Jump to content

Recommended Posts

• Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
??? 50 ture over broen i bil koster 2590 kr. - og pendlertogkort fra Malmø til København koster 1310 kr. (og der kan du tage toget lige så meget gange du vil) Er det lige så dyrt? (en forskel på 1280 kr.+ du kun må tage bilen 50 gange)
Pendlerkortet til toget stiger til 1.330 dkk/mnd fra den 15/1-06.. Måske det er denne stigning på en 20'er der gør det næsten lige så dyrt som brobizz'en, eller nej....hmm...det :rolleyes:
Besvaret
??? 50 ture over broen i bil koster 2590 kr. - og pendlertogkort fra Malmø til København koster 1310 kr. (og der kan du tage toget lige så meget gange du vil) Er det lige så dyrt? (en forskel på 1280 kr.+ du kun må tage bilen 50 gange)
Okay. Jeg var heller ikke sikker som jeg skrev =) .. Men tak for priserne =)
Besvaret
Nu er jeg ikke begyndt at pendle men jeg spurgte Øresundbroen omkring hvis man holder ferie eller er væk i en uge - de siger det bare er ærgeligt man kan ikke holde pause i sit abonnement. Kan det virkelig passe? - Hvad gør i andre? Det ville være en oplagt ting at forhandle med dem om.
Jeg overhørte, da jeg var inde og hente min brobizz, en af ekspedienterne forklare en anden kunde hvad man skulle gøre i den situation. Man skal have to brobizz-aftaler, en på 50 ture og en på 24 ture. Man skal herefter hver måned modtage girokort, eller huske at afbestille på PBS den man ikke vil bruge. Så skal man hver måned tage stilling til hvilken brobizz man vil bruge den måned. På den måde taber man færre penge når man vælger en 24 turs hvis man er på ferie, end hvis man kun har en 50-turs brobizz.. Total Storm P. løsning, men det var det bedste de kunne komme op med. :confused::confused:
Besvaret

Hvor har de oplysninger om den typiske pendler fra ? Vi har 2 brobizzer men har aldrig oplyst noget. Vi ville ellers ödelägge statistikken totalt, ha. Men de fleste er ansat i lufthavnen, lucky them. Hvor er det ikke mig ? Hvis jeg ikke snart kommer tilbage til stedet hvor der sker noget bliver jeg vanvittig. Så for mig var det deprimerende at läse öresundsnews idag. ( Men bare rolig, ingen selvmordstanker trods alt)

Besvaret
... Vedtægter for Öresundsbro Pendlerforening. § 1: Foreningens navn og hjemsted. Foreningens navn er: Öresundsbro Pendlerforening. Foreningens hjemsted er Skåne län, og dens adresse er formandens. ...
Vad sker det när mer än tre danskar möts? . . . Man gör vedtægter..
Besvaret

Hejsan! Lige en orientering til "Pendlerforeningen". Jeg blev i fredags opholdt på Københavns Hovedbanegård i timevis p.gr.a. togsituationen. TV2/Lorry optog et indslag til 19,30 nyhederne, og det lykkedes mig at få en snak med Stine Sylvestersen. Jeg gjorde hende opmærksom på vore problemer med evige forsinkelser og sardindåse-situationen i togene, og hun lovede at tage sagen op. Jeg gjorde hende også opmærksom på anstrengelserne med at lave en pendlerforening og gav hende adressen på Øresundsdebatten. Hun ville meget gerne have en form for statistik, så hvis nogle at togpendlerne vil have ulejlighed med at føre "dagbog" i uge 1 og 2 og så sende dem til mig på ulmus@bredband.net, så vil jeg videregive dem til hende. Bare så I er forberedt, hvis hun henvender sig. :th2:

Besvaret

Er I trodsige siden I konsekvent staver Øresundsbron forkert... Det blev vedtaget at stavemåden var Øresundsbron... sådan lidt et miskmask af dansk/svensk. Jeg har ikke tid til at deltage i foreningsarbejdet, men foreslår at man i vedtægterne følger internationale konventioner og staver således "Øresundsbron Pendlerforening"

Besvaret

Apropos DSB og statistik. Førhen var et forsinket tog et forsinket tog, men efterhånden har DSB (eller Baneforstyrrelsens solkurvekontor eller hvad det er) forbedret rettidigheden betragteligt ved at blødgøre begrebet forsinket. I 2004 var vi kommet op på, at der skulle fem minutters forsinkelse til, før et tog var forsinket, og i 2005 skal et tog være seks minutter forsinket for at være forsinket. Til næste år bliver det vel syv minutter, og ad åre vil man sikkert nå op på acceptabel rettidighed dog med stærkt forsinkede tog. :rolleye: DSB redegør også for, hvor mange pladser der har været på afgangene. Der er to tal i DSB's billedbog "Det Lille Tog": "få" og "mange". Begrebet "ingen" er afskaffet. På den måde er der altid plads til en til i de næsten altid rettidige tog. :o Man kan kun se angivelser for udvalgte stationer, så det fremgår ikke af tabellerne, at det tog, der afgår rettidigt fra Malmö Central små seks minutter forsinket og med få pladser, i Svågertorp får endnu færre pladser end få - på almindeligt dansk: Ingen. :) Mere om de præcise tog, hvor der altid er plads: http://www.dsb.dk/servlet/Satellite?pagename=Millenium/Page/Indholdsside_med_sidemenu_uden_introindhold&c=Page&cid=1045318184325

• 2 weeks later...
Besvaret

Må jeg lige minde om, at hvis nogle af jer vil være med til at notere tider for Øresundstoget i de næste 14 dage, så starter vi på mandag!! Altså planlagt kontra reel afgangstid/ankomsttid både ud og hjem. Rigtig godt nytår til jer allesammen!

Besvaret

Jeg er en anelse ny i kanten, både her på sitet og mht. Sverige. Hvis alt går vel skriver jeg i den kommende uge under på købskontrakten på en lille knaldhytte "ovre hos jer" ;) Så jeg er helt sikkert interesseret i at være passivt medlem af en pendlerforening! :thumbup: - Peter.

Besvaret

Jeg er også helt sikkert med. Der skal snart ske noget for togpendlerne. Om morgenen kommer toget fra Kalmar til Malmø og skal videre derfra til København. Når det kommer til Malmø består det af 3 togsæt men når det skal fortsætte kobler man det ene togsæt fra. Hvorfor f..... kan man ikke lade de 3 togsæt fortsætte til København? Alle perronerne fra Malmø til København H. er lange nok til 3 togsæt. Det er kun Nørreport der ikke kan klare de lange tog. Bare lige min mening. /Jesper

Besvaret

Ja der skete jo ikke rigtigt noget her den 21. som ellers omtalt - i hvert fald har jeg intet hørt. Og melder derfor fra som aktivt medlem. Og vil tage det op til revision når jeg en dag ser en fungerende idé med opbakning.- Jeg har tidligere omtalt den manglende entusiasme og syntes egentligt at der her er lidt for slapt.

Besvaret

Michael Rasmussen, det var nok lidt vovet at lægge mødet den 21., hvor de fleste af de mest aktive her på sitet var til julefrokost. Men dit forsøg var rigtigt godt - håber ikke, du helt har opgivet. Desværre gik det ligesådan sidst, der var nogen, der forsøgte sig. Det MÅ da kunne lade sig gøre. Vi trænger til at få rusket op i Skånetrafikken og DSB. Som det kører p.t. er det ubærligt. Der var dog heller ikke nogen, der reagerede på min opfordring til at notere forsinkelser o.l. her i januar måned, så det står jeg ret alene med. Men jeg skal snart kontakte Stine Sylvestersen på Lorry og give hende mine notater. Så må vi se, om der kommer gang i debatten.

Besvaret

Ang Brobizzen Jeg fik forklaret da jeg lavede min aftale, at hvis jeg en måned ikke skulle bruge den, var det bare at lade være at betale når girokortet kom, hvis der så ikke registreres nogen ture den måned, krediteres beløbet og alt fortsætter som normalt. Derudover kan man altid ringe ind og ændre fra 50 til 24 turs abbonement, og retur næste måned, hvis det er behovet. Ang foreningne er jeg klart med, har dog ikke så satans meget tid til aktivt arbejde i det, men vil da gøre hvad jeg kan. Ang Manglende tilkendegivelser kunne man jo sætte et "opslag" på forsiden af sitet, når forenninge er stablet på benene. så skal folk nok komme.

Besvaret

Ja, det er meget godt, men der skal jo nogen til at starte en forening, og hvis der ikke kommer nogen til de indledende runder, så bliver der jo ingen forening at annoncere for. :sad:

• 1 month later...
Besvaret

Hej Pendlerforening :new: Jeg vil også gerne være med i Jeres forening. Der er virkelig brug for en interessegruppe af et vist format der kan gå i opposition til den prispolitik der i dag føres på Øresundsbroen. Jeg har fundet en meget interessant artikle, udgivet i anledning af broens 5 års jubilæum som giver prispolitiken et skud fra borgen. Læs den, da vi her kan finde nogle gode argumenter for en nedsættelse af taksterne. http://www.cifs.dk/scripts/artikel.asp?id=1217&lng=1 Det bliver ikke et let job at få påvirket den politiske virkelighed - men jeg håber at folk herinde har lidt overskud til at kunne yde en indsats. Med lidt politisk arbejde burde man kunne rejse et par argumenter for takstnedsættelse for især de spontant rejsende, da det går rigtigt godt for øresundsbroen for tiden: http://osb.oeresundsbron.dk/news/news.php?obj=3202&menu=18 I følgende gamle tekst kan man se nogle politikeres målsætninger for broen http://www.vestamt.dk/amtsraad/dagsordn/ok/000403/pkt18.htm

1. Broerne må ikke være en økonomisk barriere. Hvis broerne opleves som en økonomisk barriere er der stor risiko for, at mulighederne for erhvervsliv, arbejdskraft og studerende ikke udnyttes fuldt ud.
  2. Der bør koste nogenlunde det samme at benytte Storebæltsbroen og Øresundsbroen. Hvis eksempelvis prisen for at komme over Øresundsbroen fastsættes lavere end prisen på Storebæltsbroen, er der risiko for, at den regionale konkurrenceevne skævvrides til ugunst for udviklingen på store dele af Sjælland og resten af Danmark.

Jeg mener at man ikke opfylder (1) med dagens takstsystem. Pendlerne har priser der er til at leve med, men det har spontan trafikken ikke! Billeterne er alt for dyre for folk der blot skal over broen og besøge venner på den anden side af sundet. Her taler jeg i særdeleshed om togtrafikken. Derudover mangler der en integration af DSB/HUR's klippekort system med den ditto skånske side. Jeg ved at DSB i øjeblikket barsler med et meget stort projekt hvor billetsystemet laves om til at være baseret på smart-card eller magnet kort og her vil jeg forslå at skåne bliver tænkt ind i den prisstruktur. Malmø's og Københavns nærringsliv vil nyde meget godt af at de spontant rejsende får adgang til billigere ture over broen. Derudover er en integration af billetsystemerne for kollektiv trafik meget vigtig i denne sag. Jeg ved at dette ikke er et direkte pendler problem - da spontant rejsende ikke er pendlere pr. definition. Men min argumentation går her på, at spontant rejsende er en meget vigtig del af den integrationsprocess der vil gøre det mere attraktivt at bosætte sig på den anden side af sundet. Mere attraktivt for virksomheder at bosætte sig i regionen og tilsidst særdeles gavnlig for den kulturelle integration i regionen. Mht. den ovenstående listes punkt 2, sammenhængen mellem øresundsbroen og storbæltsbroen, mener jeg at pendlerforeningen bør gøre sit yderste for at aggitere for at der ikke skal være en sådan sammenhæng. Malmø og København har et vækstpotentialle som er mange gange større end Korsør - Nyborg, og naturligvis bør dette faktum afspejles i prispolitiken på øresundsbroen. Øresund kan ikke uden videre sammnelignes med storebælt og derfor bør der ikke være en kobling mellem priserne på broerne. Tilsidst vil jeg sige at jeg virkelig er glad for dette intiativ og at denne forening virkelig har sin plads, da den kan blive et talerør for alle de mennesker der betragter sig som øresundsborgere. Med Venlig hilsen Mark Christoph Wrobel.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...