Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Nogen der har set noget??
Absolut intet. Derimod så jeg dem stå på den andensidste bro før Lernacken (kan sgutte huske afkørslen :o) med radar-banditten for nogle timer siden. De skød ned mod motorvejen - men så først ud til at være ved at være klar, da jeg passerede dem.
Besvaret

Der var meget svensk politi lige efter betalingsanlægget, igår og idag da jeg kørt hjem... Men kan ikke tro det var fart... For ham der kørt foran mig i tunnelen med 110+ blev ikke vinket ind til siden Jeg blev ikke slev vinket hen til siden påtrods af jeg ellers altid vinder i det lotteri, bare ikke denne gang... Om jeg kørt mere end 90 i tunnelen, er svært at sige :laugh: køret som "inden de lavet fartkontrol"

Besvaret
Der var meget svensk politi lige efter betalingsanlægget, igår og idag da jeg kørt hjem... Men kan ikke tro det var fart...
Samme oplevelse hér. Jeg vil dog tilføje, at told/politi var meget interesseret i nummerpladerne, før man fik lov til at køre igennem toldposten idag! Da jeg passerede blev to i 'min' række viftet 'højre-om' :tongue2: Jeg vil sgu' ikke udelukke, at det er fart - har aldrig før set dem tjekke nummerplader så grundigt før :thumbup:
Besvaret
Samme oplevelse hér. Jeg vil dog tilføje, at told/politi var meget interesseret i nummerpladerne, før man fik lov til at køre igennem toldposten idag! Da jeg passerede blev to i 'min' række viftet 'højre-om' :tongue2: Jeg vil sgu' ikke udelukke, at det er fart - har aldrig før set dem tjekke nummerplader så grundigt før :thumbup:
Kan være de er i gang med at finkalibrere den automatiske fart kontrol ;)
Besvaret

Kan godt være jeg har misforstået noget, men tunellen er på den danske side. Så kan jeg vel næppe få en fartbøde for tunellen af det svenske politi når jeg kører ind igennem toldområdet på Lernacken. Eller? /T

Besvaret
Onsdag: Min nummerplade blev også tjekket, og ham der kørt for stærkt foran mig hans nummerplade blev også tjekket han kom heller ikke ind til siden. Torsdag: Da jeg kørt over var det alle kassebiler plus biler med toneruder.
Kan godt være jeg har misforstået noget, men tunellen er på den danske side. Så kan jeg vel næppe få en fartbøde for tunellen af det svenske politi når jeg kører ind igennem toldområdet på Lernacken. Eller? /T
Ja det var mod Sverige og svenskpoliti og tunnellen er på den danske side det er rigtigt forstået ;) eller også har jeg også misforstået hvor landegrænsen er :scared:. Jeg ville personligt heller ikke godtage en fartbøde af svenskpoliti for noget jeg havde gjort i Danmark.
Besvaret
Ja det var mod Sverige og svenskpoliti og tunnellen er på den danske side det er rigtigt forstået ;) eller også har jeg også misforstået hvor landegrænsen er :scared:. Jeg ville personligt heller ikke godtage en fartbøde af svenskpoliti for noget jeg havde gjort i Danmark.
Dansk politi kunne jo godt stå efter betalingsanlæget - hvis de ville.... Men enig svensk politi ville jeg også ha' min tvivl med.
Besvaret

Har de ikke lavet et samarbejde så de må operere et par km inde i landet? Og muligvis lavet en lokums-aftale om noget fartkontrol? Jeg mener... det er jo heller ikke dansk politi der bringer bøder ud i sverige

Besvaret

Svensk og dansk politi må operer op til 4-9 km inden i de respektive lande, hvis de forfølger en forbrydelse. Dette kan de gøre uden at give tilladelse, hvis det at skulle vente på tilladelse ville gøre at lovovertræderen ville forsvinde, eller bevismateriale forgå. Skal de længere ind, skal de meddele deres ankomst til det svenske politi. Sådan er reglerne ca, sidste gang jeg kiggede for et par år siden. Tvivler på de har ændret sig. Men du kan stadig ikke få en svensk bøde, for en overtrædelse i dansker land - så hvis de måler dig i tunnelen på vej mod sverige, så er det altså dansk politi der skal give dig bøden. Med mindre vi snakker ATK, her kan det svenske politi formidle bødeforlægget.

Besvaret

Nej det kan de ikke..... Det står højt og tydeligt hvilke præmisser de skal arbejde under i artikel 40 i Schengen. Så det kan de ikke....

Dansk politi kunne jo godt stå efter betalingsanlæget - hvis de ville.... Men enig svensk politi ville jeg også ha' min tvivl med.
Besvaret

Sidst de lavede et massivt politiopbud på svenskersiden var dagen efter det der helikopter røveri i stockholm havde fundet sted, de stoppede alle med undskyldningen "alkohol och fart slår ihjel vecka" og checkede også der alle nummerplader!

Besvaret

Og en svensk politibil med svenskere i, må ikke standse dig på dansk område.....Ej heller må en dansk betjent stoppe dig på svensk område. Der skal være tale om en forbrydelse og ikke bare en overtrædelse.... Så bliver du stoppet af en civil betjent på broen på den svenske side af grænsen for noget der er foregået i .dk, så forholder du dig bare til artikel 40 i Schengenaftalen og be'r ham om at pisse tilbage til .dk...........

Besvaret
Og en svensk politibil med svenskere i, må ikke standse dig på dansk område.....Ej heller må en dansk betjent stoppe dig på svensk område. Der skal være tale om en forbrydelse og ikke bare en overtrædelse.... Så bliver du stoppet af en civil betjent på broen på den svenske side af grænsen for noget der er foregået i .dk, så forholder du dig bare til artikel 40 i Schengenaftalen og be'r ham om at pisse tilbage til .dk...........
"Danmark og Sverige har afgivet erklæringer om, hvordan Schengen-bestemmelserne om grænseoverskridende forfølgelse vil blive anvendt. Det fremgår blandt andet heraf, at svensk politi får mulighed for at fortsætte en igangværende forfølgelse på dansk territorium op til 25 km fra Øresundsforbindelsens afslutning. Svensk politi vil ikke kunne pågribe personer uden for Øresundsforbindelsens område. Der gælder ingen tilsvarende begrænsning for dansk politis forfølgelse af personer fra Øresundsforbindelsen ind på svensk territorium. Svenske politifolk vil kunne medbringe deres tjenestevåben, men disse må alene benyttes i nødværge." Artikel 40 er "observation". Artikel 41 er "forfølgelse". Læs selv løs: http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/librairie/PDF/item_2210_15457.pdf :rolleyes:
Besvaret

Læs lige betingelserne for det der.... STRAFBARE handlinger..... Det er en overtrædelse af færdselsloven IKKE, med mindre der er alkohol involveret.

"Danmark og Sverige har afgivet erklæringer om' date= hvordan Schengen-bestemmelserne om grænseoverskridende forfølgelse vil blive anvendt. Det fremgår blandt andet heraf, at svensk politi får mulighed for at fortsætte en igangværende forfølgelse på dansk territorium op til 25 km fra Øresundsforbindelsens afslutning. Svensk politi vil ikke kunne pågribe personer uden for Øresundsforbindelsens område. Der gælder ingen tilsvarende begrænsning for dansk politis forfølgelse af personer fra Øresundsforbindelsen ind på svensk territorium. Svenske politifolk vil kunne medbringe deres tjenestevåben, men disse må alene benyttes i nødværge." Artikel 40 er "observation". Artikel 41 er "forfølgelse". Læs selv løs: http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/librairie/PDF/item_2210_15457.pdf :rolleyes:
Besvaret
Læs lige betingelserne for det der.... STRAFBARE handlinger..... Det er en overtrædelse af færdselsloven IKKE, med mindre der er alkohol involveret.
Hvis du ikke standser for politiet så er de i deres gode ret til at antage at du har noget strafbart du vil skjule for dem :) I Sverige kan det f.eks. være kørsel påvirket af hostesaft uden lægerecept ;)
Det betyder, at loven er klar: Har man et ulovligt stof i kroppen og kører bil, så er det pr. definition strafbart. I Sverige er det desuden ulovligt at køre med receptpligtig trafikfarlig medicin i blodet, hvis man ikke har fået det ordineret af en læge.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...