Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Personligt foretrækker jeg stadig den nye prisstruktur' date=' hvor man ikke skal gamble om fremtidigt forbrug, men betaler for hvad man bruger.[/quote'] Det er også en god idé at man kun betaler for det, man bruger - men det må kunne gøres mere smidigt, så man ikke har et kæmpehop fra 130 til 25 kr. pr. tur.
  • Svar 382
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
I tilfælde af at artiklen "fosvinder" eller problemer med ss´s hemsida' date=' så paste´r jeg lige artiklen hér:[/quote'] Skal den ikke på hjemmesiden?
Besvaret
Skal den ikke på hjemmesiden?
Jo, selvfølgelig men Tommy larmer mens han må... så der skal lige frigives ressourcer:)
Guest Supermule
Besvaret

Er det ikke nemmere at gi' flere folk admin adgang til siden, således den kunne holdes opdateret konstant??

Jo' date=' selvfølgelig men Tommy larmer mens han må... så der skal lige frigives ressourcer:)[/quote']
Besvaret
Er det ikke nemmere at gi' flere folk admin adgang til siden' date=' således den kunne holdes opdateret konstant??[/quote'] Jo, Tommy efterlyser et par hjælpende hænder så der kan være flere til at opdatere, du melder dig bare frivilligt. Jeg har ikke evner inden for webdesign....jeg spammer ham bare med beregninger og tekster...
Guest Supermule
Besvaret

Smider ham lige en mail.... Beklager udtalelsen med fobi'en...:(

Jo' date=' Tommy efterlyser et par hjælpende hænder så der kan være flere til at opdatere, du melder dig bare frivilligt. Jeg har ikke evner inden for webdesign....jeg spammer ham bare med beregninger og tekster...[/quote']
Besvaret

Jeg er ved at forfatte lidt tekster til sitet: Gider nogen lige melde tilbage....så det bliver vores meninger og ikke MOERKES mening:) (med det forbehold at jeg jo selvfølgelig ALTID har RET:th2: ) Fra Øresundsbroens pressemeddelelse kan vi se bevæggrunden bag den nye aftale: Den nye rabataftale hedder ØresundPendler og har flere fordele: 1. Ingen forudbetaling ud over en årsafgift på 220 DKK. Pendlerens betalingskort debiteres herefter for hver tur. 2. Pendleren skal kun have én aftale, som kan bruges både til arbejdspendling og fritidsrejser. 3. Aftalen tilgodeser behovet hos deltidspendlere og pendlere med et køremønster, der varierer fra måned til måned. Ad. 1: Sikkert en fin idé. Vi ser dog følgende problemstillinger. Arbejdsgiverbetalt brobizz kræver herefter et firmakredit kort. Det vil unægtelig gøre aftalen umulig for en stor del af pendlerne. Desuden vil det pålægge bogholderierne ekstra arbejdsbyrde i forbindelse med denne slags ordninger. Vi formoder det vil give arbejdsgivere mindre incitament til at indgå en sådan ordning med medarbejderen, idet bruttolønsprincippet i bund og grund bygger på en afvejning om hvorvidt medarbejderfordelen ved indgåelse af sådan en aftale kan opvejes af omkostningerne for virksomheden. (Mikkel kan du ikke tilføje noget omkring Deloitte’s fortolkning af skatteaftalen omkring hvem der bærer risikoen?) Ad.2: Vi ser ikke helt hvorfor dette har været et problem tidligere?? Ad. 3: Ja, det er faktisk korrekt. Og det er vi rigtigt glade for broen har lyttet til vores tilbagemeldinger, det har været prioriteret højt på vores ønskeliste gennem årene at få en mere fleksibel pendleraftale. Vi ønsker absolut at gå i dialog med Øresundsbroen, så vi kan få en mere fleksibel og fair pendleraftale, så vi både tilgodeser deltidspendlerne, pendlerne med det varierende kørselsmønster og pendlerne med et stabilt månedligt kørselsmønster.

Besvaret
Kan nogen skaffe et mødelokale i Kbh eller i Malmø?
Hvis det er en dag og tidspunkt hvor jeg kan, kan jeg nok låne et mødelokale i Keops (min arbejdsplads) som ligger i sydhavnen.
Besvaret
4. prisstigningen er for høj. 10-14% er alt for meget
Enig, men de 3 punkter er fra pressematerialet fra broen... jeg kan ikke argumentere mod noget der ikke står i pressematerialet:) Men er der nogen der fatter nr. 2 argument. At nu kan man bruge brobizzen både privat og til arbejde??
Besvaret

Er der ikke nogen der kan få det her til at cirkulere i "svenske" kredse?? Det rammer jo alle pendlere.

Besvaret
BS har du mulighed for at definere hvad der ligger bag dette, det vælter jo rundt med info, og en masse folk er indblandet.
Mail med link til denne tråd, link til den nye side der er lavet til formålet og et link til underskrift indsamlingen er sendt til svenskere jeg og min familie har kendskab til. Kan se at nogen af dem også har været forbi og skriver under.
Besvaret

Altså jeg mener det er essentielt vi får fyldt noget på den side ASAP, hvis vi skal have medierne i tale så skal der noget guf på. Jeg har en del materiale liggende, som jeg synes vi skal have gennemgået af et par ekstra hoveder. Jeg forsøger at få fat i broen mandag og få fingre i deres datagrundlag. Jeg har et par metodiske spm jeg gerne vil høre lidt mere om;) Vi kan jo dele det op så "kernen" af dem der har tid og overskud ligenu sætter sig sammen snarest. Det kan vi jo gøre privat, hvis vi kun er en 8-10 stykker. Så kan vi efterfølgende holde "stormøde" hvis det er nødvendigt. Alle er selvfølgelig velkommen til at deltage. ThomasO, til dit indlæg vil jeg sige at vi må byde ind efter de evner vi nu engang har:) Der er vist ingen af os der har den store medielinseluseksamen:love:. Ideer og sparring er fantastisk, jeg vil bare sikre mig, det ikke udelukkende er mine synspunkter der kommer frem. Har iøvrigt bedt MC manden forfatte et indlæg om MC'ere, så det ikke går tabt i debatten. Rlarsen, hvordan ser din kalender ud? Jeg har Tommy på msn og han ser ud til at have tid aftener i næste uge. Jeg starter nyt job fredag, så jeg har INGEN IDE om hvordan mit liv ser ud fra om en uges tid.... Jønnson? er du gået på ferie eller er du også klar?

Besvaret

Aktiviteter Från Andra Sidan Sundet Andra Sidan Sundet har i dag sänt ut nyhetsbrev till ca 360 medlemmar med information om namninsamlingen. Vi letar också finansiärer till vårt nya projekt, direkt föranlett av Öresundsbrons prishöjning: "Vi bygger en ny bro till Andra sidan Sundet Vi på Andra Sidan Sundet tar nu intiativ till att bygga en ny pendlarägd bro. Finansieringen skall förhandlas med en aktör som tidigare skänkt kulturella byggnader till danska folket. SJ har givit förhandsbesked at de kan tänka sig att flytta all personaltrafik till den nya bron. De inledande diskussioner med Vejdirektoratet ger också positiva signaler om att vi får 130 skyltar och därmed kan överträffa nuvarande mediokra bro även på hastighetsområdet. Limhamn kommun har sagt att de gärna ställer en konstgjort ö till rådighet och vi har fått löften från ett konsortium att de kan gräva tunnel då de snart förväntas vara färdiga med gräverierna i åsen. De styrande politiska partierna på båda sidor bron lovar stödja projektet så länge som bron denna gång får en högervridning."

Besvaret

Ny bro??? Tvivlsomt at der kommer til at ligge en bro lige ved siden af. Hvis den kommer for langt væk er den ikke til nogen gavn. HVIS der kom en ny bro. Skal vi så gætte på 10 eller 15 år inden den er klar? Hvad kan vi bruge det til nu? Ellers fint initiv :D

Besvaret
Ny bro??? Tvivlsomt at der kommer til at ligge en bro lige ved siden af. Hvis den kommer for langt væk er den ikke til nogen gavn. HVIS der kom en ny bro. Skal vi så gætte på 10 eller 15 år inden den er klar? Hvad kan vi bruge det til nu? Ellers fint initiv :D
BS, for faen... har du ingen humor:) jeg bad GB sætte gang i de "svenske" pendlerkredse... GB, tak håber det lykkes at få dem i tale.
Besvaret

Fandt noget på skat op arbejdsgiverbetalt brobizz http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=300056&vID=0&search=arbejdsgiverbetalt¤brobizz bemærk bla at et krav er: Styrelsen har herved lagt vægt på,

• at nedsættelsen af kontantlønnen får generel virkning, herunder i forhold til pensionsbidrag, feriepenge, overtidsbetaling mv.,
  • at lønnen ikke reguleres løbende i forhold til størrelsen af udgiften til brobizz, og
  • at arbejdsgiveren bærer den økonomiske risiko ved ordningen og er direkte forpligtet over for udbyderen af brobizz'en.

Dvs. at det SKAL være et på forhånd fastsat beløb der fratrækkes bruttolønnen, og at dette beløb blot årligt må indeksreguleres i henhold til prisudviklingen. Med et fleksibelt prissystem bortfalder muligheden for brobizz mod bruttolønsnedgang som jeg læser det.

Besvaret
[*]at lønnen ikke reguleres løbende i forhold til størrelsen af udgiften til brobizz, og Med et fleksibelt prissystem bortfalder muligheden for brobizz mod bruttolønsnedgang som jeg læser det.
Hvis man kan få sin arbejdsgiver med på, at det er et fast beløb man reguleres går det vel også med det nye system? For mit vedkommende er det er fast hvor mange ture jeg kører og så kunne jeg jo bare aftale et beløb med ham, der så ligger fast. I dag kan det jo også blive til mere end det normalt månedsabonnement, hvis man kører mere end 50 ture eller fx snupper en trailer med over. Men derudover mener jeg dog fortsat at det nye system bestemt ikke gør det adminstrativt lettere for arbejdsgiveren at tilbyde betalt brobizz.
Besvaret

Tommy: Du må hellere end gerne bruge mit brev, som jeg forfattede til Øresundsbroen. Jeg skal nok også lægge evt. svar fra Øresundsbroen. Jeg tvivler dog på, jeg får andet end det standardsvar i andre har fået. Men det vil jo så straks medføre et nyt brev.

Besvaret

Redaktionsmøde:) Jeg har mulighed for at lægge lejlighed til torsdag den 30/11 kl . 19.00?? Er det interessant?

Besvaret
Altså jeg mener det er essentielt vi får fyldt noget på den side ASAP, hvis vi skal have medierne i tale så skal der noget guf på. Jeg har en del materiale liggende, som jeg synes vi skal have gennemgået af et par ekstra hoveder. Jeg forsøger at få fat i broen mandag og få fingre i deres datagrundlag. Jeg har et par metodiske spm jeg gerne vil høre lidt mere om;) Vi kan jo dele det op så "kernen" af dem der har tid og overskud ligenu sætter sig sammen snarest. Det kan vi jo gøre privat, hvis vi kun er en 8-10 stykker. Så kan vi efterfølgende holde "stormøde" hvis det er nødvendigt. Alle er selvfølgelig velkommen til at deltage. ThomasO, til dit indlæg vil jeg sige at vi må byde ind efter de evner vi nu engang har:) Der er vist ingen af os der har den store medielinseluseksamen. Ideer og sparring er fantastisk, jeg vil bare sikre mig, det ikke udelukkende er mine synspunkter der kommer frem. Har iøvrigt bedt MC manden forfatte et indlæg om MC'ere, så det ikke går tabt i debatten. Rlarsen, hvordan ser din kalender ud? Jeg har Tommy på msn og han ser ud til at have tid aftener i næste uge. Jeg starter nyt job fredag, så jeg har INGEN IDE om hvordan mit liv ser ud fra om en uges tid.... Jønnson? er du gået på ferie eller er du også klar?
Jønsson er klar, har først ferie fra næste uge. :) Evt. møder kan også sagtens holdes her hos os... :thumbup:
Besvaret

Hold da kæft, har lige været borte 1½ døgn, og så er tråden blevet dobbelt så lang!! Orker ikke at læse alle de seneste over 100 indlæg i gennem, men vil blot sige følgende: Jeg kan se at mange andre har skrevet mail til Øresundsbron, og fået det samme "standard svar" retur :thumbdown I torsdags skrev jeg så også en mail til dem, meget pænt formuleret, og stillet op så de ikke kunne undgå at se de tre meget tydelige spørgsmål jeg gerne ville have svar på! Tænkte jeg så havde en større chance for at blive taget seriøst, og dermed få svar på mine tre spørgsmål. Har lige tjekket mail, og har fået samme standard svar tilbage som alle jer andre :mad: Ikke ét spørgsmål er besvaret :thumbdown Jeg er snart træt af at gentage mig selv, men Øresundsbron er pisse ligeglade med os og vores henvendelser, det har de været i seks år, og hvem tror det ændrer sig? Øresundsbrons Kundeservice er total til at lukke op og skide i! Hvad fanden er det for en useriøs og arrogant holdning at have?! De burde fyre hele lortet, og ansætte en studerende til at sidde og sende "standard svaret" tilbage til os. Så kunne der da i det mindste spares nogle lønudgifter! Jeg ved ikke om det bare er mig der er ultra harm over denne behandling, men helt ærligt, hvad fanden ligner det at et foretagende har en Kundeservice, der i den grad skider på folk som henvender sig til dem? Øresundsbrons Kundeservice burde hænges ud i medierne! Ja, det er så bare min holdning, andre kan jo være af en anden opfattelse. :fight: Øresundsbrons Kundeservice

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...