Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Den eneste takst der IKKE stiger er den som ikke betyder noget. Alt andet stiger - det er jo noget nær direkte løgn ikke at fortælle om det i pressemeddelelsen. I svenske kroner er der tale om prisstigninger på mellem 4,26% og 5,26%. Det er jo milevidt over inflationen, som p.t. er noget nær negativ

• Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg (vi) siger jo heller ikke at pendlingen skader Malmö. Malmö får da nogle penge ud af det' date=' men slet ikke så mange som hvis vi havde betalt skat i Sverige.[/quote'] Der blive jo rent faktisk overført en del skattemidler mellem Danmark og Sverige, bare ikke nok, og de havner bare ikke de rigtige steder. Den svenske stats problem er at de har været for dumme til at få deres 'retmæssige' 'overførsels-kage'. Og Malmös problem er bare at de har været for dumme til at få deres 'retmæssige' del af 'overførsels-kagen' fra den svenske stat.
Besvaret

Er ligepludselig meget glad for min arbejdsgiver ordning - uændre pris for mig i en stor del af 2010 :-) Surt for firmaet dog - de skal betale lidt mere. Fatter ikke de ikke sænker prisen, og viser de er samfunds orienteret. Alle folk er ramt på pengepungen, hvorfor skal et nødvendigt onde for mange, så straffes med prisstigninger. De kører tydeligvis samme taktik som de offentlige transportmidler - lad os endelig hæve priserne, det skal nok få alle til at tænke sig om. Dog må man sige, at man faktisk kan køre flere i en bil over broen jo. Men seriøst - hvem gider være afhængig af 1-2 personer hele tiden. Jeg gider ikke i hvert fald. Og hvad nu med de svenske pendlere - de hævede jo prisen pga kursen. Men kursen er jo fulgt med op fra start 60'erne til start 70'erne. Burde de så ikke sænke prisen igen i SEK ?

Besvaret

DET STINKER!!! :mad: Grådige sataner, hvad har de tænkt sig? At undgå trafik på broen? :sick: Jeg overvejer seriøst at begynde med at tage toget, selvom det også stinker af muggen r*v og l*rte service! :cry:

Besvaret

Hvad med vores befordringsfradrag er det så også blevet hævet tilsvarende? :rolleye: Måske man skulle tag færgen istedet :rolleye:, der kan man da få daglig udgift til færgetransport som fradrag

Besvaret
Hvad med vores befordringsfradrag er det så også blevet hævet tilsvarende? :rolleye: Måske man skulle tag færgen istedet, der kan man da få daglig udgift til færgetransport som fradrag
Ja syns også det er weird, at færge transport blir dækket 100% mens bro får et eller andet ikke tidssvarende pettitesse beløb. Gad vide impolitikkerne gerne ser vi runder helsingør og forurener lidt mere ? griner. Brofradraget burde vel efterhånden nærme sig 75-80 kr pr. tur, hvis SKAT skulle lave samme prisstigninger som broen har foretaget sig de sidste par år.
Besvaret
Der blive jo rent faktisk overført en del skattemidler mellem Danmark og Sverige, bare ikke nok, og de havner bare ikke de rigtige steder. Den svenske stats problem er at de har været for dumme til at få deres 'retmæssige' 'overførsels-kage'. Og Malmös problem er bare at de har været for dumme til at få deres 'retmæssige' del af 'overførsels-kagen' fra den svenske stat.
Det er jo sådan, vi plejer at sige, men jeg er ikke sikker på at også Malmö har været for dum, for kun halvdelen af Malmö Kommunes indtægter stammer fra kommuneskat. Den anden halvdel består af en lille smule brugerbetaling og så massive overførsler fra staten, som beregnes ud fra, hvilke borgere, der bor i byen og hvor meget de tjener, og her indgår danskerne som personer uden indtægt, og udløser dermed fattighjælp til kommunen, som vi danskere og andre DK-pendlere jo ikke har behov for. Selv med det snævrest mulige reepaluperspektiv, altså med kommunekassen trukket ned over øjnene, så er vi gode skatteborgere i Malmö, men måske ikke i Sverige.
Besvaret
Det er jo sådan' date=' vi plejer at sige, men jeg er ikke sikker på at også Malmö har været for dum, for kun halvdelen af Malmö Kommunes indtægter stammer fra kommuneskat. Den anden halvdel består af en lille smule brugerbetaling og så [b']massive overførsler fra staten, som beregnes ud fra, hvilke borgere, der bor i byen og hvor meget de tjener, og her indgår danskerne som personer uden indtægt, og udløser dermed fattighjælp til kommunen, som vi danskere og andre DK-pendlere jo ikke har behov for.
Så er spørgsmålet vel om den samlede 'fattighjælp' der udløses af udenlandspendlerne, er højere end kommuneskatteprocentdelen af vores samlede indkomst?
Selv med det snævrest mulige reepaluperspektiv' date=' altså med kommunekassen trukket ned over øjnene, så er vi gode skatteborgere i Malmö, men måske ikke i Sverige.[/quote'] Og igen, den aftale forhandlede svenskerne vist ikke særlig godt.
Besvaret

Jeg kan specielt godt lide den første sætning i brons nyhedsmail:

Nytåret nærmer sig' date=' og dermed også nye priser på Øresundsbron. [/quote'] Det ser ud til, at det er blevet en selvfølge, at vi skal have nye priser til nytår. Spændende at se, om tendensen på et tidspunkt bliver faldende priser... Derudover er der kun hovedrysten tilbage for, at bron mener, at det er en god nyhed for deres pendlerkunder, at weekendpriserne ikke ændres. Weekendturene står vel for 0,1% af de overfarter man har som pendler... Kæft hvor er de latterlige, og derer marketing/kommunikationsfolk fatter hat :fight:
Besvaret

Det er nemlig helt korrekt. De skal nok få kørt regionen nedenom og hjem. :mad: Jeg har sendt dette direkte til vores skatteminister i dag. Hvis der er penge i lortet, så driver de den vel videre....

Priserne stiger på Øresundsbroen på trods af økonomisk afmatning og deraf lavkonjunktur. Det kan ikke passe at regionens ubetingede største katalysator for økonomisk vækst, kan få lov til at bremse den i stilhed....? Det er rystende at man afskriver en region og dens vækst pga et bromonopol. Folk var langt villigere til at pendle efter arbejde, fremfor at skulle betale over 3000 kr om måneden for at krydse lidt vand... Det kan ganske enkelt ikke betale sig at arbejde i .dk, såfremt man bor i det skånske og leder efter job i Danmark. Alene pga broens priser og mangel på indsigt i det omgivende samfund og dets behov. Jeg har aldrig i mit liv stødt på en organisation så arrogant og bedrevidende som den på Øresundsbroen og det skræmmer.... Og folk har fået nok Kristian. De er begyndt at arbejde mere hjemmefra og pendle sammen. Med det resultat at broen skal forhøje priserne og ender i en ond spiral... I USA(San Franscisco) koster det ca 4 dollars at passere én af de 3 store broer. Og de har langt mere vedligehold på broerne end Øresund har.... Og satte man satsen ned til en 20'er pr overfart, så skulle du se et arbejdsmarked eksplodere i vækst. Det ville suge virksomheder i et område fra Göteborg over Jönköping og helt til Kalmar. Alene fordi det kan betale sig og når Fehmarn kommer, så er det tæt på det store nordtyske marked. Så sørg nu for at sætte prisen ned på Øresund, så vi kan forberede os og har infrastrukturen klar til Fehmarn åbner! Mange venlige hilsener Bxxxx Bxxxxxxx-Jxxxxx
Besvaret
Kæft hvor er de latterlige' date=' og derer marketing/kommunikationsfolk fatter hat :fight:[/quote'] Det _er_ latterligt, men jeg er desværre bange for at deres marketingsfolk fatter mere end hat. Afpresning er jo lidt mere end hat, og det kan de fleste godt finde ud af =(
Besvaret
Jeg har sendt dette direkte til vores skatteminister i dag. Hvis der er penge i lortet, så driver de den vel videre....
Et par kommentarer til dit brev til Skatteministeren: 1) med 100.000 arbejdsløse i DK tvivler jeg stærkt på at han bekymrer sig det mindste for om svenske arbejdsløse gider søge jobs i DK. Tror faktisk at han ligefrem sætter pris på barrieren så jobs i DK går til de arbejdsløse i DK. 2) at du skriver broens ledelse er arrogant og bedrevidende, uden at komme med blot et snert af argumentation herfor, gør blot at dit brev havner i bunken for tosse-mails. Desværre...
Besvaret
Kæft hvor er de latterlige, og derer marketing/kommunikationsfolk fatter hat :fight:
Tværtom, de er faktisk kanon dygtige til deres job. Broen melder ud at de billige weekend priser fortsætter. Hr. og Fru DK jubler over de stadig kan tage til SE i weekenderne billigt. De er totalt uinteresseret i hvad det koster dig/mig/os at pendle over dagligt. Faktisk synes de det er fint vi betaler for det - for vi er jo bare nogle skide skatteflygtninge med billige biler og alt andet er også så billigt så fint vi kan betale lidt for at køre til DK bla bla bla... Så Broens folk har pleaset medierne og den brede befolkning mens de stadig kræver ind ved kasse 1 hos deres kernekunder der ikke har andre valgmuligheder end at spytte endnu mere i kassen.
Besvaret
Sikkert.... :)
Synes det er helt fint at kontakte sine politikere men vejen at gå er mere at skrive til et udvalg. I denne sag f.eks Trafikudvalget eller Skatteudvalget (hvis du gerne vil ha at Kristian får brevet). Dermed vil alle partier i Folketinget automatisk modtage dit brev. En anden mulighed er at søge foretræde for udvalget og derved få 15 minutter til at forklare problemet (uden dog at måtte stille spg til politikerne). Disse 2 ovenstående forslag ville være en oplagt idé for en pendlerforening men kan også sagtens gøres af enkeltpersoner da det jo IKKE drejer sig om personsager.
Besvaret
Tværtom, de er faktisk kanon dygtige til deres job.
Mener nu ikke at de er dygtige... Når man skriver "En god nyhed til alle vores Pendler-kunder er, at weekendprisen fortsætter uændret i 2010." så henvender man sig vel ret direkte til pendlerne og ikke masserne aka fritidsbillisterne...
Besvaret
Så er spørgsmålet vel om den samlede 'fattighjælp' der udløses af udenlandspendlerne' date=' er højere end kommuneskatteprocentdelen af vores samlede indkomst?[/quote'] Jeg bygger min teori på dette lettere paleoklimatologiske slag på tasken: Det er ubestrideligt, at der er to pengestrømme ind i Ilmars kasse som er lige betydningsfulde: 1) skat og 2) overførsel fra Stockholm/brugerbetaling. Hvis man er en solid lønmodtager, bidrager man med sin kommuneskat; hvis man er asylsøger, fattiglap, DK-pendler whatever bidrager man med et beløb fra Stockholm. Eftersom "problempersonerne" må antages at udgøre et mindretal, og i hvert fald langt under halvdelen af indbyggerne, så er vi i virkeligheden bedre skatteydere i kommunen end hr og fru Malmö. :) Såmegetdestomeresom vi ikke trækker noget videre op af kassen igen, men bidrager med brugerbetaling. Og bemærk: Det er ud fra den snævrest mulige kommunekassefikserede tankegang/tankestilstand. Hvis det eneste acceptable resultat er overførsel af hele kommune/regionskatten, så gjorde de ikke. De kan dog glæde sig over, at u-landshjælpen blev hævet lidt efter kommunalreformen, hvor k-skatten steg med et par procentpoint i DK. De må såmænd da gerne få dem for min skyld, men hvorfor skal Sverige egentlig have de penge? Det er et princip, der er fastslået af EU, og som begge lande har forpligtet sig på, at borgeren betaler skat i arbejdslandet, så med denne aftale undergraver man en central EU-beslutning. En oplagt sag for EF-domstolen. :cool:
Besvaret

+2% prisstigning. Well, det kunne man måske leve med, men så må de altså komme med nogle argumenter i stedet for bare at vride skruen en ekstra omgang og slå det hen med sandhedsfordrejende kommunikation. Udover Brians brev til skatteministeriet, som nok desværre bliver slynget i den useriøse bakke, er der så nogen der rent faktisk har gjort noget????? Klaget til Don Vestergaard? Gået til pressen? Anything? Hvad med foreningen Øresundsborger? Hvis nogen - fx Bananas med de gode regneark - kan finde nogle data på prisstigninger for hhv bil og tog de seneste år, vil jeg gerne stykke et læserbrev sammen. Det burde også være godt stof for nogle af de mange forbrugerprogrammer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...