Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
http://dk.oresundsbron.com/page/1676 " Lukningerne forventes at vare omkring en time hver. De foreløbige tider fra politiet hedder fredag den 18. december klokken 7.30 – 8.30 og igen om eftermiddagen klokken 16.30 – 17.30. Togtrafikken vil køre som normalt med undtagelse af et tidsrum på omkring 15 minutter per lukning. Tiderne kan dog ændre sig lidt, hvis præsident Obama bliver forsinket."
Besvaret

Det er da utroligt! Man skulle tro at amerikanerne gør dette med vilje for at skabe opmærksomhed omkring dem selv! Jeg vil da vove at påstå at israelske ledere er mindst lige så udsat som en amerikansk .. men det er sikkert mig. Forestil jer at alle statsoverhoveder skulle have samme behandling ... =/

Besvaret

Det smarte er jo også at lægge de lige i myldretiden så det rammer flest muligt, i stedet for at lade manden ankomme klokkken 03.00 og flyve hjem igen på et tilsvarende skævt tidspunkt.

Besvaret
Er glad for jeg lige netop på fredag skal med toget - julefrokost på jobbet :D Tager toget 7.22, så går udfra jeg får 15 mins ufrivillig pause med min ipod og en god bog :-)
Bare en serviceoplysning: Pga. af COP15 kan 7.22 godt være pænt proppet....
Besvaret
Det smarte er jo også at lægge de lige i myldretiden så det rammer flest muligt' date=' i stedet for at lade manden ankomme klokkken 03.00 og flyve hjem igen på et tilsvarende skævt tidspunkt.[/quote'] Hvad pokker skulle Obama lave i her i DK kl 03:00 ? Tidspunktet er vel valgt udfra at gøre hans besøg så effektivt som muligt. Igen.... Det drejer sig om ganske kort tid broen er lukket. Hvis det virkelig er så stor en belastning for nogle skal de prise sig lykkelige for ikke at bo i nogle af de store byer i verden hvor gader/bydele jævntligt lukkes.
Besvaret
Jeg vil da vove at påstå at israelske ledere er mindst lige så udsat som en amerikansk .. men det er sikkert mig. =/
Nej det er for så vidt meget enig med dig i, men man kan jo lave sikkerhed på mange måder, enten med afspærre luftrum, motorveje og livvagter og fuld musik alle vegne eller den mere diskrete model hvor man lander i et anonymt fly i Tune lufthavn og kører i et par diskrete biler til Bella Center. Jeg ved ikke hvad der er mest sikkert, men der kan argumenteres fornuftigt for begge dele.
Besvaret

Sikkerhedheds opbuddet omkring Israelse folk er også fantastisk stort men medieopmærksomheden omkring disse er langt mindre end for den Amerikanske præsident. Ingen herinde ved formodentlig hvornår Israelserne nøjagtig kommer men alle ved allerede nu hvornår Obama lander. Derfor må der nødvendig træffes ekstra sikkerhedsforanstaltninger for at dæmme op for denne viden. Men derudover så kan amerikanerne jo også godt lide selv at piske en stemning op. For eks. grinagtigt at se sidst Obama var her at de endda havde fløjet deres egen ambulance ind til kortegen. Men sådan er det nu engang....det ser jo imponerende ud.

Besvaret
Nej det er for så vidt meget enig med dig i, men man kan jo lave sikkerhed på mange måder, enten med afspærre luftrum, motorveje og livvagter og fuld musik alle vegne eller den mere diskrete model hvor man lander i et anonymt fly i Tune lufthavn og kører i et par diskrete biler til Bella Center. Jeg ved ikke hvad der er mest sikkert, men der kan argumenteres fornuftigt for begge dele.
Hehehe Air Force One i Tune .. .kunne fa'me være et fedt syn :D
Besvaret
Hehehe Air Force One i Tune .. .kunne fa'me være et fedt syn :D
Mjae, nu er Air Force One jo, så vidt jeg ved, betegnelsen for et hvilket som helst luftfartøj som transporterer USAs præsident. Hvis det, som der blev foreslået, er et anonymt fly så er der vel ikke nogen forskel for de andre anonyme fly der lander? :)
Besvaret
Mjae' date=' nu er Air Force One jo, så vidt jeg ved, betegnelsen for et hvilket som helst luftfartøj som transporterer USAs præsident. Hvis det, som der blev foreslået, er et anonymt fly så er der vel ikke nogen forskel for de andre anonyme fly der lander? :)[/quote'] Ja det er rigtig, men kun for så vidt at flyet han transporterers i tilhører det amerikanske flyvevåben. Skulle den amerikanske præsident vælge at ankomme i et civilt fly ville kaldenavnet for dette fly være "Executive One". EDIT: Betegnelsen for de to præsidentfly, når præsidenten ikke er ombord, er henholdsvis SAM 28000 og SAM 29000 (SAM betyder Special Air Mission)
Besvaret
Er Der nogen der har en forklaring på' date=' hvorfor vi ikke bare kan køre op ved Amager strandvej på fredag? Så skulle de ikke lukke broen.[/quote'] Fordi du kunne iføre dig ninjadragt, køre over broen og kaste din bil ind til siden straks efter tunnellens udmunding. Her kunne du tage din Karl Gustav frem fra bagagerummet og tage sigte, siger sikkerhedstjenesten.
Besvaret
Ingen herinde ved formodentlig hvornår Israelserne nøjagtig kommer men alle ved allerede nu hvornår Obama lander. Derfor må der nødvendig træffes ekstra sikkerhedsforanstaltninger for at dæmme op for denne viden.
Tror du ikke at de mennesker der er interesseret i at vide dette kan finde ud af det? Hysteriet omkring Obama er og bliver spil for galleriet. Næh lad Danmark få Villy som statsminister, så skulle i se Obama blive bedt om at tage med øresundstoget, frem for at aflyse det.
Besvaret

St.magleby Man kan du også tage over til St.magleby oh knalde ham ned derfra hvis det skulle väre. Det er ikke sikkert at han lige kommer der forbi. Men chancen er stor. Der har ikke väret politi der de andre gange og der har skrumlet holdt der når de skulle afsted.

Fordi du kunne iføre dig ninjadragt' date=' køre over broen og kaste din bil ind til siden straks efter tunnellens udmunding. Her kunne du tage din Karl Gustav frem fra bagagerummet og tage sigte, siger sikkerhedstjenesten.[/quote']
Besvaret
Hvad pokker skulle Obama lave i her i DK kl 03:00 ? Tidspunktet er vel valgt udfra at gøre hans besøg så effektivt som muligt. Igen.... Det drejer sig om ganske kort tid broen er lukket. Hvis det virkelig er så stor en belastning for nogle skal de prise sig lykkelige for ikke at bo i nogle af de store byer i verden hvor gader/bydele jævntligt lukkes.
Jeg mener bare - manden har alligevel et helt fly med kontor, seng og alt han ellers har brug for for at kunne arbejde. Men ja, jeg er skam også lykkelig over at jeg ikke bor et sted hvor gader og bydele lukkes i tide og utide... :)
Besvaret

Har lige talt med kollega i Kokkedal, som fortæller, at skiltene på motorvejen der skriver at broen er lukket LØRDAG på grund af Obamas besøg. Wtf?

Besvaret

Jeg så fra Brøndby og til lufthavnen at der stod LUKKET Fredag!

Har lige talt med kollega i Kokkedal' date=' som fortæller, at skiltene på motorvejen der skriver at broen er lukket LØRDAG på grund af Obamas besøg. Wtf?[/quote']
Besvaret
Har lige talt med kollega i Kokkedal' date=' som fortæller, at skiltene på motorvejen der skriver at broen er lukket LØRDAG på grund af Obamas besøg. Wtf?[/quote'] Din kollega skal vist have skolepengene retur.. Er lige kørt hjem og der stod fredag på alle skiltene.
Besvaret
Tror du ikke at de mennesker der er interesseret i at vide dette kan finde ud af det? Hysteriet omkring Obama er og bliver spil for galleriet. Næh lad Danmark få Villy som statsminister, så skulle i se Obama blive bedt om at tage med øresundstoget, frem for at aflyse det.
Øresundstoget....ha....så når han da ikke frem før til jul. Jeg har lige kørt nogle dage med det pistog (fik et kort for gratis kørsel med offentlig transport i forbindelse med at jeg står i BC) jeg tager til daglig bus 999 til København.....DSBfirst......shit hvis jeg skulle leve med dem til hverdag fik jeg hurtige 6 måneder for "vold mod tjenestemand"....glæder mig til jeg skal tilbage til min Gråhundbus.... Der har ikke været een afgang, hvor toget har kørt til tiden i næsten 2 uger!!!!! :thumbdown Hvordan lever i med det tog??? :fight:
Besvaret
Hvordan lever i med det tog??? :fight:
Vi kommer af med vores frustrationer ved at brokke os her på forum og ved at sende reklamationer til hhv. DSB First og Skånetrafiken, for slet ikke at tale om en masse hovedrysten ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...