Nils Besvaret March 6, 2007 Rapporter Besvaret March 6, 2007 Öresundsbrokonsortiets nye VD' date=' Caroline Ullman-Hammer: "Våra kunders och potentiella kunders möjligheter att [b']röra sig fritt och obehindrat i regionen är av stor betydelse för att vi ska uppfylla våra mål. Därför är vårt fokus inställt på balansen mellan kommersiell succé och regional utveckling." Her kan man så spørge, hvornår hun går i gang med at rydde op efter forgængeren, for hvordan er det med "balancen mellem kommerciel succes og regional udvikling", når broen hæver priserne med 14 procent for de mest trofaste kunder, samtidig med at tilbagebetalingstiden for broen forkortes med otte procent? (De otte procent er efter hukommelsen. Jeg er ikke 110)
Rene Larsen Besvaret March 13, 2007 Rapporter Besvaret March 13, 2007 Forhøjede buspriser endte i vold og død Lad os IKKE inspirere http://ekstrabladet.dk/112/article280283.ece ;)
MacTeen Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Broen og færgerne I taler en del omkring prisregulering på Øresundsbroen. Da glemmer I at færgeforbindelsen Helsingør - Helsingborg har tilsvarende betydning. Øresundsborger rejser også i stor omfang med Scandlines, og deres priser for overfart er lige så vigtige. Jeg accepterer det oprindelige koncept for den sydlige og nordlige forbindelse gerne må være prisneutral. Grundprisen må være densamme. Rabatordningen for pendlere være lige så vigtig mellem Malmø - København som mellem Helsingør - Helsingborg. Dette er et fundamentalt krav, mener MacTeen. Hvordan ser I på dette spørgsmål?
Gio Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Dette er et fundamentalt krav' date=' mener MacTeen. Hvordan ser I på dette spørgsmål?[/quote']http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=9166
Nils Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Det er jo besluttet, at bron ikke må udkonkurrere færgerne ved hjælp af priserne, men hvis der skulle opstå problemer i den retning, kan man jo se på de havneafgifter, rederierne betaler. Både færgerne og bron er skattemalkekøer størrelse XL respektive XXL. Jeg stemmer i øvrigt for at sænke priserne på bron til færgeniveau: Fra Helsingborg til Helsingør med en cykel koster en standard enkeltbillet ca. 20 kroner. Samme fra Svågertorp til Kastrup - 13 minutter - 135 kroner.
Danskeren Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Hvad gør vi...? Jeg har ikke kikket samtlige debatsider om broen igennem, så undskyld hvis jeg roder op i noget, der er uddebateret: Hvad har vi gjort og hvad kan vi gøre for at fortælle "Øresundsbron" at vi ikke kan acceptere prisstigningen på 14%? Selv om jeg har skrevet til dem og fået svar efter flere måneders ventetid, påstår de stadig at aftalen er til de flestes fordel!? Det er da en hån mod voksne menneskers intelligens at fremture med den påstand, når de fleste brugere af broen bor i Sverige og arbejder i Danmark, og derfor har et forbrug på 50 ture om måneden. Er det ikke en form for misbrug af Øresundsbron's monopol, når man bare opsiger en aftale og på den måde tvinger de mennesker der har bosat sig i Sverige til at betale 14 % mere for samme produkt? Man er pisket til at bruge broen, og medmindre man er i besiddelse af en båd eller en helikopter, kan man jo ikke længere komme på arbejde.
ulmus Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Meld dig ind i foreningen Öresundsborger. Vi er i fuld gang med arbejdet, men kan godt bruge nogle flere medlemmer til at støtte op om sagen.:)
Danskeren Besvaret June 12, 2007 Rapporter Besvaret June 12, 2007 Jamen jeg har skam meldt mig ind i denne udemærkede forening for lææænge siden. Håber det nytter noget...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu