Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Jeg er også frisk. Hvis det bare ikke er inden for de kommende 3½ uger. Starcraft 2 lyder som om det kunne være et hit. Jeg er mer til RTS end FPS, men spiller dog gerne begge dele - selvom jeg sikkert får tæsk i de fleste FPS. Jeg ligger også gerne lejlighed til her i Västra Hamnen. Her er 100Mbit/10Mbit forbindelse, indbygget netværksudtag i hvert rum, 24 ports gigabit switch i lager/server-rummet, og plads nok til en god del mennesker - skulle vi blive mange kan alle dog ikke være i samme rum, men det kan man nok heller ikke andre steder. Der er en stor offentlig p-plads 100m væk (den ved Scaniabadet) - ikke helt gratis, men dog ikke mere end max 80 SEK/døgn.
Perfekt. Lader til du har de bedste "faciliteter" so far. Hvor mange har du bordplads til? :)
  • Svar 220
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg er også frisk. Hvis det bare ikke er inden for de kommende 3½ uger. Starcraft 2 lyder som om det kunne være et hit. Jeg er mer til RTS end FPS, men spiller dog gerne begge dele - selvom jeg sikkert får tæsk i de fleste FPS. Jeg ligger også gerne lejlighed til her i Västra Hamnen. Her er 100Mbit/10Mbit forbindelse, indbygget netværksudtag i hvert rum, 24 ports gigabit switch i lager/server-rummet, og plads nok til en god del mennesker - skulle vi blive mange kan alle dog ikke være i samme rum, men det kan man nok heller ikke andre steder. Der er en stor offentlig p-plads 100m væk (den ved Scaniabadet) - ikke helt gratis, men dog ikke mere end max 80 SEK/døgn.
Cool. thumbsup.gif
Besvaret
Nogen der har fået spillet Starcraft II allerede? :) Hvad siger folk til weekenden i uge 36 eller 37? (hhv. 11.-12. sep eller 18.-19. sep)
uge 37 hopper jeg på
Besvaret
Perfekt. Lader til du har de bedste "faciliteter" so far. Hvor mange har du bordplads til? :)
Det er stort set umuligt at forklare layout i lejligheden, da den er i 3 etager. Men i "hovedrummet", der udgør køkken/spisestue + diverse er der et 10 personers spisebord og i den anden ende et gammel spisebord der kan slås ud til 8 personer. Jeg ville regne med at der kan sidde 8+6 personer i det rum. Derudover kan der rigges yderligere til i andre rum på de andre etager hvis det skulle blive nødvendigt. Så 14 personer uden nogen yderligere indsats - der skal bare bruges en switch til hvert bord. Ved flere personer skal der skaffes nogen klap op borde elller lign, men lad os se om det bliver nødvendigt. Total kapacitet i alt vil jeg gætte på er 8+6+6+4+2= 26 personer. Med hensyn til datoer, så kan jeg ikke den 11. september - men den 18. - 19. kan jeg fint.
Besvaret
hvor god skal man være for at være med til at spille det der starcraft ?
Hvis du skal spille mod toppen af den koreanske liga ... ret god ;) Hvis du skal spille mod en samling 'weekend warriors' (som os) så skal du bare vide hvilken ende af musen som er den farlige ;-)
Besvaret

Uden at have tjekket ret meget op på sagen, så vover jeg pelsen. Er Starcraft egentlig ikke bare en udvidet C&C? Af hvad jeg har kunnet se på nettet, så ligner det noget fra samme skuffe, tilsat forrygende CGI-mellemsekvenser. (Jeg har aldrig været meget til C&C eller spillet det originale SC - derfor spørgsmålet...og et generelt forsøg på ikke at gå glip af noget godt) Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. ...og så undrer jeg mig lidt over i ikke har nævnt et par NFS-titler. I LAN er det et gudespil!

Besvaret
Starcraft er en udviklet C&C Utroligt så længe der er gået før Starcraft 2 kom. Jeg spillede Starcraft engang sidst i 90´ erne....
Starcraft 2 blev allerede lagt i støbeskeen i 2003 umiddelbart efter lanceringen af Warcraft 3... Men pga. først udviklingen af WOW, dennes succes og derefter alle efterfølgerne til den blev udviklingen forsinket i rigtigt mange år...
Besvaret

@Gio Starcraft er udvidet C&C som Halo og Modern War er en variation af Doom og Castle Wolfenstein ;) Dune2 (og efterfølgende Command & Conquer) er nok forfaderen til genren, men Warcraft/Starcraft adskilte sig ved at bruge flere resourcer (fordelt på kortet), ved indførelsen at 'workers' som er nøglen til din base/baser, ved brugen af magi/special abilities hos de enkelte enheder, samt oprettelse af et 'population cap'. De indførte også 'helten' som en special enhed, som også tit havde specielle evner. Warcraft/Starcraft handler i vis grad også om balance hvor det er min holdning at C&C ofte kan vindes ved overleget antal enhed. @Superior Jeg tror som så ikke at WoW var den primære årsag (skønt det må have været overvældende for dem :D). Jeg tror lige så meget det handler om at tilfredsstille et meget kritisk marked/segment i Asien, hvor spillet stadig er stort og er blevet til en E-sport. Af samme årsag tror jeg at spillet er blevet designet som det er for at holde sig så meget til stilen fra det originale som muligt.

Besvaret
@Superior Jeg tror som så ikke at WoW var den primære årsag (skønt det må have været overvældende for dem :D). Jeg tror lige så meget det handler om at tilfredsstille et meget kritisk marked/segment i Asien, hvor spillet stadig er stort og er blevet til en E-sport. Af samme årsag tror jeg at spillet er blevet designet som det er for at holde sig så meget til stilen fra det originale som muligt.
Blizzard har ihvertfald selv givet "skylden" på udviklingen og successen med WOW med dertilhørende re-allokering af ressourcer som være den primære årsag til forsinkelsen... Med første spadestik til udviklingen i 2003, ville det nok have været realistisk at se på markedet i henover 2006 hvis ikke WOW var kommet i vejen... Men jeg er helt enig i din konklusion om at spille-stilen er holdt meget til det originale spil, nok for at tilfredsstille den målgruppen man forsøger at ramme... Som eksempel på at det kan være farligt at afvige for meget fra forgængerne kan nævnes C&C4...
Besvaret

Summa summarum: SCII bliver ikke noget jeg kommer til at spilde min tid på, kan jeg høre ;) Sidste LAN jeg var til, hev vi CS frem igen, og fandt nogle af de små hurtige bruger-kreerede baner. Og det var dælme et hit! Ikke megen ventetid, hvis man bliver gøbbet ned i løbet af fem sekunder, og generelt bare knald på. Man skal dog stadig kunne placere et nogenlunde aim på knoppen af folk, da det nu engang er der kuglerne gør mest skade. Og når en bane så blev lidt for gennemspillet, så blev der pillet ved gravity - og så holdt banen lige 30 min mere :th2: Min ydmyge mening omkring LAN-arrangementer, af hvilke jeg har været til en hel del af igennem årene, ér at man skal passe på at blive for avanceret. Medmindre alle er WoW'sers, Crafters e.l., så kan det være svært for nye spillere at synes det er sjovt, eftersom der er en stejl indlæringskurve (hvis de overhovedet har spillet - og en account). Så idéerne med BF, COD og UT er nok dem der borger for mest underholdning, umiddelbart. Ellers ender det bare med at tre-fire stykker sidder og spiller Zynga-poker online...og går tidligt hjem. :sad:25¢...done!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...