bananas Skrevet February 21, 2011 Rapporter Skrevet February 21, 2011 Der er nogen svenskere, som har startet en navneindsamlig til protest over den elendige vedligeholdelse af jernbaner i Sverige, og den resulterende elendige rettidighed: http://www.tagupproret.se Skriv Jer på, hvis I synes at det kører for ringe p.t.
Markowitch Besvaret February 21, 2011 Rapporter Besvaret February 21, 2011 Hvordan ser det egentlig ud med pendlingen mellem Malmö - København for tiden? Jeg kunne muligvis nok lokkes til at begynde at pendle fra Hyllie, hvis der er kommet lidt mere civiliserede forhold.
jolin Besvaret February 21, 2011 Rapporter Besvaret February 21, 2011 Det har været ganske hæderligt de sidste par uger... men det er jo altså KUN til den næste store "incident" indtræffer. Som f.eks. skybrud i nordsjælland med dertilhørende ødelagte diger, snevejr med hård frost, skinnebrud i øst og vest, signalproblemer ved Kastrup eller Hyllie, ekstrem varme og deraf solkurver, utætheder i det ene tunnelrør osv. osv. osv.... ALT kan jo ske til ENHVER tid! Så det ender nok med, at du lige har købt månedskort, og efter et par dage bander og svovler du over, at du nu er stavnsbundet til togene resten af måneden :-)
Markowitch Besvaret February 21, 2011 Rapporter Besvaret February 21, 2011 Ja Jolin, at købe månedskort og derefter være stavnsbundet til en mildest talt ustabil drift, er præcist det jeg frygter :).
Paul Besvaret February 21, 2011 Rapporter Besvaret February 21, 2011 Næste store incident blev så i dag. 1 times ventetid på grund af køreledning/strømforhold i Klampenborg, kørsel i ét spor samt vente på at lokofører finder det rigtige tog. Der kører også busser mellem Kastrup og Hyllie da mange tog er aflyst - med den sædvanlige elendige skiltning/advisering. Meen, ellers har de da kørt hæderligt i 5 ugers tid.
bananas Besvaret February 21, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret February 21, 2011 I morges blev jeg forsinket med 15 minutter (afgang 7.53 Malmø C). Sad som sild i en tønde. Pga en "växelfel" i Helsingborg havde de kun fået et togsæt med i stedet for 3. Her til eftermiddag blev 16.21 toget forsinket med en 25-30 minutter. Noget med manglende kørestrøm mellem Hellerup og Kokkedal. Tæt pakket igen - dog med 3 togsæt. Tog en krig på hver station fordi nogen af dørrene var i stykker. Fredag morgen var jeg også med et "kun 1 togsæt" tog pga. "vagnbrist". Forsinket 10 minutter. Jeg synes ikke at det går så godt for tiden. Man kan dog komme frem og tilbage, men det kræver stoisk tålmodighed.
Markowitch Besvaret February 21, 2011 Rapporter Besvaret February 21, 2011 Det lyder som et godt råd, den med den stoiske tålmodighed! Det er godt nok ikke min stærkeste side, men nuvel. Jeg tror jeg vil skyde mit togpendlingseksperiment ud til foråret. Lige efter sneens og frostens farvel og lige før solkurvernes kommen. :)
Lollikken Besvaret February 21, 2011 Rapporter Besvaret February 21, 2011 Jeg vil sige at hvis du kan leve med 10-20 minutters forsinkelse og 'the odd moment' som i dag, så kører togene som de plejede før vinteren. I foråret vil der været noget nyt der går galt ;-)
credde Besvaret February 24, 2011 Rapporter Besvaret February 24, 2011 I morges blev jeg forsinket med 15 minutter (afgang 7.53 Malmø C). Sad som sild i en tønde. Pga en "växelfel" i Helsingborg havde de kun fået et togsæt med i stedet for 3. Her til eftermiddag blev 16.21 toget forsinket med en 25-30 minutter. Noget med manglende kørestrøm mellem Hellerup og Kokkedal. Tæt pakket igen - dog med 3 togsæt. Tog en krig på hver station fordi nogen af dørrene var i stykker. Fredag morgen var jeg også med et "kun 1 togsæt" tog pga. "vagnbrist". Forsinket 10 minutter. Jeg synes ikke at det går så godt for tiden. Man kan dog komme frem og tilbage, men det kræver stoisk tålmodighed. Jeg prøvede noget nyt i morges. Toget 0702 kom før tid!!! Det må være et helt enkeltstående tilfælde, som ikke kommer til at ske igen
sup3rior Besvaret February 24, 2011 Rapporter Besvaret February 24, 2011 Jeg prøvede noget nyt i morges. Toget 0702 kom før tid!!! Det må være et helt enkeltstående tilfælde' date=' som ikke kommer til at ske igen [/quote'] Det var fordi der var nogen som havde bildt lokoføreren ind at det var 0642 han skulle køre, så var der jo ingen problemer med at luske ind til perronen :D
bananas Besvaret February 24, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2011 Det var fordi der var nogen som havde bildt lokoføreren ind at det var 0642 han skulle køre' date=' så var der jo ingen problemer med at luske ind til perronen :D[/quote'] Jeg var med et tog tirsdag morgen som kørte næsten eksakt til tiden - men på alle skiltene stod der noget om forsinkelser - så jeg tror faktisk at det var et tog, som var 20 minutter forsinket. Men det er vel egentlig ok set fra min synsvinkel.
Rikke Rost Besvaret February 25, 2011 Rapporter Besvaret February 25, 2011 Den ignorerer svenskerne....bare rolig. Det er ALDRIG deres fejl! Minister truer Sverige i togsag Foto:Marie Hald Send som mail Print Del Transportministeren vil sætte en stopper for svenske tog, som forsinker passagererne på Kystbanen. Dansk og svensk togdrift bliver skilt ad, hvis svenskerne ikke får styr på forsinkelserne. Af Rune Wriedt Larsen 25. februar 2011, 05:01 Transportminister Hans Chr. Schmidt (V) truer nu Sverige med at afbryde samarbejdet om tog, der kører over Øresund ind i Danmark. Det sker som reaktion på de vedvarende forsinkelser på Kystbanen, som bl.a. skyldes tog, der er forsinket fra svensk side. I et brev til otte sydsvenske politikere opstiller han et ultimatum. Enten bliver der bragt orden på de svenske forsinkelser, eller også må den danske og den svenske togdrift skilles ad. »Hvis det i den kommende tid ikke lykkes at opnå en tilfredsstillende rettidighed, kan det derfor være en nødvendig, men beklagelig konsekvens at adskille trafikken i en dansk og en svensk del,« skriver Hans Chr. Schmidt i brevet. Han vil nu tage en dialog om, hvordan flere tog kan køre til tiden. »Jeg skriver ikke det her, fordi jeg er imod svenskerne. Det skal ændres - ellers lader forbindelsen sig ikke gøre. Der er så mange mennesker, der er afhængige af Kystbanen, at vi ikke kan acceptere det,« siger Hans Chr. Schmidt til Berlingske. Ifølge Transportministeriets beregninger opstår en stor del af problemerne på strækningen, når svenske langdistancetog glider over Øresund og ind i den danske hovedstads-trafik. I januar var det 38 pct. af de samlede forsinkelser, der havde deres oprindelse i Sverige, og det er dermed den største enkeltårsag til passagerernes venten. Kan give længere rejsetid Presset på svenskerne glæder pendlerne på Kystbanen. »Det nytter ikke noget, at der bliver leveret så elendige rettidigheder fra svensk side. Men jeg tror også, at sådan et brev fra en dansk transportminister bliver taget alvorligt. Det vil være et tilbageskridt for Øresundsregionen, hvis det ikke lykkes, så det skal lykkes,« siger Michael Randropp, der er pendlertalsmand for Pendlerklubben Kystbanen. Hvis det bliver aktuelt at føre truslen om at adskille trafikken ud i livet, vil det betyde dårligere forhold for dem, der rejser over Øresund, påpeger trafikforsker Alex Landex fra DTU Transport på Danmarks Tekniske Universitet. »Det vil betyde en længere rejsetid og et skift undervejs. Så det bliver en mindre attraktiv forbindelse til og fra Danmark,« siger han. Men han siger samtidig, at det vil give mere stabil drift for de passagerer på Kystbanen, der ikke skal passere Øresund. Det vil dog ikke løse alle de nuværende problemer. »En del af problemerne er skabt af forsinkelser på svensk side, men ikke alle. Vi har en meget presset infrastruktur omkring Kastrup og København,« siger Alex Landex. Det lykkedes i går ikke at få en kommentar fra Pia Kinhult, der som regionrådsformand i Skåne er en af de svenske modtagere af brevet.
