Jump to content

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Mine holdninger er guddommelige...... Ligesom mit profilnavn.......:lol:
Buddhisme og guddommelighed *hmm*....anuttara-puruṣa-damya-sārathi - kunne du nok have brugt i dette tilfælde. Men om du kan overbevise verdens buddhister om at du skal være nummer 29 i rækken - det tvivler jeg sgu på :lol:
Besvaret

Og så er der dem, der stiller spørgsmålstegn ved alt, bare for at være kontrære. De samme, som ender sociale sammenkomster med at sidde og diskutere livets store spørgsmål. Og som prøver at finde svarene i tæt samarbejde med en sprut-flaske og et eller andet uheldigt offer, der tilfældigvis kom forbi.. Man skal vælge sine kampe og ikke bare snuppe alt på sin vej. Og Buddha, dine hjemmebrændte talemåder og citater holder altså ikke.. Det kommer bare til at lugte af lomme-filosofi ;o)

• 3 weeks later...
Besvaret

Alle kan sku da se at 90 er for langsomt i tunnelen, der er noget der hedde4r regler, men der ar altså også noget der hedder logisk tankegang, en lige strækning uden krydsende trafik eller lyskryds....hmmm.. Jeg gider sku ikke og ligge med 90 det er for latterligt, jeg har ALDRIG oplevet nogen "farlig" situation ved at køre lidt hurtigere. Og den med 30kmt 300meter før betalingsanlægget, den er der jo INGEN der overholder, jeg har ikke set nogen der køre 30 300meter i de 1,5år jeg har brugt broen. Det er jo også latterligt man ikke må svinge til højre når man kommer op ad lufthavnsafkørslen mod Danmark, og derfor gør alle det da også, folk skal jo den vej.... Tommy

Besvaret
Det er jo også latterligt man ikke må svinge til højre når man kommer op ad lufthavnsafkørslen mod Danmark' date=' og derfor gør alle det da også, folk skal jo den vej....[/quote'] Og det er lige så latterligt i samme kryds, at os der kommer fra Sverige af, vi skal holde for rødt lys to gange, før vi får grønt signal i hele 5 sekunder m21.gif Hvad fanden er det for en måde at chikanere bilister fra Sverige på :confused: Nej, ikke mig, jeg skal lige over. Men føler med jer der ikke lovligt må svinge til højre der, det er komplet hjernedødt. Og nogle gange desuden til gene for os andre der skal lige over, når folk ikke blinker før de er i gang med at svinge til højre, og så bremser op fordi det er svært for nogle at manøvrere bilen rundt i det skarpe sving der :thumbdown
Besvaret
Alle kan sku da se at 90 er for langsomt i tunnelen' date=' der er noget der hedde4r regler, men der ar altså også noget der hedder logisk tankegang, en lige strækning uden krydsende trafik eller lyskryds....hmmm..[/quote'] Spørgsmålet er vel nok hvad der risikeres at ske HVIS nogen kører galt med højere hastighed. Det kan, vil jeg tro, være ret så farligt i en tunnel. Men jeg ved det ikke. Findes der ikke nogen seriøse modeller hvor man kan se konsekvensen af uheld ved uheld ved forskellige hastigheder. Det må da lige være noget for en ingeniør herinde at bikse sammen? ;)
Besvaret
Det er så lidt noget andet' date=' det højresving forbudt er jo helt officielt kun lavet for at reducere trafikken ud af Amager Strandvej. Det har intet med trafiksikkerheden at gøre.[/quote'] Ja og så bli´r man tvunget hen igennem den rundkørsel de åbenbart er så stolte af, totalt hjernedødt ! :rolleyes:
Besvaret

Fart grænserne i tunnelen er på 130 km/t..... Ligeledes på broen. Farten skal sættes ned til 110, når du passerer den svenske grænse. De skilter ulovligt på broen og i tunnelen..... Grundet farverne på skiltene, skal de tages som en evt anbefalet hastighed og IKKE som en lov bestemt maks. hastighed. Der er nemlig INGEN forbudstavler i rød/hvid der angiver maks hastigheden. Det SKAL der være før den gælder..... http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=8671 Så der er 130 Km/t i tunnelen......

Besvaret
Ja og så bli´r man tvunget hen igennem den rundkørsel de åbenbart er så stolte af' date=' totalt hjernedødt ! :rolleyes:[/quote'] Det er fuldstændig hjernedødt og ihvertifælde ikke medvirkende til at reducere CO2 udslippet med alt den op og ned i fart og rundkørsel.
Besvaret
[...]Der er nemlig INGEN forbudstavler i rød/hvid der angiver maks hastigheden. Det SKAL der være før den gælder..... http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=8671 [...]
Hvis du har ret i det du påstår, så betyder det også at alle de dynamiske advarselstavler (som er der for at 'hjælpe' os i trafikken) der står placeret rundt om i DK er ulovlige :rolleye: Jeg tror nærmere på at der findes en dispentation for disse typer af skilte - så de IKKE er ulovlige.
Besvaret

Læg lige mærke til at du skriver "advarselstavler"..... For at du midlertidigt skal lave en hastighedsnedsættelse, så skal den godkendes af politiet.... http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Herning/2008/02/25/075016.htm Dette er bare et eksempel og der kommer mange sager med det fremover.

Hvis du har ret i det du påstår' date=' så betyder det også at alle de dynamiske advarselstavler [i'](som er der for at 'hjælpe' os i trafikken) der står placeret rundt om i DK er ulovlige :rolleye: Jeg tror nærmere på at der findes en dispentation for disse typer af skilte - så de IKKE er ulovlige.
Besvaret
Læg lige mærke til at du skriver "advarselstavler"..... For at du midlertidigt skal lave en hastighedsnedsættelse, så skal den godkendes af politiet.... http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Herning/2008/02/25/075016.htm Dette er bare et eksempel og der kommer mange sager med det fremover.
Det du referere til nu er midlertidige tavler - fx i.f.m. vejarbejde. Det jeg referere til at FAST opsatte tavler - ligesom dem Øresundsbroen har.
Besvaret

Læs indlæg #41

Det du referere til nu er midlertidige tavler - fx i.f.m. vejarbejde. Det jeg referere til at FAST opsatte tavler - ligesom dem Øresundsbroen har.
Besvaret
Læs indlæg #41
Det du siger er at alle de tavler der står rund omkring på de danske landeveje - fx ved farlige sideveje, hvor der nogle gange både er dynamisk hastighed (læs: når der er behov for det 'tændes' tavlen, med en fast nedsat hastighed) nedsættelse og advarselstavle er ulovlige :rolleye: det nægter jeg at tro på.
Besvaret
Jeg har en kammerat der gik i retten med det og vandt.... Så derfor er jeg blevet klar over det.
Det kunne være interessant at læse afgørelsen fra hans sag når han kommer tilbage fra ferie :)
Besvaret

Orv så må man da håbe at de der blev stoppet i Station2 af politiet får deres penge tilbage når nu tavlerne som du siger ikke er godkendt..:rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...