Guest carspar Skrevet July 28, 2004 Rapporter Skrevet July 28, 2004 Jeg er ved at teste IP Telefoni med www.skype.com og det ser ud til at virke fint. Jeg betaler nu ca. 0,17 svenske kroner pr. minut for opkald fra Sv til Dk til det dansek fastnet. Men det er kun når jeg ringer op, jeg har ikke koblet det op den anden vej. Er der andre der har erfaring med dette?
Guest carspar Besvaret July 28, 2004 Rapporter Besvaret July 28, 2004 Jeg er ved at teste IP Telefoni med www.skype.com og det ser ud til at virke fint. Jeg betaler nu ca. 0,17 svenske kroner pr. minut for opkald fra Sv til Dk til det dansek fastnet. Men det er kun når jeg ringer op, jeg har ikke koblet det op den anden vej. Er der andre der har erfaring med dette?
swoop Besvaret July 28, 2004 Rapporter Besvaret July 28, 2004 Jeg har ligeledes brugt det en hel del, også med kanon priser på samtaler frem og tilbage. Lyden er dog en lille smule forsinket for den som ringer, men til prisen kan man vænne sig til det :-D
Guest tommy Besvaret July 28, 2004 Rapporter Besvaret July 28, 2004 De snakker om at priserne er eller stiger med op mod 70% på skype.. læs evt i deres forum på deres hjemme side..
Guest carspar Besvaret July 29, 2004 Rapporter Besvaret July 29, 2004 Pas på med skype, for eksempel så er det billigere for mig at bruge min svenske mobiltelefon til en svensk mobiltelefon end det er at bruge skype. Jeg testede det i går, og det er fint til venner og bekendte der ved det med "Ekkoet" men jeg vil ikke anbefale at bruge det professionelt, da men let kommer til at tale i munden på hinanden, fordi der går lidt tid inden man opdager at den anden er holdt op med at tale. Til DK er det billigt, men skype er ikke den eneste, Telia og vist nok en anden her kan også nu.
Guest jesper Besvaret August 19, 2004 Rapporter Besvaret August 19, 2004 http://www.redspot.info/page.aspx?ID=a6dc6935-7679-4189-a37e-2e9760fe7eca Det er det jeg har bestilt. Og det gik fint selvom jeg bor her i SE. Dog betalte jeg (så vidt jeg husker) med mit danske VISA/Dankort. Men...er ikke helt sikker. Det er efterhånden en del tid siden jeg bestilte. De er først begyndt at kunne levere nu, grundet problemer med tildeling af deres IP-ranges/puljer. Så snart jeg har fået det testet af, så skal jeg nok smide en gennemgang herinde. Mener jeg lavede en tråd om dette specifikt for noget tid siden.
Guest jesper Besvaret August 20, 2004 Rapporter Besvaret August 20, 2004 Endnu et (dansk) firma der tilbyder IP-telefoni: https://musimi.dk/index.php/html/main/forside.html ComOn har en artikel idag om den lille biks. Den kan læses på: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18863
Guest kasper Besvaret August 22, 2004 Rapporter Besvaret August 22, 2004 DK tele2 har det fra på mandag, det kan tdc helt klart ikke se gennem fingerne med.
Guest jesper Besvaret August 23, 2004 Rapporter Besvaret August 23, 2004 Tele2 er over dobbelt så dyr i minuttakst til Sverige som eks. Redspot. Har dog ikke tjekket USA o.l., da det ikke er aktuelt for mig.
Guest Trine Besvaret August 27, 2004 Rapporter Besvaret August 27, 2004 Vdr Telefin og problemet med dankortbetalinger så har jeg talt med deres kundeservice, og det er en fejl fra PBS side som skulle være rettet nu, så man kan betale med alle alm internationale kreditkort.
Guest ole Besvaret September 8, 2004 Rapporter Besvaret September 8, 2004 Vi er ved at prøve IP telefoni hos www.telsome.dk og virke fint inu. I startprisen får man et dk-tlfnummer så famille og venner Dk ringer til dk-priser, og priser for at ringe til dem er 0,10 kr og 0,15 kr plus opkladsafgift 0,25 kr og et mån abon.20 kr.
Guest michael Besvaret September 11, 2004 Rapporter Besvaret September 11, 2004 Musimi.dk er bedre. Her koster det intet abb. og de har tilmed nogle af de aller laveste priser... Så prøv at kigge på dem...
Guest it Besvaret September 11, 2004 Rapporter Besvaret September 11, 2004 "Telsome-adapteren er forprogrammeret med dine abonnementsoplysninger, når du får den, og den kan tilsluttes umiddelbart efter modtagelsen - uden yderligere installering af software eller lignende. Eneste krav er at du har et ledigt ethernet stik i din ADSL-forbindelse" Nogen der kan uddybe den sidste sætning for en IT-tumpe? ledigt ethernet stik ? Hvor sidder det henne? Det er ikke det der sidder i væggen vel? For der er kun 1 stik. Eller sidder det på selve computeren?
Guest jesper Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 Der menes, for det meste, at man smider adapteren i en switch, eftersom IP-adapteren jo skal ha´ en IP for at funke. En anden måde at gøre det på, er at installere to netkort i éen maskine, og så lade maskinen tildele IP´er (DHCP eksempelvis), og så køre ICS - Internet Connection Sharing på denne. Jeg véd ovenstående kan lyde lidt teknisk fortsat - men det er det jo egentlig også (indtil videre) at få VoIP op at køre. Så...spørg bare løs, hvis det er. Men det nemmeste er nok at købe en billig switch.
Guest jesper Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 Rettelse: Jeg har skrevet switch. Jeg mener selvfølgelig en router - men samtidig med indbygget switch, da der jo også skal hul igennem til resten af netværket, udover der hvor IP-adapteren skal sidde. Det gik lidt hurtigt, kan jeg se nu. ;o)
Guest it Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 Tak, men det er sgu lidt for "teknisk" for mig. Ved stadig ikke om jeg kan nøjes med at anskaffe adapteren eller om jeg behøver mere. Lidt svært, når man ikke forstår de spørgsmål der bliver stillet. Fx når de spørger om jeg har et ledigt ethernet stik ? Svar: Aner det ikke. Hvad er det ? Jeg er da interesseret i billig telefoni, men det er jo ikke billigt hvis jeg skal til at anskaffe alt muligt ekstra udstyr for at få det til at fungere? Så kan der let gå lang tid, før den investering er betalt af?
Guest ole Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 Da jeg skulle brugen Telsome første gang, skulle "jeg have et ledigt ethernet stik". For at få det indkøbe jeg en router pris ca. pris 400 og wireless ca. 700, så kan PC og Telefon er værer på nettet samme tidet. Håber det hjælper lidt.
Guest Trine Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 Hej Jeg har selv siddet med lignende spm da jeg også overvejer at skifte Telia ud med IP-telefoni. Har du forsøgt at maile til en kundeservice? Jeg har brugt telefin.dk deres kundeservice fungerer upåklageligt og man behøver ikke være kunde for at bruge den. Teknikken må jo være den samme skulle man mene(?)...og du er jo måske kommende kunde...
Guest ole Besvaret September 16, 2004 Rapporter Besvaret September 16, 2004 Lidt info fra tv rabatten om priser IT-telefon http://gratissip.dk/backend/PrisSammenligning.php
Guest Trine Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Hej Jeg har ladet mig fortælle at hvis man får Telia til at lukke telefonforbindelsen fysisk og monterer adapteren til IP telefoni med en ledning til det ekstisterende ledningsnet, kan man bruge sine "gamle" telefoninstallationer i væggen til IP telefoni, og derved undgå at trække nye ledninger i hele hytten.... Er der nogen der ved hvordan det kan gøres? Herunder hvem kan lave sådan noget? Hvad koster det at få lukket forbindelsen hos Telia? og ved fraflytning hvad koster det at få genetableret forbindelsen, for man kan vel næppe få lov til at overdrage en bostadsrätt uden telefonforbindelse??
Guest jesper Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Moerke: Du skal jo ligesom have internet i de "ledninger" for at benytte dig af IP-telefonien. Du mener måske: skippe fastnet hos Telia, og overdrage kobberet til en anden udbyder, som så kun vil bruge fremføringsvejen til at levere Internet via? Det ved jeg ikke om man kan i SE. Men prøv at snakke med Telia. De må være de bedste til at svare på dit spørgsmål. Alternativt en stor udbyder af Internet (eks. Bostream/BBB), hvis ikke Telia vil være ærlige og miste en kunde ;o)
swoop Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Jeg forhørte mig hos Bostream om jeg kunne lukke forbindelsen hos Telia (vil jo også gerne spare abonnementet). Det kan man godt hos Bostream, men det koster et gebyr (under 1000:-) og øger månedsafgiften til Bostream med 100:- Med en besparelse på 75:- pr kvartal kan jeg ikke se nogen grund til at opsige Telia forbindelsen - kan jo være der er knas med Internetforbindelsen en dag.
Guest Trine Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Ja ok det med internettet var jeg med på;-) Vi har en HSB Bolina aftale uafhængigt af Telia. så jeg ville køre al telefoni over den og droppe telia. Ville forsøge her på debatten først inden jeg kaster mig ud i at forklare noget for en svensker jeg ikke helt selv forstår;-)
swoop Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Hvis du har Internet via HSB Bolina, skulle der intet være i vejen for at opsige din Telia fastnettelefon. Hvad det koster at genoprette en forbindelse hos Telia aner jeg intet om. Hvis du begynder at ændre på ejendommens telefonindstillinger vil det uden tvivl få betydning, når du engang skal til at sælge din ejendom igen - så lad helt klart være med det. Det absolut smartest er at koble IP telefoni til et par trådløse telefoner, så slipper du helt for ovennævnte 'kabel helvede'.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu