Guest Trine Besvaret June 3, 2005 Rapporter Besvaret June 3, 2005 Hej Dan, Da Telefin og andre IP selskaber blot udnytter internettet og altså ikke er udbyder af det som BBB, skal de ikke betale for kobberet. Desværre er det sådan at hvis du har internet via dit telestik så kan du ikke undgå at betale for en fastnetforbindelse. Sådan er det også i Danmark. Pisse uretfærdigt men desværre sandt. Jeg er som du måske kan læse skiftet til Telsome og DE ER KLART AT ANBEFALE!!! deres priser i lig Telefin og deres kunderservice og alt andet er langt bedre end Telefin. Så jeg kan ikke se nogen pointe ved at teste om Telefin stadig ikke virker. Faktum er at Telsome gør;) Men selvom du betaler til Telia, er det stadig langt billigere at foretage opkald hvis du ringer til DK. Tror jeg giver 7 øre i minuttet til DK også kan din familie og venner ringe til lokaltakst til dig, ikke at forglemme... Vores arbejdsgiver? Var det dig jeg mailede med fra Support i Banken??? Er sgu lidt i tvivl
thn Besvaret June 9, 2005 Rapporter Besvaret June 9, 2005 var lige ved at bestille Telia ADSL i dag da jeg kom til at tænke på noget. Er det en "allways on" eller skal man kalde op på sin computer for at få forbindelse? hvis det er den slags forbindelse hvor man skal kalde op skal ens computer vel være tændt hele tiden for at have en ip telefon? Mvh Dennis
Guest Supermule Besvaret June 9, 2005 Rapporter Besvaret June 9, 2005 Telia adsl er "always on", men du kan indstille din ip telefon til "keep connection alive"...
dan Besvaret June 10, 2005 Rapporter Besvaret June 10, 2005 Nå, så har jeg sgu bestilt 24 m/bit bredband hos Bredbandsbolaget. 399 om måneden. Så på den svenske forbrugerside at det kunne fås billigere, men da jeg ringede sagde de alle at de ikke kunne tilbyde i mit område nu. Hmmmm. Nu er Sydkraft godt nok kun ved at udbygge det i vores område og har lavet aftale med Bredbandsbolaget, så det skyldes nok at de "for lov at komme først" med tilbuddene inden det gives frit for alle. Men okay, er kun bundet i 6 mdr, og 399 SEK er jo ikke en bondegård. Med IP telefoni falder regningen jo så det alene betaler det hele. Fedt.....
ulmus Besvaret June 10, 2005 Rapporter Besvaret June 10, 2005 Hmmmm. Nu er Sydkraft godt nok kun ved at udbygge det i vores område og har lavet aftale med Bredbandsbolaget, så det skyldes nok at de "for lov at komme først" med tilbuddene inden det gives frit for alle. Hej, og undskyld min uvidenhed, men hvad i alverden har SYDKRAFT med bredbånd af gøre????
Malezar Besvaret June 10, 2005 Rapporter Besvaret June 10, 2005 Sydkraft udbyder bredbånd til bolig foreninger og virksomheder.
ulmus Besvaret June 13, 2005 Rapporter Besvaret June 13, 2005 Tak, så blev jeg da så klog. Det er sørme ikke nemt mere: Elværket udbyder bredbånd (Sydkraft) og Bredbandsbolaget tilbyder billig el. Snart skal vi vel til at købe grøntsager hos bageren og brød hos fiskehandleren.
Malezar Besvaret June 15, 2005 Rapporter Besvaret June 15, 2005 Trenden ses også i DK, nu hvor NESA vil køre internet over deres strømkabler. Men jeg er kun positiv over alle de valgmuligheder som dukker op :D
Guest Supermule Besvaret June 15, 2005 Rapporter Besvaret June 15, 2005 Ja vi har 24 mbit fra Telia, men vi glæder os da meget til BBB lander herude i Hököpinge... Så kan vi da få digitalt tv og mange flere kanaler... og så lige 100/100 internet... :o)
Guest -Martin- Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Hej, Har siddet og læst de 16 sider igennem, og er folk stadig af den holdning at al' det her ip telefoni spiller fint? Nogen som har oplevet noget irrerterende med deres udbyder siden emnet sidst har været diskuteret? Jeg tænker at vælge Telsome efter som de har et godt tilbud på adaptor og telefon..
Gio Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Efterhånden er det kun et spørgsmål om tid, inden både Telia og TDC går ud og tilbyder IP-telefoni som alternativ. Så om "man" vil ha´ besværet med de små selvstændige udbydere skal nok komme an på en afvejning. Er du parat til småproblemer...og er du evt. teknisk mided nok til selv at kunne fejlsøge og afhjælpe. Hvis ikke - så ville jeg nok vente med ip-telefoni til mastodonterne kommer på banen.
Guest Trine Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Lige en update. Telsome kører 100 % upåklageligt for mig. Kan varmt anbefale dem fremfor Telefin.
Kenneth Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 selv har jeg ingen problemer med Telefin ihvertfald ikke nok til at jeg vil betale de 300 kroner det koster at få flyttet mit nummer igen. noget helt andet er det her program http://www.voipbuster.com/en/index.html her kan man ringe gratis fra computerentil fastnet telefoner i 20 lande herunder DK og SE det virker upåklageligt.
Guest ThomasO Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Vi har Telefin, og det gider jeg ikke mere nu. Den første måned var det godt, derefter har det ikke været andet end et helvede med knasen og udfald, samt linien nede i tide og utide. Jeg gav dem en lang chance, og nu er det slut, de formår det simpelthen ikke. Iøvrigt ejer de ikke selv linierne, de er lejet ind - og er ikke selv herre over oversubscribing, Er på vej til Telsome nu, og det koster altså ikke 300kr at få porteret, de 150 går til samtaler. Nogle kører tilsyneladende fint hos telefin, men det er jo op til en selv om man vil tage chancen. Flere her inde er alvorligt trætte af det selskab .... eller hvad det nu er.;) Skulle have skiftet som mørke gjorde for længe siden....
Gio Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 ...noget helt andet er det her program http://www.voipbuster.com/en/index.html her kan man ringe gratis fra computerentil fastnet telefoner i 20 lande herunder DK og SE det virker upåklageligt.Husk lige detaljerne: Opkaldet må max vare ÉT minut. Vil du have ubegrænset tid' date= så skal du registrere dig for sølle ÉN EURO ;) Med til historien hører også at det hele er en beta-test. Så hvor længe det "tilbud" varer ved...tja. Mit gæt er: ikke længe *g* Nå ja...jeg har forresten selv forsøgt at få lov at hive deres program ned det meste af dagen - men serveren hvorfra http://download.voipbuster.com/setupvoipbuster.exe hentes er, mildt sagt, overbelastet. Men jeg fortsætter med at banke på....for prøves skal det sgu´! :D
Guest -Martin- Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Tik tak for feedbacken, nu har vi efterhånden boet i Malmö i 4 år, og er lidt trætte af den gyser-regning der til tider kommer fra Telia.. Telsome bliver det så.. de har os et godt tilbud på både adaptor og ny telefon!
Kenneth Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Husk lige detaljerne: Opkaldet må max vare ÉT minut. Vil du have ubegrænset tid' date= så skal du registrere dig for sølle ÉN EURO ;) Med til historien hører også at det hele er en beta-test. Så hvor længe det "tilbud" varer ved...tja. Mit gæt er: ikke længe *g* Nå ja...jeg har forresten selv forsøgt at få lov at hive deres program ned det meste af dagen - men serveren hvorfra http://download.voipbuster.com/setupvoipbuster.exe hentes er, mildt sagt, overbelastet. Men jeg fortsætter med at banke på....for prøves skal det sgu´! :D ja det er rigtigt at det koster 1 €. Den har jeg betalt og derefter virker det perfekt. og så længe det er gratis så er det jo gratis ikk.. jeg har install filen endnu så jeg kan da godt sende den til dig hvis det er helt umuligt af få den ned.
Gio Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Kenneth: Well...det er ikke lykkedes mig at få filen ned endnu. Og det selvom LeechGet har stået og forsøgt hele natten over. Så prøv gerne at drøne den afsted på min mail: gio ad ig dot dk
Kenneth Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Kenneth: Well...det er ikke lykkedes mig at få filen ned endnu. Og det selvom LeechGet har stået og forsøgt hele natten over. Så prøv gerne at drøne den afsted på min mail: gio ad ig dot dk det er hermed gjort
Gio Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Supertakker....buster´en er modtaget :)
Gio Besvaret August 14, 2005 Rapporter Besvaret August 14, 2005 Lige en detalje....opkald via VoIPBuster <-> Redspot er gratis ;) Og det lyder faktisk fint.
Nif Besvaret August 14, 2005 Rapporter Besvaret August 14, 2005 Vi er et par stykker som bruger Redspot og kan kun anbefale det. Virker perfekt. Altså endnu! Har kun haft det lidt over 2uger
Gio Besvaret August 14, 2005 Rapporter Besvaret August 14, 2005 Halløj Nif.... Jeg har selv haft Redspot helt fra begyndelsen af. Og på trods af startvanskeligheder, så er jeg godt tilfreds. Det er meget sjældent de er nede efterhånden. Og hvis de ér, så er det ofte deres peerings der har problemer, og ikke dem selv (og deres egne servere). De tester p.t. deres telefonsvarer-system, som skulle have været implementeret for læææænge siden. (sidste dato de oplyste var vist medio juni) Jeg er blandt de 20 der tester svarer-systemet, og har ikke oplevet andet end at det virker. Dog er det ikke muligt, endnu, at definere hvor længe der skal ringes før svarerern tager den. Og ej heller kan jeg selv lave en hilsen...faktisk kan jeg ingenting, andet end at modtage en besked i mp3-format, når en sådan er lagt. Beskeden opkalderen for er en generic på engelsk....men dette skulle der komme en side til ændring af "snarest" ;)
Guest carspar Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Jeg har både bredbåndsbolaget (Svensk nummer) og Unifon (Dansk nummer) De virker begge fint. Jeg har en dansk mobiltelefon som jeg viderestiller til mit danske IP telefonnummer når jeg er hjemme Det er billigere end at modtage mobil over landegränsen. Mit svenske IP telefonnummer virker kun på Bredbåndsbolagets opkobling, men mit jeg har valgt at have et svensk nummer også det letter mange ting herovre, men jeg har også en del samtaler i Sverige. Min opkobling (10 MB) på Bredbåndsbolaget indklusive IP telefonabonnement koster i vor forening skr. 250 pr. måned, det er sgu da billigt. Danske IP telefonnummer virker overalt, bare der er en internet adgang, det vil sige at jeg kan tage telefonen (også softphone) med mig uanset hvor jeg er i verden, det er altid med lokaltakst til Danmark (Pt 6,8 öre i minutter for mig) og med deres udlandstakster hvis jeg skal ringe til udlandet. Som udgangspunkt behöves der ikke abonnement for at have denne telefon. En startpakke kan köbes i Aldi i Dk og så er man igang. Hvis man som mig snakker meget med danmark så er det en fordel at abonnere på denne. Abonnementet giver större rabatter. PS jeg arbejder mest hjemmefra i Lund med kunder/leverandörer i både Danmark og Sverige. Have a nice day
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu