Gio Besvaret April 24, 2008 Rapporter Besvaret April 24, 2008 Nå...begav mig i kast med TastSelv igen - og denne gang lykkedes det (hej restskat :o) Flyttede renteudgifter fra den almindelige selvangivelse til supplementet, og alt kørte derefter som smurt. Nu er der så bare tilbage at afvente evt. dønninger fra SKAT´s systemer. Måske der kommer mere post nu!?
Martin_M Besvaret April 27, 2008 Rapporter Besvaret April 27, 2008 Hvor meget dokumentation sender i med den danske selvangivelse? Kan ikke benytte tastselv, så vil lige høre om dokumentation for bropassager skal medsendes, eller om dette blot skal kunne vises hvis skat beder om det.
Gio Besvaret April 27, 2008 Rapporter Besvaret April 27, 2008 Kan ikke benytte tastselv' date=' så vil lige høre om dokumentation for bropassager skal medsendes, eller om dette blot skal kunne vises hvis skat beder om det.[/quote']Ingen grund til at sende det med. Vent til de spørger efter yderligere dokumentation...hvis nogensinde.
GoldMan Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Nogen som der har fået sin årsopgørelse for 2007? jeg er ikke ret god til det med SKAT
Rene Larsen Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Nogen som der har fået sin årsopgørelse for 2007? jeg er ikke ret god til det med SKAT Jep, rettelser blev indtastet via tast selv den 10. marts - og overskydende skat fik jeg tilbage den 19. marts.
bluee Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Nogen der ved mht. kurstab på lån i udenlandsk valuta? Min revisor siger jeg ikke kan trække det fra på den danske selvangivelse :(
mrode Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Nogen der ved mht. kurstab på lån i udenlandsk valuta? Min revisor siger jeg ikke kan trække det fra på den danske selvangivelse :( Hvis du ikke stoler på din revisor, så find en anden.. Han har vel sagt hvorfor? KGL §16 siger man kan fratrække kurstab, men der stilles jo nogle forudsætninger op for at man kan.
bluee Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Ja det burde jeg nok. Han mener man ikke kan hvis man er begrænset skattepligtig/grænsegænger.
bananas Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Han mener man ikke kan hvis man er begrænset skattepligtig/grænsegænger. Det kunne han godt gå hen og have ret i. Med hensyn til kapitalgevinster og kapitalindtægter er du jo skattepligtig i Sverige og ikke i Danmark. Det er kun en særlig undtagelse, der giver dig lov til at fratrække renteudgifter i Danmark - og det er endda kun på huslån, billån og forbrugslån. Hvis du skal trække et kurstab på et lån fra, må det være i Sverige. Det ved jeg ikke om man kan, og derudover skal du jo have noget indtægt i Sverige at modregne i.
Lollikken Besvaret June 5, 2008 Rapporter Besvaret June 5, 2008 Tak for denne fantastiske tråd. Jeg ser frem til tråden Selvangivelse 2008 til næste år :)
credde Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 Nu har jeg så lige rettet min selvangivelse på Tast Selv, men af en eller anden årsag, så regner den ikke nogen mellemskat ud og tror jeg er gift, hvilket jeg ikke lige er. Det giver jo selvfølgelig nogle flere penge tilbage i skat, men det er forkert. Jeg ved jeg ikke har indtastet nogle steder, at jeg er gift. Har andre været ude for det her? Edit: løsningen er ikke at indtaste noget i rubrik 472 (på supplementet) - Udenlandske renteindtægter og anden kapitalindkomst, da den hører under ægtefælleoplysninger og automatisk trigger, at man er gift, hvis man taster noget i den. Tak til den søde pige, jeg snakkede med hos Skat.
Lasse Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 Tak til den søde pige, jeg snakkede med hos Skat. Hvad med at inviterer hende på en date, nu hun er så sød og du er ugift ??!!
biz Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 Hvad med at inviterer hende på en date' date=' nu hun er så sød og du er ugift ??!! [/quote'] Personlig skat.. terådgiver :D
credde Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 Hvad med at inviterer hende på en date' date=' nu hun er så sød og du er ugift ??!! [/quote'] Jaja så sød var hun altså heller ikke - og stemmen kan snyde
Toft Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 SKAT lukker nedCredde's "skilsmisse" må vist have taget hårdt på hans skat(tedame)
credde Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 Haha... Man kan jo ikke gøre for, at man har charme :th2:
Toft Besvaret June 18, 2008 Rapporter Besvaret June 18, 2008 Har ENDELIG fået taget mig sammen til at indberette min selvangivelse idag, og det var jo egentlig dejlig nemt igen at kunne gøre det via nettet Har lige et spørgsmål: når man klikker på "godkend", så får man mulighed for efterfølgende at klikke på noget der vist hed "Vis resultat" hvor man så kan se resultatet af sin årsopgørelse. Den mulighed benyttede jeg mig af, og kunne så se et resultat/beløb som var sådan lidt, øøh nåh OKAY hvad sker der Er der andre der har klikket på "Vis resultat" umiddelbart lige efter indberetningen, og så har set et beløb, som så i sidste ende også er det beløb der kommer til at gælde for 2007 resultatet? Eller er det bare et præliminært beløb, som justeres af skat inden de godkender årsopgørelsen?
Lollikken Besvaret June 18, 2008 Rapporter Besvaret June 18, 2008 Har de rablende roterende fis i topstykket?!?! Efter at ha' snakket med skat, udfyldt diverse papire og sendt dem på papir form ind til SKAT. Tilbage får man så en årsopgørelse hvor de fuldstændigt har ignoreret befordring og rentefradrag. Så forstår jeg da godt at statskassen er fyldt som aldrig før! Det er da godt i vores high tech tidsalder at vi stadig kan tage ind på sluseholmen i vores fritid!
skallstorp Besvaret June 18, 2008 Rapporter Besvaret June 18, 2008 Vil tro at det er resultatet Det må väre resultatet. Desvärre, suk. Jeg indberettede min for länge siden, men fik först taget mig sammen til at ordne gemalens. Jeg kunne så gå direkte til min egen og se resultatet. Ingen hans blev klar, der stod der bare at jeg ikke kunne få resultatet för min ägtefälles var klar. Det lyder ikke som om at du skal have penge tilbage ! Har ENDELIG fået taget mig sammen til at indberette min selvangivelse idag, og det var jo egentlig dejlig nemt igen at kunne gøre det via nettet Har lige et spørgsmål: når man klikker på "godkend", så får man mulighed for efterfølgende at klikke på noget der vist hed "Vis resultat" hvor man så kan se resultatet af sin årsopgørelse. Den mulighed benyttede jeg mig af, og kunne så se et resultat/beløb som var sådan lidt, øøh nåh OKAY hvad sker der Er der andre der har klikket på "Vis resultat" umiddelbart lige efter indberetningen, og så har set et beløb, som så i sidste ende også er det beløb der kommer til at gælde for 2007 resultatet? Eller er det bare et præliminært beløb, som justeres af skat inden de godkender årsopgørelsen?
BS Besvaret June 18, 2008 Rapporter Besvaret June 18, 2008 Er der andre der har klikket på "Vis resultat" umiddelbart lige efter indberetningen' date=' og så har set et beløb, som så i sidste ende også er det beløb der kommer til at gælde for 2007 resultatet? Eller er det bare et præliminært beløb, som justeres af skat inden de godkender årsopgørelsen?[/quote'] Trykkede vis resultat og fik et beløb. I starten af næste uge får jeg at se om det beløb passer. Men det virkede ikke urealistisk.
Toft Besvaret June 19, 2008 Rapporter Besvaret June 19, 2008 Ok, jeg afventer bare situationen og ser hvad det ender med. I hvert fald skulle jeg ikke betale penge tilbage, så vidt jeg kunne se på min opgørelse :)
MC Manden Besvaret June 19, 2008 Rapporter Besvaret June 19, 2008 Jeg kan ikke indberette via nettet... De kunne ikke sige hvorfor, men det kan jeg altså ikke... De kan iøvrigt heller ikke se min løn, renteudgifter eller andet.. De har faktisk ikke en skid på mig. Sikke da et voldsomt smart system de har !
claus Besvaret June 19, 2008 Rapporter Besvaret June 19, 2008 Jeg kan ikke indberette via nettet... De kunne ikke sige hvorfor, men det kan jeg altså ikke... De kan iøvrigt heller ikke se min løn, renteudgifter eller andet.. De har faktisk ikke en skid på mig. Sikke da et voldsomt smart system de har ! Har du haft eget firma Palle .. .det var i hvert fald den undskyldning de spiste mig af med da jeg var derinde og snakke med dem...
Recommended Posts