Jump to content

IP Telefoni

Recommended Posts

Besvaret

Er der noget galt med Redspot som IP-udbyder, eller er der nogen, som har gode erfaringer med det selskab? Jeg spørger, eftersom deres flat-rate tilbud på DKK 89 / md inkl. fri teletrafik til hele Norden må være en oplagt løsning for vi Øresundsborgere. Jeg har dog bidt mærke i, at de fleste af Jer andre taler om andre leverandører i stedet? Er de bedre, eller er Redspot-tilbuddet bare helt nyt?

• Svar 199
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

HenrikDA: well det afhænger vel af behovet/forbruget. Telefin har et abonnement på 20 kr/mdr og opkald til Danmark koster 0,09 DKK/minut. Dermed kan den fikse skoleelev regne du at du skal ringe rimelig meget, hvis det skal kunne betale sig, at vælge RedSpot fremfor Telefin (69/0,09/60=12,8 timer/md). Godt nok snakker fruen meget, men 12,8 timer kan vi altså ikke klare. Og da flere i vores vennekreds allerede har Telefin, er bør talet faktisk være endnu højere.

Besvaret

Jeg har haft Redspot et par måneder nu - og da de endelig fik servicen op at køre (flere måneder forsinket) så virkede det også fint. Dog er de svære at få fat i vedr. support, og deres "telefonsvarer inkl. i abbonnementet" har jeg kigget langt efter på deres side. Du har simpelthen ikke en personlig side endnu, hvor du kan følge med i dit forbrug, sætte svarer op osv. Kvaliteten af samtalen er fin. Så dén side af sagen er der intet galt med. Jeg ville ikke vælge Redspot idag, men derimod Musimi eller Telefin.

Besvaret

Hos telefin er websiden oppe med det samme med ens brugerprofil, og allerede dagen efter tilmeldingen fik jeg en mail om, at jeg havde glemt at tilføje mit husnummer. Ellers havde de nemlig sendt grejet allerede dagen efter bestillingen. Det er hurtigt, men så var det jo desværre weekend. Det lover godt allerede... mere tilgår...

Besvaret

Har modtaget min avi- men kan ikke rigtigt komme ind i supermarkedets postafdeling, og hente grejet så sent om aftenen. De sendte det i Mandags med snailmail. Må hente det imorgen... det skulle være plug`n play og helt Microsoft Frit. Man får sådan en lyst til at ringe allerede.....

Besvaret

Thomas O\ hvor lang tid har du ventet på din pakke?.. jeg har bestilt i sidste uge og går og tripper for at få det sat til og testet;-) Telia ringede til mig den anden dag (jeg skriftet operatør på fastnettet) og ville give mig alskens gode tilbud, men da jeg nævnte at jeg havde bestilt IP skyndte han at kapitulere og sige tak for samtalen;-)

Besvaret

Kom også sent hjem igår og så posten havde været der og jeg kunne hente den. Men kommer sq først til DK igen på søndag..så jeg må vente. glæder mig til at prøve det :-)

Besvaret

Moerke: Jeg bestilte Onsdag sidste uge. Men havde glemt at skrive husnummer på min adresse :-) Fik en mail Fredag at jeg skulle huske det inden 12:00 så ville de sende den samme dag, men jeg så først mailen sent om aftenen. Dvs de sendte den Mandag fra firmaet, og jeg har nu modtaget den der avi, så jeg kan hente den på posthuset. Den kom her Fredag. Altså 5 arbejdsdage alt i alt. Håber jeg kan nå at hente den imorgen. Så kan vi jo ringe til hinanden... ikke fordi jeg gider snakke, men den skal sgu bare bruges til den samtalepris :-)

Besvaret

Moerke: Jeg fik min lille magiske æske Lørdag. Det er ret nemt, hvis man gør som man skal og ikke som jeg gjorde i min iver. *Pak æsken ud. *Sæt netstikket (WAN) med det medfølgende kabel ind i ens router hvis man har sådan en(eller internet WAN ind i boxen, og lokalnetværkstikket LAN forbindes bagefter til PCen) *Strøm adapteren tilsluttes. *Telefonen stikkes i telefonstikket i boxen. Vent en stund af ca 20 sekunder.... ring løs som en gal :-) Kvaliteten er bedre hos mig over IP end over Telias telefoni. Held og lykke med det Moerke. p.s. Hvis man nu IKKE gør som MIG, med at glemme at sætte strømstikket til min trådløse telefon i, på selve telefonen... så slipper man for at ringe rundt og forstyrre andre scanianettere en lørdag aften, sådan lige midt i familiebesøget. 5 minutter burde have været nok, men en ½ time kan man jo altid forstyrre, når man ikke burde. Tak for din tålmodighed swoop.... sig det endelig ikke til nogen.

Besvaret

Jeg venter stadigt på min æske fra telefin de bekræftede at de havde sendt den tirsdag og i dag er det lørdag og har stadigt ikke modtaget nogen adapter (FOR SATAN POSTDK) ævæv glæder mig som en lille dreng til juleaften :-)

Besvaret

Til Thomas Forsberg: Der er intet i vejen med post dk. Det er i sverige den er helt gal... Fra en pakke er modtaget i sverige til man modtager den, kan der nemt gå en uge!

Besvaret

Hey Hey Hey!! Du kan sgu da ikke byde mig at tage alt det sjoveste fra mig;-( Det allerbedste er da at få en pakke fyldt med ledninger man selv skal hitte ud af...snøft snøft snøft Desuden er det da vildt tarveligt at flashe SÅ meget med noget man har som andre så gerne vil have men ikke kan få fingrene i endnu.. Jeg er glad for din aften er reddet for min er da blevet noget så trist;-( Just kidding;-) øv jeg glæder mig vildt til at ringe til alle mine venner og udbrede mit nye nummer som i øvrigt er umuligt at huske. (var det ikke r..svært at vælge nummer når nu man er for nærig til at vælge et guldnummer....?)

Besvaret

Jeg købte såmænd et Guldnummer, sad og regnede lidt på det.. og så var beslutningen om sådan et ikke svær at træffe. Merprisen op imod hvad man hurtigt sparer hjem... ja ikk? Der er nu ikke mange ledninger i æsken, kun en telefonadaptor i cigaretpakkestr, et kort stift netkabel(RJ45), en lader, 2 stykker papir hvis nu man har TDC internet, og en lille reklame. Dog lykkedes det mig med mange år i IT branchen, alligevel at samle det forkert :-) Har lige i dag flyttet en masse professionelle servere, og glemmer så powerkablet til selve telefonen *Doooohhh* Godt jeg ikke nåede at skrive til supporten. Man skulle næsten jo tro jeg var raketingeniør, eller på anden måde autistisk :-)

Besvaret

Er det ikke sådan, at det altid er mekanikerens bil der er i stykker, og elektrikerens installationer der stinker!? ;o)

Besvaret

Thomas O: Kan du ikke prøve og beskrive din opsætning med router? For jeg har netop hentet min boks og sat det op på følgende måde. Fra væggen til adsl modem. fra adsl modem til boksens wan port. fra boksens lan port videre op til min router. telefon stikket ind i phone porten og strøm til den trådløse. satte til sidst strøm til boksen og den stod og blinkede og blev ved med at blinke. Ingen klartone heller.Kan ikke umiddelbart se hvad fejlen er? nogen idéer?

Besvaret

Brian: Jeg trak bare ET kabel ud af routeren og ind i WAN på boksen. Thats it :-) Min linie løber IKKE igennem boksen, den hænger på en port i routeren ligesom mine PCer. Prøv det.

Besvaret

også alligevel ikke... Efter det første opkald blinker den rødt igen og ingen klartone. meget mystisk. tror jeg må have en snak med telefins support

Besvaret

Husk at kontrollere at alle dine kabler sidder rigtigt i. Tag lige i hvert enkelt af dem et ad gangen, og giv dem et lille tryk i bund i stikket. Har din telefon den egen strøm den skal have..... altså telefonen som du hele tiden har haft. Jeg havde glemt at "power up igen" på den. Det er altid en lille ting, som et dårligt stik der driller større IT installationer. Prøv evt. at tage adapteren med til et andet sted hvor der er ADSL, evt hos en kammerat ....hvis den virker der... er det hjemme hos dig der er noget galt. Ellers er produktmanualen her: http://www.grandstream.com/user_manuals/HandyTone-486UserManual.pdf

Besvaret

Hey svende er I også blevet bonnet 90 kr ekstra (altså 140 ialt) for udenlandspakke?? Æv synes godt de kunne have givet oplysningen inden man bestilte samt gav en muligheden for en alternativ leveringsadresse.....

Besvaret

Moerke:Ville skam gerne prøve og ringe til dig men jeg får ikke engang klartone. Jeg nåede at lave et enkelt kald igår da jeg havde sat den på "ydersiden" af min router. da jeg prøvede den sad før min router ville den slet ingenting incl mit internetangry.gif Venter på svar på telefin support.

Besvaret

Har du testet at der er penge på din konto? Jeg havde nemlig sat 100 kr ind men nu er 90 af den "gået" til udlandslevering af pakken...så nu er min saldo 10 kr igen;-( og jeg har ikke fået min pakke....snøft

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...