Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Og ??? Hvad har det med fradraget over Øresund at gøre?? Jeg pendler jo ikke til Norge hver dag.....:D

Men BroBizz giver dig rabat på en hel del andre broer både uden for Københavnsområdet men også uden for Danmark. Det gør mit togkort ikke.
  • Svar 113
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg tror ikke vi skal regne med, at det bliver billigere at køre over broen i bil. Sidste år lavede regeringen et bred forlig om grøn transportpolitik. Aftalen i hovedtræk handler om massive investeringer i infrastrukturen, hvor formålet er at gøre den kollektive trafik til et godt alternativ til bilen. Alle vinde blæser i retning af, at der skal indføres afgifter for kørsel i bil (betalingsring i kbh., roadpricing, vignettesystem for lastbiler etc.). Broerne spiller her også en vigtig rolle, da de skal være med til at betale for Femeren forbindelsen og det tilhørende jernbaneanlæg. Til den tid regner man med, at danmark vil være et mega transitland for godstrafikken på jernbane og landevej til og fra de øvrige nordiske ande. Alt dette vil komme til, at koste penge og der er kun forbrugeren i den sidste ende til at betale. Københavns kommune gør alt for at jage bilerne ud af byen og jeg er helt sikker på at det rød/grønne flertal af hippiepolitikerne vil gøre alt for at præge Christiansborg-politikerne og deres (rød/grønne) bagland for ikke at sænke broprisen, da det er stik imod hensigten om at gøre transportsektoren mere kollektiv.

Besvaret
Og ??? Hvad har det med fradraget over Øresund at gøre?? Jeg pendler jo ikke til Norge hver dag.....:D
Togpendlerne bruger heller ikke alle de andre muligheder til rådighed, såsom busser og metro, og da slet ikke udenfor ens normale pendlerrute, eftersom man er låst til zoner. Togpendleren får ikke rabat for at kunne køre billigere til eks. Jylland, ligesom bilpendleren gør. Togpendleren får ikke rabat for at køre over broer i Norge i sin ferie, ligesom bilpendleren gør. Need I go on? Dit argument mod at togpendlere fik et lige så stort fradrag per tur over broen, lå på at togpendleren havde fordele mht. at kunne skifte mellem de forskellige offentlige transportmuligheder. Hvad der jo ikke nævnes er at det stadig skal holdes inden for de købte zoner. Men faktum er jo at du som bilpendler for væsentlig flere fordele end togpendleren, hvis man kigger på tilbud og andre goder.
Besvaret

Det du siger er at alle togpendlerne arbejder der hvor toget stopper? Interessant.....:lol: Jeg kalder det bare ordknepperi....jeg betaler det samme for at køre over en bro i Norge som du ville gøre...den eneste forskel er at jeg betaler via easy-go og ikke direkte i båsen ved bommen. Jeg kommer ikke billigere igennem, men hurtigere... ;)

Togpendlerne bruger heller ikke alle de andre muligheder til rådighed, såsom busser og metro, og da slet ikke udenfor ens normale pendlerrute, eftersom man er låst til zoner. Togpendleren får ikke rabat for at kunne køre billigere til eks. Jylland, ligesom bilpendleren gør. Togpendleren får ikke rabat for at køre over broer i Norge i sin ferie, ligesom bilpendleren gør. Need I go on? Dit argument mod at togpendlere fik et lige så stort fradrag per tur over broen, lå på at togpendleren havde fordele mht. at kunne skifte mellem de forskellige offentlige transportmuligheder. Hvad der jo ikke nævnes er at det stadig skal holdes inden for de købte zoner. Men faktum er jo at du som bilpendler for væsentlig flere fordele end togpendleren, hvis man kigger på tilbud og andre goder.
Besvaret
...jeg betaler det samme for at køre over en bro i Norge som du ville gøre...den eneste forskel er at jeg betaler via easy-go og ikke direkte i båsen ved bommen. Jeg kommer ikke billigere igennem' date=' men hurtigere... ;)[/quote']Underligt nok betalte jeg VÆSENTLIG mindre sidste gang jeg kørte over Storebæltsbroen (til Jylland), blot fordi jeg havde BroBizz fra Øresundsbroen. Det ville overraske mig MEGET hvis lignende aftaler ikke er at finde de andre steder der hører under Easy-Go. Underligt nok sidste gang jeg kørte med tog til Jylland betalte jeg fuld pris. Hmmm. Pointen er, bare fordi togpendleren KAN bruge Busser, Metro, S-Tog (afgrænset til deres normale pendlerrute/zoner), betyder ikke at de udnytter dem. Bilpendleren bruger nødvendigvis heller ikke de tilbud de får (som er UDENFOR deres normale pendlerrute). Dit argument for hvorfor togpendlerne skal spises af med 8 kroner per tur og bilpendlerne 50, holder stadig ikke.
Besvaret
Underligt nok betalte jeg VÆSENTLIG mindre sidste gang jeg kørte over Storebæltsbroen (til Jylland), blot fordi jeg havde BroBizz fra Øresundsbroen. Det ville overraske mig MEGET hvis lignende aftaler ikke er at finde de andre steder der hører under Easy-Go. Underligt nok sidste gang jeg kørte med tog til Jylland betalte jeg fuld pris. Hmmm. Pointen er, bare fordi togpendleren KAN bruge Busser, Metro, S-Tog (afgrænset til deres normale pendlerrute/zoner), betyder ikke at de udnytter dem. Bilpendleren bruger nødvendigvis heller ikke de tilbud de får (som er UDENFOR deres normale pendlerrute). Dit argument for hvorfor togpendlerne skal spises af med 8 kroner per tur og bilpendlerne 50, holder stadig ikke.
At du betalte VÆSENTLIG mindre er vist en sandhed med modifikationer - du får følgende rabatter på Storebælt (og de er ikke så imponerende): http://www.storebaelt.dk/priserprodukter/priser/biler Men på Storebælt vil du dog altid få den billigste pris under Easy-Go med en brobizz fra Øresund - dette er så ikke tilfældet hvis fx en billist med brobizz fra Storebælt passere Øresund - så er rabatten kun på små DKK 15 i forhold til kontant prisen på DKK 285 - altså stadig ca. DKK 130 over den billigste brobizz pris.
Besvaret

Fååårk mand....11kr....... Dét er alligevel pænt vildt!! :lol:

Underligt nok betalte jeg VÆSENTLIG mindre sidste gang jeg kørte over Storebæltsbroen (til Jylland), blot fordi jeg havde BroBizz fra Øresundsbroen. Det ville overraske mig MEGET hvis lignende aftaler ikke er at finde de andre steder der hører under Easy-Go. Underligt nok sidste gang jeg kørte med tog til Jylland betalte jeg fuld pris. Hmmm. Pointen er, bare fordi togpendleren KAN bruge Busser, Metro, S-Tog (afgrænset til deres normale pendlerrute/zoner), betyder ikke at de udnytter dem. Bilpendleren bruger nødvendigvis heller ikke de tilbud de får (som er UDENFOR deres normale pendlerrute). Dit argument for hvorfor togpendlerne skal spises af med 8 kroner per tur og bilpendlerne 50, holder stadig ikke.
Besvaret

De 5 % gælder kun alm personbiler under 6m. Hvis der kommer en bil+campingvogn med en storebæltsbrobizz, får de ikke de 5% som de ville få uden campingvogn..... mystisk....

Besvaret
Fair nok' date=' mindes det var under 200, men kan se på kontoudtoget at det kostede 209 vs. de normale 220.[/quote'] Hvis du har tilmeldt din brobizz til storebælt (gratis mener jeg), så får du f.eks. weekend rabat (tur/retur 350 dkk).
Besvaret
Hvis du har tilmeldt din brobizz til storebælt (gratis mener jeg)' date=' så får du f.eks. weekend rabat (tur/retur 350 dkk).[/quote'] Den rabat får du automatisk med en brobizz fra Øresund - det er kun hvis man vil ha' den billigste pris på Øresund med en Storebælt bizz, at du skal registere dig og betale et årsgebyr til Øresund - via Easy-Go.
Besvaret

Nå, så lad er jeg osse min røst høre. Uanset de politiske aftaler om Øresunds- og storebælts broen, samt Molslinien og HH, ser jeg kun 1 rimelig løsning, når vi nu SKAL betale. 1. Der indfører en pendler ordning på et fast beløb pr måned - For min skyld gerne hvad der svarer til nuværende pris pr måned for en pendler. 2. Der ydes en klækkelig pensionistrabat som på andre kollektive transportmidler. Det første kræver næppe nogen kommentar, men fordelen er at man jo så kan besøge venner, gå i biofrafen operaen mm uden det koster extra. Det gør man næppe nu. Pensionisterne - på begge sider af sundet - bør kunne besøge familie og underholdning for et rimeligt beløb, jeg forestiller mig ca 50% af pendleraftalen. Husk Alm pendlere får jo skattefradrag, det gør pensionister ikke. Selvfølgelig vil det være besværligere at skulle kontrollere hvem der er pensionist, men der må være tekniske muligheder - eller kører jeg gerne gennem den manuelle bane. Bare giv mig lidt forståelse, ikk? og lidt social bevidsthed!! Thage

Besvaret
Nå, så lad er jeg osse min røst høre. Uanset de politiske aftaler om Øresunds- og storebælts broen, samt Molslinien og HH, ser jeg kun 1 rimelig løsning, når vi nu SKAL betale. 1. Der indfører en pendler ordning på et fast beløb pr måned - For min skyld gerne hvad der svarer til nuværende pris pr måned for en pendler. 2. Der ydes en klækkelig pensionistrabat som på andre kollektive transportmidler. Det første kræver næppe nogen kommentar, men fordelen er at man jo så kan besøge venner, gå i biofrafen operaen mm uden det koster extra. Det gør man næppe nu. Pensionisterne - på begge sider af sundet - bør kunne besøge familie og underholdning for et rimeligt beløb, jeg forestiller mig ca 50% af pendleraftalen. Husk Alm pendlere får jo skattefradrag, det gør pensionister ikke. Selvfølgelig vil det være besværligere at skulle kontrollere hvem der er pensionist, men der må være tekniske muligheder - eller kører jeg gerne gennem den manuelle bane. Bare giv mig lidt forståelse, ikk? og lidt social bevidsthed!! Thage
En af min kollegaer (ikke pensionist) har sådan en pensionistkort (hedder den ikke, men kan ikke huske hvad den hedder) hvor han kører sindsygt billigt. Til gengæld må han ikke køre på det i myldretiden, så vidt jeg har forstået. Min tanke er lidt, at som regel er begrundelsen for at pensionister kører billigere, at de har en lavere indtægt. Set med det argument skal studenter på SU også køre billigere. De får rabatter på togkortet, men synes ikke jeg kan læse nogen steder at de får det på brobizz
Besvaret
En af min kollegaer (ikke pensionist) har sådan en pensionistkort (hedder den ikke' date=' men kan ikke huske hvad den hedder) hvor han kører sindsygt billigt. Til gengæld må han ikke køre på det i myldretiden, så vidt jeg har forstået. Min tanke er lidt, at som regel er begrundelsen for at pensionister kører billigere, at de har en lavere indtægt. Set med det argument skal studenter på SU også køre billigere. De får rabatter på togkortet, men synes ikke jeg kan læse nogen steder at de får det på brobizz[/quote'] UPS, er der noget jeg har overset? Vil sporenstrengs give mig i kast med at finde ud af om den kære bro har et socialt sindelag og deller billige ture ud til pensionister. Tak for tipset. Jeg refererer resultatet af mine undersøgelser. Kender kun sådanne pensionistkort til busser, men livet er for kort til offentlige transportmidler - og franske biler Thage
Besvaret

Hvorfor skal pensionister altid ha' rabat på alt muligt??? Skal de enarmede, svagtseende, blåøjede, langhårede, blonde så også ha' rabat?? Det er på tide vi gør op med det pensionist tyranni der findes nu om dage!! Satme ikke andet end gribbe der rager til.............:mad:

Besvaret
Hvorfor skal pensionister altid ha' rabat på alt muligt??? Skal de enarmede' date=' svagtseende, blåøjede, langhårede, blonde så også ha' rabat?? Det er på tide vi gør op med det pensionist tyranni der findes nu om dage!! Satme ikke andet end gribbe der rager til.............:mad:[/quote'] Ja, men jeg tror da osse du kan få rabat på et eller andet. Handicap behøver jo ikke være synlige. Ha en god weekend Thage
Besvaret
Glimrende svar! :lol: Men nu er jeg ikke misundelig på en pensionist....men irreteret over den grådighed og kræven ind konstant. Rabat hér og dér og alle vegne. Har de ikke penge nok, så må de bare gå med aviser! :mad:
Hold da op, hvor er du dog dum at høre på.. Nu er det jo ikke altid selv pensionisterne der har bedt om disse rabater... Desuden har størstedelen a pensionister altid en lavere pensionsudbetaling end hvad deres løn var.. Jeg vil da glæde mig til du bliver pensionist så, så skal du da nok få ændret synspunkt! Jeg synes det er ganske fint pensionisterne får rabater hist og her... For de har vitterligt ikke mange penge.. Jeg synes tilgengæld ikke det er fint, at folk på su får rabat... De har selv valgt at være på su, hvorimod pensionister stort set ikke selv vælger det.. + man skal være glad for man overhovedet får su, ifht. andre lande.. nå, nok om det.. Får vi overhovedet noget ud af denne debat? Er der nogle af forslagene som er blevet sendt videre eller hvad?
Besvaret

En del af dine udtalelser virker som et noget forældet tankesæt

Nu er det jo ikke altid selv pensionisterne der har bedt om disse rabater... Desuden har størstedelen a pensionister altid en lavere pensionsudbetaling end hvad deres løn var..
Det kommer jo an på OM de har sparet op, og hvor meget de har sparet op via deres pensionsordning(er). Nogen af dem, som går på pension nu, og har været fornuftige at indbetale/spare op gennem hele livet (ok, det mest var tvunget!) har faktisk en ganske pæn indtægt, og kan klare sig selv helt uden hjælp. Derudover er der jo en del udgifter til transport, fagforening, a-kasse osv., der falder bort, når man går på pension.
Jeg vil da glæde mig til du bliver pensionist så, så skal du da nok få ændret synspunkt!
For os i de yngre generationer - specielt dem under 40 - er beskedden ellers relativt klar. Vi kan ikke forvente at få noget som helst, når vi engang går på pension; hvilket nok først bliver når vi fylder 70 eller mere. Til den tid vil Folkepensionen være så udvandet at den er ligegyldig. Det vil den nødvendigvis blive når de store generationer før os har tømt kassen inden. Vi skal selv spare hele vores pension op, mens vi arbejder - og det samtidigt med at vi over skatten betaler en ekstra gang pension til de generationer, der er ældre end os, og hvor en stor del ikke fik sparet ordenligt op, og forøvrigt gik på pension 10 år tidligere end vi selv kan se frem til.
Jeg synes det er ganske fint pensionisterne får rabater hist og her... For de har vitterligt ikke mange penge.. Jeg synes tilgengæld ikke det er fint, at folk på su får rabat... De har selv valgt at være på su, hvorimod pensionister stort set ikke selv vælger det.. + man skal være glad for man overhovedet får su, ifht. andre lande..
At være pensionist er dog noget, som man har haft hele livet til at forberede sig på og spare op til. Så har man ikke nok penge som pensionist har man til dels selv valgt det (med mindre man blev syg i sit arbejdsliv). Man kan ikke i sine barneår spare op til at tage en uddannelse - ens forældre kan - men det er ikke særlig samfundsmæssigt smart. SU og fratis uddannelse er med til at sikre, at det er de kvikkeste, der får en uddannelse, og at flere får en uddanelse. Ellers vil de gode uddannelser blive fyldt med rige folks dumme/dovne børn.
Besvaret
At være pensionist er dog noget, som man har haft hele livet til at forberede sig på og spare op til.
Er arbejdsmarkedspensioner og individuelle pensionsordninger ikke konstruktioner af nyere dato? Hvis, ja, så har Troejborg ikke haft hele livet til at spare op til pension - og så falder din kritik også til jorden. Fremadrettet har du dog fuldstændig ret.
Besvaret
En del af dine udtalelser virker som et noget forældet tankesæt Det kommer jo an på OM de har sparet op, og hvor meget de har sparet op via deres pensionsordning(er). Nogen af dem, som går på pension nu, og har været fornuftige at indbetale/spare op gennem hele livet (ok, det mest var tvunget!) har faktisk en ganske pæn indtægt, og kan klare sig selv helt uden hjælp. Derudover er der jo en del udgifter til transport, fagforening, a-kasse osv., der falder bort, når man går på pension. For os i de yngre generationer - specielt dem under 40 - er beskedden ellers relativt klar. Vi kan ikke forvente at få noget som helst, når vi engang går på pension; hvilket nok først bliver når vi fylder 70 eller mere. Til den tid vil Folkepensionen være så udvandet at den er ligegyldig. Det vil den nødvendigvis blive når de store generationer før os har tømt kassen inden. Vi skal selv spare hele vores pension op, mens vi arbejder - og det samtidigt med at vi over skatten betaler en ekstra gang pension til de generationer, der er ældre end os, og hvor en stor del ikke fik sparet ordenligt op, og forøvrigt gik på pension 10 år tidligere end vi selv kan se frem til. At være pensionist er dog noget, som man har haft hele livet til at forberede sig på og spare op til. Så har man ikke nok penge som pensionist har man til dels selv valgt det (med mindre man blev syg i sit arbejdsliv). Man kan ikke i sine barneår spare op til at tage en uddannelse - ens forældre kan - men det er ikke særlig samfundsmæssigt smart. SU og fratis uddannelse er med til at sikre, at det er de kvikkeste, der får en uddannelse, og at flere får en uddanelse. Ellers vil de gode uddannelser blive fyldt med rige folks dumme/dovne børn.
Godt svar Klaus....jeg gad ikke. Jeg gad simpelthen ikke....... Tror sgu jeg er ved at falde af på den :lol:
----- Gaaab! - Jeg tror ikke i reellt er klar over, hvor meget der egentlig skal spares op, for at bevare en bare nogenlunde levestandard.. en almindelig arbejder, har ikke mulighed for at spare så meget op! bare vent, jeres synspunkt skal nok ændre sig..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...