Jump to content

IP Telefoni

Recommended Posts

Besvaret

Moerke: Yep 97 kroner og nogen øre. MEn det underlige er jo at efter jeg satte den i en port i routeren virkede den en enkelt gang og derefter virker den ikke mere

• Svar 199
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg måtte også pænt aflevere 90 kr :-( men det er jo ikke Telefins skyld - fik en fin mail med at de havde trukket 90 kr ekstra fra min konto havde jeg vidste alt dette at det åbenbart tager uger for at få en pakke fra DK til Sverige plus at omkostningerne på 90 kr ekstra så havde jeg nok købt en sipura spa-2000 adapter ved Estation i stedet for en Grandstream ved Telefin.

Besvaret

Hvornår kom den mail for jeg har ikke fået nogen mail og er ikke trukket nogen penge

Besvaret

Ha Ha min pakke er kommet og nu virker den... Efter jeg overrulede den medfølgende vejledning og fulgte din istedet Thomas..thanks... og har foretaget mere end 1 opkald og den virker stadig;-)

Besvaret

WEEE min pakke kom idag satte adapteren til og det kørte bare det eneste skuffende er at man havde glædet sig til at side og rode lidt med det et par timer her til aften dem må jeg så bruge på noget andet spændende :-)

Besvaret

Jeg kontrollerede lige min konto og faktura. Jeg er ikke trukket for ekstra fragt. Min fragt på fakturaen lyder på 50kr. Der er ikke trukket taletid til fragt. Hmmm.... dynamiske fragt rater eller hvad?

Besvaret

Er der nogle som kan hjælpe med at fortælle hvilken abonent i telia man skal bruge, hvis man ringer til danmark. Mvh Mia

Besvaret

Så fik man svar eller skal man sige spørgsmål fra telefin support. Fint nok jeg begyndte at svare de 11 punkter. Punkt 7 var hvilken mac adresse der stod bagpå. Ind og tage den fra og skrive ned og sætte til igen. VUPTI..så virker lortet sq... og har ringet 6 gange nu..og den virker stadig...men nu må vi jo se imorgen om den virker der også rofl.gif stadig ingen fragt trukket fra mig.

Besvaret

Hej Mia Jeg forstår ikke dit spørgsmål, kan du prøve at uddybe? For det andet er det her en tråd om IP telefoni, som heldigvis INTET med Telia har at gøre;-) Moerke

Besvaret

UPDATE: Den virker skisme endnu. så nu tror jeg efterhånden på den bliver ved med at virke. Moerke: Ja heldigvis har den intet med Telia at gøre

Besvaret

Jepper;-) har lige opsagt mit Telia fastnet og bestil et svensk taletidskort hos djuice istedet.. bare så man har et svensk nummer for der er de der åndsvage 0200 numre man ikke kan ringe til fra udlandet...

Besvaret

Hej Jeg har virkelig brug for hjælp, Har lige købt mig en Sipura SPA2000 2 og jeg kan slet ikke finde ud af at opsætte den. har tilmeldt mig hos telefin, og der har jeg ingen hjælp fået, har mailet til dem et par gange og det eneste de svare er at jeg kan gå ind på en hjemmeside der hedder http://voxilla.com/spaconfig.php men fatter den ikke må jeg indrømme, må nok erkende at jeg ikke er så hardcore til pc som jeg troede:-) Håber at der er nogle kloge hoveder herinde for det tror jeg der er:-)

Besvaret

Jesper: DERFOR jeg købte den adaptor hos telefin. Må jeg spørge hvad du gav for den adaptor du har? bare om besparelsen er det værd?biggrin.gif Men kan desværre ikke hjælpe dig

Besvaret

Hej Brian jeg har lige købt en adapter af Telefin, og den virke heller ikke:-) jeg gav 750 kr for min spa 2000, og nej det var ikke det vær. men nu har jeg jo købt den fra Telefin og der skulle den jo være opsat til at kunne virke med det samme, men nej nej, forstår det ikke rigtigt, er sku noget svært noget, ender nok med at jeg vælger fastnet i stedet for, har snart brugt alt for mange penge på det her Projekt, men det er osse min egen skyld:-) min adapter lyser hele tiden rødt, og i manualen står der at den skal stoppe efter 1 min. så jeg tror at jeg giver op:-( Men tak for dit svar:-)

Besvaret

Jesper. er du siker på at du har sat det rigtigt op. Det er jeg nemlig ikke så sikker på!!!

Besvaret

Don't give up my friend the best is yet to come;-) Du skal ikke følge vejledningen der kom sammen med adaptoren. Prøv at læse Thomas vejledning længere nede i denne tråd. Jeg ved ikke om det er vejledningen der er uklar eller bare forkert..min virkede først da jeg overrulede Telefin's "fejledning" og fulgte Thomas'

Besvaret

Hej Thomas ja det er jeg, har gjort som der står i manualen, netværks ledningen i adapteres stik hvor der står wan, og det andet kabel sætte jeg i adapteren hvor der står lan og sætter det der efter over i min computers netværks stik og selvfælgelig osse tlf stikket i adapteren hvor der står phone:-) kan godt være at det bare er mig som ikke har gjort det rigtigt, men det kan da ikke være så svært, ellers er jeg bare lidt for dum til det her ip telefoni:-) jeg tror at jeg tager fastnet..... har skrevet til telefin hele dagen og der får jeg slet ingen hjælp fra... forstår det ikke:-(

Besvaret

Hej Moerke Jo men der er lige det problem at jeg ikke lige er så teknisk som jeg lige troede at jeg var:-)

Besvaret

Ok undskyld jeg mangler alle de fine fagudtryk men har du flere udgange på din router? Iflg vejledningen lød det nemlig på mig som om den skulle sidde i serie og det virkede altså ikke hos mig.... Jeg har bare puttet kabelstikket fra adaptoren ind i et ledigt hul i mit trådløse netværk, så har jeg sat strømmen til og sat telefonstikket i...

Besvaret

Jeg har også fået IP telefoni hos Telefin. Det var nemt at sætte op og selv om jeg betalte lidt over 700kr for adapter og guldnummer, fragt osv er det stadigvæk hurtigt tjent hjem når jeg sammenligner med hvad jeg SKULLE have betalt hos f.eks TDC. Når julen er overstået (og den varer som bekendt til påske), så er etableringsomkostningerne tjent hjem alene på differencen på abonnementet (jf. m. TDC). Jeg har ikke bemærket noget kvalitetstab på forbindelsen, og eneste problem med opkald var da kæresten kom til at rykke strømmen ud til den trådløse telefon. Men det kunne jo også ske hvis det var almindeligt fastnet happy.gif En rigtig fed detalje med Telefin er deres opkaldslister som der er adgang til via nettet. Glem alt om "vis nummer" ... det her er endnu vildere! Der er adgang til de mistede opkald, udgående opkald, samt selvfølgelig indgående opkald og med et klik på telefonnummeret bliver der slået op på eniro hvor man straks for info om den der har ringet i form af navn, adresse mv... I må undskylde hvis alt dette er skrevet 1 gang før ... har ikke orket at læse alle jeres indlæg igennem denne gang ... jf. det sene tidspunkt happy.gif

Besvaret

Vincent: Av der kom du lige med nogen guldkorn jeg ikke kendte til..skal da fluks logge ind på telefin og lure min opkaldsliste...Thanks man biggrin.gif

Besvaret

Brian: Klart... Jeg kan allerede nu afsløre at SIPPS ser meget lovende ud! Der er mulighed for at optage samtaler, telefonsvarer, flere forskellige gateways (IP-telefoni-udbydere) - SIPPS understøtter også IM-tjenester (MSN, ICQ m.fl.) Adressebogen er et kapitel for sig. Du kan vælge hvilke numre der skal have VIP-status, og hvilke der altid skal ryge på svarer (svigermor!?) ;o) Alt i alt...meget spændende. Men også lidt omfattende. Men dét syntes jeg jo er en kvalitet i sig selv..*g*

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...