Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har lige fået et brev, hvor broen skriver at der bliver mellem 3 og 5 % pris stigning i 2008. Hehe man må sige de holder fast i deres prispolitik :D Pendler priser: årsabon. 230,- Dyre overfarter 135,- Billige 27,-

• Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

ja ja vi er ju ikke mere folk på bron, så hvorfor ikk. og jo, dollarn er ju højt i kurs med. Var det ikke en afbetalingsplan på 5 år på bron? eller, har jeg misforstået noget her...? Lorteservice. Så må jeg bare få mer i lønposen.

Besvaret

Det er sgu for tyndt! :thumbdown Var det ikke 14% dyrere det blev for pendlerne (ved 50 ture/måned), fra januar 2007? Og nu stiger prisen for pendlerne så yderligere med lidt over 5% (ved 50 ture/måned) fra januar 2008 :mad: :mad: Skandalebro!!!

Besvaret

ja det går vist kun en vej.... og så kan man jo ikke andet end at ryste på hoved når Hammer udtaler nedenstående samtidig med at man lægge en 3.kvartals rapport frem der viser at broen snart nærmere sig et overskud... integration er selvfølgelig tæt forbundet med prisstigninger på 5% Det er stadig pendlertrafikken, der står for den store stigning takket være integrationen af arbejds- og boligmarkedet, siger Øresundsbro Konsortiets administrerende direktør Caroline Ullman-Hammer.:sick: Og det rigtig interessante er da at den største prisstigningen er til den gruppe der er størst... man gør virkelig noget for pendlertrafikken.... det er vist en ommer :thumbdown

Besvaret

Godt nok høj inflation vi har i Øresundsregionen, først 14% og nu 5% :sick: - nåh nej det er bare en måde at malke folk på! Det er en ommer endnu engang. De har åbentbart ikke lært noget som helst af al den virak, der var for et år siden. Men vi kan jo naturligvis være sikre på, at fradraget for at køre over broen selvfølgelig heller ikke stiger næste år!

Besvaret
Men vi kan jo naturligvis være sikre på' date=' at fradraget for at køre over broen selvfølgelig heller ikke stiger næste år![/quote'] ...eller om to år! Det emne er vel ikke en gang til diskussion. Til gengæld stiger prisen på broen nok igen til januar 2009, de skal bare lige finde ud af om de kan fyre end 14% stigning af igen til 2009, eller om de må nøjes med en lille 5% stigning, magen til den stigning vi får i hovedet om en måneds tid :thumbdown
Besvaret

I det mindste har de da fattet, at pendlerne er en tilstrækkelig intelligent og interesseret gruppe mennesker til at det ikke går at lyve dem lodret op i hovedet ligesom sidste år. I brevet, som man får, hvis man har en brobizz aftale, står der blot at priserne stiger med mellem 3 og 5 procent afhængigt af ens kørselsbehov og de har sågar lavet en lille tabel. Nu er det sådan, at jeg også har en gammel bropass-aftale, hvorfra jeg også fik et brev, som ser lidt anderledes ud. Heri betragter de åbenbart kunderne som tilstrækkeligt store idioter til at man godt kan lyve over for dem: Citat fr brevet Priserne for bropass stiger med 5 DKK/SEK i 2008 for biler op til 6 meter, som følge af normal inflationsudvikling Prisen var i forvejen 130 DKK. 5 DKK ekstra svarer til en stigning på ca. 3,85% Jeg har lige været inde på Dansk Statistiks hjemmeside for at finde officielle inflationstal: http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/FPI_inflation.aspx 1998 1,8% 1999 2,5% 2000 2,9% 2001 2,4% 2002 2,4% 2003 2,1% 2004 1,2% 2005 1,8% 2006 1,9% Hvor meget skal vi væde på at inflationen IKKE kommer til at stige med 3,85% for 2007? Det må da i bedste fald siges at være inkompente økonomer broen har, som kan påstå at en stigningstakt på omtrent det DOBBELTE af inflationen svarer ca. til inflationen.

Besvaret

Til gengæld får man en masse smarte funktioner - "følg med i dine rejser på nettet"... Woooooa... :rolleye: Hvad var det så lige jeg skulle bruge det til? Man skulle have sig sådan et lille fint monopol med et produkt med konstant stigende efterspørgsel - og så bare skrue priserne i vejret år efter år efter år. Jubiiiii... :sick:

Besvaret

En anden ting jeg kom til at tænke på sidst broen var lukket. Dengang man havde en fast pris for abonnementet blev man refunderet hvis broen var lukket i længere tid. Ikke at det var de svimlende summer, men alligevel. Men det nye smarte pay-per-click system de indførte i år får man en dejlig lang næse - lov til at betale - og intet som helst andet hvis broen af den ene eller anden grund ikke kan holde åben.

Besvaret

Måske Skånetrafiken er blevet inspireret af at se hvordan Øresundsbroen drives... http://sydsvenskan.se/skane/article282858.ece Nu blir det dyrare att åka kollektivt. Den 2 januari höjer Skånetrafiken biljettpriserna. Anledningen är att resandet väntas öka. Det får också större underhållningskostnader och nya investeringar som följd. – Det är en utmaning att inte höja för mycket så att folk slutar resa, men att ändå få ekonomi i att möta den ökade efterfrågan, säger Jonas Westerdahl, försäljningschef på Skånetrafiken. Totalt beräknas det ökande resandet, tillsammans med de höjda biljettpriserna, öka Skånetrafikens intäkter med 220 miljoner kronor nästa år. Samtidigt höjer Region Skåne sitt anslag med 88 miljoner kronor. Intäkterna ska bland annat investeras i åtta nya tåg och trettio nya bussar. Skånetrafiken räknar med att öka sin turtäthet för att undvika trängsel. Senast Skånetrafiken höjde priserna i hela regionen var 2004. :rolleyes:

Besvaret

Broen forstår sig da i det mindste på marketing - i brevet står følgende: "Du kan se frem til flere gode nyheder i det nye år..." Hvis de karakteriserer prisstigninger som en god nyhed, er det i hvert fald rigeligt med én om året :mad:

Besvaret

Jeg er iøvrigt en rigtig flittig bruger af deres bro med hele 69 ture om måneden til små 5400dkr. :fight: Jeg har ikke fået brevet om prisstigningen. Nogen der gider scanne ind og smide den på debatten? \Tom

Besvaret
I det mindste har de da fattet' date=' at pendlerne er en tilstrækkelig intelligent og interesseret gruppe mennesker til at det ikke går at lyve dem lodret op i hovedet ligesom sidste år.[/quote'] Øresundsbroen har skam ikke løjet over for os vedr. priserne for 2007 :rolleye: Jeg kunne ikke holde mig i skindet for en måned siden Øresundsbrons PendlerForum
Besvaret

Jeg læste et sted at togene bliver støttet af bilisterne betalinger. Det kunne være interessant at se om det også bliver dyrere for DSB os SJ at benytte broen. De betaler en flat rate som ikke er afhængig af antallet af passagere. Det ville være helt ok om man i stedet for et horisontalt monopol splittede broselskabet op i et vertikalt monopol. Et driftselskab der ejede infrastrukturen og lejede broen ud til traffikforsyningsfirmaer der levede af at sælge rejser over broen. På den måde ville man kunne skabe konkurrence på brobizzerne.

Besvaret

Den rigtige grund til at priserne igen stiger så kraftigt må være følgende: - I år 2007 lukkede Øresundsbroen sit Malmö kontor. - For at de folk, som tidligere arbejdede på Malmö kontoret skulle have råd til at komme på arbejde pga. den ekstremt dyre Øresundsbro, så var man nødt til at give dem en klækkelig lønforhøjelse. - Den lønforhøjelse skal alle os andre pendlere betale :sick: Skræmmende, men det kunne godt være sandt - intet i det firma kan overraske mig mere efterhånden :scared:

Besvaret

Skræmmende citat fra Jakob Vestergaard (godt nok postet af Gitte): "Vi arbejder med differentiering af priserne og efterspørgselskurver for de enkelte segmenter eller kundegrupper: altså hvornår kan det betale sig at sænke prisen, fordi der kommer flere biler procentvis end den procent som vi sænker prisen med (god forretning!) eller hæve prisen, fordi der stadig bliver ved med at strømme biler til, selv om prisen stiger (også god forretning!). " fra Øresundsbrons PendlerForum Godt bevis på en fin monopol tankegang! Der er sku da ingen grund til at hæve prisen når der strømmer flere biler til, menmindre man blot skal tjene kassen :( Gad vide hvornår prisen sænkes... Mon Broen har en konsekvensberegning for et sådanne scenarie...

Besvaret
1998 1,8% 1999 2,5% 2000 2,9% 2001 2,4% 2002 2,4% 2003 2,1% 2004 1,2% 2005 1,8% 2006 1,9% Hvor meget skal vi væde på at inflationen IKKE kommer til at stige med 3,85% for 2007?
Helt præcist er nettoprisindekset steget fra indeks 113,6 til 116 fra 2006M10 til 2007M10, svarende til en stigning på 2,1% .... En lille stigning i forhold til de sidste tre år, så mon ikke indekset ikke nærmest eksploderer i løbet af 2008? :rolleye:
Besvaret
Helt præcist er nettoprisindekset steget fra indeks 113' date='6 til 116 fra 2006M10 til 2007M10, svarende til en stigning på 2,1% .... En lille stigning i forhold til de sidste tre år, så mon ikke indekset ikke nærmest eksploderer i løbet af 2008? :rolleye:[/quote'] Måsker er det så simpelt at de har lagt den den danske og svenske inflation sammen:lol:Så burde man let komme op på 3,8%. Og så er jeg forøvrigt også frisk på en speedbåd:th2:
Besvaret

Fik også brevet med prisstignings information i går... Er der nogen som har gennemskuet hvorfor der er omkring 1% forskel i prisstigning afhængigt af om man betaler i DKK eller SEK ? Eller har jeg misforstået noget - priserne og justeringen i % er jo listet ved siden af hinanden ? :rolleye: Mvh Alex

Besvaret
Fik også brevet med prisstignings information i går... Er der nogen som har gennemskuet hvorfor der er omkring 1% forskel i prisstigning afhængigt af om man betaler i DKK eller SEK ? Eller har jeg misforstået noget - priserne og justeringen i % er jo listet ved siden af hinanden ? :rolleye: Mvh Alex
Det er fordi broen stadigvæk ikke kan finde ud af det. Hvis du kigger i tabellen vil du se at alle fem eksempler har samme pris i både DK og SE - det gør jo så at den svenske IKKE har en lige så stor stigning som den danske.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...