credde Besvaret February 25, 2011 Rapporter Besvaret February 25, 2011 Det er da ikke kun svenskernes fejl! Transportministeren skal da kigge lidt indad også. Kig på den dårlige kontrakt, som de har indgået med DSB First. Kig på flaskehalsen i Danmark ved Hovedbanegården. Svenskerne har da trodst alt gjort noget ved at lave Citytunnelen og ombygge på Malmö C. Bevares, der er mange tog fra Sverige, der er forsinkede, men Danmark er ikke langt efter. Jeg synes ofte, jeg oplever, at der er signalfejl hist og pist i Danmark, køreledninger, der er faldet ned osv. Her til morgen virker signalerne ikke på Nivå station, hvilket forplanter sig ud i hele nettet med alle Kastrup - Nivå tog aflyst fx.
bananas Besvaret February 25, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret February 25, 2011 Linket er forøvrigt her: http://www.sn.dk/Minister-truer-med-at-stoppe-togsamarbejde/Sjaelland/artikel/114830 På en måde er det jo godt at der kommer en dansk minister ind og råber op, så de svenske politikere i det mindste kan føle sig lidt presset. Men det er skidt at han grundlæggende har en holdning om, at alt som ikke er nord for København er lige meget. Men han har dog ret i at mange af togene bliver forsinket længere oppe i Sverige. Jeg står jo på Malmø C hver mogen, og rigtigt mange af togene i myldretiden ankommer simpelthen for sent til Malmø. Det er som om at køreplanen slet ikke kan lade sig gøre fra starten af. Dem der har lavet den har simpelthen manglet et grundlæggende kursus i sandsynlighedsregning. Det er en lang række hændelser, som skal gå godt alle sammen for at der ikke kommer forsinkelser. Eks: Sandsynligheden for at en enkelt hændelse går godt er 98%. Med en antagelse om uafhængighed mellem hændelserne er sandsynligheden for at 20 hændelser i træk går godt = 0,98^20 = 66,8%. Det er derfor at der kommer så mange forsinkelser - der er for mange ting, som kan gå galt og næsten ingen positive hændelser eller tidsbuffere som kan indhente en opstået forsinkelse.
bananas Besvaret February 25, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret February 25, 2011 Protest i eftermiddag Kl. 16.30 er der åbenbart nogen der vil bevæge sig rundt på Malmö C og blæse i tog-fløjter i protest mod det dårlige vedligehold: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1395235/Visslande-protest-mot-tagforseningar.html
sup3rior Besvaret February 25, 2011 Rapporter Besvaret February 25, 2011 Hvis de skiller den danske og svenske del af forbindelsen ad, så sælger jeg månedskort til pladser i min bil ;)
Rikke Rost Besvaret February 25, 2011 Rapporter Besvaret February 25, 2011 Der er plads til 8 stks i bussen hver vej :D 40 kr pr vej må være en fair pris. Afgang kl 08.15 mandag til fredag fra Hököpinge
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu