alp Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 så røg der lige flere underskrifter ind :-)
jvc0107 Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Stjålet/spærretkort Hvis man nu taber sit kort eller det bliver stjålet er det så umuligt at komme på arbejde?
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Hvis man nu taber sit kort eller det bliver stjålet er det så umuligt at komme på arbejde? Godt spm, det sender du bare til kundeservice:)
Rene Larsen Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Hvis man nu taber sit kort eller det bliver stjålet er det så umuligt at komme på arbejde? Normalt trækker de ikke pengene når brobizz'en benyttes - først i løbet af natten (eller hvornår de nu har sat deres job op). Sådan er det med BroPas i dag.
Søssan Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Vil lige sige at vi allerede er nogle togpendlere som har skrevet under. Det kan simpelthen ikke være rigtigt Øresundsbroen skal have lov til at køre så voldsom en stigning igennem:mad: Vi er i hvert fald nogle stykker her som støtter 100 % op om diverse initiativer!
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Ved godt det er lidt krævende. Men kan folk tælle sammen hvad deres månedtlige forbrug har været i den tid de har pendlet over broen? Det kunne være interessant at se i hvilket interval den gennemsnitlige pendler ligger. For at argumentere over den gennemsnitlige prisstigning er langt højere end hvad rimeligt er. Jeg står gerne for databehandlingen...
tim_pedersen_ Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Svar fra Øresundsbroens kundeservice Hej. Så kom der svar på min mail til Øresundsbroen om deres nye pendleraftale. De fremlægger stadig aftalen som et stort plus for os daglige pendlere. ------------------------------------------------------------------ Hej Tim, Tack för att du visar ditt intresse för våra produkter och för dina kommentarer. Syftet med den nya ØresundPendlaren är att förenkla resandet för våra kunder. Vi vet att många av våra kunder kommer att få ett lägre genomsnittspris per resande jämfört med de tidigare produkterna, men även att några kunder får ett högre pris. De flesta av våra pendlare reser 40-44 resor i månaden och för dem innebär den nya produkten en höjning om 1-2 %, vilket motsvarar en normal indexhöjning. Utslaget på ett helt år kan priset bli ännu lägre eftersom man inte riskerar betala för resor som man inte gör. Man behöver alltså inte längre inför var månad spekulera i vilken produkt som är mest fördelaktig, som pendlare har man alltid det bästa priset för sitt resande! Vi tror och hoppas att du som kund därmed får en bättre service fortsättningsvis. Du får de närmaste dagarna en informationsbroschyr om den nya ØresundPendlaren. Vi har gjort det enkelt för dig att gå över till det nya avtalet. Du får, tillsammans med informationsmaterialet, ett förifyllt avtalsformulär som du bara ska komplettera med saknade upplysningar och skicka in, i det svarskuvert som också medföljer, om du vill byta till den nya ØresundPendlaren snarast. Vi hoppas att vi fortsatt får se dig som kund hos oss! Med vänlig hälsning, Anna Östrand Kundansvarig Avtalskunder Øresundsbron Kalkbrottsgatan 141 Box 4278 203 14 Malmö
Mette Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Jeg kan i hvert fald svare for mig: 48-52 ture pr. måned.
credde Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Vi hoppas att vi fortsatt får se dig som kund hos oss! Det var dog en latterlig kommentar fra Øresundsbroen... Har man ligesom noget valg...
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Ha skulle lige til at poste samme mail.. Hej Trine, Tack för att du visar ditt intresse för våra produkter och för dina kommentarer. Syftet med den nya ØresundPendlaren är att förenkla resandet för våra kunder. Vi vet att många av våra kunder kommer att få ett lägre genomsnittspris per resande jämfört med de tidigare produkterna, men även att några kunder får ett högre pris. De flesta av våra pendlare får en produkt som passar deras resande bättre. De flesta av våra pendlare reser 40-44 resor i månaden och för dem innebär den nya produkten en höjning om 1-2 %, vilket motsvarar en normal indexhöjning. Utslaget på ett helt år kan priset bli ännu lägre eftersom man inte riskerar betala för resor som man inte gör. Det är inte riktigt att jämföra det pris du har i dag med priset för Pendlaren nästa år. Du måst sätta priset i jämförelse med nästa års pris. Det vi ser dom en av de stora fördelarna är att man inte längre behöver, inför var månad, spekulera i vilken produkt som är mest fördelaktig, som Pendlare har man alltid det bästa priset för sitt resande! Vi tror och hoppas att du som kund därmed får en bättre service fortsättningsvis. Du som är pendlare hos oss får de närmaste dagarna en informationsbroschyr om den nya ØresundPendlaren. Vi har gjort det enkelt för dig att gå över till det nya avtalet. Du får, tillsammans med informationsmaterialet, ett förifyllt avtalsformulär som du bara ska komplettera med saknade upplysningar och skicka in, i det svarskuvert som också medföljer, om du vill byta till den nya ØresundPendlaren snarast. Vi hoppas att vi fortsatt får se dig som kund hos oss! Med vänlig hälsning, Anna Östrand Kundansvarig Avtalskunder Øresundsbron Kalkbrottsgatan 141 Box 4278 203 14 Malmö Tel: +46 (0)40 676 66 20 Mobil: +46 (0)733 51 89 75 ...jeg har svaret hende at jeg ser frem til hendes beregninger på 1-2% stigning for ifølge mine er prisen for en 40-44 turs kunde 4,2% - 9%
credde Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Har også normalt mellem 48-50 ture på en måned, nogle gange lidt over og i sommerferien naturligvis mindre.
credde Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Det är inte riktigt att jämföra det pris du har i dag med priset för Pendlaren nästa år. Du måst sätta priset i jämförelse med nästa års pris. Det er også forkert, hvad hun skriver til dig, Trine. Vi sammenligner jo prisforhøjelsen med dette års pris. Det hun glemmer der er, at næste års pris allerede er sat op med 3% og dertil kommer der så yderligere en procent stigning efter 2 måneder! De 4% kommer jo ved at tage: 1,03 x 1,01 (3% stigning og så 1% stigning bagefter) De er ikke de skarpeste knive i skuffen, de har fået ansat derinde hos Øresundsbroen
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Det er også forkert, hvad hun skriver til dig, Trine. Vi sammenligner jo prisforhøjelsen med dette års pris. Det hun glemmer der er, at næste års pris allerede er sat op med 3% og dertil kommer der så yderligere en procent stigning efter 2 måneder! De 4% kommer jo ved at tage: 1,03 x 1,01 (3% stigning og så 1% stigning bagefter) De er ikke de skarpeste knive i skuffen, de har fået ansat derinde hos Øresundsbroen Jeg er klar over det.. se her: Hej Anna Jeg har opdateret mit ark med de nye (gamle) priser for 2007 dvs 2000 for minipendler og 2670 for pendler. Det giver en reel prisstigning for din standard kunde på 40-44 ture på 1 %-5% EFTER I ALLEREDE HAR HÆVET PRISEN MED 3,1 % ((2590-2670)/2590 = 3,1%). Og nu nævner jeg slet ikke os der kører 48-52 ture på måned. Det er mig stadig en gåde hvordan I kan retfærdigøre det som en indeksseret prisstigning på 1-2 % Jeg ser frem til dit svar, Trine Hansen Og hun har svaret på den første: Hej igen Trine, Det pris du räknar med är 2006 års pris. För att få en korrekt jämförelse måste du titta det det pris den gamla pendlaren har januari och februari 2007. Du får då de prisskillnader jag talar om. Det är självklart tråkigt att inte alla är nöjda, men vi har försökt ta fram en produkt som passar de flesta av våra pendlare. Innan vi tog ett beslut om produkten bjöd vi in en grupp befintliga pendlare, slumpmässigt utvalda, till fokusgrupp. De som kom och gav oss sin åsikt om produkten var positiva. Med vänlig hälsning, Anna Östrand hvem fanden har været i den fokus gruppe....
credde Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Det pris du räknar med är 2006 års pris. För att få en korrekt jämförelse måste du titta det det pris den gamla pendlaren har januari och februari 2007. Du får då de prisskillnader jag talar om. Haha, hun forstår stadig ikke en bjælde. Er der ikke én som kan dunke hende i hovedet og fortælle hende følgende: - Fra 2006 og i januar+februar er priserne steget med 3.1% - Fra 1. marts stiger priserne YDERLIGERE - Man kan allerede fra 1. januar tegne den nye pendleraftale, hvor priserne er drastisk forøgede...
ulmus Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Du skriver sådan: Jeg er ikke daglig bil-pendler, men bruger min brobizz nogle gange pr. måned til en pris af Dkr 125:- pr. tur. Jeg har også bropas, som kan udlånes til venner og familie (og andre), når de skal en tur over broen. De kommer så også til at betale kr. 125:- pr tur. Altså sparer de dkr. 210:- pr. besøg. Det er da også en slags penge og kan måske være medvirkende til, at de komme oftere. De betaler da ikke mere end 125 pr tur på bropasset idag !!?? Nej, men det var svar på et spøgrsmål om, hvad man dog skulle bruge bropasset/brokortet til. Det var det, jeg svarede på. Min familie har f.eks. ikke en brobizz, derfor låner de mit kort og kører så over for næsten halv pris.
