Jump to content

En opfordring til Øresundsbroen......

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Jeg ved i læser med herinde, så here it goes. Trafikkulturens niveau er dalende til det groteske ude på broen og derfor vil jeg gerne rette en bøn i jeres retning...... Det er IKKE farten der er problemet, men det at folk kører og sover...... De er meget uopmærksomme og skaber derved farlige situationer.... Dette gælder såvel broen, som i tunnelen. Derfor vil jeg gerne ha' at i gør folk opmærksomme på at de skal holde til højre, så snart det er muligt jvfr gældende DK/SE færdselslov. Dette vil ha' en kæmpe præventiv affekt jvfr chancen for en katastrofal ulykke i tunnelen....:( Folk kører for stærkt ude på broen. Men det er ikke farten der er problemet..... Det er forskellen i farten..... Ergo er det ekstremt vigtigt at folk orientere sig INDEN de trækker ud og derved IKKE skaber en farlig situation.... De kan finde ud af det i Tyskland, så det vile de også kunne her i DK/SE.... De skal bare se lyset..... ;) Jo før, jo bedre........... På forhånd tak.

• Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
og dobbelt betaling til alle de idioter der ender i brobizz-banerne uden at have en brobizz tak..!
Efter at de har ændret skiltningen til de store grønne, er det da helt ufatteligt, hvorledes folk kan misforstå det. Problemet tager til efterhånden som trafikken stiger - og dét må man jo sige, at den gør gevaldigt...
Guest Supermule
Besvaret

De burde da bare sætte skilte op, hvor der stod følgende: AUTOMATISK for Brobizz' banerne... MANUEL for de SURPRISE, manuelle baner.......:) Så er man ovre i noget sprog den almindelige mand/kvinde kan forstå..... Ikke noget med smarte farver og andet de ikke ved hvad er.....

Besvaret

Ja, det er ufatteligt med de nye brobizz baner. Og pisse farligt. Der er jævnligt folk som pludselig (og uden at se sig for) skifter 2-3 baner de sidste par meter og/eller bakker ud af de tilsandede baner. Se at få gjort noget!!!!!! :fight:

Besvaret

Spøjst nok glider trafikken igennem på storebælt, men ved øresund fatter folk agge.. :confused: Måske man burde have forvarselskilte i rigtigt god tid.

Besvaret

Øhh, kan det være at der er nogle som er farveblinde, så de ikke lige kan find de rogtige bizz baner. Og et spørgsmål, hvorfor virker de der bizz "læsere" ikke noget før. Det er da idiotisk at man skal helt hen til bommen for at vente lidt og først da kan man køre igennem.

Besvaret

Supplement til opfordringen: Brug kameraerne i tunnellen og udsted bøder til alle, der kører over 90 km/t.- og til alle de store lastbiler og busser, der trodser forbudet og alligevel ligger og overhaler, selvom man kører 94km/t. Så kan de måske lære det!!! Tumperne.:mad:

Besvaret
Supplement til opfordringen: Brug kameraerne i tunnellen og udsted bøder til alle, der kører over 90 km/t.- og til alle de store lastbiler og busser, der trodser forbudet og alligevel ligger og overhaler, selvom man kører 94km/t. Så kan de måske lære det!!! Tumperne.:mad:
Yes, kan kun være enig. Kameraer ned i tunnellen (og hvis de allerede er der, så brug dem), så slipper vi også for alle dem, der hysterisk bremser for enden, fordi de tror, at der MÅSKE står en mand med en laser !!
Besvaret
Yes' date=' kan kun være enig. Kameraer ned i tunnellen (og hvis de allerede er der, så brug dem), så slipper vi også for alle dem, der hysterisk bremser for enden, fordi de tror, at der MÅSKE står en mand med en laser !![/quote'] En "hysterisk" opbremsning til 90 km/t kan da ikke være et problem for dig, medmindre du kører hurtigere.. :p
Besvaret
En "hysterisk" opbremsning til 90 km/t kan da ikke være et problem for dig' date=' medmindre du kører hurtigere.. :p[/quote'] WRONG Man ligger såvidt muligt i hele tunnellens længde i højre vognbane og holder "radartolerant" ;) hastighed og - ikke mindst - forsvarlig afstand til den forankørende. På den sidste strækning af tunnellen nærmer der sig en anden bilist med tilsyneladende grænseløs tiltro til sine egne og sin bils evner til at begå sig i trafikken med "ikke-radartolerant" hastighed. Uden at tænke nærmere over konsekvenserne - men fuldt koncentreret om at lege "I skal ikke tro, at I kan tage mig, for jeg har kørt her før og ved at I måske står på lur med jeres radar" - trækker sidstnævnte bilist med tændte stoplygter ind i højre vognbane. Resultat - den forsvarlige afstand skrumper voldsomt ind - og man tvinges til (i og for sig unødvendigt) at nedsætte hastigheden - en reaktion som ofte ses at fortsætte bagud i tunnellen. Altså WRONG fordi de helt overflødige situationer stjæler sikkerhedsafstand :mad:
Besvaret

Tak Kim - kunne ikke have udtrykt det bedre selv !! For der er godt nok (jvf. anden tråd her på siden) heller ikke altid, at de fartglade selv husker at bruge spejlet, når de kommer til ende af tunnelen - så er det meget, meget vigtigere at komme ind til højre og ned i fart, og så kan alle andre ellers bare se at komme af vejen...

Guest Supermule
Besvaret

Det er bare umuligt..... Der er ikke plads til alle bilerne i højre spor og de må, i henhold til loven, ikke køre ude i overhalingsbanen, idet de kører med samme hastighed..... Kommer man af vanvare til at færdes i venstre spor, må man ikke trække ind, idet det er til unødig ulempe og kan gi' dig et klip i dit kørekort. Hvad siger du så til det???? Hr/fru wannabee politibetjent..............:(

Besvaret
Det er bare umuligt..... Der er ikke plads til alle bilerne i højre spor og de må, i henhold til loven, ikke køre ude i overhalingsbanen, idet de kører med samme hastighed..... Kommer man af vanvare til at færdes i venstre spor, må man ikke trække ind, idet det er til unødig ulempe og kan gi' dig et klip i dit kørekort. Hvad siger du så til det???? Hr/fru wannabee politibetjent..............:(
Pseudoargumenter - måske i mangel af bedre :rolleye:
Guest Supermule
Besvaret

Kig du lidt i færdselsloven.... Det virker som om du trænger ganske kraftigt..... :)

Pseudoargumenter - måske i mangel af bedre :rolleye:
Besvaret

Jeg har overhovedet ikke noget ønske om at være politibetjent, hvor du så end har fået den idé fra. Jeg foretrækker bare, at diverse love og regler bliver overholdt, det ville gøre mange ting lettere i hverdagen, hvis vi alle fulgte reglerne. Men jeg er da godt klar over, at det er det allersidste, som du kunne tænke dig. Blot synes jeg, det er meget barnligt at sige: Alle I andre fjolser kan bare overholde reglerne, men jeg gider i hvert fald ikke. Jeg kører, som jeg vil, ØV-BØV, for jeg er såååh dygtig en billist.:tongue2: Forstil dig lige en gang, nu du påberåber dig pladsmangel i tunnellen, at alle bilerne kører 90 km i to rækker, så ville det hele nok gå lidt smidigere.:thumbup: Hvad er det for noget sludder med, at man ikke må trække ind til højre efter en overhaling. Tror du ikke snart, at du skulle sætte dig ned og læse lidt på færdselsloven.

Guest Supermule
Besvaret

Jeg ved ikke med dig Ulmus, men OVERHALER man hvis man kører med den samme hastighed?????? Det tror jeg godt du kender svaret på...... ;) Men nok om det...... hellige køer er åbenbart ikke forbeholdt indere......:(

Jeg har overhovedet ikke noget ønske om at være politibetjent, hvor du så end har fået den idé fra. Jeg foretrækker bare, at diverse love og regler bliver overholdt, det ville gøre mange ting lettere i hverdagen, hvis vi alle fulgte reglerne. Men jeg er da godt klar over, at det er det allersidste, som du kunne tænke dig. Blot synes jeg, det er meget barnligt at sige: Alle I andre fjolser kan bare overholde reglerne, men jeg gider i hvert fald ikke. Jeg kører, som jeg vil, ØV-BØV, for jeg er såååh dygtig en billist.:tongue2: Forstil dig lige en gang, nu du påberåber dig pladsmangel i tunnellen, at alle bilerne kører 90 km i to rækker, så ville det hele nok gå lidt smidigere.:thumbup: Hvad er det for noget sludder med, at man ikke må trække ind til højre efter en overhaling. Tror du ikke snart, at du skulle sætte dig ned og læse lidt på færdselsloven.
Besvaret
Blot synes jeg' date=' det er meget barnligt at sige: Alle I andre fjolser kan bare overholde reglerne, men [b']jeg gider i hvert fald ikke. Jeg kører, som jeg vil, ØV-BØV, for jeg er såååh dygtig en billist.:tongue2:
Jeg kunne ikek have sagt det bedre selv. Jeg har ikke hørt meget, som har afveget væsentligt fra overstående argument :rolleyes:
Guest Supermule
Besvaret

Sådan ender alle diskussioner når modparten løber tør for gode argumenter..... Det er en måde mindre bemidlede personager reagerer når de føler sig trængt op i en krog.... Vi er tilbage på børnehave stadiet, hvor en fornuftig debat med gode argumenter ikke hører hjemme..... Den korte version: Lad være med at stikke næsen i noget du ikke fatter en bjælde af...... Sov du bare videre over broen om morgenen og jeg beklager meget hvis jeg kommer til at vække dig fra din tornerosesøvn med et lille blink og et dyt i hornet...... Men tænk på at det er godt at vågne til en ny dag og føle at man lever og har det godt...... Nogle af os, vil bare gerne ha' du levede inde i højre vognbane, så os der lever lidt hurtigere, kan komme videre med vores liv og ikke lader os sinke af folk der bevidst forsøger at sove fra deres liv.....Hvis man kan sige de har noget.......:lol: End of story....... Det første man bliver blind på er øjnene.........;)

Jeg kunne ikek have sagt det bedre selv. Jeg har ikke hørt meget' date=' som har afveget væsentligt fra overstående argument :rolleyes:[/quote']
Besvaret
...hvis jeg kommer til at vække dig fra din tornerosesøvn med et lille blink og et dyt i hornet......
Apropos 'lille blink' og dyt i hornet... Efter at jeg er blevet den glade bruger af svensk motorvej flere timer om dagen, så er det jo HELT TYDELIGT, hvem der er danskere i en svensk indregistreret bil og hvem der er svenskere. For der er jo ingen tvivl om, at svenskerne kører pænt - og det er sagt i ramme alvor. Når jeg er i gang med en overhaling med 130 i timen, og der kommer en klovn helt op i røven af mig og blinker med lyset - så er det helt tydeligt, at det er en dansker - ingen svenskere kører sådan - altså ikke hvad jeg har oplevet... Det er temmelig afslørende...!
Besvaret
Apropos 'lille blink' og dyt i hornet... Efter at jeg er blevet den glade bruger af svensk motorvej flere timer om dagen, så er det jo HELT TYDELIGT, hvem der er danskere i en svensk indregistreret bil og hvem der er svenskere. For der er jo ingen tvivl om, at svenskerne kører pænt - og det er sagt i ramme alvor. Når jeg er i gang med en overhaling med 130 i timen, og der kommer en klovn helt op i røven af mig og blinker med lyset - så er det helt tydeligt, at det er en dansker - ingen svenskere kører sådan - altså ikke hvad jeg har oplevet... Det er temmelig afslørende...!
Nu ikke for noget, men kan du ikke afsløre for mig, hvordan du ved at det er en dansker? Hvis vi lige ser bort fra kørestilen? Jeg kunne forstå hvis du havde sagt, at f.eks. ingen kinesere kører sådan, for det er sådan nogenlunde til at se med det blotte øje. Men jeg står stadig hver morgen på Svågertorp og kan ikke se hvem der er dansk og hvem der er svensk - det er faktisk først når de åbner munden, det afsløres... -Og selv dér kan det snyde ;)
Besvaret
Notér pladerne på båt-hornene, og tjek når du kommer hjem via SMS 71456 (http://www.vv.se/templates/page3____2414.aspx - men husk sms og bilkørsel er noget skidt) - og lad os så høre hvad din statistik bliver efter lidt tid :) Ok - navnet alene siger jo ikke entydigt om det er en tilflytter-dansker-i-svensk-bil - men mon ikke det kunne gi´ et ganske udemærket fingerpeg?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...