Guest jesper Besvaret January 21, 2005 Rapporter Besvaret January 21, 2005 Well...http://www.sunddebat.com/cgi-bin/discus/board-image-lister.pl er din ven
Guest Trine Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Så nu har jeg fået testet såvel telefonen, adaptoren og netværket. Jeg har pinget målt upload og download, skiftet telefonen ud, medtaget adaptoren til mit arbejde og er kommet frem til følgende: 1. Adaptoren virker upåklageligt på mit arbejde. 2. Der er masser af både upload og download hastighed. 3. Mine ping ser fine ud (? aner ikke hvad det betyder men der er ikke tab og en normal svarhastighed) 4. Det har ingen effekt at skifte den analog telefon ud. Desuden virker den jo når jeg bruge den fra et andet sted end hjemme. 5. Telefin siger det er min udbyder der har et problem. 6. Min udbyder vil ikke svare mig med andet end "det skal du tale med dit IP selskab om". Er der nogle gode forslag? Jeg hælder jo klart mest til at det er HSB Bo-Lina der af en eller anden årsag mister forbindelsen, eftersom den virker på mit arbejde og desuden har virket indtil for ca 3 uger siden. Hvis jeg skal skifte selskab til bredbandsbolaget f.eks, så slipper jeg vel ikke for at oprette et fastnetnummer igen? Og så er fortjenesten jo ligesom forsvundet lidt igen.... Skod skod skod skod skod skod hvor irriterende.
Guest jesper Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Dén nød lader til at være en af de hårde, Trine. Umiddelbart ville jeg sige: invitér en "nørd" på en go´ kop kaffe, og få ham/hende til at kigge på tingene. Det lader til at være Bolina der er kimen til problemerne, eftersom din adapter jo fungerer fint på arbejdet. Men igen...på arbejdet er set-up´et jo også anderledes end hjemme hos dig selv, right!? Inden jeg konkluderer noget fejlagtigt, så kunne det være spændende at høre hvad førnævnte "nørd" kunne komme frem til. Og ja...nørden kunne sagtens være mig - men eftersom jeg jo er flyttet over til De Afgiftstyngede igen, så er det ikke helt så nemt som det var for et par måneder siden. Lige en sidste kommentar vedr. skift af udbyder: Ja, normalt skal du jo ha´ et Telia-abb. for at få leveret eks. ADSL fra en eller anden udbyder. Når det så er sagt, så mener jeg faktisk at Bostream/BBB, mod merbetaling, kan levere "uden om" Telia. Jeg mener det var Allan Andersen (Swoop) der havde undersøgt dette tidligere. Men der må stå noget på deres hjemmesider - ellers er et opkald til dem nok at foretrække.
Guest Trine Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Tak Gio.. Hvis der er nogle nørder i nærheden af Limhamn der føler interesse for problemet er I mere end velkommen til at kontakte mig på mailen
Guest kasper Besvaret February 1, 2005 Rapporter Besvaret February 1, 2005 Lyder sært hvad der er galt, jeg har også telefin og HSB bolina i Limhamn. Det virkede med det samme, da jeg sluttede det til.
Guest Trine Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 Ja det gjorde mit også indtil for ca 3 uger siden...og Bolinas kundeservice er den største joke jeg i mit liv har stødt på...
Guest kim Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 Moerke - off topic Jeg har lige set dit indlæg fra 21. januar omhandlende dine latencies. Jeg måtte grine i flere på hinanden følgende sekunder.
Guest Trine Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 >Kim H Ja det er dejligt man kan more andre når ens liv er så forfærdeligt frustrerende for tiden .. Jeg kan supplere med at de ser rigtig fine ud...Gio har være meget flink at undersøge dem for mig
Guest jesper Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 Jeg sendte Moerke nogle links i aftes vedr. erfaringer med Bo-Lina. Det var ikke positiv læsning. Og efter at have læst korrespondancen med Bo-Lina´s "kundeservice", så kan jeg kun håbe deres kunder aldrig får problemer. Mage til arrogante svar skal man lede længe efter - og ham Jan der svarer på dem er også berømt og berygtet for at lukke kundernes abbonnementer efter forgodtbefindende...blandt andet. :o( Moerke kan jo smide links´ne herinde senere, hvis det er? Jeg har dem ikke lige ved hånden p.t..
Guest Trine Besvaret February 3, 2005 Rapporter Besvaret February 3, 2005 Ja mit net hjemme fungerer jo rigtig dårligt, men er her de links Gio nævner: http://bossew.1go.dk/Bredband.htm http://www.hotpot.se/HSB-Bolina.htm God læselyst..
Guest Trine Besvaret February 10, 2005 Rapporter Besvaret February 10, 2005 Er der en der har en Telia ADSL forbindelse i Malmø der kunne tænke sig at hjælpe mig? Og er der en med HSB Bolina i nærheden (Limhamn) hvor jeg kan få lov til at teste min adaptor??? Eller endnu bedre er der en med en telefin adaptor der kunne tænke sig en kop kaffe på Ön? Så jeg kan være helt sikker på at problemet er min internetforbindelse? Jeg har jvf. nedenstående tråd store problemer med min internetforbindelse, og den teknikker der har været og kigge på det kan ikke finde problemet. Dvs kan kan se problemet men kan ikke finde fejlen. Han foreslår derfor jeg tester min IP adaptor på en Telia ADSL forbindelse (gennem telefonlinien) i mit område. Samt at jeg tester kombinationen Bolina-adaptor. mvh Trine mail: trinemoerkeberg @ hotmail.com (uden mellemrum)
Guest thomaso. Besvaret February 10, 2005 Rapporter Besvaret February 10, 2005 En af mine kammerater herovre har også Telia ADSL, og det falder konstant ud. De påstår alt muligt med Modem o.s.v. Han bor i Bunkeflostrand. Manden er IT mand og ved godt at det er deres udstyr der er noget galt med, og de fatter bare ikke at han har fejlmeldt deres grej. Men nu kan han da sige han ikke er den eneste med problemer, og de bare må se at få fingeren ud.
Guest Trine Besvaret February 11, 2005 Rapporter Besvaret February 11, 2005 ThomasO/ Men er jeg naiv når jeg forventer at de løser problemet? Jeg har bedt dem undersøge om det giver en forskel hvis jeg skifter fra HSB Bo-Lina til Telia ADSL, og han foreslog at jeg kunne prøve at finde en abonnent jeg måtte teste min adaptor hos. (Kan forstå at det behøver jeg ikke...) Kan jeg så ikke få bredbånd?? Jeg har brug for min hjemmearbejdsplads så det er ret katastrofalt for at sige det mildt.
Guest tim Besvaret February 11, 2005 Rapporter Besvaret February 11, 2005 Hej. Jeg er selv flyttet til Limhamn til en HSB forening og overvejer at oprette en HSB-Bo-lina forbindelse. Jeg vil også bruge forbindelsen til iptelefoni via Telefin. Kan vi ikke få lidt erfaringer med forbindelsen generalt samt med brug af ip telefoni på forbindelsen. Tim
Guest Trine Besvaret February 11, 2005 Rapporter Besvaret February 11, 2005 Konklusion er kort (står for egen regning selvfølgelig) at IP telefoni hos Telefin fungerer perfekt og er super billigt hvis internetforbindelsen virker... . . dette gør min Bo-Lina så ikke mere (den virkede i starten) og de (Telia, der har kontrakten med Bo-Lina) kan se fejlen men ikke rette den???!!!! Om din forbindelse virker kan jeg derfor ikke svare på....
Guest kasper Besvaret February 11, 2005 Rapporter Besvaret February 11, 2005 Hej igen Du kan godt få testet din IP tlf. adapter på min Bolina, så ved du om den er ok. Til hjemme arbejdsplads bruger jeg en Bostream 2,5 Mbit adsl med fast ip. hvor jeg har tilsluttet en hardware VPN boks. Der er ikke kommet adsl+/vdsl til Limhamn endnu, vores central bliver først opgradet til April.
Guest Trine Besvaret February 11, 2005 Rapporter Besvaret February 11, 2005 \ Kasper Det vil jeg rigtig gerne, var det ikke dig der havde IP hos Telefin som fungerede? Måske kunne jeg endda få lov til at se om din boks virker hos mig?? Jeg er hjemme i weekenden gider du ikke maile til mig så vi kan aftale nærmere, jeg kan ikke umiddelbart se din mail... Trine
Guest michaelbo Besvaret February 14, 2005 Rapporter Besvaret February 14, 2005 Vi har Telia 24 Mbit, vi bor i Bunkeflostrand, det virker 100 % hele tiden.
Guest robe Besvaret March 16, 2005 Rapporter Besvaret March 16, 2005 hej jeg har nu brugt telsome ip/tele i 3 månder og det har virket 1000 jeg bor i blentarp sv & har telia.er der nogle der ved om man kan få bredbånd uden fast telefoni hilsen ronny
Guest thomaso. Besvaret March 17, 2005 Rapporter Besvaret March 17, 2005 Jeg har lige mailet telsome vedr. om de kan portere det guldnummer jeg købte over til dem. Man får vist hvad man betaler for, og telefin er vist for billige. Skodfirma...
Guest Trine Besvaret March 17, 2005 Rapporter Besvaret March 17, 2005 Me too... flytter idag til Telsome. Men deres priser er jo magen til Telefin....
swoop Besvaret March 17, 2005 Rapporter Besvaret March 17, 2005 Jeg har ingen problemer haft med Telefin de sidste par uger. Det har virkelig spillet, som det skulle - perfekt kvalitet, ingen afbrudte samtaler osv. Så hvis det fortsætter sådanne, kan jeg absolut ikke se nogen grund til at skifte.
swoop Besvaret March 17, 2005 Rapporter Besvaret March 17, 2005 Telefin skriver selv: ---- Opkald til udland: opdatering (11.03.05) Fejlen skulle nu være rettet. Opleves der stadig problemer med udlandsopkald, bedes dette rapporteres via vores websupport. Opdatering om driften (03.03.05) Der er blevet sat ekstra udstyr op og vores telefoni-kapacitet er fordoblet. Vi beklager at der er nogle der har haft problemer med kvaliteten. mvh. Kundeservice ---- Jeg oplever i hvert fald at min Telefin forbindelse spiller perfekt.
Guest dorthe Besvaret March 17, 2005 Rapporter Besvaret March 17, 2005 Håber at Telefin virker fint hos os. Bestilte det nemlig i går. Så jeg er faktisk glad for at høre, at det virker, som det skal, hos nogle af jer :-)
dan Besvaret June 3, 2005 Rapporter Besvaret June 3, 2005 Hejsa. Så er adsl via telefonstikket kommet til den lille flække Lövestad hvor jeg bor, og straks dukker IP-telefoni tanker jo op. Jeg har læst hele denne tråd (puha moerke - du er sgu sej - gad vide om vores arbejdsgiver vil betale for vores opkobling når vi ikke bor i DK med den kommende medarbejderordning ) Men jeg er ikke klar på følgende spørgsmål, og slet ikke efter at have talt med kundeservice i Bredbandsbolaget (som er leverandør af bredbandet) De siger at jeg ikke kan slippe for et fastnettelefoni abonnement. Jeg kan skifte fra Telia (vistnok 175 kr om måneden) til dem (99 kr om måneden) og opsige min forvalgsoperatør (idag bruger jeg tele2 pga deres lave udlandstakster) Det skyldes at bredbandsbolaget skal betale Telia for brugen af kobberet ind til huset, så hvis jeg stadig har Telia koster det vistnok kun 20 kr, men skipper jeg Telia skal jeg betale dem 99 kr. Min plan er at skifte til Telefin, men skal jeg så både betale 175 kr til Telia(eller en anden) og så 20 kr til Telefin (selvom det er småpenge - det er jo Telia jeg vil af med) Hvorfor skal Telefin ikke betale for dette "kobber"? På telefins hjemmeside kan jeg se at de har nogle andre adaptere eller hvad de nu hedder end dem i skriver om i denne tråd. Er det bare fordi Telefin har taget nogle nye modeller ind ? Og så gælder vel fortsat som mange skriver - brug dem som de anbefaler, så er problemerne langt mindre. Tak for jeres kommende svar, og ja - det kan sagtens være nogen af svarene står et andet sted - men jeg har ledt og fandt det ikke :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu