunkt med samme operatør og rullefeltsindstillinger.
larsk Besvaret December 1, 2010 Rapporter Besvaret December 1, 2010 Time to put your money where your mouth is ... eller ehhm - noget http://landracing.se/?T%E4vlingsinformation:Speed_Weekend_2011:Anm%E4lan%2FInbjudan Her kan man vist få styret lysten til at køre stærkt på is? :th2:
Breznew Besvaret December 1, 2010 Rapporter Besvaret December 1, 2010 Alle rullefelter er forskellige og kan variere meget i deres opsætning. Selv samme rullefelter kan være kalibreret forskelligt. Visse fabrikater er også notoriske for at måle lige lovligt optimistisk, mens andre er lige omvendt. Dertil kommer hele gætværket omkring wheel-to-flywheel conversions. Det er og bliver ikke andet end gætværk. Generelt skal man helt holde sig fra at forsøge at konvertere wheel power til flywheel power, hvis man er seriøs. Alle biler er også forskellige og arter sig forskelligt i forhold til, hvordan de ville performe ude på åben vej. Afhængig af blæser/kølning på stedet, kan varme meget nemt spille ind, hvor det ude på åben vej ville være et non-issue. Selv noget så banalt som dæktryk er en variabel i det samlede lotteri. Skal man sammenligne resultater, skal det være på målinger udført på samme rullefelt på samme tidspunkt med samme operatør og rullefeltsindstillinger. ok! på den facon, men for at kunne undvige bare én af de faktorer, kan man vel vælge en ruller der bliver spændt på istedet for fælgene?.. så er dæktryk ikke en faktor mere (eller for den sags skyld afraspning af selv samme dæk)
dannemare Besvaret December 1, 2010 Rapporter Besvaret December 1, 2010 ok! på den facon' date=' men for at kunne undvige bare én af de faktorer, kan man vel vælge en ruller der bliver spændt på istedet for fælgene?.. så er dæktryk ikke en faktor mere (eller for den sags skyld afraspning af selv samme dæk)[/quote'] Yeps, en hub dyno er for mig også at foretrække. Det er præcis sådan en, de har hos "min" tuner, Autotech Motorsport, i Trollhättan, men det er ikke lykkedes mig at opstøve en sådan i nærområdet (Skåne/sjælland). Imidlertid eliminerer en hyb dyno langt fra alle variabler, så udfaldet er stadig lidt af et lotteri.
TNI Besvaret December 1, 2010 Rapporter Besvaret December 1, 2010 Yeps' date=' en hub dyno er for mig også at foretrække. Det er præcis sådan en, de har hos "min" tuner, Autotech Motorsport, i Trollhättan, men det er ikke lykkedes mig at opstøve en sådan i nærområdet (Skåne/sjælland). Imidlertid eliminerer en hyb dyno langt fra alle variabler, så udfaldet er stadig lidt af et lotteri.[/quote'] Hej! Var det Per fra Autotech som "kørte" din bil på dynoen? TNI
dannemare Besvaret December 1, 2010 Rapporter Besvaret December 1, 2010 Hej! Var det Per fra Autotech som "kørte" din bil på dynoen? TNI Hej Nej, for vi sprang dynoen over, eftersom vejret var et mareridt, så jeg ville gerne bare retur hurtigst muligt. :) Kender du Per?
TNI Besvaret December 1, 2010 Rapporter Besvaret December 1, 2010 Hej! Ja, for 2½ år siden fik vi kørt 2 stk Prodrive Sub N14 hos ham, og ærlig talt vi ret mange som var ret imponerede bagefter. Han kunne det som Prodrive's egne teknikere ikke kunne: ½ dags arbejde, 40 NM og 25 HK mere ud af en i forvejen hårdt pumpet Grp N rallymotor - men det bedste var at han også lige lavede en fantastisk velfungerede launch control - og et "normal vej" mode som var meget skånsom overfor motoren. Jeg skal måske lige forklare at når man lægger 1.8 mill DKR for en state-of-the-art Sub fra Prodrive så har man måske ikke en forventning om at en gut fra Trollh kan gøre det bedre. Men det gjorde han, og bilerne/motorne kører stadig uden nogle blow-ops eller andet. Og i rally sammenhæng så var det tilligemed "billigt"!! TNI
dannemare Besvaret December 1, 2010 Rapporter Besvaret December 1, 2010 Hej! Ja, for 2½ år siden fik vi kørt 2 stk Prodrive Sub N14 hos ham, og ærlig talt vi ret mange som var ret imponerede bagefter. Han kunne det som Prodrive's egne teknikere ikke kunne: ½ dags arbejde, 40 NM og 25 HK mere ud af en i forvejen hårdt pumpet Grp N rallymotor - men det bedste var at han også lige lavede en fantastisk velfungerede launch control - og et "normal vej" mode som var meget skånsom overfor motoren. Jeg skal måske lige forklare at når man lægger 1.8 mill DKR for en state-of-the-art Sub fra Prodrive så har man måske ikke en forventning om at en gut fra Trollh kan gøre det bedre. Men det gjorde han, og bilerne/motorne kører stadig uden nogle blow-ops eller andet. Og i rally sammenhæng så var det tilligemed "billigt"!! TNI Nej, man kan heller ikke sige, at det var tilfældigt, at jeg valgte lige præcis Autotech til min RS. Kun få kan hamle op med dem, er mit indtryk.
dannemare Besvaret December 12, 2010 Rapporter Besvaret December 12, 2010 1 stk video fra i går aftes. gv4OXKnrlmo
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu