ronny85 Skrevet January 4, 2011 Rapporter Skrevet January 4, 2011 Hej Har søgt på emnet, men intet svar! Hvilken bil ville i vælge, hvis i havde 90 km hver vej(landskrona til kbh) Krav. Det skal selvfølig være en diesel Mvh Ronny
Menace Besvaret January 5, 2011 Rapporter Besvaret January 5, 2011 Kommer lidt an på hvad du har af krav til en bil.... hvis du ønsker en lille der kører langt på literen og som er et godt tilbud lige nu ville jeg kigge på denne her: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=20821
Rikke Rost Besvaret January 5, 2011 Rapporter Besvaret January 5, 2011 Ja havde jeg behovet, havde jeg revet den ud af Dennis' hænder....
Kim H Besvaret January 5, 2011 Rapporter Besvaret January 5, 2011 Har i et års tid kørt en Citroen C1 - pendlede ca. 85 km hver vej - bilen svarer temmelig nøje til en Aygo. Kan bekræfte oplysningerne om forbrug - vores gik faktisk lidt længere pr. liter / brugte mindre benzin altså - men det kræver selvdisciplin at komme over 20 km/l / under 5l/100 km. I øvrigt en fin vinterbil, som tygger sig igennem sneen. Vi solgte bilen fordi vi ikke længere skulle pendle til DK.
larsk Besvaret January 5, 2011 Rapporter Besvaret January 5, 2011 Kan bekræfte oplysningerne om forbrug - vores gik faktisk lidt længere pr. liter / brugte mindre benzin altså - Hold da op - mindre benzin end Dennis Aygo? Det er sq stort ! Især når man tænker på at Dennis kører på diesel [Kunne bare ikke lade være, håber ikke jeg hiver tråden eller Kim omkuld ]
Kim H Besvaret January 5, 2011 Rapporter Besvaret January 5, 2011 Hold da op - mindre benzin end Dennis Aygo? Det er sq stort ! Især når man tænker på at Dennis kører på diesel [Kunne bare ikke lade være, håber ikke jeg hiver tråden eller Kim omkuld ] Man skal ikke lade sig narre af tal og bogstaver i Dennis' beskrivelse ... Her står "3-D" såmænd for "3 døre". Den som ler sidst ler bedst (eller noget i den retning)
Menace Besvaret January 5, 2011 Rapporter Besvaret January 5, 2011 Vi har selv en 5 dørs (5-D) 107 med automatgear - tiptronic, (ja, det var sku ikke noget de havde på lager) som konen ønskede sig, til at køre børnene over i dagis og handle lidt ind som kører på den rigtige side af 20L Nogen foretrækker jeg sku den istedet for min store chrysler 300C, de (modeltypen) er faktisk ok at køre i
briped Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Har i et års tid kørt en Citroen C1 - pendlede ca. 85 km hver vej - bilen svarer temmelig nøje til en Aygo. Kan bekræfte oplysningerne om forbrug - vores gik faktisk lidt længere pr. liter / brugte mindre benzin altså - men det kræver selvdisciplin at komme over 20 km/l / under 5l/100 km. I øvrigt en fin vinterbil, som tygger sig igennem sneen. Vi solgte bilen fordi vi ikke længere skulle pendle til DK. Toyota Aygo, Citroen C1 og Peugot 107 er, så vidt jeg har forstået, fuldstændig samme bil bare med et andet chassis. Samme motor, samme fabrik osv.
thn Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Kan bekræfte at det er fuldstændig samme bil. Det er kun lygterne og logoet på rattet der er forskellige. Toyota giver så af uransagelige årsager et års garanti mere end de andre 2. Min har kørt de 113.000km på 5565 liter benzin hvilket giver 20,3km/l. Det er ved 95% motorvejskørsel ved 120km/t. Kan helt sikkert køre meget længere på landevejen ved 90km/t Og ja, det en 3 dørs der kører på benzin edit: ved hurtig handel (læs: i aften) kan du få den for 46.000
larsk Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Man skal ikke lade sig narre af tal og bogstaver i Dennis' beskrivelse ... Her står "3-D" såmænd for "3 døre". Den som ler sidst ler bedst (eller noget i den retning) Øv Lod mig også vildlede af trådstarters ønske om en dieselbil og sikkert brændstoføkonomien (kører selv aldrig bedre end 0,8 mil/l, og som oftest værre men så er det også mindst 98 oktan)
Kim H Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Lige lidt mere om brændstoføkonomien. [ATTACH]3917[/ATTACH] Grafikken viser lidt om udviklingen i forbruget. Bedste resultat var 24,94 km/liter - og det dårligste 18,42 km/liter. Totalt blev resultatet 21,01 km/liter - ECE-normen var 21,74 km/liter. Absolut en benzin-økonomisk pendlerbil.
