Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så har TV2 Lorry sendt det mest velproducerede indslag om integration i Øresundsregionen jeg nogensinde har set. Det kan klart anbefales at se det. Det varer over 19 min. så det går rimeligt i dybden, hvilket er helt fantastisk.

Hver dag pendler tusindvis af danskere og svenskere over Øresundsbroen. Men hvordan ser det egentlig ud med integrationen i Øresundsregionen. Det ser vi på i dag.
Se det her God fornøjelse. Jeg har rippet det og gemt det, hvis der skulle blive brug for det senere.
Besvaret

Helt enig. Rigtig godt og sobert indslag, som belyser de hovedproblemer, der er i integrationen. Interessant, at de ansvarlige politikere på begge sider (de to landes regeringer) ikke vil kommentere indslaget. Både København og Malmö's borgmestre har begge en reel interesse i at Øresundsregionen fungerer, hvilket også fremgik af udsendelsen. Man får lidt fornemmelsen af, at regeringerne er ligeglade med Øresundsregionen - hvilket de sikkert også er.

Besvaret

Stockholm har en eklatant berøringsangst overfor en region med større potentiale end dem selv.... Derfor støttes regionen ikke fra den svenske regering. Det eneste der ønskes opnået fra deres side, er evt forhøjede skatteindtægter. INTET andet.....

Helt enig. Rigtig godt og sobert indslag, som belyser de hovedproblemer, der er i integrationen. Interessant, at de ansvarlige politikere på begge sider (de to landes regeringer) ikke vil kommentere indslaget. Både København og Malmö's borgmestre har begge en reel interesse i at Øresundsregionen fungerer, hvilket også fremgik af udsendelsen. Man får lidt fornemmelsen af, at regeringerne er ligeglade med Øresundsregionen - hvilket de sikkert også er.
Besvaret

Men hvorfor skal ALT gøres op i penge. Hvert eneste punkt der blevet taget op (med undtagelse af lige stemmeretten (var det forøvrigt ikke forkert? kan vi ikke opnå statsborgerskab efter 2 år?)) handlede om hvor meget man nu kunne spare her og der

Besvaret
Så har TV2 Lorry sendt det mest velproducerede indslag om integration i Øresundsregionen jeg nogensinde har set.
Ja det var da super godt, Lorup familien og TV2 journalisterne præsenterede virkelig 'vores fælles sag' på en god og dygtig facon. :thumbup:
Besvaret

Der er kun én vej.... Vi skal til at pendle sammen alle sammen. Så falder prisen nemlig i henhold til Jakob Vestergåards logik...

En ting stod da 100% klart priserne på broen falder næppe....æv
Besvaret
er personerne herfra ?
Jep, det er ægte Bunkefloister :) Også kaldet Lorup herinde. (dog lige rejst 5 uger til Thailand i dag, lige efter udsendelse, det blev vel for meget for dem at bliver kendte ansigter :) )
Besvaret
Kanon indslag. :thumbup: Miriam bør ikke nævne at familien er bortrejst. Det kunne jo give nogle mindre begavede hoveder lyst til at ......
Undrede mig dog også over at deres adresse blev nævnt i indslaget.:confused:
Besvaret
Kanon indslag. :thumbup: Miriam bør ikke nævne at familien er bortrejst. Det kunne jo give nogle mindre begavede hoveder lyst til at ......
Jamen det ene sæt bedste forældre bor i huset imens, så det står skam ikke tomt :)
Besvaret
Der er kun én vej.... Vi skal til at pendle sammen alle sammen. Så falder prisen nemlig i henhold til Jakob Vestergåards logik...
Den misforstod du vist. J.Vestergaards holdning er den, at jo flere der pendler, jo mere kan de sætte prisen op. :rolleyes::(
Besvaret
Den misforstod du vist. J.Vestergaards holdning er den' date=' at jo flere der pendler, jo mere kan de sætte prisen op. :rolleyes::([/quote'] Så er det vel også korrekt, som budda skrive, at hvis vi pendler 4-5 stykker sammen i bilerne, så bliver priserne sat ned :confused:
Besvaret
Men hvorfor skal ALT gøres op i penge. Hvert eneste punkt der blevet taget op (med undtagelse af lige stemmeretten (var det forøvrigt ikke forkert? kan vi ikke opnå statsborgerskab efter 2 år?)) handlede om hvor meget man nu kunne spare her og der
Helt enig - så også programmet og føler mig en smule irriteret over al den fokus, der er på økonomien. Det er lidt nedsættende, og får pendlerne til at ligne nogle fedterøve som vil have alt billigere... Uden hensyntagen til, at der kunne være andre grunde til at man var flyttet hinsidan...
Besvaret

Enig. Kanon indslag. Men med hensyn til bropriserne og selve økonomien i broen så er der noget jeg ikke helt forstår. Politisk vil man ikke i DK tilbage betale/drive broen for skattepenge - broens skal finansiere sig selv. Godt så -så vidt jeg ved køre der idag flere biler/flere mennesker tager toget over broen end man havde estimeret - det betyder flere indtægter end planlagt. Da priserne også er steget må det betyde endnu flere penge ind end planlagt. Jeg kan ikke huske hvor mange år der er sat af til at betale for selve opførelsen af broen, men udskød man denne tilbagebetaling 5-10 år ville priserne kunne sættes en hel del ned og jeg tror personligt at trafikken ville stige betydeligt. Så måske kunne man stadig betale broen tilbage i henhold til den nuværende aftale. Et andet spørgsmål er: hvad sker der når broen er betalt og der kun er driftudgifterne tilbage? Skal priserne så pludselig sattes helt vildt ned fra den ene dag til den anden eller skal broen i fremtiden bruges til at skovle penge ind på begge sider af sundet? Så jeg forstå ikke hvorfor man ikke optimere integrationen og sætter priserne ned og lader den øgede trafik finansiere den manglende indtægt pr. tur og hvorfor skal broen lige præcis betales tilbage så hurtigt????

Besvaret

Ikke så tilfreds Jeg kan ikke se det at indläg er så fantastisk. Der bliver nävnt at de giver 800 kr om måneden i dagis afgift, er det ikke 1260 sv om måneden ? Og hvorfor bliver der ikke nävnt at man har börnene hjemme i orlovs tiden, at det er bare er 15 timer. Og så er der lagt for meget vägt på den ökonomiske fordel ved at bo i Sverige, der findes jo andet. Det er som sädvanligt alt for rosenrödt. Ikke et ord om hvor stort problem det er for mange mennesker at hive venner og familie på besög. Det er lidt öv med de indläg.

Besvaret
Ikke et ord om hvor stort problem det er for mange mennesker at hive venner og familie på besög. Det er lidt öv med de indläg.
Sjovt du nævner det. Min svigerinde flyttede fra Jylland til København da hun skulle begynde sit studium - det er nu godt 10 år, en ægtemand (min bror) og to børn siden. Hun har ikke mange venner tilbage fra tiden i Jylland, de eneste efterhånden som kommer over er forældrene der nu er efterlønnere. Jeg tror man skal gøre sig det klart at venner og bekendte vil falde fra næsten uanset hvor langt væk man flytter.
Besvaret

Jylland - Sverige Jeg tror at folk forventer at vennerne falder fra hvis man flytter fra Jylland (Selvom alle siger noget andet når flyttelässet körer :scared:) Men da der ikke er så langt fra Kbh til Sverige så er der meget langt rent psykisk. Ikke bare en bro der skal betales, men det er et andet land, OPPE I SVERIGE. En lidt sjov vending. Når folk siger det, retter jeg dem altid: Jamen jeg bor ikke oppe med ovre. det fatter de bare ikke. Sverige er laaaaangt väk.

Sjovt du nævner det. Min svigerinde flyttede fra Jylland til København da hun skulle begynde sit studium - det er nu godt 10 år, en ægtemand (min bror) og to børn siden. Hun har ikke mange venner tilbage fra tiden i Jylland, de eneste efterhånden som kommer over er forældrene der nu er efterlønnere. Jeg tror man skal gøre sig det klart at venner og bekendte vil falde fra næsten uanset hvor langt væk man flytter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...