Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Niels' date=' du har altså lige glemt det faktum, at de gamle abonnements aftaler ikke kommer til at eksistere mere efter den 1. marts 2007, så vil vi alle skulle på den nye 'flotte' aftale. Det er ihvertfald sådan, jeg læser ud af pressemeddelelsen og prisinfo på hjemmesiden.[/quote'] Sådan læser jeg det ikke - jeg ser ikke at de skriver at de gamle aftaler bliver ophævet. Man kan bare ikke tegne nye versioner af dem efter den 28 februar. På deres 2007 prisliste er de gamle aftaler også inkluderet: http://www.oresundsbron.com/ill/prices_2007_pdf/PriserPriv07_4DK.pdf Men jeg kan ikke læse noget helt konkret på om de bliver stoppet eller ej.
  • Svar 382
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

En anden tanke. Hvad nu, hvis Skat vil se kvitteringer på overkørslerne. I dag får man jo en månedlig opgørelse? Er den sparet væk, således, at vi alle skal holde og få en kvittering, hver eneste gang, man kører over??? Det er sgu en OM-er. Skriv til Øresundsbroen, Trafikministeren, Ekstrabladet, Berlingske Tidende og alle andre aviser.

Besvaret
Sådan læser jeg det ikke - jeg ser ikke at de skriver at de gamle aftaler bliver ophævet. Man kan bare ikke tegne nye versioner af dem efter den 28 februar. På deres 2007 prisliste er de gamle aftaler også inkluderet: http://www.oresundsbron.com/ill/prices_2007_pdf/PriserPriv07_4DK.pdf Men jeg kan ikke læse noget helt konkret på om de bliver stoppet eller ej.
Nej det er jo det, der er humlen ved det hele. Der er ikke meldt klart ud, om man kan fortsætte med den gamle aftale, i såfald er det jo klart at foretrække for os, der kører omkring 50 ture.
Besvaret

Opfordring! Ring til øresundsbroen og stil det samme spørgsmål til dem. De har godt af noget telefon storm! Viser det sig de ikke er kommet på bedre tanker efter nytår, så stabler vi en demostration / protest march/kørsel på benene. /Tommy

Besvaret
Nej det er jo det' date=' der er humlen ved det hele. Der er ikke meldt klart ud, om man kan fortsætte med den gamle aftale, i såfald er det jo klart at foretrække for os, der kører omkring 50 ture.[/quote'] På den gammeldags pendleraftale har de sat prisen op fra DKK 2590 til DKK 2670 (en stigning på ca. 3,1%) - det tolker jeg som om, at den vil fortsat vil eksistere. Hvorfor sætte prisen op, hvis det kun skal være for to måneder?
Besvaret
En anden tanke. Hvad nu' date=' hvis Skat vil se kvitteringer på overkørslerne. I dag får man jo en månedlig opgørelse? Er den sparet væk, således, at vi alle skal holde og få en kvittering, hver eneste gang, man kører over???[/quote'] Som det sker i dag med en brokort ordning, får man en samlet oversigt hver måned.
Besvaret

Nu har jeg haft ringet til kundeservice og faktum er: pr. 1/3-2007 gælder den gamle aftale ikke mere. Fint siger jeg, skal vi så alle stå i kø omkring den 1/3 i kø fra Nyrupsgade og helt ud til Rådhuspladsen for at tegne en ny aftale? Det anede de ikke. Skat vil kun godtage, at man trækkes det samme beløb hver måned, hvad siger i til det?? Det anede de ikke noget om! Men der kommer udførlig instruktion om, hvordan man skal gøre... Tillægsspørgsmål: Jeg har ikke tænkt mig at lave en aftale før i sidste øjeblik... Svar: Jammen... Hvis man har firmabetalt brobizz og ikke har firmakreditkort, hvad så? Svar: Jammen, så kan man ikke :sick: Det her inkluderer en prisstigning på næsten 14% hvis man kører 50 ture pr. måned... Svar: Ja men vi har for mange produkter pt., så vi vil prøve at gøre det enklere for pendlerne. Tillægsspørgsmål: Hvad med 95% af alle pendlerne, som kører 50 ture pr. måned? Svar: ... intet... :fight:

Besvaret

Hvad sker der hvis der lige pludselig ikke er dækning på kortet? Får man så en bom i hovedet. Eller hvis Bizzen bliver stjålet og der går et par dage før man opdager det. Smider de så pengene tilbage på f.eks. VISA-kortet? Spændende nytænkning fra broens side. Venter spændt på hvad det næste bliver:rolleyes: /Jesper

Besvaret

Er der nogen som har snakket med SKAT omkring dette? Hvordan man skal forholde sig osv, om man så kan få trukket de ekstra penge det kommer til at koste i sin brutto løn ( den før skat) for sin pendler ligesom i dag.. Skal vi ikke lave et site , hvor vi smidder al kommunikation op til / fra forskellige folk? /Tommy

Besvaret
Den lyder sygelig gennemtænkt....Vi må lave en demo en dag. Alle der død pine skal på arbejde skal nå over INDEN kl 7.30 vi andre blokker broen 7.31:) Jeg melder mig klar til kamp, jeg har alligevel sagt op så de kan sgu bare fyre mig:) Er det ham borgmesteren der vil have os til at flytte tilbage?? Er han i bestyrelsen eller hva faen sker der??
Jeg er frisk på noget civil ulydighed. Hver sin bil med motorstop i en halv times tid i hver sin bane - lidt presse tilkaldt og så gentage seancen i nogle dage, indtil de gider at lytte!
Besvaret

Slut Så er min broaftale opsagt pr. 1/1-2007 Fik at vide, da jeg købte min brobizz for en måned siden, at der ville komme en mere fleksibel ordning inden for nærmeste fremtid. ya right :thumbdown Så fra næste år må det bare blive toget igen :th2: :rolleyes:

Besvaret
Kan godt være det er svaret på og jeg bare har overset det. Men SKAL der være et kredit kort tilknyttet eller er det blot et konto nr de skal bruge?
Jeps:) det skal være et kreditkort!(visa eller lign)
Besvaret
Den lyder sygelig gennemtænkt....Vi må lave en demo en dag. Alle der død pine skal på arbejde skal nå over INDEN kl 7.30 vi andre blokker broen 7.31:) Jeg melder mig klar til kamp, jeg har alligevel sagt op så de kan sgu bare fyre mig:) Er det ham borgmesteren der vil have os til at flytte tilbage?? Er han i bestyrelsen eller hva faen sker der??
Jeg er helt klart også med på at spærre lortet med fingerede motorstop, her troede man den gamle ordning var noget lort og så kommer de med det her.... :fight: ØRESUNDSBROEN
Guest Supermule
Besvaret

Så er det jo bare med at komme igang.....;) Og det skal være INDEN d. 1/3...................

Besvaret

Altså, der sker i hvert fald ikke en skid ved at folk "går i stå" en gang i mellem ved betalingsanlægget. Der er masser af baner der kan bruges i stedet, og desuden er det ik svært at sætte en bil i frigear og skubbe den væk. Jeg mener der burde skrives et brev til begge landes trafikministrer, vedhæftet en lang liste med underskrifter. Det er der større chance for at komme i gennem med noget brugbart. Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen, det hjælper ikke en skid at henvende sig til Øresundsbron! De er pisse ligeglade med din, min og alles henvendelser! Så enkelt kan det siges, desværre :thumbdown

Besvaret

Det er bare med at sende masser af mails og breve til Øresundsbroen, Trafikministeren, Ekstrabladet, Berlingske Tidende, Politiken, TV2 og alle andre medier. Er selv i gang med at fabrikere et velargumenteret brev.

Besvaret
Så er min broaftale opsagt pr. 1/1-2007 Fik at vide, da jeg købte min brobizz for en måned siden, at der ville komme en mere fleksibel ordning inden for nærmeste fremtid. ya right :thumbdown Så fra næste år må det bare blive toget igen :th2: :rolleyes:
Med hvilken begrundelse har de opsagt brobizz'en og harmonerer det med, hvad der står i betingelserne? (har dem ikke lige på mig, de ligger på arbejdet).
Besvaret

Aftalen er endda publiceret i Sydsvenskan: http://sydsvenskan.se/sverige/article197955.ece Citat: "Priserna på Öresundsbron höjs generellt med i genomsnitt 3,4 procent nästa år. Höjningen ska kompensera för väntade kostnadsökningar. Brobolaget inför också ett nytt rabattsystem för bilpendlare: I stället för att betala resorna under en kalendermånad i förskott debiteras pendlaren nu för varje resa. Under varje kalendermånad tillämpas två prisnivåer – 160 kronor och 31 kronor – beroende på antalet gjorda resor. Efter 16 resor för 160 kronor per resa sjunker priset till 31 kronor per resa. Efter 50 resor debiteras åter 160 kronor per resa. Enligt Öresundsbron innebär detta att den som gör 50 resor under en kalendermånad betalar i genomsnitt cirka 72 kronor per resa. Det nya avtalet ersätter de nuvarande två rabattavtalen Öresund pendlare och Öresund minipendlare. Pendlarna ska även i fortsättningen betala depositionsavgift för sina Brobizzar och registrera maximalt två fordon som de vill knyta till avtalet. " Hvad er det for ventede større omkostningsordninger og i gennemsnit øges prisen med 3.4% - det sidste har jeg kun latter til overs for.

Besvaret
Hvad er det for ventede større omkostningsordninger.
Det er når de skal lukke broen et par gange her til vinter, for at hakke is af kablerne. Brugerne må jo betale for at der blevet bygget en "godt nok" bro :sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...