Jump to content

IP Telefoni

Recommended Posts

Besvaret

Er der nogle der har erfaring med at ringe til danske mobil numre via Skype (SkypeOut)? Så vidt jeg kan se, så er det den billigste måde at ringe til en dansk mobil på.

• Svar 199
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Det ser ud til at koste 0.145 DKK at ringe til dansk numre via skype. God pris, hvis kvaliteten er i orden?

Besvaret

Godt nok har jeg ikke haft behov for at ringe 112 endnu, meeeeen det kunne jo være det blev nødvendigt.....hvad gør jeg når jeg kun har IP-telefoni? Ringer 0046 112?? Hvis jeg trykker 112 ringer den vel op til den danske central?? Har ikke tænkt mig at teste så er der nogen der ved hvordan man skal forholde sig i sådan en situation?

Besvaret

Umiddelbart..0046 112, ja. Kom dog i hu, at din telefon ikke længere virker ved strømsvigt, da den jo er afhængig af strøm til internetforbindelsen. Men så har du jo din mobiltelefon. Bare lige en lille reminder ;o)

Besvaret

Jo 0046 112 var også mit bud.... Mht strømsvigt så har jeg kun en trådløs så det havde ikke betydet noget om det var IP eller ej.. Men tak for reminderen. Vi har også mobiler, både en svensk og 2 danske, men de går vel også ned i tilfælde af strømsvigt...det gjorde de da sidste gang... Så må jeg ind til en granne....

• 4 weeks later...
Besvaret

En lille update Jeg har problemer med udfald på min IP-linie specielt når jeg er på nettet samtidig med telefonen bliver brugt. I materialet står der er der kræves en 128/128 KBit linie, og Telefin skyder problemet over på min bredbånds udbyder. Jeg har HSB Bolina med 10 MBit/s hastighed. Og som jeg forstår det så burde det være mere end rigeligt til at køre såvel IP som alm surf samtidig. Også selvom der er udsving i hastigheden grundet spidsbelastning o lign. Jeg har målt hastigheden upload/download med et lille program til at være alt mellem ca 256 og 800 Kbytes/s. Men aldrig under de 256... Og nu er jeg så forvirret.. Er det ikke det tal er skal ganges med ca 8 for at få hastigheden i Kbit? Dvs at jeg er håbløst langt over den grænse på 128/128 Kbit som Telefin skriver. Eller hvad? Er der andre der har samme problem?

Besvaret

Jeg oplever også udfaldt eller støj på min telefin linie når jeg DL. Min forbindelse er også på 10Mbit gennem Bredbandbolaget. Jeg har aldrig målt min hastighed til under 1 mbit.

Besvaret

Problemet er at jeres IP-telefoni "blandes" sammen med den anden data-trafik på Nettet. Og jo mere der er af sidstnævnte, jo længere tid er jeres IP-trafik om at nå igennem Nettet og frem til jeres destination og vice versa - sådan kort fortalt. Når man så sidder på et "delt" net, som i gør, så vil i ofte, i spidsbelastningsperioder, opleve hakker i lyden fordi der er masser af trafik på jeres Net. Dette kan undgås ved at benytte QoS (Quality of Service) - men dette skal implementeres på HELE strækningen fra afsender til modtager for at fungere optimalt. Så hvis QoS kun sættes lokalt, så går det galt når trafikken ryger "ud af huset". Og så er man jo lige vidt. IP-telefoni er stadig så nyt at de fleste udbydere først skal til at lære hvad der skal til for at få tilfredse kunder - og på et tidspunkt vil de sikkert også begynde at prioritere deres trafik med QoS, så man kan komme udover nogle af problemerne lokalt. Men som så meget andet, så er en given kæde ikke stærkere end sit svageste led. Og hér er Il Grande Internet stadig et stort små-anarkistisk kaos ;o)

Besvaret

Min telefonforbindelse via Bredbandsbolaget lyder som om, jeg sidder på bunden af Øresund, med susen, ekko og andet støj. Jeg skrev til BBB's kundSERVICE! De gad ikke engang at svare mig. Og det kalder de service :-(

Besvaret

Hej Moerke Det lyder ikke så godt at du har problemer med dit Ip-telefoni. Jeg skal selv have noget ip telefoni når jeg flytter til Malmø. Og regnede også med at det skulle være Telefin. Jeg skal også have HSB bolia 10 Mb. Du har ret i at du skal gange med 8 for at få hastigheden i kbit. Og ud fra de måliger som du har lavet har du jo rigeligt med hastighed. Jeg kan se at du skriver at Hsb Bolia lover 10 mb i download, med hvad med upload. ? Hvor i Malmø bor du og er der andre som har erfaringer med HSB bolia 10 Mb og f.eks. Telefin ? Håber du finder problemet, hvor tid sker det ? Tim

Besvaret

Gio>Delt og delt...er skam min "egen"linie og ikke som i HSB. Men der er jo nok andre ind over alligevel crazy.gif

Besvaret

Jeg har forsøgt at maile til Bolinas kunderservice mht upload men de har ikke svaret og det er over en uge siden. Og man kan kun ringe til deres kundeservice fra et svensk nummer hvilket jeg ikke ejer;-( Udfaldende er meget få hvis jeg undlader at køre internet ved siden af og lyden er normalt helt perfekt. (ikke som Ulmus på bunden af Øresund) Men det irriterer mig at man skal lukke internettet når der kommer opkald... Igår var jeg nødt til at arbejde hjemmefra og køre remote til min arbejdsplads og det harmonerer rigtig dårligt når kæresten fik et vigtigt opkald i forbindelse med hans arbejde.... Vi bor på Ön i Limhamn og normalt er der fin hastighed på internettet. Og hvis problemet er for lav hastighed som Gio skriver så er det jo ikke Telefin der er problemet...

Besvaret

Ang. Telefin, så har jeg aldrig haft nogen problemer! Og kan kun anbefale det! Moerke! kører du internettet ind i adapteren fra telefin og så videre til din com, kan det godt være at der er problemer... Min sidderdirekte til min router, hvor beggemine pcer. kører for fuld tryk det meste af tiden,og der er ingen problemer...

Besvaret

Thomas Kan du ikke lige tage stilling til min opkobling? Undskyld jeg ikke er så teknisk.... Jeg har sat adaptoren direkte til min trådløse netværksboks, der er sat til min router. Der er derfor kun 1 kabel fra netværksboksen til adaptoren og den sidder ikke i serie med computeren. Kan ikke huske om kablet går ind i wan eller lan men burde den virke hvis man har sat den forkert ind? Der er problemer når den bærbare kører på det trådløse netværk, men jeg kan ikke koble adaptoren direkte til routeren for der er kun 1 stik i den...

Besvaret

Nu er vi så nødt til at spørge om hvilke adaptorer folk bruger. Fordi nogle kan sagtens sidde som første led i en bredbåndsbørge, hvis de vel at mærke har DHCP indbygget m.m. Selv bruger jeg Grandstreams ATA286, som er smidt i min router. Jeg har så defineret en fast ip til adapteren i dens interface - så jeg altiv ved hvor jeg "har den henne" efter et strømsvigt eks. Men for lige at skitsere min forbindelse op: RJ45 (netværksstik, fast ip) fra foreningen --> Trådløs router/switch -->ATA286 IP-adapter-->telefon

Besvaret

Ok sorry jeg har den adaptor Telefin anbefaler nemlig en Grandstream ATA-486...

Besvaret

Jeg kører også med Bredbåndsbolaget og Telefin/Geandstream 486 har aldrig haft bedre og klarere lyd end med denne løsning har virket upåklageligt indtil videre har både haft normalt fastnet hos Telia/Universal og IP telefoni hos Bredbåndsbolaget og den bedste løsning til dato er den jeg har nu hos Telefin og nej jeg er ikke ansat ved Telefin :-)

Besvaret

Moerke, Først hvem er det nu lige du er?sad.gif Jeg ville nok nøjesmed at sætte min adaptor direkte i min router, det kan være din trådløse box der ikke er for god eller hurtig nok!

Besvaret

Ok jeg prøver at flytte rundt på ledningerne ved lejlighed.... melder tilbage med en status på et senere tidpunkt...

Besvaret

Jeg kan kun være enig Med Thomas Hansen. At sætte adapteren op et sted, efter at forbindelsen er blevet en trådløs forbindelse i huset...det er, efter min mening, at bede om problemer *s*

Besvaret

Ok, men fortæl mig så hvordan jeg monterer den direkte på routeren? Der er kun 1 wan og 1 lan udgang på routeren så hvis adaptoren skal sættes på her (inden det trådløse netværk) så kommer den jo til at sidde i serie før alt andet? er det klogt? kommer al internettrafik jo gennem adaptoren?

Besvaret

Ja Thomas, router men sgu da ikke adaptor..... Adaptoren kan ikke monteres i serie før den trådløse netværksboks, jeg har har hørt fra Telefin og mit opsætning skulle være korrekt så de tror der er Bolina der ikke kan levere hastighed nok 128/128 Kbit til en fejlfri linie?? Er der andre der bruger IP og Bolina der har samme problem som jeg?? Jeg ville mene der burde være rigelig hastighed trods overbelastning og udsving...

Besvaret

Moerke: Har du prøvet at pinge en ip-adresse i Danmark evt., så vi kan få en idé om dine latencies!? (/nørd-mode on) Start->Kør->skriv "cmd"->enter->i denne boks skriver du så "ping 212.242.40.3 -t" efterfulgt af enter (uden anførselstegn selvf.) Når der er gået et minuts tid, og listen er blevet lang - så trykker du Ctrl+c. Herefter kopierer du indholdet af vinduet (fra "ping 212...." og ned til Ctrl-c) og poster det herinde. Eller evt. poster det til mig på gio@ig.dk - så kan det være vi kan udlede lidt af det måske? (/nørd-mode off) happy.gif

Besvaret

Gio..tusind tak for "oversættelsen" det vil jeg forsøge i løbet af weekenden og sende det til dig.... Tænk dig jeg har aldrig været klar over jeg var i besidddelse af latencies,,,det må jeg få tilføjet mit CV;-) og kan du ikke lige lære mig at lave de rigtige smilies med det samme? på forhånd tak for hjælpen...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...