Thomas Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Jeg tror nu heller ikke alle jeres planer om mødelokaler og så videre kommer til at gøre en forskel... Broen er til for de som har behov for den og broen er sqda ligeglad med at jeres arbejdsgiver skal betale for jer, det er jeres problem ikke deres! For mange vil det være en fordel med det nye system, dog lidt skod med alle de posteringer på ens konto. Alle andre steder stiger priserne, så hvorfor ikke også på broen, det er da noget i må regne med! På denne måde som de gør nu så er broen betalt ca 20 år før beregnet tid:)(godt for dem der ejer den)
Toft Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 På denne måde som de gør nu så er broen betalt ca 20 år før beregnet tid Ja og? Prisen vil ikke blive billigere til den tid alligevel. Folk har stadig behov for at komme til og fra arbejde, så Øresundsbroen bliver aldrig billigere. Og den koster 700dkr mere om måneden end øresundsbron, så vær i bare glade for at det er billigere at pendle mellem 2 lande end at pendle mellem 2 landsdele:(. Hvilket man jo ikke fatter!!! Storebæltsbroen (og projektet) var dyrer end Øresundsbroen. Desuden er den 12. måned gratis for de pendlere, der pendler et helt år på Storebæltsbroen! Desuden har de to broer intet med hinanden at gøre. Du kunne lige så godt sammenligne Øresundsbroen med Golden Gate Bridge, hvor det koster 3$ at passere, med mindre du har "brobizz" som stort set koster nada!
BS Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 BS, for faen... har du ingen humor:) jeg bad GB sætte gang i de "svenske" pendlerkredse... GB, tak håber det lykkes at få dem i tale. Jo men det virkede sq seriøst:new: og især når det kom fra en Svensker:rolleye:
Miriam Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Man bør tage fat i nogle af de virksomheder der har ansatte på begge sider af sundet, som det virkelig kommer til at ramme. Så det ikke kun er private der gør oprør. Mit firma har jo en filial på begge og betaler brobizz til en del medarbejdere, så som jeg læser det, (har som Toft heller ikke læst hele tråden), så er det da både medarb. og arbejdsgiver det bliver dyre for.
irode Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Oplæg til tekst Jeg har lavet et forslag/oplæg til en tekst. Jeg vedhæfter det sammen med mit regneark til fri afbenyttelse for den gruppe, der laver hjemmeside og forhåbentlig kommer til at forhandle med Øresundsbron. Jeg kan ikke afse tid til at mødes med jer - flytter i næste weekend, men håber at have bidraget konstruktivt på denne måde i stedet. :) Inge
Rene Larsen Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 sammenligne Øresundsbroen med Golden Gate Bridge' date=' hvor det koster 3$ at passere, med mindre du har "brobizz" som stort set koster nada![/quote'] Hvor det på Golden Gate Bridge er GRATIS at kører over hvis der er mere end tre personer i bilen - carpool. :th2:
Guest Nadynka Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Mere i fradrag! Det lyder fuldstændig vanvittigt Prisen stiger fra 2590 til 2950 (ved den gennemsnitlige turpris på 59 kr.) en stigning på 360 kr pr. måned!!! GRRRR så skal vi jo også have mere i fradrag...men hvor er det plat! tag for de fattige og giv til de rige! hehe.. nej jeg synte syntes er for dårligt, vi betaler nok til den latterlige bro i forvejen..hvad så når den er lukket for nogle timer fordi der er istappe der kommer ned...skal vi så ikke også have noget rabat..for ikke at kunne møde på sin arbejdsplads til TIDEN! arr bliver sq sur. Det er mange penge, næsten 3000,- kr. Skulle de ikke hellere sætte prisen ned..så er der flere der kører over! og så bare lige en sidste ting...de sender forkerte regninger nu...gad vde hvordan det bliver nr overstående sættes igang..... Nadynka:fight:
Homer Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 så skal vi jo også have mere i fradrag...men hvor er det plat! NEJ! Fradraget er det samme som nu! Det er ikke afhængigt af den faktiske pris, men 50 DKK/tur.
Guest Nadynka Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 men... NEJ! Fradraget er det samme som nu! Det er ikke afhængigt af den faktiske pris' date=' men 50 DKK/tur.[/quote'] Men hvis brobizzen stiger.stiger fradraget på den vel også ?
claus Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Men hvis brobizzen stiger.stiger fradraget på den vel også ? Nope , de har allerede vedtaget fradraget for næste år......
Guest Nadynka Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Snyd Nope ' date=' de har allerede vedtaget fradraget for næste år......[/quote'] Snyd... http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1563510&vID=0 Nadynka
Guest Trine Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Jeg har lavet et forslag/oplæg til en tekst. Jeg vedhæfter det sammen med mit regneark til fri afbenyttelse for den gruppe, der laver hjemmeside og forhåbentlig kommer til at forhandle med Øresundsbron. Jeg kan ikke afse tid til at mødes med jer - flytter i næste weekend, men håber at have bidraget konstruktivt på denne måde i stedet. :) Inge Tak, Inge Det skal nok blive brugt. Tak, Trine
testeren Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Det er jo lidt tricky/smart? biz de driver. Husker at priserne blev sat en smule ned på broen for et par år siden eller mere pga. manglende kunder i bixen - så får det flere til at køre over/flytte/opbygge et behov. Det er næsten ligesom pusherens metode med at første fix er gratis. Næsten samme model kunne man mistænke Post DK for - de skider også på folk fordi de ved der stort set ikke er et alternativ. Når broen så er betalt tilbage skulle den jo være gratis - meeeeen det sker nok næppe - ligesom det heller ikke sker på Storebælt, som da vist i øvrigt allerede er betalt een gang, i 1960'erne (hørte jeg noget om engang).
Kraemmer Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Jeg tænkte på... En ting er at vi brokker os - en anden ting er, hvad vi gerne vil have i stedet? Måske skulle vi gøre opmærksom på det - mere tydeligt? Både på hjemmesiden og i de breve der sendes ud til gud og hver mand? Altså at prispolitikken skal følge resten af markedet - jo mere man køber, desto billigere bliver det? Fast pris på f.eks. 2700 DKK - så kan man køre ligeså tosset man vil? Fastholdelse af den nuværende pris med hensyntagen til den generelle prisstigning i samfundet? Eller hvad? Det er måske meget smart at vi ved, hvad vi gerne vil have broen til at tage med i de overvejelser, som de inden længe bliver nødt til at gøre..! :D Hvorfor ikke lave en aftale hvor man betaler 5000 for 100 ture? Dem må man så hygge sig med så lang tid det nu tager. Når de er brugt, så køber man 100 mere.
Guest Trine Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 1. møde i KØBENHAVN Kære Alle Vi foreslår et møde onsdag d. 29. november hos Keops i Sydhavnen. Kl 18 ? 19? Hvad tid har folk fri fra job? tilmelding til moerke@pendleroveroresundsbron.net eller PM. Dagsorden følger....
mrode Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Kære Alle Vi foreslår et møde onsdag d. 29. november hos Keops i Sydhavnen. Adressen er: Scandiagade 8 (ved Statoil). Lad være med at parkere på Statoils p-pladser, da Carpark efterlader små kedelige hilsener der..
Gio Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Jeg véd at det ikke er kotume at skrive når man ikke kan komme - men jeg vil lige understrege at jeg gerne havde brugt tid på emnet, hvis det ikke var for tidspresset på mit nye job. Interessen er stor fra min side - men det er nødvendigheden for prioriteringer også. Jeg hjælper hjertens gerne det jeg kan - det bliver desværre nok bare ikke så meget som jeg selv kunne ønske. C´est la vie! Men jeg følger debatten/udviklingen tæt.
Guest Mogens Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Kære Alle Vi foreslår et møde onsdag d. 29. november hos Keops i Sydhavnen. Forslag -> ny tråd, desangående. Tråden er blevet lang. Iøvrigt - pressen kunne inviteres...
credde Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Svar fra Øresundsbroen Hej alle, Jeg har modtaget et svar fra Jacob Vestergaard (Markedsdirektør) fra Øresundsbroen. Jeg har åbentbart ikke fået et standardsvar som de fleste af jer andre, men fra en højere oppe i systemet :th2: Øresundsbroen skal have ros for det hurtige svar, det må man give dem. Samtidigt må jeg indrømme, at hvis de ting, Jacob Vestergaard skriver omkring arbejdsgiver betalt brobizz inkl. skattetrækket bliver ført ud i livet, så ser det positivt ud. Prisen er stadig til diskussion, jeg er ikke enig i betragtningen med antallet af passager mm. Men læs og kommenter meget gerne.
Guest Supermule Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Alt sammen meget godt, men jeg tror hovedparten af os herinde, pendler mere end 34,7 gange pr måned set over 12 måneder....... Sæt de dyre ture til 14 pr måned og 25 kr for resten op til 60 ture. Så har du i snit 2 ture pr dag i en hel kalender måned..... Så er problemerne løst. Hej alle, Jeg har modtaget et svar fra Jacob Vestergaard (Markedsdirektør) fra Øresundsbroen. Jeg har åbentbart ikke fået et standardsvar som de fleste af jer andre, men fra en højere oppe i systemet :th2: Øresundsbroen skal have ros for det hurtige svar, det må man give dem. Samtidigt må jeg indrømme, at hvis de ting, Jacob Vestergaard skriver omkring arbejdsgiver betalt brobizz inkl. skattetrækket bliver ført ud i livet, så ser det positivt ud. Prisen er stadig til diskussion. Men læs og kommenter meget gerne.
Guest Supermule Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Sætter man de dyre ture til 14 og de billige til 36, så gi'r det en total på 2720kr og en prisstigning på 5,02%. Det er en acceptabel løsning for mange tror jeg..... Dog skal loftet for de billige ture hæves til 60, for ikke at straffe familiære relationer på tværs af sundet..... Desuden får broen et minimumsbeløb ind pr måned i de måneder, hvor der ikke pendles maksimalt.(14*130=1820kr) plus evt billige ture oveni... Dvs at man i en fuld kalendermåned med 3 ugers ferie, skulle betale ca 1800-1900kr for en pendleraftale..... Men hvad med dem der har 2 bizz'er???? Skal en familie belastes dobbelt fordi begge har bil og arbejder i DK???? Hvad med om man låste bizz'en til bilen og derved gav bizz nr 2 en pris der hed udelukkende billige ture???? Så blev integrationen hurtigt sat i 5 gear.....
credde Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Men hvad med dem der har 2 bizz'er???? Skal en familie belastes dobbelt fordi begge har bil og arbejder i DK???? Hvad med om man låste bizz'en til bilen og derved gav bizz nr 2 en pris der hed udelukkende billige ture???? Så blev integrationen hurtigt sat i 5 gear..... Der vil stadig være mulighed for at have 2 brobizz'er på samme abonnement og den fordel skal de ikke pille ved!
Guest Trine Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Forslag -> ny tråd, desangående. Tråden er blevet lang. Iøvrigt - pressen kunne inviteres... God ide, men jeg tror vi skal have strategien på plads inden vi melder ud til pressen. Ellers kommer vi bare til at fremstå som de amatører.............vi øvrigt er:)
irode Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Det er rigtig godt at Christian (vi) er kommet i en form for dialog med Bron! Nu er det bare om at holde fast i en ende. Jeg vil foreslå Christian fluks at kvittere med tak og ros for svaret - og et tilbud om at mødes med en arbejdsgruppe fra Sunddebat. Det kunne jo være skønt hvis de fremover vil inddrage de aktive brugere i overvejelser om prisændringer ;) klip fra brevet -- Ved den hidtidige pendleraftale er der mange pendlere, der aldrig er kommet op til de 50 ture i visse måneder, og som dermed ikke har udnyttet hele deres forudbetaling. Til gengæld har der været andre måneder, hvor de har kørt mere end 50 ture og er blevet opkrævet 125 DKK pr. tur. Det har også virket uretfærdigt eller irriterende, men det løser vi med det nye produkt. --- Jeg kan ikke være uenig i at det er en fordel at man ikke længere risikerer at miste sine forudbetalte ture. Men det forekommer mig som et godt argument, at hvis prisstigningen omkring 50 ture berører få mennesker som skitseret, er det jo ikke det store tab for Bron at rette lidt på prisen ;) - f.eks. til 14 dyre efter fulgt af 36 eller helst flere billige ture. Det er jo af større betydning for det enkelte husholdningsbudget. Godt gået - pendler-græsrødder :) Inge
Jønsson Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Sakset fra svar til Credde Til gengæld har der været andre måneder, hvor de har kørt mere end 50 ture og er blevet opkrævet 125 DKK pr. tur. Det har også virket uretfærdigt eller irriterende, men det løser vi med det nye produkt. Hvordan er det lige denne del er blevet bedre? Man bliver da stadig bonget 130 kr. for ekstra ture udover de 50 ifølge den nye aftale.:thumbdown
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu