Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Søg på navnet Man kan i de fleste tilfælde Google navn og adresse. Så kommer det frem. Men hvad kan man bruge det til?

Er der nogen, der ved, hvor man kan se, hvad specifikke huse i Sverige tidligere har været handlet til og hvornår de sidst blev solgt? Mvh. Hvalen
Besvaret
Man kan i de fleste tilfælde Google navn og adresse. Så kommer det frem. Men hvad kan man bruge det til?
Det virker ikke for mit hus... :-) Og man kan bruge det hvis man er ved at købe et hus og måske er interesseret i at vide hvad dem man gerne vil købe det af har givet for det - for eksempel?
Besvaret
Det virker ikke for mit hus... :-) Og man kan bruge det hvis man er ved at købe et hus og måske er interesseret i at vide hvad dem man gerne vil købe det af har givet for det - for eksempel?
Det er lige præcis dette jeg gerne vil gøre. Blot for et hus i småland. Du kender ikke tilfældigvis en side der dækker hele Sverige? Mvh. Hvalen
Besvaret
Og man kan bruge det hvis man er ved at købe et hus og måske er interesseret i at vide hvad dem man gerne vil købe det af har givet for det - for eksempel?
Uden at have gravet nærmere - så mener jeg da kun du kan se sidste salgs-pris og taksering/vurdering!?
Besvaret
Novra - er der også et sted hvor man kan se det for bostadsrätter?
Jeps det kunne jeg godt tænke mig at se :)
Tvivler på der holdes offentligt øje på samme måde, eftersom det jo ikke er en fastighet eller et hus, og derved ikke "lagfart'es" ;) Mener dog at Hemnet tilbød en service en gang, hvor man kunne købe prisstatistikker over et ønsket område. Men om det var med historik?...tja...fisk.
Besvaret

I Danmark har man https://www.ois.dk//, som er en offentlig database over alle ejendomme i dk. Der kan man f.eks. se, hvornår huset sidst er solgt samt hvad prisen var (hvis man logger ind), samt en hel masse mere omkring lokalplaner etc.. Det kunne være der var noget tilsvarende for hele Sverige. Lidt a la det larscph kom med for Skåne... Ellers må jeg prøve at spørge en fastighetsmäklar... EDIT: Ok, tilsyneladende er det kun ejeren selv, der kan se salgsprisen på ois også, hvis han logger ind med digital signatur. Synes dog jeg har hørt om en måde man kan se det på i Danmark... Men anyway, det kunne da være det fandtes for Sverige. EDIT igen: Jo sørme. Salgspriser kan man få for 1 krone for 3 måneder på http://www.boliga.dk/salg.aspx I DANMARK. Jeg kan ikke se den mulighed på boliga.se

Besvaret
Uden at have gravet nærmere - så mener jeg da kun du kan se sidste salgs-pris og taksering/vurdering!?
Man kan godt gå længere tilbage... For mit kan jeg finde handlen for dem vi købte af, samt handlen hvor vi selv købte det på Sydsvenskans oversigt. Dato og beløb for handlen samt man kan se hvem der har solgt og hvem der har købt.
Besvaret
Mener dog at Hemnet tilbød en service en gang, hvor man kunne købe prisstatistikker over et ønsket område. Men om det var med historik?...tja...fisk.
Den service/tjeneste ligger nu på http://www.bopriset.nu/vdata1/ og er tilsyneladende et samarbejde med Hemnet. Det fungerer, som tidligere, ved at købe sig adgang til oplysninger.
Besvaret

Lantmäteriet (lm.se) har alle informationer om tidligere lagfarter, pantebreve etc. Noget er gratis og andet skal man betale for. Småland går også under navnet Kronobergs Län.

Besvaret
Man kan godt gå længere tilbage... For mit kan jeg finde handlen for dem vi købte af' date=' samt handlen hvor vi selv købte det på Sydsvenskans oversigt. Dato og beløb for handlen samt man kan se hvem der har solgt og hvem der har købt.[/quote']Fair nok. Jeg kunne nemlig kun se "min egen" handel med mit hus - og ikke tidligere ejers, tilbage i 2003.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...