repeat Skrevet November 6, 2006 Rapporter Skrevet November 6, 2006 Så er det svenske politi ignag. De har stor razzia og fartkontrol ved tolden. Og ikke nok med det, så står de også ved skånegården og måler med radar. De er sgu lusket:fight:
skallstorp Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Dagslønnen er tjent ind for dem !! Min bror hænger der, fordi det gjorde hans kørekort også Så nu vil jeg være den flinke storesøster og sætte en kop kaffe af til ham når jeg kører hjem. Hans kone kan nemlig først være fremme kl. 18, så synd. Men flink er jeg:)
Danielsito Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Og hvad jeg lige har fået at vide, kontrollerer de alt fra dæktryk og mønster, til alkohol. Kom godt hjem alle.
Uffe Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 De er der stadig her klokken 16.30
Guest Trine Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 De er der stadig her klokken 16.30 Ja, men ham med laser ved Skånegården var ved at pakke sammen da vi kørte forbi for 15 min siden..
Toft Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Røg i gennem ved 16 tiden, og efter det obligatoriske pusteri var bestået, så fik jeg en længere snak med en anden politimand der var meget interesseret i at give mig 500 sek i bøde Bøden var skrevet, og han viftede med lappen i hånden, mens han informerede mig om at jeg havde en måned til at betale girokortet... Men så fortsatte diskussionen ude foran bilen i 2-3 minutter... Og det endte så alligevel med at jeg fik lov til at køre videre uden at få en bøde, kun fordi en af os ikke lige i den situation kunne kende forskel på parkeringsljus og halvljus Tror mange havde fået sms'er omkring politiets razzia idag. I hvert fald var jeg efterfølgende, den eneste der lå i overhalingsbanen fra betalingsanlæggget og forbi Skånegården med 111 km/t (i dagens anledning), de fire andre biler jeg fulgtes med kørte alle omkring 102 km/t hen til Skånegården (slaaaaaaap af )... Nåh ja og ved Skånegården, der overhalede jeg så den sorte X5'er der lidt for inden hamrede forbi mig hen over broen....
Guest ThomasO Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Der stod en med en laser foran betalings skurene. Han lurede sikkert på om der kom nogen tosser flyvende i lav højde ned ad rampen, og ind i 30km zonen. Der er tit nogen der lige skal spille idioter de sidste 100m, så desværre ikke nogen af dem idag.
Morten K Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Så ikke ham før betalingsanlægget, bragede ellers i vanlig stil igennem de sidste 100 meter men ingen bøde. Fik dog lov til at puste i ballonen, lidt besynderligt tidspunkt at holde spritkontrol.
andhan Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Nogen der ved om der stadig er razzia eller om de kun står med radar.
credde Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Der må være mange dødsulykker på den strækning, siden de skulle stå der med næsten hele Skånes politistyrke Synes måske det er lidt overdrevet, når nu der tydeligvis er problemer på andre områder, men igen, det skal jo til.
Guest Supermule Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Det har du helt ret i.... Men igen, det er nok mest for det præventive i den razzia.... Der er jo mange der kører stærkt ude på broen, og der var en del der blev taget ind til siden....Så noget må der jo ha' været.... Der må være mange dødsulykker på den strækning, siden de skulle stå der med næsten hele Skånes politistyrke Synes måske det er lidt overdrevet, når nu der tydeligvis er problemer på andre områder, men igen, det skal jo til.
thygesen Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Hmm.. ja jeg er så lige braget igennem for ca. 30 min siden og der så jeg overhovedet ingenting.. enten har jeg sovet, været mega heldig eller noget helt andet, men er nu ganske tilfreds med det uanset hvad..
Guest Trine Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Hmm.. ja jeg er så lige braget igennem for ca. 30 min siden og der så jeg overhovedet ingenting.. enten har jeg sovet' date=' været mega heldig eller noget helt andet, men er nu ganske tilfreds med det uanset hvad..[/quote'] Tro mig Thyge, du ville ikke have overset et halvt hundrede betjente...
Guest Supermule Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Nu har de jo også tjent lidt til citronmånerne og kaffe'n.....
Gio Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Nu er de samlet på Amiralsgatan Der er nu razzia på Amiralsgatan lige før krydset N. Grängesbergsgatan/Amiralsgatan. De stoppede sågar en bus... Update 20:14: Ser ud til de tjekker for det hele...sprit, dæk, lys osv. Der er allerede ankommet et par taxaer til folk der ikke får bilen med hjem.
bananas Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Jeg kørte forbi omkring ved 18.30 tiden, og da så jeg absolut ingenting. Jeg var blevet advaret, om at der måske var civile politivogne på broen (hvilket måske var rygter), så jeg kørte ikke mere end 90 i tunellen og 110 på broen. Lige som jeg naturligvis altid gør *host**host* :D Det var jeg vist også den eneste der gjorde - blev i hvert fald overhalet mange gange. Ved betalingsanlægget var jeg lige ved at få en op i bagsmækken fordi jeg bremsede ned til det man skulle de forskellige steder. Hastighedsbegrænsningerne er nu stadigvæk latterligt lave - især ved betalingsanlægget - og derfor respekterer folk dem ikke. 130 på broen og 110 i tunnellen ville give mening. Og hastigheden skal først begrænses 500 m før, samtidigt med at folk skal kunne rulle de sidste hundrede meter med 50 i stedet for 30. Man kan evt. anvende skilte med tilrådelig hastighed længst ude i stedet for som nu hvor man antager at alle er totalt sindsforvirrede turister.
Guest Trine Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Der er nu razzia på Amiralsgatan lige før krydset N. Grängesbergsgatan/Amiralsgatan. De stoppede sågar en bus... Update 20:14: Ser ud til de tjekker for det hele...sprit, dæk, lys osv. Der er allerede ankommet et par taxaer til folk der ikke får bilen med hjem. Hmm sjov du siger det, jeg har lige kørt der (ca tror jeg vist nok...) er det der står "ulykke"?? det så vildt mærkeligt ud..
Gio Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Hmm sjov du siger det' date=' jeg har lige kørt der (ca tror jeg vist nok...) er det der står "ulykke"?? det så vildt mærkeligt ud..[/quote']Ja...de har sat et skilt op, som jeg ikke kan se hvad der står på. Men de vinker stadig folk ind, og tjekker deres biler igennem.... Måske de bare ikke har fået det rigtige skilt med? ;) Nå...men kan se de har pakket det meste væk igen - og sikkert rykket et andet sted hen. De har dog sat en gut til at skifte dæk derovre...sikke et cirkus.
Guest Trine Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Ja...de har sat et skilt op' date=' som jeg ikke kan se hvad der står på. Men de vinker stadig folk ind, og tjekker deres biler igennem.... Måske de bare ikke har fået det rigtige skilt med? ;)[/quote'] Tja, nu bliver jeg helt nervøs. Der var mega mørkt og jeg var meget koncentreret om at liste mig udenom "ulykken"..gud ved om han vinkede mig ind:) jeg troede seriøst han dirrigerede mig udenom...nå han var nok stukket af efter mig hvis han følte sig overset.. jeg blæser da gerne en ekstra gang..
Guest Trine Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 Ah der har vi svaret!! de har været på kursus..... http://ekstrabladet.dk/112/article241100.ece "Politifolkene var netop blevet færdige med en uddannelse i at spotte spritbilister, og ........"
skallstorp Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 De var næsten færdige 16.30 Da jeg passerede ca. 16.30 var de næsten færdige. Så ingen ballon blæseri idag. Så det var bare at aflevere kaffen til min bror og så køre forsigtigt hjem. Forsigtigt vil sige at fartgrænserne blev overholdt.:D
Nils Besvaret November 6, 2006 Rapporter Besvaret November 6, 2006 http://ekstrabladet.dk/112/article241100.ece "Politifolkene var netop blevet færdige med en uddannelse i at spotte spritbilister, og ........" Lidt uhyggelig historie, når man først har grinet af. En enkelt latterlig dummerniks er sjov, men sådan et helt team, der går i gang med afklædning og diverse ydmygelser. Man bliver mørkeræd - for at bruge et svensk p.t. modeudtryk. (ikke moerkeræd, nej.) Svenske poliser er flokdyr. Deres kommandostruktur er tilsyneladende plagieret fra det sekstende århundredes bondehære. Uanset hvilken opgave, der skal løses, er de altid lidt for mange til at producere relevant tankevirksomhed. Når en mand med et våben bliver trist i sin lejlighed, kommer der 40 mand fra den særlige specialenhed for optrapning af konflikter SSOK. Og hvorfor går de i heavy duty sparkedragt til alle opgaver? Det er jo ikke kravaller alt, de skal ud til. Men det kan det blive. Danske politifolk kan aflive biltyve med byger af bly klædt i lette vindjakker i civilt snit. Deres svenske kolleger udstråler, at de er et kampklart militært korps parat til at slås - dog ikke, når de kun er et par stykker eller fire sammen, for så kan de jo godt virke som om, de savner nogen, der kan fortælle dem, hvad de skal gøre ud over at se barske ud og ikke begynde at græde. :D
Futz Besvaret November 7, 2006 Rapporter Besvaret November 7, 2006 ......Når en mand med et våben bliver trist i sin lejlighed, kommer der 40 mand fra den særlige specialenhed for optrapning af konflikter SSOK. :D :D Det er sgu snart dagligt at jeg ligger flad af grin over alt det pis du skriver. ;)
Guest ThomasO Besvaret November 8, 2006 Rapporter Besvaret November 8, 2006 Nils har jo lidt ret. Det er morsomt at tænke tilbage på at få en pbøde af en flok ophidsede betjente, en søndag morgen uden trafik. De stod alle og så truende ud, mens det tog en herretid at skrive bøden. Nok især fordi betjenten havde de her fikse kevlar-anti-kniv-håndgemængshandsker på, som han ikke agtede at smide. Det havde de iøvrigt alle 4, de render med dem allesammen. Er sikker på at mit undertrykte skæve grin er årsag til at de adskillige gange spurgte om jeg overhovedet forstod Svensk, og om jeg var klar over hvad jeg havde lavet. (Gaaaab-skriv nu det papir for h....) Især da jeg fik at vide det var en alvorlig dobbelt pbøde på 2x300SEK, overrakt af en alvorlig mand med en kevlarbehandsket hånd. Der skulle ikke grines. Flere af mine venner og omgangskreds er politi, sikkerhedsfolk eller militær i danmark, men de her var sgu bare grineren. Er overbevist om at det er bjørnebanden.se, de har og køre rundt i den der US van. Det var lige den morgen man skulle have sagt man sørme havde penge tilovers for morgenbrødet, så man kunne da betale bøden kontant. En dansk betjent havde da grinet. Det mest mærkelige møde jeg har haft med politiet overhovedet.... eh....næsten altså.... hvis altså ikke lige det at sidde bagpå en civil motorcykelbetjent hen over et bytorv, og affyre et helt magasin med løst krudt med en maskinpistol efter en politipatrulje, en fredag eftermiddag 16:00 midt i Korsør, lige ud for et fyldt værtsus..... at det ikke tæller med..... Resten af aftenen var ret hektisk, altid mig der får de underlige jobs...
Guest Supermule Besvaret November 9, 2006 Rapporter Besvaret November 9, 2006 Du Thomas......Hvad arbejder du egentlig med??? Nils har jo lidt ret. Det er morsomt at tænke tilbage på at få en pbøde af en flok ophidsede betjente' date= en søndag morgen uden trafik. De stod alle og så truende ud, mens det tog en herretid at skrive bøden. Nok især fordi betjenten havde de her fikse kevlar-anti-kniv-håndgemængshandsker på, som han ikke agtede at smide. Det havde de iøvrigt alle 4, de render med dem allesammen. Er sikker på at mit undertrykte skæve grin er årsag til at de adskillige gange spurgte om jeg overhovedet forstod Svensk, og om jeg var klar over hvad jeg havde lavet. (Gaaaab-skriv nu det papir for h....) Især da jeg fik at vide det var en alvorlig dobbelt pbøde på 2x300SEK, overrakt af en alvorlig mand med en kevlarbehandsket hånd. Der skulle ikke grines. Flere af mine venner og omgangskreds er politi, sikkerhedsfolk eller militær i danmark, men de her var sgu bare grineren. Er overbevist om at det er bjørnebanden.se, de har og køre rundt i den der US van. Det var lige den morgen man skulle have sagt man sørme havde penge tilovers for morgenbrødet, så man kunne da betale bøden kontant. En dansk betjent havde da grinet. Det mest mærkelige møde jeg har haft med politiet overhovedet.... eh....næsten altså.... hvis altså ikke lige det at sidde bagpå en civil motorcykelbetjent hen over et bytorv, og affyre et helt magasin med løst krudt med en maskinpistol efter en politipatrulje, en fredag eftermiddag 16:00 midt i Korsør, lige ud for et fyldt værtsus..... at det ikke tæller med..... Resten af aftenen var ret hektisk, altid mig der får de underlige jobs...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu