Simon Irgens Skrevet July 19, 2006 Rapporter Skrevet July 19, 2006 Hej Jeg kender til mange skønne steder i skåne og omegn men vil gerne ud og se de mange andre skønne oaser der findes hist og her. Som bekendt findes sådan noget ikke på kortet men kun i folks hukommelse. Hvad er dit paradis i sverige?? Hvor syntes du det er helt fantastisk at tage hen og koble af, fiske, holde picknick, vandre, nyde dyrelivet/naturen eller bare noget du syntes er helt specielt ved et sted. Billeder og vejbeskrivelser må selvfølgelig meget gerne komme med:th2: Det kunne være skønt at komme ud og se nogle af de fantastiske steder som i sikkert alle ligger inde med. PS. Gutter og gutinder, vi lader yndlings-shop-amok-tøjbutikken, HIFI-butikken og Carstylebutikkerne ligge til en anden god gang;) Syntes selv dette er noget vi alle kan bruge i dette dejlige vejr på jeg håber på at folk syntes det samme. PPS. Jeg skal selvfølgelig nok snarrest selv også smide nogle pics og info på.
Jakob F Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Paradis.. Jo der har jeg jo nok det endegyldige svar...! Efter en weekend i Båstad er det lige før vi kigger på hus deroppe i stedet for hernede. Men der er nok for langt til arbejde. Var i Åhus og Österlen forrige sommer og det var skønt område. Har også lige været en weekend på Öland, som var helt fantastisik. Har hørt at området omkring Höganäs og Mölla skulle være et dejligt sted. Og så synes jeg bestemt det er værd at tage stranden i Falsterbo/Skanör med på listen. Er det Habo Ljung den hedder? Men Båstad venner - det holder MAX!
Guest carspar Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Hört og Båstad under tennis turneringen det er toppen.
Simon Irgens Besvaret July 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 19, 2006 Jo der har jeg jo nok det endegyldige svar...! Efter en weekend i Båstad er det lige før vi kigger på hus deroppe i stedet for hernede. Men der er nok for langt til arbejde. Var i Åhus og Österlen forrige sommer og det var skønt område. Har også lige været en weekend på Öland, som var helt fantastisik. Har hørt at området omkring Höganäs og Mölla skulle være et dejligt sted. Og så synes jeg bestemt det er værd at tage stranden i Falsterbo/Skanör med på listen. Er det Habo Ljung den hedder? Men Båstad venner - det holder MAX! Hurtig respons- Skønt at se. Mit indlæg var lidt præget af min manglende plan i den kommende weekenden. Båstad kunne måske ikke være så dumt at tage et smut forbi. Hvordan tilbragte i weekenden deroppe?? Har selv kommet på söderåsen siden jeg har helt lille og syntes det er fantastisk der. Jeg har bare efterhånden set og prøvet det meste det på mine mange årlige besøg der, men kan ellers klart anbefale söderåsen
Guest carspar Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Der er lidt tamt lige nu da Swedish open lige er afsluttet http://www.swedishopen.org/tournament/ Når det slutter så tager alle de nyrige og kendisserne i sverige videre til Saint-Tropé, det er der tradition for. Men medens det står på er det en heksekedel af kendisser der skal se hinanden og ses af andre.
Jakob F Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Båstad... Ja vi var der også mest få at få et sus af St. Tropez uden at skulle rejse så langt. Jeg har således kun være der i løbet af tennisugen, og kan godt se at når det er slut så rejser de fleste igen. Men det er et dejligt sted alligevel tror jeg. Dejlig strand og en del indlogeringsmuligheder. Vi var ikke smartere end at vi sov i en lille lund tæt på havnen. Har kan slås telt op om natten.
BS Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Ja Båstad er skam fint. Dog ikke så vildt som i vil gøre det til, imø. Tilbragte en uge i sommerhus der. Höganäs er et dejligt sted. Og hvis du eller konen tilfældigvis skulle have en forkærlighed for Höganäs keramik(tallerkner, tekrus osv osv osv) så ligger fabrikken sjovt nok der og der er lagersalg :D Derudover kender jeg kun et slot/gods der ligger lige syd for malmö. Kender ikke navnet og kan ikke huske hvad byen i nærheden ligger men der er ikke andet end ca 10 km. Der er lækkert skovområde omkring til nogen gode gåture. Et lille spot til picknic kan helt sikkert også findes der. Derudover venter jeg også spændt på denne tråds udvikling da jeg også kunne bruge lidt input.
credde Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Hvis man vil lidt længere væk, så er Blekinge et godt valg, området omkring Karlshamn, Karlskrona og Kalmar er meget flot. Arbejdede selv i Karlskrona i 2003 med masser af køreture i forbindelse med arbejdet rundt i Blekinge.
Simon Irgens Besvaret July 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 19, 2006 Ja Båstad er skam fint. Dog ikke så vildt som i vil gøre det til, imø. Tilbragte en uge i sommerhus der. Höganäs er et dejligt sted. Og hvis du eller konen tilfældigvis skulle have en forkærlighed for Höganäs keramik(tallerkner, tekrus osv osv osv) så ligger fabrikken sjovt nok der og der er lagersalg :D Derudover kender jeg kun et slot/gods der ligger lige syd for malmö. Kender ikke navnet og kan ikke huske hvad byen i nærheden ligger men der er ikke andet end ca 10 km. Der er lækkert skovområde omkring til nogen gode gåture. Et lille spot til picknic kan helt sikkert også findes der. Derudover venter jeg også spændt på denne tråds udvikling da jeg også kunne bruge lidt input. Det håber jeg virkeligt, det har ihvertfald formålet med den. Hmm det ender med at alle de små ukendte steder bliver totalt overrendt af danskere Men fedt med de ting der allerede er kommet på. KEEP E´M COMING :th2:
credde Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Hvis man bare skal ud og cruise en søndagstur, så kan det anbefales, at køre til Trelleborg og så tage vejen mod Simrishamn, det er en flot vej, som går langs vandet i et godt stykke af vejen.
Nysted Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Jeg kan anbefale Söderåsens nationalpark, hvis man kan lide at vandre, rigtig flot natur der :)
Janteploven Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Derudover kender jeg kun et slot/gods der ligger lige syd for malmö. Kender ikke navnet og kan ikke huske hvad byen i nærheden ligger men der er ikke andet end ca 10 km. Der er lækkert skovområde omkring til nogen gode gåture. Jeg har hørt en del snakke om dette flotte slot men ingen kan huske hvad det hedder og hvor det ligger Er her andre der har nogle detaljer? :th2:
Persille Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Mon ikke det er Torups Slott? Der er i hvert fald helt fint, vi tog en cykeludflugt derud for ikke så længe siden.
janlunde Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Mon ikke det er Torups Slott? Der er i hvert fald helt fint' date=' vi tog en cykeludflugt derud for ikke så længe siden.[/quote'] Mit tip er nu nok Skærgården ved Göteborg - her kan man tage en båd ud og besøge de forskellige øer. Det kan frit vælges hvilken ø man vil tilbringe lidt tid på. Et fantastisk sted om man bare vil slappe lidt af. Så har jeg hørt meget om Bohuslän (Strømstad) nordvest for Göteborg, her tager mange af mine svenske venner på sommerferie! Dette har jeg selv til gode. Også området ved Varberg er et dejligt sommerområde.
Mohlin Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Glimmingehus på Österlen. helt klart värt ett besök. http://www.sydsverige.dk/?pageID=72
Simon Irgens Besvaret July 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 19, 2006 Jeg kan anbefale Söderåsens nationalpark' date= hvis man kan lide at vandre, rigtig flot natur der :) Et fantastisk sted, sommer, efterår, vinter og forår. Skønt året rundt. Og tage den lange tur og på op på Kobberhätten og se den hele oppe fra.... til jer der ikke har været der så ligner det söderåsens version af grand canyon, lidt mindre også med træer:)
Guest carspar Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Hvad med en tyr til Ystad og så tag kystvejen öst og nord på til Kivit. Det er kunstruten er der er en masse gallerier med mere eller mindre kendte svenske kunstnere. Lunchen kan så tagen på havnen i en af fiskerbyerne. Vi selv körer runden hver påske, hvor kunstruten netop markedsföres og allle har åbent.
Simon Irgens Besvaret July 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 19, 2006 Mit tip er nu nok Skærgården ved Göteborg - her kan man tage en båd ud og besøge de forskellige øer. Det kan frit vælges hvilken ø man vil tilbringe lidt tid på. Et fantastisk sted om man bare vil slappe lidt af. Så har jeg hørt meget om Bohuslän (Strømstad) nordvest for Göteborg, her tager mange af mine svenske venner på sommerferie! Dette har jeg selv til gode. Også området ved Varberg er et dejligt sommerområde. Ja Varberg er skønt. Lidt ind i landet til Kinna også leje en kano for nogle dage og sejl på 15søer og utal at åer (tag ikke vildmarksturen med mindre du er fit(taler af erfaring:scared: )) sejl på tusindeØ søen, hvilket er noget af en oplevelse
Guest carspar Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Kivik her til efteråret kommer der som sädvanligt äpplemarked i Kivik, det kan jeg meget anbefale at bruge en lördag eller en söndag på. Der er fest når äpplerne höstes, den 23 og 24 september, tjek selv her. http://www.applemarknaden.se/index2.html eller et besög i http://www.appletshus.se/ Eller http://www.kiviksmusteri.se/
BS Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Et sted som er jeg rent glemte. Kullen der ligger lige over for Helsingør. Fantastisk natur reservat og gode klatre muligheder hvis man lyster. Golfbane har de også deroppe. Vær dog opmærksom på hvis i vil køre ind i reservatet og parkerer derinde hvilket der er god mulighed for koster det et par kroner. Kan ikke huske prisen. De tager IKKE kredit kort. Den lille by der ligger der, ved faktisk ikke om den også hedder Kullen, men lige uden for reservatet er fantastisk smuk.
Guest Supermule Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Vi bruger meget tid nede omkring golfklubben i Falsterbo. Der er sindssygt lækkert og ikke så mange mennesker....
Janteploven Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Et sted som er jeg rent glemte. Kullen der ligger lige over for Helsingør. Fantastisk natur reservat og gode klatre muligheder hvis man lyster. Golfbane har de også deroppe. Vær dog opmærksom på hvis i vil køre ind i reservatet og parkerer derinde hvilket der er god mulighed for koster det et par kroner. Kan ikke huske prisen. De tager IKKE kredit kort. Den lille by der ligger der' date=' ved faktisk ikke om den også hedder Kullen, men lige uden for reservatet er fantastisk smuk.[/quote'] Ja Kullen er et fantastisk sted, også til dykning og snorkling, vi havde en dejlig dag med snorkling fra stranden rundt om klipperne med bjergbestigere kravlende ovenover os :th2: blev dog brændt i hovedet af en brændmand men det er jo ikke så slemt når dagen er god hehe ;-)
Gio Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Ölands Skördefest / Konstnatten - 28 september til 1 oktober http://www.skordefest.nu/ Öland har en fantastisk natur og stemning. "I månadsskiftet september-oktober är det ljuvlig brittsommar på Öland. Sommarvärmen finns magasinerad i kalkstensgrunden och i det grunda vatten som omger Öland. Även om det kommer ett regn eller blåser, så är det ljummet i luften. Höstfärgerna målar bit för bit på en öländsk palett av pumpafärger i skiftande skalor."
Furland Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Er du til lange gåture, så kan http://www.skaneleden.org/ anbefales. Specielt turen "Från Ås til Ås" fra Söderåsen til Linderödsåsen anbefales, men alle ture skulle være gode! http://www.linderodsasensturism.se/ er også en kilde til NØ Skånes oplevelser. Vi kan der anbefale en tur til Degebarga og se Forsakar som er skånes største "vandfald", rigtigt smukt, og en hyggelig tur hvis man kører af E22 i Tollarp og der kører en tur forbi storer græs slette med tusindvis af rådyr og så lige Höge vägen som er bygget af russiske krigsfanger i 17-1800 tallet, samme sted som det store slot Maltesholm ligger. Bjära naturreservat i samme område er også smukt og varieret natur. Ellers om man har en cykel med, kan man med udganspunkt i Tollarp køre på en nedlagt jernbanestrækning der kører op af linderödsåsen, med ekstremt varierende terræn, skov, bakker, klipper, raviner, og ekseptionelt smuk solnedgang. Så kan man lige stoppe ind forbi vores gård på vejen og sige hej ;) :D Ellers køre til Bossarpsjön nær Ekerödsrastenpå E22'eren, som "skulle være" den reneste badesø i Skåne er heller ikke dårligt i den her varme. Badning på strandene i Hanöbukten er også en fed oplevelse, evt. afsluttet med hjemmelavet is fra grundlæggeren af ÅhusGlass på stranden! Er man i Kristianstad, er kirken opført af Christian den 4'de klart et besøg værd, ellers en rundtur i kajak i vattenriket er også en oplevelse. Jeg kan sikkert komme på flere når jeg er hjemme, men så må de komme på hvis der er nogle der vil vide noget mere fra min kant af Skåne!
dan Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Kender i allesammen Malerklemmen, eller bedre kendt som æbleskivehuset ved Borup på Sjælland ? Skønt sted. Og inspireret af selv samme sted har en dansk familie fra Solrød slået sig ned lige nord for Markaryd for år tilbage, og åbnet et lille sted med stort set samme menu kort og også med the butik som nogen måske også kender fra Thehytten tæt ved malerklemmen. Et SKØNT sted hvor min familie ofte holder fødselsdage. Så mødes vi der, spiser æbleskiver eller andet og går en tur. Laaangt inde i skoven i den skønneste natur. Det tager vel to timer fra Malmø. Hvad det hedder og præcist hvor det ligger - ha, det kan jeg ikke huske men hvis folk er interesseret for jeg lige fat i søster der bor i Markaryd og får postet en adresse el. lignende.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu