Jump to content

IP Telefoni

Recommended Posts

Guest -Martin-
Besvaret

Carspar: Hmm, interessant med den der viderestilling, havde ikke lige gættet det var billigere.. ja, ok.. havde egentlig slet ikke tænkt over funktionen, hvor meget sparer du pr. opkald ved. ex. 10min. ?

• Svar 199
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest Supermule
Besvaret

Bruger den samme fremgangsmåde herovre... har Telia unLtd i DK til 400kr om måneden og så viderestiller man bare til IP nr når man krydser broen... ;)

Guest carspar
Besvaret

Til Martin, jeg ved egentligt ikke hvor meget jeg sparer, da det beror på hvor mange opkald jeg modtager i Sverige på min danske mobiltelefon. Men en et opkald til min danske mobil i Sverige er meget dyere end at viderestille fra en dansk mobil til et dansk fastnetnummer.

Guest -Martin-
Besvaret
Til Martin, jeg ved egentligt ikke hvor meget jeg sparer, da det beror på hvor mange opkald jeg modtager i Sverige på min danske mobiltelefon. Men en et opkald til min danske mobil i Sverige er meget dyere end at viderestille fra en dansk mobil til et dansk fastnetnummer.
Okay, tak for info.. må grave lidt i det.. pt. venter jeg bare på Telsome får deres nye model telefon hjem, i det sæt de sælger med adaptor.
Guest -Martin-
Besvaret

Nå men nu har jeg os modtaget og testet en Telsome pakke, og det var jo hjertens nemt at have med at gøre, nu er jeg selv teknikker men alligevel! Jeg bestilte i øvrigt 286 adaptoren, men eftersom den ikke var på lager sendte de kvit of frit modellen større, altså 486 - go service! Kvaliteten er som den skal være. /Martin

Guest ThomasO
Besvaret

Jeg er nu porteret fra Telefin q64.gifover til Telsome z043.gifDer er meget stor forskel, og den kan beskrives let: Virker hvergang, falder ikke ud, knaser ikke... mildest talt en god klar flot forbindelse, nu kan man pludseligt stole på at telefonen virker, og at forbindelsen holder hele samtalen. Som at komme fra en virksomhed drevet af skolebørn i fritiden w69.gif , til et firma med erhvervskunder også. (Måske ikke helt ved siden af)

Besvaret

ThomasO, jeg er stolt af dig:lol: du skulle bare have gjort det noget tidligere;) Også kan man jo undre sig over Telefin bestemt mente det var "min forbindelse" der var problemet :rolleyes: Velkommen til Telsome..

Besvaret

Er det egentlig lykkedes nogle af jer der har skiftet væk fra Telefin at få jeres tilgodehavende udbetalt? Det er en måned siden at jeg lukkede min konto hos dem og skrev også kontonummer i samme omgang så de kunne sætte pengene ind der... har bare ikke set skyggen af dem. Bevares, det drejer sig om en 50'er eller sådan, men det er princippet i det nu hvor de har leveret sådan en elendig ydelse til os...

Besvaret

Jeg fik hele beløbet udbetalt uden at skulle betale de 50 kr i administrationsomk som de skriver på deres hjemmeside. Jeg rykkede vist kun 1 gang;) Mit eneste tab, udover en lorteforbindelse i 3 mdr, var de 100 jeg betalte i oprettelse.

Besvaret
Det ironiske er bare at man kan ikke komme i kontakt med dem uden at have en brugerkonto hos dem... og den har man jo lukket :) Nå, jeg må bruge "ny kunde"-formularen så... ;)
Du kan også ringe..hvis du kan komme igennem....tror der står et nummer godt gemt et sted på hjemmesiden..
Guest -Martin-
Besvaret

Oplever i til tider når i ringer TIL jere ip-nummer via telsome at der er nogle brummelyde ~10sek. - det er krystal klart når man svarer telefonen, men ringer man til den oplever jeg (formentlig også andre) at den kommer med korte brummelyde.. :o\

Guest ThomasO
Besvaret

Umiddelbart har jeg ikke oplevet noget af den slags. Men jeg skal være pmærksom på det. Er det både mobil, andre IP og fastnet telefoner der giver de brumme lyde når du ringer hjem?

Guest -Martin-
Besvaret
Umiddelbart har jeg ikke oplevet noget af den slags. Men jeg skal være pmærksom på det. Er det både mobil, andre IP og fastnet telefoner der giver de brumme lyde når du ringer hjem?
Jeg har ikke ringet fra en ip telefon og hjem, men ellers er det både fra mobil og fastnet.. :o\
Besvaret

Jeg har slet ikke de problemer du nævner. Oplevede noget lignende da jeg var kunde hos Telefin. Har du talt med deres kundeservice?

Besvaret

Jeg har oplevet noget lignende. Mit gæt er, at det enten er gateway´en ("omstillingen") hos udbyderen, eller simpelthen din adapter der "bøvser" lidt. Hvilken IP-adapter bruger du, Martin?

Guest -Martin-
Besvaret

Moerke: Ja, både og, oplever at den til tider siger på engelsk noget med at nummeret ikke er i brug, hvilket umiddelbart er afhjulpet af at man genstarter boksen. Gio: 486'eren, havde orig. bestilt 286, men da den ikke var på lager sendte de den anden til samme pris. Det skal dog siges at telsome lige har sendt mig en guide til at opdatere softwaren i boksen, det må jeg så hjem og teste og lige skrive resultatet her så i kan læse med. :)

Guest ThomasO
Besvaret

Måske det kan løse problemet. Ifm jeg porterede for nyligt, så var jeg også igennem en firmware upgrade, mest for at rense den tidligere udbyders settings ud. Måske en firmware hjælper. Min tidligere firmware gjorde at jeg hverken kunne det ene eller andet, med de der konfigurationer ved at taste på telefonen. Efter updaten fungerede alting upåklageligt.

Besvaret

Jeg opdaterede 486 boksen igår, og nu er 95% af den støj som irrerterede væk, så det er kanon. - Hvis andre har samme problem kan jeg kun opfordre til at opdatere softwaren i boksen. Det er både testet fra mobil og fast til IP-telefonen.

• 4 weeks later...
Besvaret

Danske telsome forhandler nogle adaptere der kan håndtere flere numre, det vil sige at man kan have et svensk nummer og et dansk på den samme telefon det synes jeg er den bedste måde

Guest Supermule
Besvaret

Intet problem på Zyxels 2002'er eller 2602HW. Der er 2 SIP konti's og kan håndtere hvert sit nummer...

Besvaret

Brian hvordan klarer du så at styre hvilken linie der skal bruges til udgående kald? Når jeg spörger er det fordi: - jeg har et svensk IP telefonnummer, der koster det minutafgift at ringe ud. - jeg har også et dansk hvor det koster minutafgigt udgående. Men jeg vil gerne udskifte den danske til en fra Redspot med et flatrate skandinavisk abonnement. Så vil jeg kunne modtage opkald fra både fra svenske og danske telefoner men de udgående fastnetkald skal altid väre Redspot da de jo så er flatrate (fastnet) i skandinavien. Kan det löses på den router? Dog mangler jeg at kende prisen for opkald fra Redspot til hhv. Dansk og Svensk mobiltelefoner! Er der nogen der kender disse priser

Guest Supermule
Besvaret

Jamen det kommer an på hvilken tlf du løfter røret på... Er det den danske tlf, så ringer du via Redspot og løfter du den svenske, så er det omvendt ;) og ja du kan altid ringe via redspot, men det kræver det danske nummer. Men der er vel ikke grund til at ha' 2 flatrate abb. Tjek www.redspot.dk for priser... Jeg ringer selv flatrate, så jeg går ikke så højt op i mobilpriser. Dog er Redspot ikke det billigste. Tror nok der var nogen der var 2 øre billigere pr minut...

Besvaret

Med hensyn til telefonen så ville jeg have et begge numre gik ind på en og samme telefon. Det kan lade sig göre hvis man har et lille omstillingsanläg med 2 analoge bylinier fra hver sin adapter og 1 lokalt analogt nummer tilsluttet sin telefon. Her skal man bare kunne programmere at det kun er den ene bylinie der skal kunne ringe ud. Det var det jeg ville se om routeren kunne klare. Redspot lover kun flatrate på fastnettelefonerne og ikke på mobiltelefonerne, så det kan blive lidt dyrt at ringe til en svensk mobiltelefon fra den danske Redspot. Hav en god dag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...