Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg har lige meldt mig ind i foreningen og betaler gerne de 100/125,- for at der er nogle der gider göre et mere eller mindre stykke frivilligt arbejde for en god sag (eller gode sager). Jeg pendler godt nok ikke (eller.. jeg pendler ikke til DK) og ville helst stemme i SE, men önsker sådan set heller ikke at blive svensk statsborger, så jeg håber foreningen også vil arbejde for dobbelt statsborgerskab:th2: Men altså penge eller ej. Det koster at have en forening körende og da jeg selv har siddet i diverse foreninger og skulle vende hver en 25 öre for at få det hele til at hänge sammen og derudover kun höre på kritik fra andre, der gerne vil nyde men ikke yde, betaler jeg gerne -så brug gerne mine penge på pizza el. lign. til et betyrelsesmöde :)

• Svar 382
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg mener ikke, at medlemskontingentet er for højt. Hvis vi vil tages seriøst, kan det ikke nytte noget, at det er en "sandkasseforening" med et symbolsk kontingent på 20ddk/25sek. Og når man tænker på, hvad der skal bruges af telefon, porto, papir, IT, hjemmeside og måske med tiden husleje osv osv, så er prisen bestemt ikke for høj. Endelig kan man jo også tage sagen op ved senere lejlighed, hvis det viser sig, at foreningen kører udmærket på mindre. Men lad os nu få foreningen op at stå og komme igang, så kan vi altid justere hen ad vejen.:th2: PS: Forresten synes jeg personligt ikke, at der skal være noget, der hedder passive medlemmer. Hvis man ikke kan "ofre" 100ddk om året på en forening, der er skabt til at varetage øresundsborgernes interesser, så har man ikke fortjent at være med. Selvom man betaler kontingent, er der jo ingen, der siger, at man skal være med i en arbejdsgruppe. Man behøver altså ikke at "betale for at arbejde".:rolleyes:

Besvaret
Jeg mener ikke, at medlemskontingentet er for højt. Hvis vi vil tages seriøst, kan det ikke nytte noget, at det er en "sandkasseforening" med et symbolsk kontingent på 20ddk/25sek. Og når man tænker på, hvad der skal bruges af telefon, porto, papir, IT, hjemmeside og måske med tiden husleje osv osv, så er prisen bestemt ikke for høj.
Jeg vil gerne tilstå at jeg desværre ikke var tilstede under general forsamlingen, og derfor ikke har hørt nogle af de planer omkring stor indkøb af IT og fremtidig husleje ??? Umiddelbart lyder det som om, vi allerede er igang med at montere Jetmotoren på skroget og råber op om tilladelse til at lette, før vi overhovedet har fået sat hjul på løbehjulet ? Hvis dette er den besluttede strategi, mener jeg at det bør formuleres tydligere ud f.eks. på den dyre hjemmeside. Så folk (mig incl.) ved hvad deres penge går til.
PS: Forresten synes jeg personligt ikke, at der skal være noget, der hedder passive medlemmer. Hvis man ikke kan "ofre" 100ddk om året på en forening, der er skabt til at varetage øresundsborgernes interesser, så har man ikke fortjent at være med.
Det er en fin udmeldelse at komme med når man er single. Men hvis man som familie med børn, godt kunne tænke sig at melde allesammen ind så snakker man ikke længere 100 kr der skal "ofres" om året. Ja, jeg kan da godt nøjes med f.eks. bare at melde undertegnede ind, men jeg havde den forskruede ide, at jo flere medlemmer jo større vægt ville man som forening have. Det kan godt være at der mangler en "smiley" i dit indlæg, men jeg opfatter det ret arrogant at du definerer folk, som stiller spørgsmåls tegn ved oplægget omkring det financielle, som værende uværdige. Det kan godt være at det bare er 100 kr der skal ofres. Men hvis det bare drejer sig om at samle penge sammen, så lad os da sætte det op til 1000 kr om året, så har vi da kun brug for 1/10 medlemmer ift nu ? Jeg havde bare den forkvaklede teori, at medlemsantallet var vigtigere end skattekisten under hovedpuden. Især når der endnu ikke har vist sig et behov der overhovedet retfærdiggør den størrelsesorden ?
Selvom man betaler kontingent, er der jo ingen, der siger, at man skal være med i en arbejdsgruppe. Man behøver altså ikke at "betale for at arbejde".
Næ, men hvis man vil arbejde - så skal man altså betale :tongue2:
Besvaret

Jeg er jo ked af at se denne diskussion men jeg forstår begge sider af den!! På den ene side vil vi gerne have mange medlemmer og derfor så lav medlemdsafgift som muligt (aka. 20kr) men på den anden side har vi også brug for LIDT penge til f.eks. betaling af ONE.com, domænenavn, frimærker osv.. Det er IKKE den store udskrivning, men vi vil også gerne gøre os selv bemærket i befolkningen blandt andet for at tiltrække flere medlemmer og til det skal der producere/printes/kopieres diverse flyers, brochurer eller lignende.. og det koster jo også penge. Så, Persson, når du snakker om at skulle melde hele familien ind, så ja vi mangler noget i vedtægterne der tilgodeser familier så de ikke kommer til at betale fuld pris for det, desværre må den del vente til næste år. Derudover kan jeg fortælle dig at enkelte har meldt sig ind med to navne og betalt 100kr og andre har betalt 200kr.. Vi ser ikke ned eller op på hverken den ene eller den anden. Vi takker blot ærbødigst for at folk vil støtte op om vores vigtige sag. Så lad dig ikke gå så meget på ang. prisen, og nøjes med at melde dig selv ind(evt. med konens navn også så har det jo kun kostet 50kr) og så kom med et konstruktivt forslag til prisen/måden at gøre det på i fremtiden. Så har du også fået lov at arbejde lidt for at betale 100 kr:lol: Når du udtrykker dig som du gør, ser jeg det slet ikke negativt, jeg ser det som en der engagerer sig, for ellers ville du jo ikke bruge tid på at skrive så meget tekst :love2: Eller måske har du lige så lidt at lave som mig :tongue2:

Besvaret
Jeg har lige meldt mig ind i foreningen og betaler gerne de 100/125' date='- for at der er nogle der gider göre et mere eller mindre stykke frivilligt arbejde for en god sag (eller gode sager). Jeg pendler godt nok ikke (eller.. jeg pendler ikke til DK) og ville helst stemme i SE, men önsker sådan set heller ikke at blive svensk statsborger, så jeg håber foreningen også vil arbejde for dobbelt statsborgerskab:th2: Men altså penge eller ej. Det koster at have en forening körende og da jeg selv har siddet i diverse foreninger og skulle vende hver en 25 öre for at få det hele til at hänge sammen og derudover kun höre på kritik fra andre, der gerne vil nyde men ikke yde, betaler jeg gerne -så brug gerne mine penge på pizza el. lign. til et betyrelsesmöde :)[/quote'] Jeg ved hvad du mener, og jeg har intet problem med at bestikke de stakkels aktive med en pizza i ny og næ. Tværtimod. Og ja, jeg har skam også meldt mig ind og ser frem til at komme gratis over broen og modtage et flot rygmærke med mit tilhørsforhold. Det som er min bekymring er at foreningen vil have færre medlemmer, da en familie ofte kun vil melde sig ind 1 gang nu, istedet for at få alle medlemmer af familien med. I bund og grund tror jeg ikek der ville være den store forskel på indtægten til foreningen. Men medlems antallet vil desværre nok ikke være lige store.
Besvaret
Jeg er jo ked af at se denne diskussion men jeg forstår begge sider af den!! På den ene side vil vi gerne have mange medlemmer og derfor så lav medlemdsafgift som muligt (aka. 20kr) men på den anden side har vi også brug for LIDT penge til f.eks. betaling af ONE.com, domænenavn, frimærker osv.. Det er IKKE den store udskrivning, men vi vil også gerne gøre os selv bemærket i befolkningen blandt andet for at tiltrække flere medlemmer og til det skal der producere/printes/kopieres diverse flyers, brochurer eller lignende.. og det koster jo også penge. Så, Persson, når du snakker om at skulle melde hele familien ind, så ja vi mangler noget i vedtægterne der tilgodeser familier så de ikke kommer til at betale fuld pris for det, desværre må den del vente til næste år. Derudover kan jeg fortælle dig at enkelte har meldt sig ind med to navne og betalt 100kr og andre har betalt 200kr.. Vi ser ikke ned eller op på hverken den ene eller den anden. Vi takker blot ærbødigst for at folk vil støtte op om vores vigtige sag. Så lad dig ikke gå så meget på ang. prisen, og nøjes med at melde dig selv ind(evt. med konens navn også så har det jo kun kostet 50kr) og så kom med et konstruktivt forslag til prisen/måden at gøre det på i fremtiden. Så har du også fået lov at arbejde lidt for at betale 100 kr Når du udtrykker dig som du gør, ser jeg det slet ikke negativt, jeg ser det som en der engagerer sig, for ellers ville du jo ikke bruge tid på at skrive så meget tekst :love2: Eller måske har du lige så lidt at lave som mig :tongue2:
Nej, jeg har et lille program hvor jeg kan indstille parametre for hvor meget spam, brok, flame etc jeg vil have at indlægget skal indeholde - så linker jeg det til en tilfældig tråd. Og 30 ms senere får jeg 1-2 indlæg ud som jeg så selv skal submitte. Ja, den trænger nok til lidt finpudsning endnu :love2: Men ja, selvfølgelig er man da engageret. Og jeg vil da gerne deltage aktivt (især når jeg nu er værdig via min indbetaling). Men som alle andre afventer jeg nysgerrigt at der bliver publiceret noget information til os uvidende der ikke var tilstede på general forsamlingen ?! Hvilke arbejdsgrupper er der etc ? Mht kontingent, så lyder det som om de 100 kr efterfølgende er blevet besluttet som værende husstandsmedlemsskab eller ?? :rolleyes:
Besvaret
.... Men som alle andre afventer jeg nysgerrigt at der bliver publiceret noget information til os uvidende der ikke var tilstede på general forsamlingen ?! Hvilke arbejdsgrupper er der etc ? Mht kontingent, så lyder det som om de 100 kr efterfølgende er blevet besluttet som værende husstandsmedlemsskab eller ?? :rolleyes:
Til det første, afhænger det af hvornår du blev medlem.. for igår aftes sent blev der til de registrerede medlemmer forsøgt at sende en mail ud som indeholdte en masse info.. Blandt andet omkring arbejdsgrupper. Vi vil forsøge at få indholdet af den mail gjort tilgængeligt på hjemmesiden hurtigtst muligt OG vi vil lave en mail template til nye medlemmer.. Men sådanne ting tager tid.. Vi skal også have det meste oversat inden vi publicerer det :-) Ang. kontingentet.. Så vil jeg forbeholde mig retten til at sige, at det er op til den enkelte.. indbetalt 100kr pr person eller indbetal 100kr i alt.. ikke noget bedre eller dårligere.. vi vil hellere have 100kr og 1 husstandsmedlem end intet medlem overhovedet.. Men vi vil selvfølgelig også gerne have 200kr fra dem der har lyst til at støtte lidt ekstra :-)
Besvaret

Nogle firmaer skulle få lov at forsætte på gammel aftale Til min kendskab er der nogle firmaer hvis de er store nok, som får lov at forsætte med den nuværende aftale, det er nok bare et spørgsmål om at kende de rigtige mennesker. Jeg har skrevet til Task Force og mener bestemt der er stof nok til noget TV program på denne feje og sørgelige måde vi bliver behandlet på af mennesker som skulle varetage vores bro og vores interesser. Jeg har fra Taskforce fået følgende svar. "Mange tak for din mail. Jeg sætter en af mine journalister til at ringe lidt på sagen. Men tør ikke love at det er en vi kan gå ind i. Og da vi lige nu bombarderes med mails med sager folk gerne vil have vi kigger på, kan jeg heller ikke sige hvornår vi får kigget på den. venlig hilsen Søren Vestergaard" Var der et link til det referat fra dem som havde møde med misbrugerne? da jeg ikke orker 37 siders gennemlæsning om et dybt deprimerende emne

Besvaret

Persson> Jeg vil godt lige understrege, at mit indlæg var min personlige mening. Jeg udtalte mig ikke på vegne af foreningen, for det har jeg ingen kompetence til. Men jeg ved, at der kommer til at skulle bruges frimærker, papir, trykning osv.osv. Huslejen var også min tilføjelse, da vi snakkede på generalforsamlingen om, at der måske med tiden skulle/kunne skaffes et "kontor". Men altså, det var fra min side et forsvar for det "høje" kontingent. Sorry, hvis jeg har skadet foreningen med mit indlæg, det var bestemt ikke meningen.;)

Besvaret
Persson> Jeg vil godt lige understrege, at mit indlæg var min personlige mening. Jeg udtalte mig ikke på vegne af foreningen, for det har jeg ingen kompetence til. Men jeg ved, at der kommer til at skulle bruges frimærker, papir, trykning osv.osv. Huslejen var også min tilføjelse, da vi snakkede på generalforsamlingen om, at der måske med tiden skulle/kunne skaffes et "kontor". Men altså, det var fra min side et forsvar for det "høje" kontingent. Sorry, hvis jeg har skadet foreningen med mit indlæg, det var bestemt ikke meningen.;)
No problemo, foreningen har heller ingen skade lidt. Jeg var bare nysgerrig om jeg var den eneste der ikke kunne få størrelsen af kontingenten til at hænge sammen, med det forbrug jeg mente var realistisk. Og det var jeg åbenbart ikke. Hvilket jo blev tydelig gjort både af bestyrelsens indstilling,men også af det fakta at flere par/familier har tilmeldt sig med flere navne på en indbetaling. Personligt mener jeg at det havde været smartere med et mindre gebyr her i starten, og når behovet for kontorer etc viste sig, så foreslå en stigning ift det estimerede forbrug. Investeringer som kontor etc, er vel ikke tiltag der bare lige bliver besluttet henover en weekend. Desuden tror jeg at det er lettere at få tilskud og støtte jo flere medlemmer der er i foreningen. Hvilket så taler for et mindre gebyr, og kun en tilmelding pr indbetaling. Med et lavere gebyr tror jeg også at foreningen vil blive mere attraktiv overfor folk, som ikke er direkte pendlere/overflyttere og som anvender broen mere fleksibelt, som f.eks familie, venner, ferie folk etc. Men jeg må jo bare nedsætte en arbejdsgruppe til håndtering af kontingenter :th2: Hvem vil være med ?
  • 3 weeks later...
Besvaret

Så skete katastrofen, vi fik første første regningen fra den nye aftale over broen idag. 5.484 kr for 60 ture over broen i januar måned. Det er simpelthen for sindsygt. Vi betaler altså små 3.000 kr for de sidste 10 ture vi har kørt over broen. Jeg føler mig totalt taget i r.... Har tænkt mig at skrive en laaaangt klagebrev. Det kan simpelthen ikke passe. Hvad f..... regner de med.. Kør over flere gange og bliv straffet. Det bliver grunden til at vi kan finde på at flytte tilbage igen,!!

Besvaret
Så skete katastrofen, vi fik første første regningen fra den nye aftale over broen idag. 5.484 kr for 60 ture over broen i januar måned. Det er simpelthen for sindsygt. Vi betaler altså små 3.000 kr for de sidste 10 ture vi har kørt over broen. Jeg føler mig totalt taget i r.... Har tænkt mig at skrive en laaaangt klagebrev. Det kan simpelthen ikke passe. Hvad f..... regner de med.. Kør over flere gange og bliv straffet. Det bliver grunden til at vi kan finde på at flytte tilbage igen,!!
Det kan ikke passe, du burde være bonnet 4248,33 (med den antagelse at de 220 er fordelt over hele året). Med den gamle aftale var prisen 3840 det er en stigning på 10,6 %. De må have nosset i det i administrationen. Jeg ville checke min regning og kontakte kundeservice.
Besvaret

Jo det passer. Har tjekket regningen mange gange. De første 16 gange koster 128 kr (ex moms, de næste 34 ture koster 24,80 kr (ex moms) og de sidste 10 ture koster 128 kr (ex moms), ialt 4387,20 (incl en årlig pendler afgift på kr 216) og det giver ialt 5484 kr incl moms. Kan det så ikke passe?

Besvaret

Så der en nok mange andre end mig, der får et kæmpe chok, første gang de får regningen fra broen. Så alt hvad man kører over 45 ture, koster godt nok kassen, jeg er bare mega vred - de tar altså røven på folk.

Besvaret
Jo det passer. Har tjekket regningen mange gange. De første 16 gange koster 128 kr (ex moms, de næste 34 ture koster 24,80 kr (ex moms) og de sidste 10 ture koster 128 kr (ex moms), ialt 4387,20 (incl en årlig pendler afgift på kr 216) og det giver ialt 5484 kr incl moms. Kan det så ikke passe?
Underlige priser du har dig dér...*hmm* Min opgørelse melder 104,- ex moms t.o.m. 16, og derefter 20,- (kørte 45 gange over i januar) Pendlerafgiften er opført til 176,-
Besvaret
Taler vi svenske eller danske kroner? jeg taler danske... Hvis du regner svenske så ligger det på en stigning på omkring 11% i forhold til den "gamle" ordning. Så er det desværre rigtigt nok.
Besvaret

Ok, mysteriet er opklaret, har lige nærlæst min opgørelse og der står 5448 SEK. Så det er god nok, men det er stadig væk røverri. Kør mere og vær en god kunde og betal mere.

Besvaret
Ok, mysteriet er opklaret, har lige nærlæst min opgørelse og der står 5448 SEK. Så det er god nok, men det er stadig væk røverri. Kør mere og vær en god kunde og betal mere.
Det er jeg så ganske enig i, det er en håbløs prisaftale der er indgået (eller indgået og indgået er vel så meget sagt..påtvunget er måske bedre) og det er det vi i foreningen Öresundsborger forsøger at få ændret.....
Besvaret
Kan jeg melde mig ind i den forening? Hvis ja, hvordan?
www.oresundsborger.dk du kan endda melde dig til arbejdsgrupper og være med til at gøre noget aktivt. mvh Trine Hansen medlem af bestyrelsen hvis du ikke var klar over det....
Besvaret
Har tænkt mig at skrive en laaaangt klagebrev. Det kan simpelthen ikke passe. Hvad f..... regner de med.. Kør over flere gange og bliv straffet. Det bliver grunden til at vi kan finde på at flytte tilbage igen,!!
Jeg har samme tanke, hvis broen skal blive en så stor post i budgettet, så kan man lige så godt flytte tilbage. Hvis du vil, så må du meget gerne sende mig en kopi af det brev du indsender til Øresundsbroen, jeg vil nemlig også gerne give dem en verbal røvfuld for det nummer de har lavet med priserne. /Martin
  • 4 weeks later...
Besvaret

Vid Öresunds-hearingen medverkade också bland annat Öresundsbrokonsortiets nye VD, Caroline Ullman-Hammer. Hon konstaterade: "Våra kunders och potentiella kunders möjligheter att röra sig fritt och obehindrat i regionen är av stor betydelse för att vi ska uppfylla våra mål. Därför är vårt fokus inställt på balansen mellan kommersiell succé och regional utveckling." Hun mener vist at broen skal have kommerciel succes ved at udnytte sit monopol, og at politikerne skal sørge for den regionale udvikling, som vil øge behovet for den ydelse, som den har monopol på at tilbyde, og derved yderligere øge dens egen kommercielle succes. Det er jo en dejlig ting, monopol!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...