Pede Skrevet November 22, 2009 Rapporter Skrevet November 22, 2009 Ifølge nedenstående links fra Ingeniøren (ing.dk) og Journalisten.dk har DSB gået ret offensivt til værks for at stoppe en historie fra DRs TV-avis om at de skulle ha afgivet et konkurrenceforvridende lavt bud på Øresundstrafikken. har også set Plummers bremsning af dette indslag sporadisk omtalt i EB. Interessant læsning synes undertegnede. Håber indslaget en dag bliver bragt - hvis det altså holder. http://ing.dk/artikel/104260-dsb-loej-for-at-standse-kritiske-journalister http://www.journalisten.dk/ga-ikke-over-sporet-der-kommer-spin Pede
Jakriborg Besvaret November 22, 2009 Rapporter Besvaret November 22, 2009 Ja, jeg har arbejdet sammen med Lars Abild, mens han var i Det Berlingske Hus - han var altid god for en kritisk historie om DSB ;) Håber da vi får den historie frem i offentligheden.
Lollikken Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 Ja, jeg har arbejdet sammen med Lars Abild, mens han var i Det Berlingske Hus - han var altid god for en kritisk historie om DSB ;) Håber da vi får den historie frem i offentligheden. Kritisk nok til at DSBs presseafdeling har ret i deres beskyldninger? ;) og ja jeg vil også gerne se historien. Personligt tror jeg at DSBFirst er en lokumsaftale der er lavet for at tage imod alverdens ballade pga. de renoveringer der foregår på begge sider af Øresund. Læg mærke til at deres kontrakt går frem til 2016 med option til 2018. Det er ca. den periode hvor man forventer Nørreport og kystbanen er færdigt rennoveret ;) Måske har jeg bare for meget fritid ....
Nils Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 Hvor er det dog bare uprofessionelt af DSB, at de ikke ved, at når der kommer en DR-medarbejder, så kræver takt og tone, at man lægger sig ned og kysser hans sko, og hvis DR ønsker at ødelægge ens virksomhed med løgnehistorier, så skal man på alle måder være dem behjælpelig. Den stakkels lille sarte plante fra stakkels lille sarte DR er nu truet til tavshed, skal vi forstå, men hvis historien var der, så var den nok blevet fortalt. Og på en sjov måde får DSB bekræftet deres vurdering af Lars Abild som en mand med en mission, når han genbruger vraget af sin nyhedshistorie i form af ubekræftede beskyldninger mellem linjerne i en metahistorie, der sådan i bred almindelighed smider skinneskidt på DSB. En ret lousy form for journalistik, og ikke noget, der hædrer sin ophavsmand, synes jeg, men jeg er også så gammeldags. :)
Gio Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 http://www.journalisten.dk/ga-ikke-over-sporet-der-kommer-spinDSB har nok også nogle hackere ansat et sted langt under svellerne.... Nameserver trace for www.journalisten.dk: Looking for who is responsible for root zone and followed c.root-servers.net. Looking for who is responsible for dk and followed l.nic.dk. Looking for who is responsible for journalisten.dk and followed nonexistent.dk-hostmaster.dk. Nameservers for www.journalisten.dk: nonexistent.dk-hostmaster.dk returned (SERVFAIL)
Jakriborg Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 men jeg er også så gammeldags. :) Ja, så gammeldags, at du ikke mener, en offentlig virksomhed skal stå til regnskab for folket, men bare kan tromle over offentlighedsloven og selv bestemme, hvem man vil tale med? Ikke engang statsministeren kan tillade sig at vrage og vælge mellem, hvilke journalister han vil tale med i dagens Danmark. Forskelsbehandling i det offentlige er ulovligt.
Jakriborg Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 Kritisk nok til at DSBs presseafdeling har ret i deres beskyldninger? ;) Kritisk nok til at han skrev massevis af artikler om manglende levering og fejlbehæftede IC4-tog og problemer mellem DSB og Banedanmark og hele sagskomplekset med udlicitering af jernbanestrækninger som fx på Kystbanen. Så han har altid været en sten i skoen hos DSB. Men at de ligefrem forsøger at smudse ham til med uvederhæftige rygter, havde jeg nu aldrig forestillet mig.
Nils Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 Ja, så gammeldags, at du ikke mener, en offentlig virksomhed skal stå til regnskab for folket, men bare kan tromle over offentlighedsloven og selv bestemme, hvem man vil tale med? Ikke engang statsministeren kan tillade sig at vrage og vælge mellem, hvilke journalister han vil tale med i dagens Danmark. Forskelsbehandling i det offentlige er ulovligt. DSB forhindrer ikke Lars Abild i at arbejde med organisationen, og hvis han har en god historie, så kommer den nok i fjantsynet. Hver eneste journalist i Danmark, der passer sit arbejde bare nogenlunde, er blevet beskyldt for at være i lommen på "fjenden". Den slags må man tåle. Hvis alle skulle stå frem og hulke, ville det blive et ret uudholdeligt hylekor. DSB er ikke en offentlig myndighed, men en erhvervsvirksomhed, der også har andre forpligtelser end at servicere pressen, bl.a. på aktieejernes vegne at beskytte varemærket mod at blive slæbt alt for meget i smudset.
Jakriborg Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 DSB er ejet 100% af Transportministeriet. Dermed er det i mine øjne også en offentlig virksomhed. Private virksomheder kan tillade sig at vælge og vrage mellem, hvem de vil tale med, og de kan gemme hemmelige papirer, som kun konkurrencestyrelsen og bagmandspolitiet kan komme og gøre krav på. Men der er altså en helt anden grad af åbenhed, når det handler om en offentlig virksomhed.
Nils Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 DSB er ejet 100% af Transportministeriet. Dermed er det i mine øjne også en offentlig virksomhed. Private virksomheder kan tillade sig at vælge og vrage mellem, hvem de vil tale med, og de kan gemme hemmelige papirer, som kun konkurrencestyrelsen og bagmandspolitiet kan komme og gøre krav på. Men der er altså en helt anden grad af åbenhed, når det handler om en offentlig virksomhed. Ja, DSB er en offentlig virksomhed - det er juristen fra Journalisthøjskolen, der kalder det en myndighed. DSB vælger og vrager ikke mellem, hvem de vil tale med og jeg vil da tro de har en politik om åbenhed over for pressen.
bananas Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 For pokker da. Som jeg ser dette her bruger en offentlig ejet enhed tonsvis af lønkroner på at bekæmpe en anden offentlig ejet enhed, der bruger ligeså meget på at forsvare sig. Hvlket fantastisk spild af skattekroner!.
Lollikken Besvaret November 23, 2009 Rapporter Besvaret November 23, 2009 For pokker da. Som jeg ser dette her bruger en offentlig ejet enhed tonsvis af lønkroner på at bekæmpe en anden offentlig ejet enhed, der bruger ligeså meget på at forsvare sig. Hvlket fantastisk spild af skattekroner!. Jeg er ret sikker på at de folk nok skulle have fået deres løn uanset hvad. Betragt det i stedet som en øvelse, hvor de i det mindste skærper deres evner. Så er det ikke længere et spild
Lollikken Besvaret December 1, 2009 Rapporter Besvaret December 1, 2009 Nå så kom indlæget i DRs tv-avis her kl. 21. Den var godt nok tandløs den kritik der kom. 1 møde med ministeren og så er alt fa'me status qou
Jakriborg Besvaret December 1, 2009 Rapporter Besvaret December 1, 2009 Historien er på skrift her. Jeg har ikke set udsendelsen, men det er vel indlysende, at en ansvarlig minister taler for sin syge moster ;) http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/12/01/191115.htm
Lollikken Besvaret December 1, 2009 Rapporter Besvaret December 1, 2009 Det største problem jeg forstår mest af alt at DSBFirst og trafikstyrelsen ikke kan blive enige om at afvikle eventuelle forsinkelser. Enten det eller DSBfirst ikke har nok resourcer (personale og tog). Hvis det er det sidste så vil jeg vove at påstå at det er brud på kontakten :(
Koch Besvaret December 2, 2009 Rapporter Besvaret December 2, 2009 Statsrevisor kræver kulegravning af DSB-tilbud http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/12/02/181213.htm Gad vide hvor lang tid det tager.......
Pede Besvaret December 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 3, 2009 http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/12/02/181213.htm Gad vide hvor lang tid det tager....... Omkring 4 år give and take a few...Konklusionen bliver at der har været urent trav men at det her i 2013 er for sent at gøre noget ved det. Politikerne står på nakken af hinanden for at tage afstand fra forløbet og lover at den slags ikke sker igen. I 2018 får DSBlast igen tilkendt strækningen.
Lollikken Besvaret December 3, 2009 Rapporter Besvaret December 3, 2009 Omkring 4 år give and take a few...Konklusionen bliver at der har været urent trav men at det her i 2013 er for sent at gøre noget ved det. Politikerne står på nakken af hinanden for at tage afstand fra forløbet og lover at den slags ikke sker igen. I 2018 får DSBlast igen tilkendt strækningen. ........Amen!
RS6 Besvaret March 21, 2011 Rapporter Besvaret March 21, 2011 Kan vel ikke overaske nogen!!?? http://ekstrabladet.dk/nyheder/article1523182.ece
Gio Besvaret March 22, 2011 Rapporter Besvaret March 22, 2011 Kan vel ikke overaske nogen!!?? http://ekstrabladet.dk/nyheder/article1523182.eceNej - især ikke når det kommer fra Danmarks Dybdeborende Avis For Det Arbejdende Folk Nu har de heldigvis citeret DR - og så vil jeg gerne tillægge historien vægt. Med andre ord, så er EB desværre ikke stedet for saglige nyheder - og som sådan ikke et sted man skal begynde at løbe med vinde fra, før man har gravet lidt. Bare et tip ;)
credde Besvaret March 22, 2011 Rapporter Besvaret March 22, 2011 Nej - især ikke når det kommer fra Danmarks Dybdeborende Avis For Det Arbejdende Folk Nu har de heldigvis citeret DR - og så vil jeg gerne tillægge historien vægt. Med andre ord, så er EB desværre ikke stedet for saglige nyheder - og som sådan ikke et sted man skal begynde at løbe med vinde fra, før man har gravet lidt. Bare et tip ;) Så kan vi citere business.dk (Berlingske) i stedet: http://www.business.dk/transport/styrket-mistanke-om-fusk-i-dsb
Gio Besvaret March 22, 2011 Rapporter Besvaret March 22, 2011 Så kan vi citere business.dk (Berlingske) i stedet: http://www.business.dk/transport/styrket-mistanke-om-fusk-i-dsbCredibility overload! *ahh* Det varmer :)
RS6 Besvaret March 22, 2011 Rapporter Besvaret March 22, 2011 Nej - især ikke når det kommer fra Danmarks Dybdeborende Avis For Det Arbejdende Folk Nu har de heldigvis citeret DR - og så vil jeg gerne tillægge historien vægt. Med andre ord, så er EB desværre ikke stedet for saglige nyheder - og som sådan ikke et sted man skal begynde at løbe med vinde fra, før man har gravet lidt. Bare et tip ;) Hvordan kan du mene at EB ikke er saglige....ironi kan være anvendt.... :) Og ja...B havde den samme historie, glæder mig til de bliver hevet for EF domstolen.....og banket tilbage til stenalderen!
Gio Besvaret March 22, 2011 Rapporter Besvaret March 22, 2011 Hvordan kan du mene at EB ikke er saglige....ironi kan være anvendt.... :)*nikker anerkendende* :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu