Rene Larsen Besvaret November 30, 2007 Rapporter Besvaret November 30, 2007 Ikke hvis du kan overbevise dem om' date=' at det er en fordel for dig at køre en anden vej.[/quote'] Ja, det har du tildels ret i. ;) Jeg ved godt at SKAT er blevet underkendt i et par sager eller to - men jeg tvivler på at man kan overbevise SKAT og deres klage instans om at der er en fordel ved at køre over HH.
spinner Besvaret November 30, 2007 Rapporter Besvaret November 30, 2007 Ja, det har du tildels ret i. ;) Jeg ved godt at SKAT er blevet underkendt i et par sager eller to - men jeg tvivler på at man kan overbevise SKAT og deres klage instans om at der er en fordel ved at køre over HH. Man skal nok frem med de kreative forklaringer i hvertfald... ;)
mrode Besvaret November 30, 2007 Rapporter Besvaret November 30, 2007 Man skal nok frem med de kreative forklaringer i hvertfald... ;) Hvis det rent faktisk er billigere og tidsforbruget ikke er væsentligt anderledes, så har de ikke meget at have sagt.
cbpwr Besvaret November 30, 2007 Rapporter Besvaret November 30, 2007 og du trækker hele færge-bilet prisen fra, ikke kun 50kr pr tur :D eller må man jo bare sige man har bro skræk :) der er heller ikke nogle fartkontroller på færgerne, og man kan hygge sig med en bog eller en computer mens man slapper af de ca. 20min. hvis nogle skulle komme på færge tanker, så bruger jeg hh, ca. 3000 danske pr. 50 ture, (skal være brugt inde for 2 mnd). Scanlines er lidt dyrer, men skal vistnok bruges inde for samme kalender mnd. -cb-
larscph Besvaret November 30, 2007 Rapporter Besvaret November 30, 2007 og du trækker hele færge-bilet prisen fra, ikke kun 50kr pr tur :D eller må man jo bare sige man har bro skræk :) der er heller ikke nogle fartkontroller på færgerne, og man kan hygge sig med en bog eller en computer mens man slapper af de ca. 20min. hvis nogle skulle komme på færge tanker, så bruger jeg hh, ca. 3000 danske pr. 50 ture, (skal være brugt inde for 2 mnd). Scanlines er lidt dyrer, men skal vistnok bruges inde for samme kalender mnd. Men hvor skal du hen så? Jeg skal til Kbh C og har indtryk af at vejen ned fra Helsingør bare IKKE er særlig spændende om morgenen. Eller det er måske en fejlopfattelse?
ARN Besvaret November 30, 2007 Rapporter Besvaret November 30, 2007 Hvor er det dejligt Med prisforhøjelsen må der da være mulighed for at inkludere service til alle - glæder mig til nye regler for motorcyklister
topperwhopper Besvaret December 2, 2007 Rapporter Besvaret December 2, 2007 Priser - brev til "Kundeservice" hos Øresundsbron Jeg synes det er helt urimeligt med prisstigningen pr. 1. januar 2008. Jeg betaler rigeligt i forvejen for at køre over den bro! Brofradraget stiger jo ikke tilsvarende! Stigningen er helt ude af trit med normal prisstigning (inflation). Jeg vil opfordre Øresundsbron til at revurdere prisstigningen igen for os pendlere som kører over broen hver dag. Der er det ikke til megen nytte at familie og venner kan køre over på ens egen brobizz, når man kun kan få lov at køre over 50 gange til nedsat pris, alligevel! Det er både surt og frustrerende at Øresundsbroen er med til at blokere for yderligere intergration i Øresund.
topperwhopper Besvaret December 2, 2007 Rapporter Besvaret December 2, 2007 GØR DEM OPMÆRKSOM PÅ DET - Vi skal IKKE finde os i det! Jeg foreslår at man sender en mail til kundeservice kundeservice@øresundsbron.com og skriver at man er UTILFREDS med den nye løsning! ELLER, Er der nogen som har mail adresse til de RIGTIGE PERSONER??
Neua Besvaret December 2, 2007 Rapporter Besvaret December 2, 2007 Inflationen Du burde smide de tal direkte ind til EB - som sikkert vil kigge nærmere på løgnen. Jeg tænkte præcis det samme da jeg så mit brev, at det var da noget af en inflation. Desværre er der nok mange der ikke tænker over det! I det mindste har de da fattet, at pendlerne er en tilstrækkelig intelligent og interesseret gruppe mennesker til at det ikke går at lyve dem lodret op i hovedet ligesom sidste år. I brevet, som man får, hvis man har en brobizz aftale, står der blot at priserne stiger med mellem 3 og 5 procent afhængigt af ens kørselsbehov og de har sågar lavet en lille tabel. Nu er det sådan, at jeg også har en gammel bropass-aftale, hvorfra jeg også fik et brev, som ser lidt anderledes ud. Heri betragter de åbenbart kunderne som tilstrækkeligt store idioter til at man godt kan lyve over for dem: Citat fr brevet Priserne for bropass stiger med 5 DKK/SEK i 2008 for biler op til 6 meter, som følge af normal inflationsudvikling Prisen var i forvejen 130 DKK. 5 DKK ekstra svarer til en stigning på ca. 3,85% Jeg har lige været inde på Dansk Statistiks hjemmeside for at finde officielle inflationstal: http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/FPI_inflation.aspx 1998 1,8% 1999 2,5% 2000 2,9% 2001 2,4% 2002 2,4% 2003 2,1% 2004 1,2% 2005 1,8% 2006 1,9% Hvor meget skal vi væde på at inflationen IKKE kommer til at stige med 3,85% for 2007? Det må da i bedste fald siges at være inkompente økonomer broen har, som kan påstå at en stigningstakt på omtrent det DOBBELTE af inflationen svarer ca. til inflationen.
Neua Besvaret December 2, 2007 Rapporter Besvaret December 2, 2007 I det mindste har de da fattet, at pendlerne er en tilstrækkelig intelligent og interesseret gruppe mennesker til at det ikke går at lyve dem lodret op i hovedet ligesom sidste år. I brevet, som man får, hvis man har en brobizz aftale, står der blot at priserne stiger med mellem 3 og 5 procent afhængigt af ens kørselsbehov og de har sågar lavet en lille tabel. Nu er det sådan, at jeg også har en gammel bropass-aftale, hvorfra jeg også fik et brev, som ser lidt anderledes ud. Heri betragter de åbenbart kunderne som tilstrækkeligt store idioter til at man godt kan lyve over for dem: Citat fr brevet Priserne for bropass stiger med 5 DKK/SEK i 2008 for biler op til 6 meter, som følge af normal inflationsudvikling Prisen var i forvejen 130 DKK. 5 DKK ekstra svarer til en stigning på ca. 3,85% Jeg har lige været inde på Dansk Statistiks hjemmeside for at finde officielle inflationstal: http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/FPI_inflation.aspx 1998 1,8% 1999 2,5% 2000 2,9% 2001 2,4% 2002 2,4% 2003 2,1% 2004 1,2% 2005 1,8% 2006 1,9% Hvor meget skal vi væde på at inflationen IKKE kommer til at stige med 3,85% for 2007? Det må da i bedste fald siges at være inkompente økonomer broen har, som kan påstå at en stigningstakt på omtrent det DOBBELTE af inflationen svarer ca. til inflationen. Det er fordi broen stadigvæk ikke kan finde ud af det. Hvis du kigger i tabellen vil du se at alle fem eksempler har samme pris i både DK og SE - det gør jo så at den svenske IKKE har en lige så stor stigning som den danske. Så det vil så sige at man skal ændre sin aftale til at betale i SEK i stedet for DKK - hvis de veksler lige over. Det kan selvfølgelig være den nye medarbejder inde hos dem heller ikke har lært valutaregning endnu!
Guest PeterK Besvaret December 3, 2007 Rapporter Besvaret December 3, 2007 Jeg har desværre ikke haft tid til at læse alle de gode indlæg omkring "nye" priser på bro-abonnement, som har kørt det sidste år (tror jeg nok). MEN i dag kiggede jeg på min saldoopgørelse fra betalingsservice (afgift trækkes fra mit Mastercard): Jeg har haft 46 passager fra 17/10 til 16/11 = DKK 4.170,- Kostede 50 passager ikke DKK2.590 sidste år??? Jeg kan sgu´godt forstå at mange dropper det med at flytte til Sverige. I hvertfald af økonomiske årsager!! 2 brobizzer = DKK 8-10.000 netto:sick: Kender selv flere som har droppet det, primært pga. "monopol-broen", som drives som et ægte amerikansk Nasdaq registreret virksomhed!
Uffe Besvaret December 4, 2007 Rapporter Besvaret December 4, 2007 Jeg har haft 46 passager fra 17/10 til 16/11 = DKK 4.170,- Kostede 50 passager ikke DKK2.590 sidste år??? Det er vel også billigt nok som jeg lige kan regne det ud (22 overfarter i oktober og 24 overfarter i november) burde du da have betalt DKK 4.510 og med sidste års beregningsmetode havde det kostet dig DKK 5.180 da alt beregnes pr. kalendermåned. men jeg er enig i at det er en hindring i den fri bevægelighed.
bananas Besvaret December 4, 2007 Rapporter Besvaret December 4, 2007 Så det vil så sige at man skal ændre sin aftale til at betale i SEK i stedet for DKK - hvis de veksler lige over. Det kan selvfølgelig være den nye medarbejder inde hos dem heller ikke har lært valutaregning endnu! Jeg tænkte faktisk på det samme. Men nu kan det jo være at der bare er tale om skrivefejl i stedet - faktisk er der tonsvis af fejl som kan være begået. Kan nogen finde de konkrete priser i SEK for næste år - det lykkedes ikke for mig? Så kunne man jo regne på sagen.
Rene Larsen Besvaret December 4, 2007 Rapporter Besvaret December 4, 2007 Jeg tænkte faktisk på det samme. Men nu kan det jo være at der bare er tale om skrivefejl i stedet - faktisk er der tonsvis af fejl som kan være begået. Kan nogen finde de konkrete priser i SEK for næste år - det lykkedes ikke for mig? Så kunne man jo regne på sagen. Priser 2008 i SEK
Guest PeterK Besvaret December 4, 2007 Rapporter Besvaret December 4, 2007 Det er vel også billigt nok som jeg lige kan regne det ud (22 overfarter i oktober og 24 overfarter i november) burde du da have betalt DKK 4.510 og med sidste års beregningsmetode havde det kostet dig DKK 5.180 da alt beregnes pr. kalendermåned. men jeg er enig i at det er en hindring i den fri bevægelighed. Du har ret, men jeg kører altid over mellem 45-50 gange og jeg har ingen fakturaer på under dkk4000. Før betalte jeg aldrig mere end dkk2590........... Langt de fleste pendlere har vel et 8-16 job, man-fre som vil betyde 45-50 overfarter pr. md
Uffe Besvaret December 4, 2007 Rapporter Besvaret December 4, 2007 Du har ret, men jeg kører altid over mellem 45-50 gange og jeg har ingen fakturaer på under dkk4000. Før betalte jeg aldrig mere end dkk2590........... Langt de fleste pendlere har vel et 8-16 job, man-fre som vil betyde 45-50 overfarter pr. md så bliver du da snydt et eller andet sted. Med et forbrug på 45-50 ture fra den 1. i måneden til den 30/31 i måneden burde det vel ikke koste mere end DKK 2.805- 2.930 - eller er der noget jeg helt har misforstået
bananas Besvaret December 4, 2007 Rapporter Besvaret December 4, 2007 Spar 3% i 2008 ved at blive afregnet i SEK! Hovsa - der er penge at spare ved at blive afregnet i svenske kroner i stedet. Har netop regnet på sagen - har lavet et regneark, som er vedhæftet (inde i en zip-fil): Jeg har indregnet et veksletillæg - de fleste herinde modtager jo deres løn i DKK og skal veksle den om til SEK for at kunne betale i SEK. Banken tager normalt et lille skjult gebyr på kursen i "kurs-spread" eller hvad de nu end bortforklarer det med. For de fleste banker er dette højst 0,25% - jeg har anvendt 0,25% som veksletillæg i regnearket. Enhver som åbner det kan bare taste noget andet ind i celle B7. En lille hurtig tabel for 2008 Pris i DKK; Pris i SEK; B/E kurs; B/E kurs m tillæg; Tur 1-16; 135; 165; 81,818; 81,614 Tur 17-50; 27; 33; 81,818; 81,614 Årsafgift; 230; 280; 82,143; 81,938 "B/E kurs" er break-even kurs - dvs. den kurs der giver 0 kroner i besparelse. Sagt med andre ord - hvis DKK/SEK kursen er under 81,61 kan det betale sig at blive afregnet i SEK i stedet for DKK. I øjeblikket er DKK/SEK faldet helt ned til 79,16, hvilket forklarer størstedelen af besparelsen. Men fordelen ved at blive afregnet i SEK i stedet for DKK er dog forøget fra 2007 til 2008. I 2007 var Break-Even kursen 81,04 for de første 16 ture og 80,44 for de resterende ture op til 50. Besparelsen er selvfølgelig forudsat at man kan få broen til at trække på ens svenske visakort eller lign. i SEK - trækker de DKK på et svensk kort bliver det bare dyrere i stedet for.
Pede Besvaret December 4, 2007 Rapporter Besvaret December 4, 2007 Skiftede for nogle måneder siden selv fra vores danske Swedbank kort til et svensk fra samme bank. Broen sørgede selv for at skifte afregningen fra DKK til SEK. Tror slet ikke de gider hæve SEK på et dansk kort eller omvendt. Alt for avanceret for dem...
GULVmanden Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Det vil sige at i år 2009 vil den stige igen med 4-8%? Der er næsten 25% +/- på 3 år:sick: Så er det godt vi fik 0.05 øre mere i kørepenge.....
Toft Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Så er det godt vi fik 0.05 øre mere i kørepenge..... Nu ikke så pessimistisk, for det var hele 0,05 kroner jo
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu