hpn Skrevet October 16, 2009 Rapporter Skrevet October 16, 2009 Hvad er nu det for noget??? Tågen stannar inte i Tårnby & Ørestad vid mindre förseningar Vid mindre förseningar (upp till 7 minuter) kommer vissa Öresundståg inte att stanna i Tårnby och Ørestad. Du får information på tåget när det inte kommer att stanna vid dessa stationer. För att ta dig till Tårnby och Ørestad behöver du i så fall byta tåg på Kastrup. Tåg med stopp vid Tårnby och Ørestad kommer efter någon minut. Vi hoppas att åtgärden gör att tågförseningarna mellan Sverige och Danmark minskar. http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=27045&epslanguage=SV
hpn Besvaret October 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2009 fandt dette også: http://www.nsk.se/article/20091007/NYHETER/910079990
spinner Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Ja, det er korrekt. Har vidst også været diskuteret herinde for et stykke tid siden. Tror det var i tirsdags, kl. 8:11 fra Svågertorp, de sprang Tårnby / Ørestad over, p.gr.a. forsinkelse.
spinner Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Spændende bliver det dog at se folk finde de S-tog på Kastrup, de snakker om i artiklen.
Nils Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Spændende bliver det dog at se folk finde de S-tog på Kastrup' date=' de snakker om i artiklen.[/quote'] Skulle det være så svært?
Rene Larsen Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Det er samme princip på kyst banen fra Helsingør...
spinner Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Skulle det være så svært? Care to elaborate?
jolin Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Det er samme princip på kyst banen fra Helsingør... Hvad er samme princip? At de springer stationer over? Så vidt jeg ved er det kun tårnby+ørestad der bliver sprunget over når tog kommer FRA Sverige.
Rene Larsen Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Hvad er samme princip? At de springer stationer over? Så vidt jeg ved er det kun tårnby+ørestad der bliver sprunget over når tog kommer FRA Sverige. Jep - just precis.... Ny praksis ved forsinkelser på Kystbanen Af Thomas de Laine DSB bekendtgjorde for nylig, at man fra 15. juni indfører en ny praksis ved forsinkelser på Kystbanen. Den nye praksis består i at springe mindre benyttede stationer over for at vinde tid i stedet for som hidtil at standse ved alle stationer indtil Nivå, og vende toget dér - til skade for de passagerer, der skulle længere. Den nye metode har S-togspendlere i øvrigt kendt til i årevis. Rent faktisk er der tale om en serviceforbedring: De små stationer, der er tale om - Klampenborg, Vedbæk og Skodsborg - har tilsammen kun ca. 10 pct. af de rejsende, mens stationerne nord for Nivå har over halvdelen. Man vil altså komme til at køre flere til rette sted med det samme end hidtil, og de passagerer, der må vente på det næste standsende tog kan trøste sig med, at ikke to tog i træk vil springe stationer over. Og det bliver naturligvis annonceret i højttalerne, inden toget begynder at køre uden stop. At pressen fortrinsvis fremstillede historien som et nyt slag mod pendlerne på Kystbanen er en helt anden ting. Den største fejl var måske, at DSB i det hele taget udsendte en pressemeddelelse om sagen. Kilder: Pressemeddelelse fra DSB 11.06.02 og 15.06.02
Boklund Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Skulle det være så svært? Tja, i og med at Kastrup ikke er dækket af S-Banen... lidt svært måske?
Nils Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Tja' date=' i og med at Kastrup ikke er dækket af S-Banen... lidt svært måske?[/quote'] Arrhh. :)
bananas Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Tja' date=' i og med at Kastrup ikke er dækket af S-Banen... lidt svært måske?[/quote'] ja - der er lidt langt at gå til nærmeste S-togs station fra Kastrup :D Man kunne dog tage Metroen
Sune Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Så vidt jeg ved er det kun tårnby+ørestad der bliver sprunget over når tog kommer FRA Sverige.Ja, det er skønt - ja altså for os der skal til Hovedbanen ;-)
Frakkel Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Hvad er samme princip? At de springer stationer over? Så vidt jeg ved er det kun tårnby+ørestad der bliver sprunget over når tog kommer FRA Sverige. I sommers sprang de over fra østerport til helsingør. Skulle have været af i Hellerup. Det var så min egen fejl at jeg ikke kom af, da jeg sad med hørebuffer på og ikke hørte efter hvad de sagde i højttalerne.
newport Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Nu ligger Fields og Dell (som jeg arbejdede for da jeg var pendler) ved Ørestaden og de 2trækker vel 800 pendlere. Selv ville jeg efter denne meddellelse blive på toget og trække i nødbremsen på Ørestad. Jeg håber dette råd tages og at der skiftes person som trækker bremsen hver dag.
Sune Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Nu ligger Fields og Dell (som jeg arbejdede for da jeg var pendler) ved Ørestaden og de 2trækker vel 800 pendlere. Selv ville jeg efter denne meddellelse blive på toget og trække i nødbremsen på Ørestad. Jeg håber dette råd tages og at der skiftes person som trækker bremsen hver dag. Der pendler ca 29.000 mennesker over Øresund hver dag med toget, så det du skriver her tydeliggør da at DSB First har truffet den rigtige beslutning. De sørger for at indhente forsinkelser for de 97%, på bekostning af et togskifte for de 3%. Jeg kan godt se at det er surt for de 3%, men jeg kan samtidig se det forretningsmæssige/samfundsøkonomiske fornuftige i at tilgodese de 97%.
tim_pedersen_ Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Der pendler ca 29.000 mennesker over Øresund hver dag med toget, så det du skriver her tydeliggør da at DSB First har truffet den rigtige beslutning. De sørger for at indhente forsinkelser for de 97%, på bekostning af et togskifte for de 3%. Jeg kan godt se at det er surt for de 3%, men jeg kan samtidig se det forretningsmæssige/samfundsøkonomiske fornuftige i at tilgodese de 97%. Helt enig. Og når toget er forsinket og dermed springer stationer over er der normalt kun 3 til 5 min til næste tog kommer. Mvh Tim
Menace Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Det er ikke kun for dem som pendler, men rigtigt meget infrastruktur som skal forbi kbh bliver ramt af forsinkelsen
Nils Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Næst efter at køre med tog, så er der vel ikke noget øh... togdimsedutten der, hvad den nu hedder, Skånetrarivadsbsjworst whatever, er ringere til end til at kommunikere. Ellers kunne man jo sagtens forestille sig, at man fik alle togpendlerne til at rykke sammen som en stor familie, der udholdt plagerne indtil ombygningen af Malmö C, er afsluttet. Vi tager det allesammen med godt humør og måske får vi en lille bonus af en slags, men når tunnelen er færdig, så bliver der timinuttersdrift og ingen forsinkelser. (Den tid, den sorg) Normalt er det jo sådan med et brand, at dets styrke måles i, hvor mange der kender det. Men når det gælder en service som den DSBFirstskånearrivatrafiken leverer, så må succeskriteriet vel være det modsatte: At kunderne ikke aner, hvem der har ansvaret for "elendet". Det er så lykkedes meget godt for dem, hvem de så er. Det er i øvrigt de utallige navnløse politikere, der har ansvaret.
RS6 Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Et forslag.... ....til DSBlast...... Spring alle stationerne over, så undgår i jo utilfredse kunder i togene.... Siger bare.....rute 999
briped Besvaret October 16, 2009 Rapporter Besvaret October 16, 2009 Emnet blev kort vendt i [thread=17742]DSB First og "kundeservice"[/thread] tråden. Jeg er stadig dybt forundret (forarget) over at de har valgt at springe Ørestad over. Og nej, jeg står ikke normalt af på Ørestad, bruger primært Lufthavnen selv, dog har jeg haft Ørestad som primær station. Som jeg også skrev i den anden tråd, så holder jeg på at den er lige så travl, sådan rent Øresundstogsmæssigt, som Nørreport. Ørestad er et knudepunkt for Tog, Metro og Bus i stil med Nørreport samt et KÆMPE industri/kontor/detail område hvor MANGE pendlere står af for at arbejde eller eller opnå videre transport. Eneste (nemme) måde at komme til Ørestad fra København H er med tog, og hvis de springer Ørestad over sådan kontinuerligt, så er det altså ikke "bare" at tage anden transport til de oversprungne stationer. Jeg går og spekulerer på om dette stunt ikke er et brud på kontrakten DSB First har skrevet under på i forbindelse med udbuddet af denne strækning. Synes ikke det kan være sandt at man starter med at udelukke stationer, som er en del af strækningen som kontrakten dækker over. Mon det kunne blive et principielt sagsanlæg når de ikke leverer den service de skal (transport til de nævnte stationer)? Undskyld, men kan blive så harm over idioti som dette.
spinner Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Ok. Slaaap af. Når det sker at toget er mellem 3 og 7 minutter forsinket, så skippes Tårnby og Ørestad. Dvs. at der fra man stiger af toget på Kastrup til næste tog afgår er et sted mellem 3 og 7 minutters ventetid. I alt burde forsinkelsen vare på maks 10 minutter inkl. togskift. Det er _ingenting mod de forsinkelser tog-pendlere tidligere har måtte slås med.
Sune Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Emnet blev kort vendt i [thread=17742]DSB First og "kundeservice"[/thread] tråden. Jeg er stadig dybt forundret (forarget) over at de har valgt at springe Ørestad over. Og nej' date= jeg står ikke normalt af på Ørestad, bruger primært Lufthavnen selv, dog har jeg haft Ørestad som primær station. Som jeg også skrev i den anden tråd, så holder jeg på at den er lige så travl, sådan rent Øresundstogsmæssigt, som Nørreport. Som spinner også skriver, slap nu lige lidt af. Det vi taler er at lade nogle stå af i lufthavnen for at tage det næste tog. Og da der er tale om tog som allerede er forsinket så er det 3-7 min der er deres tab. Det er jo ikke sådan at DSB First har tænkt sig at sende 10 tog i træk udenom Ørestaden Her mangler jeg virkelig en 'rysten på hovedet' smiley Det er da så uendelig liggegyldigt om Tårnby/Ørestad servicerer lige så mange som Nørreport (uagtet jeg mener at påstanden er helt ude i hampen), for det der er humlen er at du vil sætte de få hundrede kunder, der skal af på disse stationer, over resten ruten Malmö-Helsingør. For slet ikke at tale om den påvirkning der er af alle andre tog som skal gennem proppen Kbh H - Østerport. Helt ærligt, kan du overhovedet ikke se fornuften i af lade 3% af kunderne skifte i lufthavnen, og dermed blive 10 minutter forsinket, frem for at lade 100% af kunderne blive 3-7 minutter forsinket?
briped Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Lad mig gætte, I står af på København H? Jeg nægter at tro på at Ørestad kun er "3% af passagerne". Tårnby er en næsten ubrugt station (i forhold til mængden af passagerer på de andre stationer), sandt, men sgu ikke Ørestad. Hvordan er det snæversynet at rent faktisk kigge på mængden der står på toget ved Ørestad i forhold til andre stationer, som de underligt nok vælger IKKE at springe over? Jeg synes du skal prøve at bruge de forskellige stationer på ruten, så komme tilbage med din bemærkning om "snæversynet idioti".
Sune Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Lad mig gætte, I står af på København H? Hvis 'I' er rettet mod mig så er svaret nej. Jeg nægter at tro på at Ørestad kun er "3% af passagerne". Tårnby er en næsten ubrugt station (i forhold til mængden af passagerer på de andre stationer), sandt, men sgu ikke Ørestad. Nu er de 3% vurderet ud fra tidligere indlæg, jeg har ikke tallene fra DSBs mund. Hvis du er i besiddelse af andet end din fornemmelse hører jeg gerne på dig. Hvordan er det snæversynet at rent faktisk kigge på mængden der står på toget ved Ørestad i forhold til andre stationer' date=' som de underligt nok vælger IKKE at springe over? [/quote'] Det er snæversynet fordi du kikker på en station mod en anden, som ikke er direkte sammenlignelige. Der er to fiduser i at springe Ørestad/Tårnby over. For det første er mængden af passagerer der står af på disse to stationer marginal, hvis du sammenligner med den totale mængde daglige pendlere over sundet. For det andet er det i det store billede vigtigt at toget kommer 'rettidig' frem til det kritiske område, som er passagen mellem hovedbanen og Østerport, for her er der mange tog som er afhængige af hinanden. DSB First har delvist forsøgt at sikre en gnidningsløs gennemkørsel af 'proppen' ved at bygge luft ind i køreplanen på Kbh H, men da dette tydeligvis ikke er nok forsøger de nu andre metoder. At dette så går mere ud over dem der skal til Ørestad end dem der skal til Kbh H og videre, tjaaa hvad skal jeg sige 'surt show'. Jeg har flere gange taget metro til Ørestaden og skiftet her, og jeg må sige at jeg synes din sammenligning mellem passagermængde på Ørestad og Nørreport er VIRKELIG langt ude i hampen. Passagertallet her er ganske givet en brøkdel af Nørreport. Hvad Tårnby angår er vi vist ret enige, dette er ganske givet Storkøbenhavns mest overflødige station. Og derudover vil jeg gerne lige gentage mig selv "Helt ærligt, kan du overhovedet ikke se fornuften i af lade 3% af kunderne skifte i lufthavnen, og dermed blive 10 minutter forsinket, frem for at lade 100% af kunderne blive 3-7 minutter forsinket?"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu