Paul Skrevet February 18, 2010 Rapporter Skrevet February 18, 2010 Åbner denne tråd til positive oplevelser omkring Øresundståget og dennes rettidighed. Skriv venligst kun tur/retur afgange samme dag, som har været rettidige, dvs. afgået og ankommet det planlagte minuttal. Den 17. februar 2010: Afgang 09:31, ankomst 09:56 : Svågertorp - København H = rettidig Afgang 17:23, ankomst 17:48 : København H - Svågertorp = rettidig
Paul Besvaret March 2, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 2, 2010 Hvad er formålet med tråden? Det jeg skrev - positive oplevelser omkring Øresundståget. Der er lige så lidt rettidighed i Øresundståget som der er rejer i rejesalat, så når det engang imellem lykkes for dem rent faktisk at afgå og ankomme til den planlagte tid - både tur og retur - så kræver det en lille opmærksomhed. Iøvrigt, dagens afgang fra Svågertorp klokken 9:31 var lige godt 20 minutter forsinket med ét togsæt (ét friggin' togsæt - man undres), og der var plads nok til jeg kunne sidde ned, hvilket tyder på nedgang i antal passagerer, da ét togsæt for bare nogle måneder siden ville have betydet, at nogle passagerer skulle blive stående på perronen. På det sidste undrer jeg mig over, om der overhovedet er nogle pendlere tilbage på Øresundståget, som rent faktisk har et job - dvs. som er afhængige af, at de skal møde til tiden.
CpX Besvaret March 2, 2010 Rapporter Besvaret March 2, 2010 Hey Paul. Hvad er det nu man kan gøre når togene er forsinket, noget med man kan udfylde noget og få en billet eller lign? Du lyder som en kender... Jeg har bare valgt at leve med de super ustabile toge. :)
jolin Besvaret March 2, 2010 Rapporter Besvaret March 2, 2010 Det jeg skrev - positive oplevelser omkring Øresundståget. Der er lige så lidt rettidighed i Øresundståget som der er rejer i rejesalat, så når det engang imellem lykkes for dem rent faktisk at afgå og ankomme til den planlagte tid - både tur og retur - så kræver det en lille opmærksomhed. Iøvrigt, dagens afgang fra Svågertorp klokken 9:31 var lige godt 20 minutter forsinket med ét togsæt (ét friggin' togsæt - man undres), og der var plads nok til jeg kunne sidde ned, hvilket tyder på nedgang i antal passagerer, da ét togsæt for bare nogle måneder siden ville have betydet, at nogle passagerer skulle blive stående på perronen. På det sidste undrer jeg mig over, om der overhovedet er nogle pendlere tilbage på Øresundståget, som rent faktisk har et job - dvs. som er afhængige af, at de skal møde til tiden. Hmm ja ok, fair nok. Men langt de fleste tog kører jo til tiden. Hvad ligger rettidigheden på, 75-80%? Hvilket selvfølgelig laaaangt fra er højt nok, men det er stadig langt de fleste tog. Her kommer min positive historie. Toget ankom 20:57 til Malmö C her til aften, ét minut for tidligt
Paul Besvaret March 3, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 3, 2010 Men langt de fleste tog kører jo til tiden. Hvad ligger rettidigheden på' date=' 75-80%? Hvilket selvfølgelig laaaangt fra er højt nok, men det er stadig langt de fleste tog.[/quote'] Definitionen på rettidighed er følgende (kilde, side 9): "Tabellens regularitetskrav relaterer sig til følgende definition af rettidighed: På fjernbanen – rettidig indtil forsinkelse på 5 minutter og 59 sekunder. På S-banen – rettidig indtil forsinkelse på 2 minutter og 29 sekunder." Det vil sige, at togene kan køre med kronisk forsinkelse på 5 minutter og stadig være "rettidige". At togene rent bogstavligt kører rettidigt er uhyre sjældent, dvs. lige på minuttet.
zabel Besvaret March 3, 2010 Rapporter Besvaret March 3, 2010 Ide Hvad med at vi lavede et site hvor pendlere kan skrive hvilke afgange der er forsinket mere end de magiske 20/25 minutter? Dette vil gøre det lidt nemmere at klage og få refunderet i form af dagsbiletter. Da de fleste pendlere har "jojo kort" vil man jo i princippet kunne sige at man har kørt med den afgang der har haft forsinkelse, og dermed opnå langt flere refunderinger. Hvad siger i? - Jeg ved det er lidt "hustler-agtigt", men seriøst, så kan de lære at køre til tiden i stedet!!! Eneste problem vil være at folk vil kunne rapportere afgange som rent faktisk ikke er forsinket, så der skal være en form for login / brugerstyring. Det kunne også være fint hvis der blev udviklet en print formular til den skrivelse der skal sendes til Skaanetrafikken. Denne kunne med fordel være præ-udfyldt ud fra profiloplysninger og dato/tid for forsinket afgang etc. Jeg er villig til at smide nogle timer efter det, hvis der er stemning for det. (laver asp.net til dagligt).
Jakriborg Besvaret March 3, 2010 Rapporter Besvaret March 3, 2010 Der er andre, der allerede har fået den idé! http://eod.dk/forsinkelser/
zabel Besvaret March 3, 2010 Rapporter Besvaret March 3, 2010 Ok COOL! Hvorfor er den ikke lettere tilgængelig? Har ikke hørt om den før! Man kan jo seriøst bare shoppe løs!? Hvor mange rapporterer forsinkelser på den side?
Jakriborg Besvaret March 3, 2010 Rapporter Besvaret March 3, 2010 Databasen har vel eksisteret i et års tid, men hvorfor du ikke har opdaget den tidligere, skal jeg lade være usagt - der har været mange tråde om emnet her på Øresundsdebatten. Den er dog ikke fejlfri. Dels er DSB's statistik mangelfuld og usikker, dels kan hvem som helst skrive tider ind, som kan være forkerte... så brug den med omtanke!
briped Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Databasen har vel eksisteret i et års tid...Jeg lavede den tilbage i 2007, så den har eksisteret lidt mere end 1 års tid :D Som du kan se ved at vise at vise alle (kompensationsgivende) forsinkelser, er den første dato tilbage i september 2007 :) og der har siden databasen blev lavet, blevet registreret (i skrivende stund) 986 kompensationsgivende forsinkelser :) http://eod.dk/forsinkelser/index.php?history=-1
zabel Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Jeg lavede den tilbage i 2007, så den har eksisteret lidt mere end 1 års tid :D Som du kan se ved at vise at vise alle (kompensationsgivende) forsinkelser, er den første dato tilbage i september 2007 :) og der har siden databasen blev lavet, blevet registreret (i skrivende stund) 986 kompensationsgivende forsinkelser :) http://eod.dk/forsinkelser/index.php?history=-1 Hvor lang tid efter rejsedatoen kan man ansøge om kompensation for? Jeg skal bare udfylde en blanket for alle tilgængelige i år hvis muligt!? Jeg går udfra at man kun kan ansøge på samme rejse een gang!? De registrerer vel hver gang man ansøger?
briped Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Hvor lang tid efter rejsedatoen kan man ansøge om kompensation for? Jeg skal bare udfylde en blanket for alle tilgængelige i år hvis muligt!? Jeg går udfra at man kun kan ansøge på samme rejse een gang!? De registrerer vel hver gang man ansøger? 30 dage (de ændrede det fra 60 dage sidste år). Ja, du kan kun ansøge hver forsinkelse 1 gang, det bliver registreret. Og JoJo kort bliver jo aflæst i eks. busser, så der kan de så hvad tid du kørte med. Og nogen gange går der også kontrollører rundt i toget der aflæser chippen i JoJo kortet, så de rejser bliver vel også registreret.
zabel Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Ansøger i om alle forsinkelser? Dvs. 2 om dagen (en hver vej) hvis der er 2 kompensationsgivende hver dag? Personligt kører jeg aldrig med bus så bliver ikke registreret noget sted. Det kan jo blive til ganske mange kompensationer!
briped Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Og til de der keder sig, og nyder at hive alle mulige statistikker ud, her er et Read Only login til databasen: https://phpmyadmin.surftown.com/index.php?lang=en-utf-8&server=7 Hvis databasen ikke er valgt automatisk, så er det mydb7. Brugernavn: briped_delay Adgangskode: delays 'delays' tabellen indeholder kun kompensationsgivende forsinkelser. Det er backend til http://eod.dk/forsinkelser 'delayHistory' tabellen indeholder alt, inkl. afgange til tiden, som trukket fra DSBs statistikside, det vil sige at det var først noget jeg startede på per 22. oktober 2009, mest fordi jeg var nysgerrig over gennemsnitsforsinkelse og så'n. Den populeres automatisk med http://eod.dk/forsinkelser/updateDelays.php scriptet.
briped Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Ansøger i om alle forsinkelser? Dvs. 2 om dagen (en hver vej) hvis der er 2 kompensationsgivende hver dag? Personligt kører jeg aldrig med bus så bliver ikke registreret noget sted. Det kan jo blive til ganske mange kompensationer! Det kommer jo lidt an på hvor aggressiv man er :) Jeg ved nogen har registreret alle dem de kunne om dagen, så længe det gav logisk mening (altså man kan ikke tage 2 tog fra Sverige lige i streg), hvor andre holder sig til 2 om dagen (en ud og en hjem). Og så de fleste tror jeg mere er sådan når de lige bliver irriteret nok og vil straffe Skånetrafiken :)
Gio Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Ansøger i om alle forsinkelser? Dvs. 2 om dagen (en hver vej) hvis der er 2 kompensationsgivende hver dag? Personligt kører jeg aldrig med bus så bliver ikke registreret noget sted. Det kan jo blive til ganske mange kompensationer!Systemet er til oplysning og ikke til misbrug. Hvis debatten skønner at det primære mål er at begå ulovligheder og dokumentfalsk, så lukkes og slettes trådene!
Paul Besvaret March 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 4, 2010 Systemet er til oplysning og ikke til misbrug. Hvis debatten skønner at det primære mål er at begå ulovligheder og dokumentfalsk, så lukkes og slettes trådene! Gio... Den pragmatiske løsning på det dilemma er vel, at invitere Skånetrafiken til at læse med og tage ved lære, så vi kan få et system der ikke kan fuskes med. ;)
bananas Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Den mest effektive metode til at undgå al svindel med forsinkelser er at få togene til at køre til tiden! Indtil Skånetrafikken og DSB First gør det, kan de for min skyld stege lige så meget det skal være i deres eget fedt! Det er selvskabte problemer.
jolin Besvaret March 8, 2010 Rapporter Besvaret March 8, 2010 Lørdag ankom Øresundstoget 3 min for tidligt til Malmö C (ankom 22:15, køreplanen siger 22:18). Jeg nåede derfor Pågatåget 22:19 til Persborg st. og var hjemme 20 min tidligere end hvis jeg tog bus. :D
biz Besvaret March 8, 2010 Rapporter Besvaret March 8, 2010 Lørdag ankom Øresundstoget 3 min for tidligt til Malmö C (ankom 22:15, køreplanen siger 22:18). Jeg nåede derfor Pågatåget 22:19 til Persborg st. og var hjemme 20 min tidligere end hvis jeg tog bus. :D Så får du et brev fra DSBLast med krav om kompensation snart! :D
Paul Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 Mandag den 29. marts 2010 kørte mine tog tur/retur til tiden. :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu