Jump to content

IP Telefoni

Recommended Posts

Besvaret

Er der nogen herinde der har en spa2000 og har sat den op til digisip.com ?????? hvis ja må i meget gerne lige maile eller skrive herinde hvordan i har gjort det please...

• Svar 199
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Hej Allan Ville lige høre dig omkring dine erfaringer med telefin jeg overvejer selv at skifte min eksisterende løsning af IP-telefoni hos bredbåndsbolaget ud med telefin - det som ville være det gode er jo at man kan oprette DK telefonnummer - hvordan er stabiliten ??? hvordan med forsinkelse på taler nogle udbydere har jeg hørt "lagger" en smule er dette tilfældet hos telefin ?? Ellers noget jeg bør vide inden jeg kaster mig ud i et nyt ip telefon eventyr ? Håber du kan hjælpe med lidt info :-)

Besvaret

Hej Thomas, jeg har kun positiv ting at sige om Telefin, og kvaliteten er bestemt ikke under almindelig telefon. Jeg vil endda påstå, at kvaliteten er over, i hvert fald hos os. Jeg har aldrig selv oplevet, at det laggede når jeg førte en samtale. Hvis du ikke ønsker at pille ved specielle indstillinger, kan de anbefales at købe den adapter, som den enkelte udbyder tilbyder, da den oftes vil være pre-konfigureret til dig. Du er altid velkommen til at fange mig på per e-mail eller på MSN.

Besvaret

Kanon så ryger bredbåndbolaget nok snart for porten da de skal have 99 kr i abb pr. måned hvor jeg hos telefin kan slippe med 20 kr + at jeg her endda har mulighed for at få et dansk telefon nummer og ringe til billigere takster - tak for info :-)

Besvaret

ATA286´eren kan jeg også kun anbefale. Fylder intet, og dejligt simpel nørdet opsætning (hvis man altså skal rode i den ;o)

Besvaret

De priser der står hos telefin.dk på samtaler til sverige. Det er vel forudsat man er i DK? hvad hvis man vender den om og ringer fra sverige til DK? Det telefon nummer jeg har hos telia kan man smide det med ind over telefin eller får man bare et nyt DK nummer som man bruger når man ringer og som andre i DK kan ringe til DK takst til? bær over med mig.. jeg er lidt langsom i opfattelsen uhoh.gif

Besvaret

Brian uanset hvor du befinder dig i verden, så ringer du til de priser der står på deres side! Du skal bare have adaptoren med dig...

Besvaret

Brian: dit nummer hos Telia har intet med IP-telefoni at gøre. Du får et nyt nummer (hvis du allerede har et dansk nummer, kan du flytte det). Og det er med dette nye danske nummer, du ringer til lav takst til dine danske kammerater, og de ringer billigt til dig, da du har et dansk nummer, og de dermed undgår at skulle ringe +46. Og ovenstående er mens du sidder i sofaen i stuen og snakker over din trådløse telefon.

Besvaret

Swoop>>Kaninbiggrin.gif Det danske nummer får man automatisk det tildelt af Telefin eller kan man vælge et? Evt guld eller sølvnummer?

Besvaret

Brian gå dog ind på telefins hjemmeside der står svarene på alle dine spørgsmål!!!

Besvaret

Man kan selv vælge...der er også sølv og guld numre hvis man altså gider betale for det.....

Besvaret

Thomas: HAr kigget runbt derinde og fået svar på nogen af mine spørgsmål men dem som jeg ikke er 100% sikre på spørger jeg om herinde. Gider ofre 1000 kr på noget som måske så bygger på en mosforståelse fra min side. Derfor spørger jeghappy.gif

Besvaret

Brian: kanin? Du skriver næsten selv svaret. Du kan vælge mellem 3 prisklasser af telefonnumre. Basis som er gratis, sølv som er lidt dyrere og guld som naturligvis er gratis.

Besvaret

Brian: kanin? Du skriver næsten selv svaret. Du kan vælge mellem 3 prisklasser af telefonnumre. Basis som er gratis, sølv som er lidt dyrere og guld som naturligvis er dyrest.

Besvaret

Brian, hvis du kigger ordentligt efter så er svarene derinde på deres side! Også alt det du har spurgt om her!!!

Besvaret

Thomas: Nå! Hvis man kigger ordentligt efter er ALLE svar på hvad du søger på nettet( lige undtaget af Lotto tal'ne. Bare man søgerwink.gif Men nu har jeg tilmeldt mig til telefin.biggrin.gif

Besvaret

Thomas: Ja lidt lol.gif Nogen gange vil jeg bare gerne høre det fra andres mund også + høre om det virkelig er så godt som de selv skriver. Derfor spørger jeg hvis jeg ikke føler mig 100% på hvad der står på siden. Men kan se vi begge overlevede mine spørgsmål crazy.gif

Besvaret

Hvordan fungerer telefoner koblet til IP telefoni egentlig? Med det mener jeg om man kan bruge vis nummer-funktionen, indbyttet telefonsvarer o.lign.

Besvaret

Hej mester: Læs deres FAQ på Telefin.dk. https://www.telefin.dk/help/faq.asp Der står flg.: Understøttes nummervisning ? Ja afhængigt af hvilket udstyr du benytter. De adaptere vi tilbyder benytter nummervisning iflg. internationale standarder, så det kræver blot at den telefon du sætter til adapteren også gør. En nummerviser der KUN kan dansk nummervisning vil ikke virke pt. Har iøvrigt lige bestilt det, da en af mine gode venenr herovre siger at kvaliteten er ligesågod omend ikke bedre end hans almindelige Teliatelefon. Bemærk du får 2 adgange igennem Telefin. Du kan bruge en adgang på en adapter hjemme i lejligheden, den anden kan du bruge på en ekstra adapter til en telefon eks i sommerhuset elelr inde på arbejdet :-) Eller du kan konveretere den til at anvende softwaremæssigt i en bærbar PC eks. Vender lige tilbage, når jeg har fået mit nye udstyr og afprøvet det.

Besvaret

Hej Thomas O. Hvilken net-udbyder har du jeg skal også have bestilt telfin men vil ikke foretage mig noget før jeg ved det vil kører gnidningsfrit med bredbandsbolaget ??

Besvaret

Thomas Forsberg: Ja man sidder lige og lurer lidt, men det virker nu nemt nok når man har kigget lidt på det. Jeg bruger Bostream. Har en almindelig 2.54 Mbit ADSL. Men Bostream og Bredbåndsbolaget....er de ikke ved at blive lagt sammen? Umiddelbart via deres FAQ skulle det jo ikke betyde synderligt meget hvilken type net du har, kun hvad sikkerhed der er sat op i din router m.v. Tror de kan hjælpe dig hvis du får problemer. Ellers kan man vel for pokker levere udstyret tilbage igen, eller maile dem om de har andre kunder herovre på det selskab.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...