larscph Skrevet July 18, 2009 Rapporter Skrevet July 18, 2009 Er der nogen der har et godt råd til hvad i alverden der kan være galt - jeg købte mig en ny router sidste uge og den fungerer jo sådan set ganske glimrende på nær én ting. Periodisk er det som om den genstarter hele WLAN delen - alle klienter der er forbundet på WLAN bliver afbrudt og efter kort tid re-connecter de til netværket igen. Det sker ikke konstant, og ret varierede - nogengange kan jeg køre i timevis uden problemer - andre gange ryger man af hvert 5. minut. En tanke var om det var et af de andre netværk omkring mig der forstyrrer når de bliver brugt samtidig med at jeg er på - og jeg har forsøgt at vælge forskellige kanaler på WLAN'et her - men det hjælper bare ikke. Når det kører fungerer det helt problemfrit med fin throughput og dækning. Jeg er ikke HELT sikker, men det virker som om problemet kun er der (eller er større) når min MacBook er på hvorimod jeg ikke har oplevet udfald når det kun er min NetRadio der er koblet på. Har også forsøgt at slukke alt så det kun var MacBook'en der var på WLAN og der havde jeg også problemet. Jeg forsøgte at slå kryptering fra - og det gør ingen forskel heller. Nogen gode bud på det? Det er en smule irriterende for nu at sige det mildt... :(
Menace Besvaret July 18, 2009 Rapporter Besvaret July 18, 2009 Har samme problem med min 624+ fra dlink og har fundet ud af at enten er det fordi: Den er for billig Er for varm Kræver en opdatering af firmware Hos mig sker det dog mest når jeg downloader (99.9% af tilfælde)
larsk Besvaret July 18, 2009 Rapporter Besvaret July 18, 2009 Periodisk er det som om den genstarter hele WLAN delen - alle klienter der er forbundet på WLAN bliver afbrudt og efter kort tid re-connecter de til netværket igen. Det sker ikke konstant, og ret varierede - nogengange kan jeg køre i timevis uden problemer - andre gange ryger man af hvert 5. minut. Jeg har en linksys med wifi, og den låser gennerelt, når antallet af sessioner bliver for stort (og hvis wifi'en er aktiv), så det er nok et kapacitetsproblem. Men de periodiske udfald var jeg også meget generet af en tid, og der har det hjulpet at flytte kanal. Jeg har ingen interferens fra naboer (), men har lidt andet grej, der ligger i samme bånd (f.eks. trådløst tv signal). Det pudsige er dog at selv når det andet er stoppet, så fik jeg problemerne (testede for at finde frie kanaler), så jeg tror at jeg har periodisk "støj" fra andet udstyr (vaskemaskine/ fyr/ jordvarmepumpe). Netstumbler kan vise det andet udstyr, men viser ikke interferens, som andet end dæmpning i et givet signal. Jeg har dog nu fået et stabilt signal, ved at flytte kanal til problemet stoppede PS og at købe MAC er jo et ID ten T problem, som du selv må slås med ;-P
larscph Besvaret July 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 18, 2009 Ah - det KAN være noget temperatur.. Den står i et varmt skab nemlig! Jeg prøver lige at rykke den ud derfra... Hrm.. Irriterende nok!
webodin Besvaret July 18, 2009 Rapporter Besvaret July 18, 2009 opgradere firmware... Er der nogen der har et godt råd til hvad i alverden der kan være galt - jeg købte mig en ny router sidste uge og den fungerer jo sådan set ganske glimrende på nær én ting. Periodisk er det som om den genstarter hele WLAN delen - alle klienter der er forbundet på WLAN bliver afbrudt og efter kort tid re-connecter de til netværket igen. Det sker ikke konstant, og ret varierede - nogengange kan jeg køre i timevis uden problemer - andre gange ryger man af hvert 5. minut. En tanke var om det var et af de andre netværk omkring mig der forstyrrer når de bliver brugt samtidig med at jeg er på - og jeg har forsøgt at vælge forskellige kanaler på WLAN'et her - men det hjælper bare ikke. Når det kører fungerer det helt problemfrit med fin throughput og dækning. Jeg er ikke HELT sikker, men det virker som om problemet kun er der (eller er større) når min MacBook er på hvorimod jeg ikke har oplevet udfald når det kun er min NetRadio der er koblet på. Har også forsøgt at slukke alt så det kun var MacBook'en der var på WLAN og der havde jeg også problemet. Jeg forsøgte at slå kryptering fra - og det gør ingen forskel heller. Nogen gode bud på det? Det er en smule irriterende for nu at sige det mildt... :( D-link står for Dårlig link- hehe spøg til side Jeg præcis samme router, havde præcis samme problem, det første jeg gjorde var at opgradere firmware , det kan gøre meget nemt... login på din router, vælg faneblad TOOLS > FIRWARE klik på Check firmware download til desktop > derefter upload firmware du skal være forberet til at genkonfigurere routeren, hvis du ikke tager back op af din gamle konfiguration, vær opmærksom at routerne virker optimalt hvis man vælger den rigtige SUBNET MASK konfiguration... bruger selv en subnet /27 mask, routeren virker perfekt nu... ingen af de problemer du beskriver nu...
Gio Besvaret July 18, 2009 Rapporter Besvaret July 18, 2009 Kig også på "preamble"-settings i routeren. Jeg havde periodiske problemer på min Linksys (som dog er tweaket med en DDWRT-firmware), hvor jeg også oplevde periodiske udfald på wifi-delen. Preamble til "long" satte en stopper for udfaldende (stod til Auto). Lettere kategoriseret som "underligt" - men none the less.... :)
larscph Besvaret July 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 18, 2009 Webodin> Den er på seneste firmware hvis man checker - det er jo dog så ikke nogen garanti for at det ikke er fejlfrit ;) Måske jeg skulle overveje at downgrade den. Gio> Det har jeg prøvet nu - så må vi se hvad der sker - der var faktisk flere settings der "udvider" standarden tror jeg - dem har jeg fjernet hak i nu: WLAN Partition, WMM Enable og Short GI (det sidste er vist preamble?). Den har ikke noget der hedder "preamble", men så vidt jeg kan læse ud fra hjælpen så er det Short GI som er det.
larscph Besvaret July 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 18, 2009 Det tog 5 minutter... Så røg forbindelsen igen... Øv-bøv
Gio Besvaret July 18, 2009 Rapporter Besvaret July 18, 2009 Det tog 5 minutter... Så røg forbindelsen igen... Øv-bøvPrøv lige med WEP istedet for WPA/WPA2-kryptering (og WPA/WPA2 med hhv. PSK og TKIP). Evt. helt uden kryptering- for lige at udelukke dén del også.
webodin Besvaret July 18, 2009 Rapporter Besvaret July 18, 2009 ...Den er på seneste firmware hvis man checker - det er jo dog så ikke nogen garanti for at det ikke er fejlfrit ;) Måske jeg skulle overveje at downgrade den. hvilken firmaware version kører du med ? min firmware er: 1.21EU dårlig ide at downgrade, men det virker jo i nogle tilfælde..
sup3rior Besvaret July 19, 2009 Rapporter Besvaret July 19, 2009 D-link står for Dårlig link- hehe spøg til side Jeg præcis samme router, havde præcis samme problem, det første jeg gjorde var at opgradere firmware , det kan gøre meget nemt... login på din router, vælg faneblad TOOLS > FIRWARE klik på Check firmware download til desktop > derefter upload firmware du skal være forberet til at genkonfigurere routeren, hvis du ikke tager back op af din gamle konfiguration, vær opmærksom at routerne virker optimalt hvis man vælger den rigtige SUBNET MASK konfiguration... bruger selv en subnet /27 mask, routeren virker perfekt nu... ingen af de problemer du beskriver nu... Satme elendig programmeret firmware hvis den performer bedre hvis man anvender en anden netmaske til sit netværk
Rikke Rost Besvaret July 19, 2009 Rapporter Besvaret July 19, 2009 Jamen Odin...... Hvorfor vil du begrænse antallet af IP adresser i et givent segment og forvente at routeren kører bedre??? Har jo intet med problemet at gøre.....
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Jamen Odin...... Hvorfor vil du begrænse antallet af IP adresser i et givent segment og forvente at routeren kører bedre??? Har jo intet med problemet at gøre..... 32 host til mig i privaten er nok... det er nok ikke pga Subnet'et den kører bedre... men firmware update... desuden korrekt config hjælper der til...
Rene Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Havde lidt samme problem med min dir-655 og en laptop med et intel bg2200 wireless netkort. Virkede fint med min lille Dell, men den anden laptop tabte forbindelsen hele tiden. Løsningen var: log in på routeren. gå til advance i topmenuen gå ind i Wish i venstre menuside, og fjern fluebenet i Enable wish. Tryk save gå ind i WiFi protected setup i venstre side, og fjern fluebenet i Enable. Tryk reset to unconfigreud. Tryk save. Dette virkede for mig, og jeg bruger ikke disse funktioner alligevel. Hvis du ønsker at bruge disse funktioner er denne løsning så ikke en mulighed.
webodin Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 Satme elendig programmeret firmware hvis den performer bedre hvis man anvender en anden netmaske til sit netværk WTF!! hvilken anden netmaske end sit netværk, læser du ikke mellem linjerne ? jeg skrev at jeg har valgt /27 SUBNET til mit netværk... det da fedt at man kan indtaste(vælge) den maske man vil gerne opsætte sit netværk på...
sup3rior Besvaret August 3, 2009 Rapporter Besvaret August 3, 2009 WTF!! hvilken anden netmaske end sit netværk, læser du ikke mellem linjerne ? jeg skrev at jeg har valgt /27 SUBNET til mit netværk... det da fedt at man kan indtaste(vælge) den maske man vil gerne opsætte sit netværk på... Ja det er da fedt - det har jeg heller ikke sagt... Jeg forstod din tekst som om at dit WIFI performede bedre fordi du kørte med 27-bit netmaske...
larscph Besvaret August 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 10, 2009 Jeg havde egentlig mere eller mindre opgivet at få det til at spille - men så i går kom der en update til MacOS der blandt andet skulle løse nogen stability issues der ved med AirLink adaptoren i min MacBook. Det lod jeg den installere og genstartede maskinen (Hov! Er det ikke det alle Mac-freaks siger er en af fordelene ved MacOS - det er altså ikke nødvendigt at genstarte hele tiden... Hehe.. Nå men den booter heldigvis hurtigt sådan en Macbook). Så satte jeg min nye D-Link router på igen og sørme om det ikke fungerer stabilt nu... Så det var åbenbart en bug i netkortet i Mac'en, som var skyld i balladen... :)
credde Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 Jeg havde egentlig mere eller mindre opgivet at få det til at spille - men så i går kom der en update til MacOS der blandt andet skulle løse nogen stability issues der ved med AirLink adaptoren i min MacBook. Det lod jeg den installere og genstartede maskinen (Hov! Er det ikke det alle Mac-freaks siger er en af fordelene ved MacOS - det er altså ikke nødvendigt at genstarte hele tiden... Hehe.. Nå men den booter heldigvis hurtigt sådan en Macbook). Så satte jeg min nye D-Link router på igen og sørme om det ikke fungerer stabilt nu... Så det var åbenbart en bug i netkortet i Mac'en, som var skyld i balladen... :) Kører din router stadig stabilt? Må sige, at min Macbook's netværk er temmelig ustabilt, det er ikke altid, det logger på netværket / så får jeg timeout osv. Nogle gange er det så grelt, at jeg må restarte routeren for at få møget til at fungere. Min squeezebox, min PSP og min firma laptop har ingen problemer. Det er dog en ældre router (D-Link DI524), så jeg kunne forestille mig, at en opgradering af routeren burde hjælpe.
larscph Besvaret April 19, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 19, 2010 Kører din router stadig stabilt? Må sige' date=' at min Macbook's netværk er temmelig ustabilt, det er ikke altid, det logger på netværket / så får jeg timeout osv. Nogle gange er det så grelt, at jeg må restarte routeren for at få møget til at fungere. Min squeezebox, min PSP og min firma laptop har ingen problemer. Det er dog en ældre router (D-Link DI524), så jeg kunne forestille mig, at en opgradering af routeren burde hjælpe.[/quote'] Nix - min DIR 655 kører ikke stabilt - den har stadig en kedelig tendens til at reset'e WLAN'et i tide og utide. Det optræder typisk hvis BÅDE min PC OG min MacBook Pro er tændt. Det er stærkt generende faktisk. Hvis du søger på Google er der mange med problemet også hvor det IKKE kan løses. Og ikke kun ifm MacBook computere. For mit vedkommende var løsningen en anden router (Linksys WRT320N) som fungerer helt uden problemer i mit setup. Her på kontoret har vi HP Access Points og de fungerer også uden problemer med MacBook'en. Så umiddelbart er problemet "mest" DLink-relateret syn's jeg... :)
credde Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 Nix - min DIR 655 kører ikke stabilt - den har stadig en kedelig tendens til at reset'e WLAN'et i tide og utide. Det optræder typisk hvis BÅDE min PC OG min MacBook Pro er tændt. Det er stærkt generende faktisk. Hvis du søger på Google er der mange med problemet også hvor det IKKE kan løses. Og ikke kun ifm MacBook computere. For mit vedkommende var løsningen en anden router (Linksys WRT320N) som fungerer helt uden problemer i mit setup. Her på kontoret har vi HP Access Points og de fungerer også uden problemer med MacBook'en. Så umiddelbart er problemet "mest" DLink-relateret syn's jeg... :) Okay, tak for info. Så vil jeg kigge mig om efter en anden router end en D-Link Hvordan står din router placeret i dit hus. Jeg har selv et skab i mit bryggers, hvor det interne netværk er (netværksstik i alle rum) - mens jeg af hensyn til signalet har placeret routeren lige udenfor skabet. Har ingen problemer med signalet i hele husets to plan. Hvordan er det med din Linksys?
Gio Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 De nyere DLink's er faktisk helt ok kvali. Ellers vil jeg også pege på Linksys, umiddelbart.
larscph Besvaret April 19, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 19, 2010 Okay' date=' tak for info. Så vil jeg kigge mig om efter en anden router end en D-Link Hvordan står din router placeret i dit hus. Jeg har selv et skab i mit bryggers, hvor det interne netværk er (netværksstik i alle rum) - mens jeg af hensyn til signalet har placeret routeren lige udenfor skabet. Har ingen problemer med signalet i hele husets to plan. Hvordan er det med din Linksys?[/quote'] Det fungerer helt fint. Min router står i et træskab på første sal og dækker fint hele huset og nogenlunde fornuftigt ud på min terasse igennem en inder og en ydervæg i mursten med et enkelt vindue i.
Gio Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 Et sæt Hi-Gain antenner fra Linksys kan gøre underværker ved dækningen, skulle der være problemer. Jeg købte selv et sæt for nogle år tilbage, og har været fuldt ud tilfreds. http://www.linksysbycisco.com/UK/en/products/HGA7S De passer også fint på andre æsker med samme connetor.
RS6 Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 Signal forstyrrelse Bor i lejlighed.... Jeg har sådan en wireless forbindelse mellem 2 fjernsyn, sådan et par kasser med en lille antenne på.....den har 4 kanaler, på den ene kan den blokere for mit trådløse netværk. Jeg kan ikke lade være at tænke på om den også blokere for andre i vores hus!? Og indimellem bliver signalet mellem de to fjernsyn også generet af forstyrrelser, mon ikke det er andres netværk.....nogen ideer til hvordan man kunne beskytte signalet, kunne jan sætte en jord på? Da det virker som om at signalet er bedre når jeg sætter en hånd på kabinettet.....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu