Gio Besvaret November 17, 2008 Rapporter Besvaret November 17, 2008 Fear not :) Digidesign Releases Pro Tools for LeopardStadig, så er det ikke noget man "bare" gør, fordi man synes det er sjovt :p. Jeg har p.t. ingen bugs eller uregelmæssigheder på min ProTools, som setup'et er nu - og det er lidt af en drømme-situation, når vi snakker DAW's med en hel del plug-in's. Derfor...så er jeg blevet enig med mig selv om at vente til ProTools 8, og så tage den helt store opgradering til den tid (inkl. 10.5.x) Maskinen er primært en DAW-maskine - sekundært café-surfer-bling.
MRoderick Besvaret November 17, 2008 Rapporter Besvaret November 17, 2008 Stadig, så er det ikke noget man "bare" gør, fordi man synes det er sjovt :p. Jeg har p.t. ingen bugs eller uregelmæssigheder på min ProTools, som setup'et er nu - og det er lidt af en drømme-situation, når vi snakker DAW's med en hel del plug-in's. Derfor...så er jeg blevet enig med mig selv om at vente til ProTools 8, og så tage den helt store opgradering til den tid (inkl. 10.5.x) Maskinen er primært en DAW-maskine - sekundært café-surfer-bling. Tøsenjungen ... bare lav en backup over på en anden disk, boot på fra den backup disk, opgrader backup'en, test lortet ... hvis det virker, så spol det over på den rigtige disk.
Gio Besvaret November 17, 2008 Rapporter Besvaret November 17, 2008 Tøsenjungen ... bare lav en backup over på en anden disk' date=' boot på fra den backup disk, opgrader backup'en, test lortet ... hvis det virker, så spol det over på den rigtige disk.[/quote']Spild af tid, når det virker som det skal p.t. Og før PT 8, så er der ingen must-have-ting i de nærmeste opdateringer - udover candy i Leopard.
MRoderick Besvaret November 18, 2008 Rapporter Besvaret November 18, 2008 Spild af tid' date=' når det virker som det skal p.t. Og før PT 8, så er der ingen [i']must-have-ting i de nærmeste opdateringer - udover candy i Leopard. Time Machine alene er en opgradering værd Spaces er også blevet uundværligt, VirtueDesktops til Tiger var nu også OK Quick Look bruger jeg også rimeligt flittigt Der er sikkert 100 andre ting, men det er de mest interessante, som ikke bare er bling, og polering af UI (hvilket også er vigtigt). Nåja, og så er Leopard "hurtigere" end Tiger ... forstået på den måde at oplevelsen er at det er hurtigere.
mrode Besvaret November 18, 2008 Rapporter Besvaret November 18, 2008 Time Machine alene er en opgradering værd Spaces er også blevet uundværligt, VirtueDesktops til Tiger var nu også OK Quick Look bruger jeg også rimeligt flittigt Der er sikkert 100 andre ting, men det er de mest interessante, som ikke bare er bling, og polering af UI (hvilket også er vigtigt). Nåja, og så er Leopard "hurtigere" end Tiger ... forstået på den måde at oplevelsen er at det er hurtigere. Hvad bruger du Spaces til? Jeg har endnu ikke fundet nogen reel ting at bruge det til.. Jeg har nok bare aldrig nok ting åbne til at det kan betale sig at fordele det udover flere desktops. :)
Lollikken Besvaret November 18, 2008 Rapporter Besvaret November 18, 2008 Nåja' date=' og så er Leopard "hurtigere" end Tiger ... forstået på den måde at oplevelsen er at det er hurtigere.[/quote'] Taget helt ude af kontekst: Betyder det så at når Apple har udgivet MacOS Greyhound og Gepard, så bliver de nød til at skifte til maskin navne, eftersom det er de to er de hurtigste dyr på landjorden ?
Gio Besvaret November 18, 2008 Rapporter Besvaret November 18, 2008 Taget helt ude af kontekst: Betyder det så at når Apple har udgivet MacOS Greyhound og Gepard' date=' så bliver de nød til at skifte til maskin navne, eftersom det er de to er de hurtigste dyr på landjorden ? [/quote']Njah...Snow Leopard er jo next-up. Måske der så kommer Turbo Snail & Power Turtle senere...:p
MRoderick Besvaret November 18, 2008 Rapporter Besvaret November 18, 2008 Hvad bruger du Spaces til? Jeg har endnu ikke fundet nogen reel ting at bruge det til.. Jeg har nok bare aldrig nok ting åbne til at det kan betale sig at fordele det udover flere desktops. :) Jeg har vist bare mange åbne programmer, og gider ikke flytte alle vinduerne hele tiden for at kunne finde det jeg har brug for, så de bliver automagisk organiseret på de forskellige desktops og alt er dejligt.
spinner Besvaret November 18, 2008 Rapporter Besvaret November 18, 2008 Jeg har vist bare mange åbne programmer' date=' og gider ikke flytte alle vinduerne hele tiden for at kunne finde det jeg har brug for, så de bliver automagisk organiseret på de forskellige desktops og alt er dejligt.[/quote'] Bruger man jo ikke Spaces til, men Exposé ;) Men en ting jeg selv bruger Spaces til, er når jeg udvikler på en Windows VM. Så kan man nemlig have Windows kørende fuld skærm, og stadig skifte mellem Windows og OS X, uden at skulle ud af fuldskærms-mode hver gang...
TDC Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Jeg mener ikke umiddelbart at windows kan noget som OSX ikke kan' date=' udover det nævnte ovenfor. Man skal selvfølgelig være klar over at hvis man køre rent OSX, så er der programmer som ikke findes. Udbuddet af programmer er væsentligt større til Windows, men jeg har ikke savnet nogle programmer synderligt (udover uTorrent :p)[/quote'] Så skulle der være hjælp til dit afsavn. uTorrent for Mac
MRoderick Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Så skulle der være hjælp til dit afsavn. uTorrent for Mac Transmission er nu også en fin (og nem) torrent klient. Men, det er vel lidt lissom kaffe ... det meste er godt, men når man først har vænnet sig til et brand, bliver man hængende af gammel vane.
mrode Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Så skulle der være hjælp til dit afsavn. uTorrent for Mac Den har været længe ventet :) - De tidligere versioner har været alt andet end brugbare.
mrode Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Transmission er nu også en fin (og nem) torrent klient. Men' date=' det er vel lidt lissom kaffe ... det meste er godt, men når man først har vænnet sig til et brand, bliver man hængende af gammel vane.[/quote'] Jeg bruger skam Transmission nu og har gjort det længe, men uTorrent er bare klasser bedre.
TDC Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Jeg bruger selv Azureus/Vuze/. Den har de her features som RSS read, fil priotering etc. som de 2 andre mangler lidt. Men ellers Transmisson hvis det bare skal være en her og nu download.
mrode Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Jeg bruger selv Azureus/Vuze/. Den har de her features som RSS read' date= fil priotering etc. som de 2 andre mangler lidt. Men ellers Transmisson hvis det bare skal være en her og nu download. uTorrent har da fin RSS-understøttelse (og det jeg har savnet mest).
hr.w Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 nå ?? Bruger man jo ikke Spaces til, men Exposé ;) .. Jeg har naturligvis heller ikke arbejdet med Mac's mere end et par år, men jeg mener nu altså nok, at det er Spaces man bruger til fx. at åbne MacMail i vindue1, Entourage i vindue2, osvosv. og på en bærbar 13" giver det lidt mere "plads" til at arbejde i toget :-)
Furland Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Gio!?!?!?!? Hvad sker der lige for dig med ProTools..... du skuffer mig fælt!!! Jeg som troede vi skulle holde Ableton Live symposium i the basement studio... *suk* Mac er som æbler og pærer, hvor den sidste er en windåze, som har taget på af den forkerte slags fedt... Erhm! Mac har absolut haft mig som fast bruger siden start 90'rne, dog primært på proffesionelt grafisk plan. Det er bare at gå ombord, tage chance og satse lidt, så når du lige har vænnet dig til den lille forskel, bliver dit computer liv meget bedre! Jeg ved jeg bliver reinkarneret som en Apple Macintosh LC II, det sagde min gud "All-seing Jobs" til mig i et syn! Jeg ser i det mindste frem til en MBP 15,3/2.8 til januar, så kan julen rende mig!
biz Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Gaaab, no difference.. så´n rent proff.. Leeching er en anden ting, har selv haft ok held med tomato: http://sarwat.net/bittorrent/
Gio Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Gio!?!?!?!? Hvad sker der lige for dig med ProTools..... du skuffer mig fælt!!! Jeg som troede vi skulle holde Ableton Live symposium i the basement studio... *suk*Du har jo travlt med at holde Ableton-kurser i dit hood - så jeg må pænt bruge de værktøjer jeg kender i forvejen Desuden er min studie-kælder stadig på planeringsstadiet. Så det haster ikke...
biz Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Godt nyt til Mac´erne: http://mac.utorrent.com/beta/ :th2:
mickiii Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Jeg kan i øvrigt anbefale den nye Macbook Pro - Den er virkelig lækker, og selv om den nye unibody struktur kan tolkes som en våd, og meget nørdet, drøm af Steve Jobs, så holder det faktisk max. Det giver virkelig en fornemmelse af at den kan holde til hvad som helst. For mit vedkommende så har den været alle pengene værd.
lovebuine Besvaret December 15, 2008 Rapporter Besvaret December 15, 2008 hvor kan man købe billige skærme til en mac pro? de koster ret meget synes jeg?? den billigste jeg overhovedet har set er hos elgiganten til 4300kr
APGraph Besvaret December 15, 2008 Rapporter Besvaret December 15, 2008 hey Er det ik bare at købe en skærm med DVI indgang så kan du sætte den til Mvh A hvor kan man købe billige skærme til en mac pro? de koster ret meget synes jeg?? den billigste jeg overhovedet har set er hos elgiganten til 4300kr
MRoderick Besvaret December 16, 2008 Rapporter Besvaret December 16, 2008 hvor kan man købe billige skærme til en mac pro? de koster ret meget synes jeg?? den billigste jeg overhovedet har set er hos elgiganten til 4300kr Det er ikke det store problem, bare købe en skærm med DVI forbindelse (lad være med at bruge et VGA kabel med en DVI adapter, kvaliteten er meget forringet med VGA til en LCD skærm). Den eneste reelle fordel der er ved at købe Apple skærmene, er at de fra starten er farvekalibreret til at blive brugt sammen med en mac, i modsætning til alle andre skærme. Hvis du aldrig har rodet med farveprofiler og den slags, er det ikke noget du behøver at bekymre dig om. Hvis du er professionel grafiker, fotograf, webnørd eller lignende, bør du overveje det.
Guest Mogens Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Hvor køber man så grejet i Sverige? (på nettet?) Jeg kan i øvrigt anbefale den nye Macbook Pro For mit vedkommende så har den været alle pengene værd. Men som en anden også skriver: "Hvor i Sverige" ??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu