jacobe Skrevet April 30, 2010 Rapporter Skrevet April 30, 2010 Hej, nogen som ved om det kan lade sig gøre, at hæve SEK 8000,- på et VISA Dankort i en svensk hæveautomat??
dannemare Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Hej, nogen som ved om det kan lade sig gøre, at hæve SEK 8000,- på et VISA Dankort i en svensk hæveautomat?? Jeg har aldrig haft held med at hive mere end SEK 2500, måske SEK 3000, ud af SE automaterne med et DK VISA/Dankort. Har derfor anskaffet et SE Mastercard, som jeg kan voldhæve på. :)
Rene Larsen Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Er der ikke en max grænse på hvad der svare til DKK 2.000 (står i dine danske kort betingelser)
Thage Løbner Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 du kan kun hæve op til 2000dkr pr gang i en "fremmed moneymashine", men du kan jo fortsætte til den næste og hæve 2000 der også. Du har dog sikker et max pr dag og pr måned, det står i dine betingelser/er aftalt med din kortudsteder. Du kan hæve hvad der er på kontoen hvis du gør det i kortudstedende bank - dog begrænset af daglig og månedlig max. Bare kom igang med at støtte økonomien - skab forbrug!! Thage
jacobe Besvaret April 30, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2010 Du kan hæve hvad der er på kontoen hvis du gør det i kortudstedende bank - dog begrænset af daglig og månedlig max. Thage, gælder det også en svensk Nordea? Når kortet er et VISAdankort fra en dansk Nordea?
bananas Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Er der ikke en max grænse på hvad der svare til DKK 2.000 (står i dine danske kort betingelser) Jo - præcis
larsk Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 jeg spurgte faktisk i min danske bank (danskebank.dk) i tirsdags, og de fortalte, at jeg har et loft på 20.000 dkr pr. 30 dage, og at andre banker har et på 15.000 dkr. De påstod desuden at på køb så var der ingen enkeltlimit, kun de 20k / 30 løbende dag. Jeg har selv haft bøvl en gang med at betale lige over 3.000 sek med mit dk/visa, og kunne heller ikke hæve det i en hæveautomat, men det var december, så der har jeg nok ramt loftet for de 20k/30 dage:D
Rene Larsen Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Thage' date=' gælder det også en svensk Nordea? [b']Når kortet er et VISAdankort fra en dansk Nordea? I følge Nordea's danske regler vedr. VISA/dankart står der følgende: Når kortet bruges i udlandet Der kan udbetales kontanter i udenlandsk valuta og foretages betalinger op til et beløb svarende til modværdien af 20.000 kr. pr. løbende 30 dage.Der kan udbetales kontanter i udenlandsk valuta op til et beløb svarende til modværdien af 2.000 kr. pr. døgn.http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Erhverv/Vilkaar/PSD/Cards/ReglerDKVisaDK.pdf
Jakriborg Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Husk det handler ikke kun om beløbsgrænser fra den kortudstedende bank. De enkelte pengeautomater kan også have forskellige beløbsgrænser for, hvor meget de vil spytte ud, fx vil sebs i jakriborg højst udbetale 2000 sek. Andre automater fra fx Nordea mener jeg udbetaler Op til 5000 sek.
Rene Larsen Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Husk det handler ikke kun om beløbsgrænser fra den kortudstedende bank. De enkelte pengeautomater kan også have forskellige beløbsgrænser for' date=' hvor meget de vil spytte ud, fx vil sebs i jakriborg højst udbetale 2000 sek. Andre automater fra fx Nordea mener jeg udbetaler Op til 5000 sek.[/quote'] Ja, det er normalt max SEK 5.000 på svenske kort i Sverige.
EBL Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Hæveautomatens (Bankomatens) udtagsgrænser pr. udtag (ej at forveksle med kontokortets eventuelle grænse) varierer i Sverige mellem 2000 og 20 000 kr afhængigt af pengeinstitut- Her er nogle eksempler på pengeinstituternes generelle udbetalingsgrænser for deres automater, men for enkelte automater i risiko- eller udkantsområder kan grænsen naturligvis dog være lavere for den enkelte automat: Swedbank: max 8 000 kronor per gång. Under en sjudagarsperiod kan du ta ut max 15 000 kronor. Sparbanken Syd: Maxbeloppet är 8 000 kr per uttag och 15 000 kr per vecka Nordea: I Sverige kan du ta ut upp till 5.000 kronor per gång, max 20.000 kronor under en rullande sjudagarsperiod. I utlandet kan du också ta ut upp till 20.000 kronor per rullande sjudagarsperiod, men maxbeloppet per uttag varierar beroende på lokala bestämmelser. Forex: Inom Sverige kan du högst ta ut 5.000 SEK per tillfälle och maximalt 10.000 SEK per rullande sjudagarsperiod. SEB: 10.000 kr per uttag. Handelsbanken: Belopp upp till 5.000 kr per uttag, högst 15.000 kr. Danske Bank: Belopp upp till 15 000 per uttag
Thage Løbner Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Thage' date=' gælder det også en svensk Nordea? Når kortet er et VISAdankort fra en dansk Nordea?[/quote'] UPS, det ved jeg faktisk ikke, men prøv. Thage
Lollikken Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Thage' date=' gælder det også en svensk Nordea? Når kortet er et VISAdankort fra en dansk Nordea?[/quote'] I svensk nordea hæveautomat med dansk nordea VISA/Dankort er 2000 KR maks grænsen desværre (jeg mener dog at det var 2000 SEK som var grænsen). Prøvede da jeg skulle hæve penge til en bil, men den gik ikke og så måtte man jo i banken i stedet :)
EBL Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 UPS, det ved jeg faktisk ikke, men prøv. Thage Såfremt Jacob ikke kommer til at overstige DKK 20000 hævet i løbet af de sidste 30 dage ved brug af Nordea VISA/Dankort i udlandet, så burde der ikke være noget problem i at hæve svarende til SEK 8000 på kortet, blot skal det gøres i hævninger af 2 omgange, da max. er SEK 5000 pr. gang hvis han bruger en Nordea automat. Bruger han en Swedbank, SEB eller Danske Bank hæveautomat, kan han klare dig med én hævning, jf min tidl post herom Ovenstående er forudsat at der ikke er særlige begrænsninger på enten Jacobs kort eller den valgte automat som afviger fra normen.
jacobe Besvaret April 30, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2010 Ok, der er lidt forskellige udlægninger her, men jeg må vel bare prøve at se hvad der sker. Jeg takker alle mange gange for hjælpen! God Valborg!
Ann Besvaret April 30, 2010 Rapporter Besvaret April 30, 2010 Faktisk kan du ikke engang gå i banken i Nordea og hæve mere end 20.000 kontant uden forudgående aftale. Lidt vildt at man ikke kan hæve penge i sin bank, uagtet om man har dem på kontoen eller ej - men det er jo prisen for plasticsamfundet.
Jakriborg Besvaret May 1, 2010 Rapporter Besvaret May 1, 2010 I skånes provinsbank kan du højst få udbetalt 15000 sek kontant fra kassen uden forudgående aftale, men det har intet med plastickort at gøre, men skyldes de mange røverier, som gør, at bankerne ikke vil ligge inde med store beløb i kontanter.
EBL Besvaret May 1, 2010 Rapporter Besvaret May 1, 2010 Faktisk kan du ikke engang gå i banken i Nordea og hæve mere end 20.000 kontant uden forudgående aftale. Lidt vildt at man ikke kan hæve penge i sin bank' date= uagtet om man har dem på kontoen eller ej - men det er jo prisen for plasticsamfundet. Hej Ann, Nej det er prisen for bankrøveri samfundet, du betaler, det har intet med plasticsamfund at gøre. Det gælder iøvrigt alle banker at du ikke bare kan vade inde og få mange tusinder i kontanter hældt over disken. Men du kan jo sagtens få alle de penge du har på kontoen, du skal bare bestille dem i forvejen ved meget store beløb eller vente X antal minutter ved knap så store beløb. EDIT: Ups jeg havde ikke lige set Jakriborgs svar....
KGB Besvaret May 1, 2010 Rapporter Besvaret May 1, 2010 En del kontanter? Faktisk kan du ikke engang gå i banken i Nordea og hæve mere end 20.000 kontant uden forudgående aftale. Lidt vildt at man ikke kan hæve penge i sin bank' date= uagtet om man har dem på kontoen eller ej - men det er jo prisen for plasticsamfundet. Nu handler tråden om kontanter, men hvor ofte har man behov for den salgs beløb - hvor man ikke med rette kan kræve at der er kortautomat eller andre betalingsmetoder som bør anvendes? Personligt går jeg nødigt rundt med mere end 1k på mig, og gerne intet, hvis jeg kan komme afstede med det... Mener faktisk kun der er fordele ved at vi lever i dette plastic/bankrøver(anden kommentar)samfund! Jeg mener faktisk også, at den tid hvor nationalbank etc. skal kunne give alle indlån retur i kontant eller guld, er forbi?? :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu