Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Nu kender jeg ikke Supermule personligt, men efter hvad han har skrevet herinde - så er det min opfattelse at det ikke sker for ham, da han har meget erfaring med at køre mange kilometer og hurtigt :rolleye:

Besvaret

Fy for den! Farvel søde liv :sad: Havde selv en nær-dødsoplevelse på første afkørsel efter Skånegården her i eftermiddag. Kører vel 75-80 km/t rundt i svinget - halvvejs rundt i kurven møder jeg en svensk indregistreret Golf, der gud hjælpe mig bakker op ad afkørslen!!! :eek: Må hugge bremsen som aldrig før og heldigvis sker der ikke noget. Men damn! Det var alt for tæt på en småkage til at være det mindste sjov. Jeg når lige at se føreren i øjnene - han ser noget ligegyldig ud. Prøver at vinke til ham, for han kan da bare forsætte og så tage en omgang i rundkørslen. Men næh nej! Han forsætter gladeligt med at bakke - med havariblinket til... :sick:

Besvaret
Historien går i øvrigt på' date=' at føreren af bilen overlevede uden nævneværdige knubs! Man har lov til at være heldig, hvis det er sandt :eek:[/quote'] Klart !!!! Airbag'en er jo aktiveret :th2:
Besvaret
Historien går i øvrigt på' date=' at føreren af bilen overlevede uden nævneværdige knubs! Man har lov til at være heldig, hvis det er sandt :eek:[/quote'] Ja den første side i dette slideshow står der nemlig også at han selv kom ud af bilen og ringede efter hjælp på sin mobil.:D
Besvaret

Sådan en mand burde jo spæres inde på ubestemt tid, ikke nok med han er til fare for sig selv, han er jo også til fare for andre:scared: Der er kun en vej med ham, Nordvang spændetrøje:rolleye:

Fy for den! Farvel søde liv :sad: Havde selv en nær-dødsoplevelse på første afkørsel efter Skånegården her i eftermiddag. Kører vel 75-80 km/t rundt i svinget - halvvejs rundt i kurven møder jeg en svensk indregistreret Golf, der gud hjælpe mig bakker op ad afkørslen!!! Må hugge bremsen som aldrig før og heldigvis sker der ikke noget. Men damn! Det var alt for tæt på en småkage til at være det mindste sjov. Jeg når lige at se føreren i øjnene - han ser noget ligegyldig ud. Prøver at vinke til ham, for han kan da bare forsætte og så tage en omgang i rundkørslen. Men næh nej! Han forsætter gladeligt med at bakke - med havariblinket til...
Besvaret
Sådan en mand burde jo spæres inde på ubestemt tid, ikke nok med han er til fare for sig selv, han er jo også til fare for andre Der er kun en vej med ham, Nordvang spændetrøje
Ja han lignede i hvert fald en der var klar til indlæggelse... :sick: Nu har jeg boet herovre knap et år og jeg må nok sige at jeg allerede har oplevet en håndfuld situationer, hvor man tænker "pyha - det var tæt på". Og jeg kører faktisk pænt, selv om jeg har en hurtig bil ;) Hvad er det generelle indtryk af bilister hinsidan? Jeg synes personligt at der er mange der kører "med hovedet under armen", dvs. kører og slingrer, drejer af i sidste øjeblik, glemmer at vise af i rundkørsel (:mad:) eller lignende... Det er muligt at det bare er mig, der er ved at blive en sur gammel mand :laugh: Men jeg synes ikke at jeg oplevede det samme de 8 år jeg boede i København...
Guest Supermule
Besvaret

Svenskerne er generelt MEGET uopmærksomme i trafikken...... og de placerer sig underlige steder på vejbanen....... Såsom i overhalingsbanen med tom højre vejbane osv......

Guest Mogens
Besvaret

Wrong !

Svenskerne er generelt MEGET uopmærksomme i trafikken...... og de placerer sig underlige steder på vejbanen....... Såsom i overhalingsbanen med tom højre vejbane osv......
Nix, det er ganske forkert - de kører langt bedre end danskerne og faktisk rigtig godt. Forleden var der (og er det stadig) nord for Malmö et større vejarbejde. Indsnævring til een vognbane betyder, at der skabes kø - især i højre vognbane, fordi bilisterne trækker endog meget tidligt ind i højre vognbane. Da jeg passerede området, kørte vi næsten 5 km (!) uhindret i venstre vognbane, mens højre holdt almost bomstille (overdrivelse fremmer forståelsen). Dette var ALDRIG sket i DK - aldrig...
Besvaret
Forleden var der (og er det stadig) nord for Malmö et større vejarbejde. Indsnævring til een vognbane betyder, at der skabes kø - især i højre vognbane, fordi bilisterne trækker endog meget tidligt ind i højre vognbane. Da jeg passerede området, kørte vi næsten 5 km (!) uhindret i venstre vognbane, mens højre holdt almost bomstille (overdrivelse fremmer forståelsen). Dette var ALDRIG sket i DK - aldrig...
Well, du har nok ret i at det aldrig var sket i DK... For der holder alle på deres 5 meter vej som om det var deres vigtigste eje :rolleyes: Men jeg synes egentlig det er sløjt kørt, at trække ind så tidligt. På den måde bruger man ikke pladsen ordentligt - i stedet for at trække ind når vognbanen faktisk snævrer ind. Der er da også større sandsynlighed for farlige situationer når der er stor hastighedsforskel på de to spor.
Besvaret
Men jeg synes egentlig det er sløjt kørt' date=' at trække ind så tidligt. På den måde bruger man ikke pladsen ordentligt - i stedet for at trække ind når vognbanen faktisk snævrer ind. Der er da også større sandsynlighed for farlige situationer når der er stor hastighedsforskel på de to spor.[/quote'] Men hvis du lægger mærker til det så afvikles trafikken faktisk mere effektivt når alle trækker ind med det samme.
Besvaret
Men hvis du lægger mærker til det så afvikles trafikken faktisk mere effektivt når alle trækker ind med det samme.
Det har du nok ret i, Brian. Men jeg synes bare det hænger sammen med, at folk er bange for ikke at komme ind i rækkefølgen igen, hvis det ligger i det "forkerte" spor. Tror stadig at det ville være mindst lige så effektivt, hvis man først flettede når sporet snævrede ind. Men det er jo lidt svært at føre bevis for når det aldrig sker :laugh: Og hvorfor f..... sidder vi og debatterer det her en fredag aften!? :lol:
Besvaret
Det har du nok ret i, Brian. Men jeg synes bare det hænger sammen med, at folk er bange for ikke at komme ind i rækkefølgen igen, hvis det ligger i det "forkerte" spor. Tror stadig at det ville være mindst lige så effektivt, hvis man først flettede når sporet snævrede ind. Men det er jo lidt svært at føre bevis for når det aldrig sker :laugh: Og hvorfor f..... sidder vi og debatterer det her en fredag aften!? :lol:
Hvis man i Tyskland ikke kører 'helt' frem til hvor man skal flette sammen - benytter ALLE vognbaner fuldt ud, koster det en bøde.
Besvaret
Men hvis du lægger mærker til det så afvikles trafikken faktisk mere effektivt når alle trækker ind med det samme.
Det er altså ikke helt korrekt. Man risikerer jo, at køen bliver så lang, at folk, som skulle have kørt af ved en afkørsel før, der hvor man skal trække ind, også skal holde i kø... !
Guest Supermule
Besvaret

kort fortalt er tafik ligesom Tetris........ Jo bedre du udnytter pladsen, jo mere effektivt er det.....

Besvaret

Tjaa lidt hurtig logik. Hvis man kun anvender den ene bane til kø i stedet for begge baner bliver køen jo dobbelt så lang. Så kører en kø i en bane måske en anelse hurtigere, men en en-bane-kø skal bevæge sig dobbelt så hurtigt som en to-bane-kø for at det kan betale sig kun at bruge en bane, hvis det altså er køens samlede forsinkelse man måler på. Og det betragter jeg som noget usandsynligt, så det kan nok bedst betale sig at bruge begge baner fuldt ud.

Besvaret
Tjaa lidt hurtig logik. Hvis man kun anvender den ene bane til kø i stedet for begge baner bliver køen jo dobbelt så lang. Så kører en kø i en bane måske en anelse hurtigere, men en en-bane-kø skal bevæge sig dobbelt så hurtigt som en to-bane-kø for at det kan betale sig kun at bruge en bane, hvis det altså er køens samlede forsinkelse man måler på. Og det betragter jeg som noget usandsynligt, så det kan nok bedst betale sig at bruge begge baner fuldt ud.
Problemet er jo bare at du sjældent 'får lov' af de andre bilister til at benytte begge baner fuldt ud. Der bliver spæret af, af bl.a. taxi'er og andre tåber som har den holdning at - "der er ingen som må komme forbi mig, og slet ikke ind foran - jeg giver mig ikke" :rolleye:
Besvaret

Hvis man forestillede sig at ALLE var super dygtige til at holde samme fart og give plads til dem der skulle flette. Ja så ville det være mest effektivt. Men sådan er virkeligheden ikke. Det er kun In Utopia det findes. Min erfaring er at en én bane kø afvikles hurtigere.

Besvaret

Det ville være befriende, hvis alle havde den samme opfattelse af, hvordan man fik trafikken til at glide, men det kræver en holdningsændring for rigtig mange bilister og ja... det er vist ren utopi:D Et sted, hvor det faktisk glider meget gelinde om morgenen, trods meget trafik, er ind mod Christianshavn fra Amagersiden. Der har jeg kun få gange oplevet, at folk ikke forstår flettereglen og dér ville det da skabe total kaos, hvis kun den ene bane blev benyttet:eek: Nej, to baner er vejen frem:thumbup:

Besvaret

er der andre end mig der har mødt spøgelsesbillister der havde glemt deres brobizz og derfor kører modsat fra broanlæget til svågertårp jeg har set det et par gange. en af gangene blinkede jeg med lygterne af ham og kørte så langt ud i nødsporet jeg kunne. guddødme om tossen ikke opfatter at han er meget gal på den så han vælger at trække ud i nødsporet (hvor jeg er) så stakkels mig om min gamle polo bliver tvunget til en slingretur af dimetioner. da jeg nu kan se at han kun kører omkring 10km/t trækker jeg i nødsporet på med katasrofeblinket og bakker efter manden får ham endelig til at stoppe hvor efter jeg ringer til polisen som sender en vogn ASAP. jeg spørger manden om hva fanden han har gang i og at han kunne have kostet mig livet for ikke at tale om hans ejet hvortil han svarer at jeg jo bare kunne have holdt min bane. whaaaaaaaaaaat hva er det tossen siger til mig tænkte jeg og så kom polisen og aftog raport og sendte mig afsted igen. håber satme ikke den tosse kommer på vejene igen de næste mange mdr.

Besvaret
er der andre end mig der har mødt spøgelsesbillister der havde glemt deres brobizz og derfor kører modsat fra broanlæget til svågertårp jeg har set det et par gange. en af gangene blinkede jeg med lygterne af ham og kørte så langt ud i nødsporet jeg kunne. guddødme om tossen ikke opfatter at han er meget gal på den så han vælger at trække ud i nødsporet (hvor jeg er) så stakkels mig om min gamle polo bliver tvunget til en slingretur af dimetioner. da jeg nu kan se at han kun kører omkring 10km/t trækker jeg i nødsporet på med katasrofeblinket og bakker efter manden får ham endelig til at stoppe hvor efter jeg ringer til polisen som sender en vogn ASAP. jeg spørger manden om hva fanden han har gang i og at han kunne have kostet mig livet for ikke at tale om hans ejet hvortil han svarer at jeg jo bare kunne have holdt min bane. whaaaaaaaaaaat hva er det tossen siger til mig tænkte jeg og så kom polisen og aftog raport og sendte mig afsted igen. håber satme ikke den tosse kommer på vejene igen de næste mange mdr.
I princippet er du jo ikke en skid bedre i det du begynder at bakke på motorvejen. Det er lige så bandlyst som at køre modsat retning (uanset hvilken retningen næsen har)
Besvaret
I princippet er du jo ikke en skid bedre i det du begynder at bakke på motorvejen. Det er lige så bandlyst som at køre modsat retning (uanset hvilken retningen næsen har)
Det er dog "bedre" i nødsporet end i kørebanen! Det har jeg oplevet engang før man kører ned i tunnellen på DK-siden der var en der åbenbart havde misset sidste afkørsel. Han BAKKEDE i inderste vognbane for at komme tilbage til afkørslen... Gys siger jeg bare! Om jeg forstår hvad der får folk til at gøre den slags.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...