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Ny version af arket incl de famøse 2007 priser. Som den vakse elev kan se så er 3 % plus 10,6 % stadig ca...14 %
hsahirf Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Med den der nye prispolitik' date= så kan man vist ikke blive i tvivl om hvem der mon ryger alt den hash, som tolderne snupper nede i betalingsanlægget hva`? uopfordret ansøgning afsendt
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Haha, hun forstår stadig ikke en bjælde. Er der ikke én som kan dunke hende i hovedet og fortælle hende følgende: - Fra 2006 og i januar+februar er priserne steget med 3.1% - Fra 1. marts stiger priserne YDERLIGERE - Man kan allerede fra 1. januar tegne den nye pendleraftale, hvor priserne er drastisk forøgede... Jeg dunker løs:)...
ulmus Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 For lige at skære det ud i pap. Prisen for en tur/retur er pr. kr. 460 uden bizz eller kort. Låner de kortet, betaler de kr. 250 altså en besparelse på kr. 210:-
credde Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Her er så det brev, jeg vil sende afsted til Øresundsbroen både på email og pr. almindelig post. Der er andre instanser som også skal have en kopi. Hvis nogen har behov for word filen, så kan jeg også uploade den.
ulmus Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Der bliver skrevet: fremover sparer de 210 kr ! Eller er jeg helt gal på den ? Ja det er du - jeg har ikke skrevet noget om fremover, jeg skrev som det er nu.
ulmus Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 det er synd man er så doven og mageligt anlagt' date=' den bedste protest ville afgjort være hvis ingen tegnede den nye aftale og tog toget den første måned - men naaah! [/quote'] De eneste, det ville gå ud over, er alle os, der allerede nu må stå op hele vejen over. Så lad venligst være med det. Togene er overfyldt. De ansvarlige for det har nemlig ikke fattet en pind af det hele. Mængden af togpendlere stige kolloenormt, hvilket alle gælder sig over, men de giver os ikke bedre tog eller flere.
hsahirf Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 nårhja, man kunne også sejle, flyve, holde ferie eller andet :) - pointen var, at det eneste der ville kunne åbne Øresundsbrons ører, ville være hvis alle pendlere (ikke kun herindefra, men alle - eller tæt på alle de 14.000 der siges at være) stoppede med at benytte broen. Og ja, jeg ved at det er urealistisk.
ulmus Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 GIO, kunne vi ikke få linket til underskriftindsamlingen op på første side, så man ikke skal sidde og lede efter den.;)
bananas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Nu har jeg ikke slv tid og kræfter til at tage affære, men hvis man skal klage til nogen, var det så ikke mere relevant at klage til bestyrelsesmedlemmerne for Øresundsbron. Jeg har netop hentet listen ud herfra deres seneste halvårsrapport: Bestyrelse Jens Kampmann, formand Administrerende direktør, Invest Miljø A/S (til og med 30/6 2006). Bestyrelsesformand i Sund & Bælt Holding A/S, De Smithske A/S, AI-Gruppen A/S, HMK Industri A/S og Dalum Papir A/S. Bestyrelsesmedlem i DONG A/S. Jörgen Andersson, næstformand Fhv. statsråd, Näringsdepartementet. Bestyrelsesformand i SVEDAB AB, Connect Halland, Sjöfartsverket, Halmstad Etanolproduktion AB og Sydvästkapital AB. Bestyrelsemedlem i Nordisk Industrikraft AB, Connect Sverige og Concordia Bus. Göran Ahlström Bestyrelsesmedlem i SVEDAB AB og E. ON Sverige AB. Sven Bårström Generaldirektør, Banverket. Bestyrelsesformand i A-Banan Projekt AB og Tunnelpersonalen i Malmö AB. Bestyrelsesmedlem i SVEDAB AB og suppleant i Botniabanan AB. Carsten Koch Administrerende direktør, Danske Invest Administration A/S. Bestyrelsesformand I InvesteringsForeningsRådet Bestyrelsesmedlem i Sund & Bælt Holding A/S. Henning Kruse Petersen Koncerndirektør i Nykredit Holding A/S og Nykredit Realkredit A/S. Bestyrelsesformand i Den Danske Forskningsfond, Center for Clinical and Basic Research, Nykredit Bank A/S, Nykredit Bank Hipoteczny S. A., Advizer K/S og LeasIT A/S. Næstformand i Sund & Bælt Holding A/S og Asgard Ltd. Bestyrelsesmedlem i Villiam Michaelsens Legat, EAL A/S og Erhvervsinvest Management A/S. Pernille Sams Direktør og bestyrelsesmedlem i Pernille Sams Ejendomsmæglerfirma ApS. Bestyrelsesmedlem i Sund & Bælt Holding A/S. Ingemar Skogö Generaldirektør, Vägverket. Bestyrelsesformand i Max-lab. Bestyrelsesmedlem i SVEDAB AB og Dala Airport AB. Det er jo ikke usandsynligt at direktionen overfor bestyrelsen har præsenteret den nye løsning som en god ny fleksibel løsning til pendlerne, og at man har glemt at nævne for dem, at det indebar en prisstigning på op til 14%. Af ministre man kan klage til er det vel egentlig kun trafikmisteren, som er relevant. Men han har ikke den store interesse i at kritisere noget, som i hvert fald delvist er hans ansvar. Trafikordførerne fra oppositionspartierne derimod ville måske være interesserede i at tage sagen op.....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu