Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Øresundsbron introducerer ny betalingform - efterfølgende tekst er sakset fra deres hjemmeside. Jeg er skeptisk :thumbdown ===> citat start Ny rabataftale giver bropendlere større valgfrihed Dato: 22/11 2006 En ny rabataftale for bilpendlere er den vigtigste nyhed i Øresundsbrons prisliste for 2007. I stedet for som nu at betale månedsvis forud for samtlige ture bliver pendlerne i 2007 løbende debiteret for hver enkelt tur. Hver kalendermåned har to prisniveauer på henholdsvis 130 kroner og 25 kroner. Prisen afhænger af antallet af kørte ture per kalendermåned. Efter 16 rejser til 130 kroner per tur falder prisen til 25 kroner per tur. Efter 50 ture debiteres igen 130 kroner per tur. Hvis man foretager 50 ture på en kalendermåned betaler man cirka 59 kroner i gennemsnit per tur. - Formålet er at gøre det lettere for kunderne og at give dem større fleksibilitet, som passer til den enkelte pendlers kørevaner, siger Anne-Marie Bolander Boström, markedschef Privat på Øresundsbron. - Mange pendlere skal i dag have to eller tre aftaler. Før hver måned skal de vælge, hvilken aftale de vil bruge. Hvis rejsemønsteret bliver anderledes end planlagt koster det mere end det burde gøre, og det giver problemer, både for kunderne og for os. Den nye rabataftale hedder ØresundPendler og har flere fordele: Ingen forudbetaling ud over en årsafgift på 220 DKK. Pendlerens betalingskort debiteres herefter for hver tur. Pendleren skal kun have én aftale, som kan bruges både til arbejdspendling og fritidsrejser. Aftalen tilgodeser behovet hos deltidspendlere og pendlere med et køremønster, der varierer fra måned til måned. Den nye ØresundPendler-aftale erstatter de nuværende to rabataftaler ØresundPendler og ØresundMiniPendler. Pendlerne skal også fremover betale depositum for deres BroBizzer og registrere de biler, de vil knytte til aftalen (maksimum to). Priser (inklusive moms) for pendlere i 2007 DKK Årlig afgift 220 Pris for rejse 1-16 per kalendermåned 130 Pris for rejse 17-50 per kalendermåned 25 Gennemsnitspris for 50 ture per kalendermåned 59 Pris for mere end 50 ture per kalendermåned* 130 * Samme pris som med BroPass. Samtlige pendlerkunder får i disse dage udførlig information om den nye pendleraftale og hvad de skal gøre for at indgå en aftale.

• Svar 382
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Det lyder fuldstændig vanvittigt :mad: Prisen stiger fra 2590 til 2950 (ved den gennemsnitlige turpris på 59 kr.) en stigning på 360 kr pr. måned!!! GRRRR :mad: Den gamle aftale som stiger til 2670 (3%) kan kun købes indtil 28 februar, dvs. så bliver vi alle stavnsbundet til en ny og fuldstændig vanvittig aftale. Hvordan vil de lige sørge for den her: "Pendlerens betalingskort debiteres herefter for hver tur. " - dvs. man får omkring 50 hævninger på sit kreditkort hver måned? Hvad med os, hvor arbejdsgiveren betaler for brobizz'en -> fed administration det lige giver med så mange ekstra betalinger fremfor en månedsfaktura! Jeg kan nu heller ikke forestille mig, at det var den form for fleksibel brobizz, som folk har ønsket - man bliver jo stadig bonnet ekstra ved kørsel over 50 ture og andre måneder sparer man måske en flot 50 krone på ikke at køre over 2 gange! Jeg er i oprør, fuck øresundsbroen! :fight: Man kan sige, øresundsbroen gør virkelig meget for at fremme integrationen i regionen - amatører!

Besvaret
Aftalen tilgodeser behovet hos deltidspendlere og pendlere med et køremønster, der varierer fra måned til måned.
Hvad med pendlere med et køremønster, der er det samme måned efter måned, som jo nok er 95% af alle pendlere? Vi bliver jo ikke ligefremt tilgodeset her. Hvis servicekontoret havde åbent nu, så havde de satme fået en svada af de større :fight:
Besvaret

Det er ikke helt efter mit hoved, men det fjerner da nogle kæmpe ulemper ved det nuværende system. Man er ikke længere nødt til at betale 2590 kroner for transport i en måned, hvor man ikke aner, hvad ens transportbehov bliver. Og man risikerer ikke at blive bonnet fuld ordinær pris for ture ud over de 50. At køre over broen for 25 kroner - det er da noget. Hvis man kører over 18 gange, så er prisen den samme som nu. Til gengæld sparer man altså lidt i de måneder, hvor man af en eller anden grund ikke når op på 18. Jeg synes så ikke, de skulle have sat prisen op generelt.

Besvaret
Det lyder fuldstændig vanvittigt :mad: Prisen stiger fra 2590 til 2950 (ved den gennemsnitlige turpris på 59 kr.) en stigning på 360 kr pr. måned!!! GRRRR :mad:
Med en stigning på næsten 14% kan man jo overveje om de udnytter deres monopol.. en sag for konkurrencestyrelsen? :)
Besvaret
Det er ikke helt efter mit hoved, men det fjerner da nogle kæmpe ulemper ved det nuværende system. Man er ikke længere nødt til at betale 2590 kroner for transport i en måned, hvor man ikke aner, hvad ens transportbehov bliver. Og man risikerer ikke at blive bonnet fuld ordinær pris for ture ud over de 50. At køre over broen for 25 kroner - det er da noget. Hvis man kører over 18 gange, så er prisen den samme som nu. Til gengæld sparer man altså lidt i de måneder, hvor man af en eller anden grund ikke når op på 18. Jeg synes så ikke, de skulle have sat prisen op generelt.
HHMM sorry men det regnestykke du sætter op her, forstår jeg ikke ??? :confused: :confused: :confused: :confused:
Besvaret
HHMM sorry men det regnestykke du sætter op her, forstår jeg ikke ???
16 ture a 130 = 2080 Prisen er nu 2590, så hvis du vil holde samme rejsebudget, så er der altså 510 kroner at snolde med. Dem kan du få 20 enkeltture for a 25 kroner. I alt 36 enkeltture altså 18 dobbeltture. :)
Besvaret
16 ture a 130 = 2080 Prisen er nu 2590, så hvis du vil holde samme rejsebudget, så er der altså 510 kroner at snolde med. Dem kan du få 20 enkeltture for a 25 kroner. I alt 36 enkeltture altså 18 dobbeltture. :)
Ha ha så er jeg med igen, det var også lige sådan jeg kom frem til det. Men ikke super fedt når man bruger 50+ turer om måneden.....
Besvaret

Den øgede fleksibilitet er selvfølgelig rar. Men bild mig ikke ind, at der er gennemført for pendlernes skyld. Det er da naturligvis for at spare alle de administrationsomkostninger som bruges på at melde folk af og på hver måned på forskellige aftaler. Noget som folk ikke har villet, men som de var nødt til for at kompensere for et fucked up prissystem. Men summa summarum, så bliver det dyrere for pendlerne og billigere for Broen. Og jeg synes det er en skændsel at køre et fucking spin, hvor man prøver at præsentere det som en kæmpe fordel for pendlerne, når man reelt har sat prisen op.:mad:

Besvaret
Ha ha så er jeg med igen' date=' det var også lige sådan jeg kom frem til det. Men ikke super fedt når man bruger 50+ turer om måneden.....[/quote'] Det bliver da bedre for dem, der kommer over 50, for de betaler 130 i stedet for ordinær pris. :)
Besvaret
hmm.. ikke sådan jeg beregner den slags (uden at det da behøver være rigtigt). (360 x 100) / 2590 = 13,9%
Jeg fik stigningen til 340. De 59 kroner er måske rundet af elller også har jeg regnet forkert. :)
Besvaret
Betaler vi ikke kun en 100 las for de efterfølgende ture nu ????? mener jeg.
100,- ex. moms. - men jeg tror du kan regne med det var en af Nils's snart berømte spydige kommentarer.. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...