larsk Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Grafikken viser lidt om udviklingen i forbruget. Bedste resultat var 24,94 km/liter - og det dårligste 18,42 km/liter. Totalt blev resultatet 21,01 km/liter - ECE-normen var 21,74 km/liter. Absolut en benzin-økonomisk pendlerbil. Du dyrker så øko-kørsel som en sport ikke? Men på din kurve dykker den pænt omkring tankning 35. Var det da vinteren satte ind sidste år? (Aircon, rudevarmere, og sikker kørestil i lavere gear=flere omdrejninger)
alexzuz Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Hej Kim H. Hvilket program har du til de beregninger? det kunne jeg godt tænke mig at få fingrene i;-)
KGB Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Excel..... Std graf - kræver blot man noteret data/sine brugte ltr og kørte km ind så laver den det ;o) Kan også laves som søjler, lagkage etc. :)
larscph Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Med det forbrug de små benzinbiler lægger for dagen er det vel lidt tvivlsom om det rent faktisk kan svare sig at købe en diesel, hvis det er af økonomiske årsager man vælger at gøre det? (er i øvrigt også selv en smule over de dér 0,5 L benzin per mil som de fine småbiler præsterer) Hvis jeg skulle ud og vælge en lille pendler-bil ville jeg også være fristet af én af dem fra trekløveret der nævnes (107, Aygo, C1) i benzinudgave og sikre mig en model med fartholder, automatgear og aircon.... Edit: Ellers --- hvis du vil have noget med mere komfort og på diesel - så laver BMW nogen fine små diesel motorer og pakker dem nydeligt ind... :) Men det er lidt et andet prisleje.....
KGB Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Hej Har søgt på emnet, men intet svar! Hvilken bil ville i vælge, hvis i havde 90 km hver vej(landskrona til kbh) Krav. Det skal selvfølig være en diesel Mvh Ronny Tror lidt ekstra info vil være fint, da pris, komfort og alt mulig andet har indflydelse på folks valg...
Rikke Rost Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Jeg havde fandme nuppet en Fabia RS...
sup3rior Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Jeg havde fandme nuppet en Fabia RS... Så hellere en lille BMW... sådan en Fabia er fandme ikke køn...
Rikke Rost Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Den nye er ikke nej...den gamle er til at leve med. Kører skide godt og nupper snildt omkring de 20 på literen synes jeg at jeg husker. Så hellere en lille BMW... sådan en Fabia er fandme ikke køn...
Maria Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Jeg pendler selv fra Landskrona til Höje Tåstrup hverdag (mer end 100km hver vej) og jeg har en Toyota Aygo. Den körer langt på literen, billig i forsikring og billig service. Så den kan helt klart anbefales. Det eneste negative ved den er at tanken kun indeholder 35l, så man skal tanke lidt ofte. Hvis jeg skulle have en dieselbil, ville jeg selv overveje en Skoda Fabia
CAC Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Den nye er ikke nej...den gamle er til at leve med. Kører skide godt og nupper snildt omkring de 20 på literen synes jeg at jeg husker. Min 2006 Fabia 1,9 TDI som er chippet til ca. 135 HK kører nemt 20KM/L og har efter 152.000 km været klippe stabil. Kvik i overhalingerne er den også Selv når jeg prøver biler som koster dobbelt så meget, synes jeg langt fra de er dobbelt så gode.
Markowitch Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Kan kun bekræfte hvad CAC skriver om den gamle udgave af Skoda Fabia Rally Special :) Jeg har selv pendlet i den siden 2007 og den skulle have været skiftet ud, med en ny model. Men... nej... Den er sgu for god :) TopGear tester en Fabia vRS mod en Mini Cooper...
Troejborg Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Nu vi er inde på den der trekløver - aygo, c1 og 107... Hvor vindfølsomme er de egentlig?? Til september måned kunne det godt tænkes, at jeg også skal ud og lede efter en god pendlerbil - jeg kører 140 km om dagen.. - men jeg har absolut ikke lyst til en bil, der dårligt nok kan klare lidt vind på broen.. Jeg har prøvet en smart, lige da der var slem storm, inden alt sneen kom - og det gør jeg ikke igen.. Så hvor vindfølsomme er de? Ligesom smarten eller ?
Menace Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Vores 107 er vindfølsom, jeg har dog aldrig prøvet en smart :-) Vindfølsomhed er dog indvividuelt..... I forhold til min chrysler 300C der vejer 2 ton og som står fast som en klippe (rykker som meget meget sjældent i vind) Ps. de 3 typemodeller er ikke helt ens, toyotaens bagagerum er en lille smule mindre da lygterne "kører" ind i ruden, hvor ruden er rund på de andre modeller Det betyder ikke helt vildt meget, men for os betyder det at min kone kan have en emmaljunga twin nitro (ja, den dobbelte) stel i bagagerummet på 107ern, det kunne vi ikke få ind i toyotaen Overdelen står så på forsædet og 2 barnesæder med isofix på bagsædet... de er dog forvendt... så er der pakket :-)
Troejborg Besvaret January 6, 2011 Rapporter Besvaret January 6, 2011 Vores 107 er vindfølsom, jeg har dog aldrig prøvet en smart :-) Vindfølsomhed er dog indvividuelt..... I forhold til min chrysler 300C der vejer 2 ton og som står fast som en klippe (rykker som meget meget sjældent i vind) Ps. de 3 typemodeller er ikke helt ens, toyotaens bagagerum er en lille smule mindre da lygterne "kører" ind i ruden, hvor ruden er rund på de andre modeller Det betyder ikke helt vildt meget, men for os betyder det at min kone kan have en emmaljunga twin nitro (ja, den dobbelte) stel i bagagerummet på 107ern, det kunne vi ikke få ind i toyotaen Overdelen står så på forsædet og 2 barnesæder med isofix på bagsædet... de er dog forvendt... så er der pakket :-) Okay :).. altså en bil i den størrelse vil jo nok altid være vindfølsom - men hvis de er lige så slemme som smarten, så skal jeg ikke have købt mig nogle af dem i hvert fald :).. Vi har ikke så meget behov for plads - vi har højst en hund der skal med.. men sejt at der kan være barnevogn og hele molevitten deri :D.. det havde jeg dog ikke troet..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu