Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu har jeg siddet og læst diverse tråde, men flere af dem er 2 år gamle og derfor i mine øjne ikke så relevante længere.. Hvilket el-selskab foreslår I, for jeg gider ikke rigtig E-ON længere, bl.a. fordi de ikke besvarer mail og ikke mindst fordi man ikke kan ringe til deres kundeservice fra en dansk mobiltlf (Vi har ikke fastnet).. Så, prismæssigt og kundeservice-mæssigt, hvad vil I anbefale???? Takker..

Besvaret
Nu har jeg siddet og læst diverse tråde, men flere af dem er 2 år gamle og derfor i mine øjne ikke så relevante længere.. Hvilket el-selskab foreslår I, for jeg gider ikke rigtig E-ON længere, bl.a. fordi de ikke besvarer mail og ikke mindst fordi man ikke kan ringe til deres kundeservice fra en dansk mobiltlf (Vi har ikke fastnet).. Så, prismæssigt og kundeservice-mæssigt, hvad vil I anbefale???? Takker..
Jeg har Kundkraft (og det kan klart anbefales da jeg har lys i lamperne HVER gang jeg tænder) ;) Jeg har valgt fast elpris for 1 år og betaler en max pris på 60,95 øre/kWt. Jeg har aldrig haft brug for deres kundeservice. Tjeck evt. denne her hjemmeside for samligninger af elselskaber Klip fra deres hjemmeside: Kundkraft - Sveriges lägsta elpris igen! Aprilupphandlingen Nu är vår aprilupphandling avslutad och vi vill gratulera de medlemmar som deltog i upphandlingen för 1-årsavtal till fast elpris då resultatet blev det lägsta i Sverige enligt Energimarknadsinspektionens jämförelseprislista. Resultatet blev: Fast pris 1 år: 52,65 öre/kWh inkl elcert. Totalt 99,56 öre/kWh inkl. energiskatt och moms. Ingen årsavgift tillkommer.
Besvaret

Du kan ikke slippe helt for eon - minimum transport af el skal betales til dem. Hvis du vil have det billigste el kan du tilmelde dig hos Kundkraft, som alt efter hvilken aftale du indgår (rørlig, fast pris osv.), vil de finde den biligste leverandør til dig med binding for ét, to eller tre år - rørlig er altid ét år ad gangen.

Besvaret
Er det svært at skifte?
Nej det er det ikke, efter du har fundet et nyt selskab og et af de produkter de måtte have som du ønsker, skal du blot oplyse: dit nuværende selskabs navn dit nuværende kundenummer dit anl.id.(ca.18 cifre på din seneste regning) dit mätarnr. og en aktuel aflæsning af den (mätarstälning) til dit ønskede nye selskab, så ordner de resten.
  • 1 month later...
Besvaret
Du kan ikke slippe helt for eon - minimum transport af el skal betales til dem. Hvis du vil have det billigste el kan du tilmelde dig hos Kundkraft, som alt efter hvilken aftale du indgår (rørlig, fast pris osv.), vil de finde den biligste leverandør til dig med binding for ét, to eller tre år - rørlig er altid ét år ad gangen.
Efter vi lige fik en "efterregning" her, så overvejer jeg også kraftigt at skifte selskab. Det lader til at vores el var baseret på tidligere beboer og det endte med lidt af en lussing (i forhold til vores nuværende indkomst). Nå men spørgsmålet lyder. Når jeg er "klient" hos Kundkraft så finder de et godt tilbud til mig (og de andre) ... og hva' så? Skal jeg så hen og tilmelde mig dette selskab manuelt, eller facilitere kundkraft dette så det eneste jeg opdager er et brev fra kundkraft der siger du har skiftet, samt regninger fra et nyt selskab?
Besvaret
Efter vi lige fik en "efterregning" her, så overvejer jeg også kraftigt at skifte selskab. Det lader til at vores el var baseret på tidligere beboer og det endte med lidt af en lussing (i forhold til vores nuværende indkomst). Nå men spørgsmålet lyder. Når jeg er "klient" hos Kundkraft så finder de et godt tilbud til mig (og de andre) ... og hva' så? Skal jeg så hen og tilmelde mig dette selskab manuelt, eller facilitere kundkraft dette så det eneste jeg opdager er et brev fra kundkraft der siger du har skiftet, samt regninger fra et nyt selskab?
Det sidste, men du får altid regningen fra Kundkraft
Besvaret

Så I siger til mig .. minimalt arbejde (2 regninger) for altid at have det billigste selskab? ... det lyder lidt for godt til at være sandt :) Bare for at bøje det i neon for prins knud .... jeg tilmelder mig en gang hos kundkraft og det er det? ...

Besvaret
Så I siger til mig .. minimalt arbejde (2 regninger) for altid at have det billigste selskab? ... det lyder lidt for godt til at være sandt :) Bare for at bøje det i neon for prins knud .... jeg tilmelder mig en gang hos kundkraft og det er det? ...
Ja... :th2:
Besvaret

Bare for at komme med en sidebemærkning, så er kundkraft ikke det billigste elselskab. Vi har øresundskraft og de er lidt billigere, 12 øre pr. kwh. det er ikke meget, men i det lange løb er det også penge..

Besvaret

Den nye forhandling kundkraft netop har afsluttet gav påslag på 7,16 incl elcertifikat Øresundskraft har en pris på 8 øre incl elcertifikat PLUS abb på 310.- har svært ved at se det billige i det?

• 3 weeks later...
Besvaret

Nogen der kender Uppsala el? De ser pænt billige ud. Rørlig pris til 89,4 øre/kwh... Dog er der en månedsomkostning hvis årsforbrug er under 15000 kWh per år: 0-4999 kWh/år = 210 kr/år exkl.moms. 5000-14999 kWh/år = 170 kr/år exkl. moms. Bruges der over 18000 kwh får man volumenrabat + der er ingen månedsomkostning. Går lidt med planer om at droppe EON - deres rørlige pris er 90,26 + årsafgift på 357 kr - men ku godt bruge lidt erfaringer fra andre vedr. Uppsala el...

• 1 month later...
Besvaret

når nu vi står og skal flytte, skal man så skifte leverandør inden vi flytter? Eller skal jeg ringe til Eon og bare få dem til at flytte vores abonnement og så derefter kontakte kundkraft?

Besvaret

måske var det lidt uklart. Vi har eon nu, og det jeg mener er, om vi skal skifte til kundkraft inden vi flytter (hvilket er om max 2 mdr), eller om vi kan vente til efter vi er flyttet. Er der ikke noget med, at eon har en bindingstid - og vil de se det som en ny aftale, når vi flytter, eller kan vi godt skifte til kundkraft alligevel?

Besvaret

Når du flytter stopper aftalen. Sådan var det i det mindste for os (vi skiftede så også net fra Kreab til EON). Hvis du skal flytte "lige om lidt" kan det vel knap betale sig at lave nogen aftale, så kører du med en tilsvidarepris. Hvis du tegner aftale med Kundkraft ligger starttidspunktet alligevel et par måneder frem og da du formodentlig ikke kan tage aftalen med dig ville jeg bare vente til efter flytningen med at gøre noget. Det gør alt andet lige ikke den store forskel, slet ikke her i sommermånederne hvor det vel alt andet lige er ret begrænset hvor meget strøm du bruger.

• 2 weeks later...
Besvaret

el Jeg flytter i bostadsrätt d. 15. august. Da skal jeg jo have mig et el-abonnement hos nogen. Jeg ved ikke hvilket selskab den tidligere ejer bruger. Jeg går ud fra at inden jeg benytter mig af kundkraft, skal jeg lige registreres som bruger hos det selskab der leverer strøm til lejligheden lige nu? Jeg skal så selvfølgelig ikke binde mig til en fastprisaftale eller lign. hos det selskab. Jeg går så ud fra, at efter jeg er registreret som den nye bruger, får jeg vel et velkomstbrev hvori oplysninger såsom kundenr. osv. står i. Herefter tilmelder jeg mig så kundkraft. Er det helt forkert eller?

Besvaret
Jeg flytter i bostadsrätt d. 15. august. Da skal jeg jo have mig et el-abonnement hos nogen. Jeg ved ikke hvilket selskab den tidligere ejer bruger. Jeg går ud fra at inden jeg benytter mig af kundkraft, skal jeg lige registreres som bruger hos det selskab der leverer strøm til lejligheden lige nu? Jeg skal så selvfølgelig ikke binde mig til en fastprisaftale eller lign. hos det selskab. Jeg går så ud fra, at efter jeg er registreret som den nye bruger, får jeg vel et velkomstbrev hvori oplysninger såsom kundenr. osv. står i. Herefter tilmelder jeg mig så kundkraft. Er det helt forkert eller?
Det er helt korrekt - og måden det gøres på. Du får automatisk en "tilsvidare" aftale der kan opsiges til en vilkårlig dato med en lidt højere pris end fastprisaftale når du starter. Herefter kan du så tegne aftale med Kundkraft, fx....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...