Jump to content

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Det var da en grotesk stigning' date=' hvis den altså er sand.[/quote'] Den store stigning skyldes den MEGET svage svenske krone. Togtrafikken betaler leje af broen i Euro, og ifølge dem selv, koster det dem flere milioner i valutatab hver måned. Derfor er denne stiging større end normal.
Besvaret
Den store stigning skyldes den MEGET svage svenske krone. Togtrafikken betaler leje af broen i Euro' date=' og ifølge dem selv, koster det dem flere milioner i valutatab hver måned. Derfor er denne stiging større end normal.[/quote'] Så kan vi altså regne med at prisen falder når kursen for svenske kroner stiger? Umiddelbart har jeg mig tvivl, og man vil udnytte uligheden til at hæve prisen målt i danske kroner.
Besvaret
Så kan vi altså regne med at prisen falder når kursen for svenske kroner stiger? Umiddelbart har jeg mig tvivl' date=' og man vil udnytte uligheden til at hæve prisen målt i danske kroner.[/quote'] Det påstår de. Men man ved jo aldrig. Er ABSOLUT ikke tilhænger af prisstigningen. Men som du kan se i den artikel som TDC henviser til, er der næsten 20% at spare ved at købe en enkelt billet over sundet i Sverige kontra i DK. Er det fair? Og med dagens kurs, koster et månedskort købt i Sverige 1216,- DKK. Sikkert en del lavere end i DK (kender dog ikke prisen).
Besvaret

Ifølge artiklen, der blev linket til, så er det ikke broleje, der er synderen, men den policy som DSB og SJ, eller hvem det er, har aftalt, om at billetterne skal koste det samme på begge sider justeret efter euro, så de er NØDT til at sætte prisen ned igen, hvis - undskyld: når - SEKken stiger til sit "normale" leje. Hvis de altså vil sætte dem op - det er vist ikke officielt. Men hvad det skal koste at passere Øresund er en politisk afgørelse og intet andet. Hvis der kommer en prisstigning på over ti procent, så er det fordi, nogle politikere har bestemt det, og ikke på grund af teknikaliteter. Det er den trafikpolitik, regionspolitik, økonomisk politik whatever, de har valgt at føre. Forslag til ekspansiv krisepolitik: Fjern øresundsbarrieren. Nedbringelse af brogæld er en af de mest lysende investeringsmuligheder, som tiden byder på. Hvilket får mig til at tænke på, at det lave renteniveau p.t. jo må betyde store besparelser for konsortiet medmindre de har bundet lånene med høj rente. De har de jo nok. :D

Besvaret

Nu er jeg en af dem der tjener pengene i SE og ja, det er helt grotesk. Og, hvis man så også tænker på at lønnen typisk også er lidt lavere i SE, så forekommer det absurt. Desværre reguleres min løn jo ikke med samme hastighed som priserne stiger i SE. Resultatet er vel bare at ingen svenskere tager over broen ... Jeg var iøvrigt over broen i sidste uge, på motorcykel... 220SEK for en enkelt billet !. Jeg blev sgu noget overrasket om spurgte om hun ikke havde taget betalt for en personbil. Den kostede 395SEK for en enkelt :laugh: Godt det er firmaet der betaler hver gang jeg skal over.

Jeg fandt lige den her ' date= men det lyder da totalt uretfærdig for folk der tjener deres penge i Sverige.
Besvaret
Nu er jeg en af dem der tjener pengene i SE og ja, det er helt grotesk. Og, hvis man så også tænker på at lønnen typisk også er lidt lavere i SE, så forekommer det absurt. Desværre reguleres min løn jo ikke med samme hastighed som priserne stiger i SE. Resultatet er vel bare at ingen svenskere tager over broen ...
Hmm ja men det er også absurd at der er så stor prisforskel på billetprisen i hhv. DK og S. Så siger folk "nå ja men så kan DK sætte priserne ned". Ja ja, men det er jo ikke DK's valuta der er fucked. Det er Sveriges og det er det her en direkte konsekvens af.
Besvaret
Hmm ja men det er også absurd at der er så stor prisforskel på billetprisen i hhv. DK og S. Så siger folk "nå ja men så kan DK sætte priserne ned". Ja ja' date=' men det er jo ikke DK's valuta der er fucked. Det er Sveriges og det er det her en direkte konsekvens af.[/quote'] JA, men det er jo pudsigt at priserne altid skal sættes OP når der skal "justeres" ;)
  • 4 weeks later...
Besvaret
Prisstigning, skide dårlig service - bvadr Gad vide hvorfor der ikke er flere der bruger Gråhundbus rute 999. Kører præcis og koster 1000 skr for et 10 klip. Der er faktisk plads i bussen hver vej - siddeplads altså
Tor du har skrevet lidt forkert, kan se af deres hjemmeside at det er 1.000 SEK for 20 klip. Men når det så er sagt......... spørger du i ramme alvor om hvorfor jeg ikke bruger en service som tager længere tid, har VÆSENTLIG færre afgange og koster væsentlig mere end DSB First?
Besvaret
Tor du har skrevet lidt forkert, kan se af deres hjemmeside at det er 1.000 SEK for 20 klip. Men når det så er sagt......... spørger du i ramme alvor om hvorfor jeg ikke bruger en service som tager længere tid, har VÆSENTLIG færre afgange og koster væsentlig mere end DSB First?
Tja, jeg ville blot gøre opmærksom på at der er alternativer til monopolet. Umiddelbart skal der vist et par "planlagte sygedage"/arbejde hjemmedage til for at økonomien balancerer. MEN der er siddepladser og sjældent forsinkelser. Har man flextid kan man vel få det hele til at gå op i en højere enhed, på trods af de færre afgange. I sidste ende må vi vel bare sande: LIVET ER FOR KORT TIL OFFENTLIGE TRANSPORTMIDLER - og franske biler!! Ha en god weekend Thage

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...