cbpwr Skrevet April 23, 2007 Rapporter Skrevet April 23, 2007 Hejsa Kom til at tænke på noget, kan man trække km fra og er der et max hvis man fx flyver på arbejde :) her tænker jeg ikke på dem som flyver i bil men med fly :D Fordi med de faldende fly priser kan det måske betale sig at flyve hvis man fx stadig kan trække de km fra man har på arbejde. Hvis man fx bor i Stockholm og arbejder i nærheden af Kastrup. Men stadig kan trække de mange km fra. Eller går skat bare ind og giver befordring for de faktiske udgifter med fly ? Faktisk spare man færgen/broen også :) og får vel en lille snack ombord. -Claus-
MC Manden Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Hejsa Kom til at tænke på noget, kan man trække km fra og er der et max hvis man fx flyver på arbejde :) her tænker jeg ikke på dem som flyver i bil men med fly :D Fordi med de faldende fly priser kan det måske betale sig at flyve hvis man fx stadig kan trække de km fra man har på arbejde. Hvis man fx bor i Stockholm og arbejder i nærheden af Kastrup. Men stadig kan trække de mange km fra. Eller går skat bare ind og giver befordring for de faktiske udgifter med fly ? Faktisk spare man færgen/broen også :) og får vel en lille snack ombord. -Claus- Du kan i princippet godt bo på den anden side af jorden og så få fradrag som normalt, MEN du skal kunne dokumentere dine udgifter til flybilletter. Men, din bopæl er ikke afgørende for om du kan få fradrag.
Nils Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Hvis man eksempelvis flypendler mellem Aalborg og København får man ganske almindelige kilometerpenge for den pågældende strækning - altså den hurtigste vej i bil. Man kan ikke fradrage særlige udgifter fordi man flyver, og man får ikke det særlige brofradrag uden at have haft dokumenteret udgift til passage af en bro, hvilket fly ikke har. Det samme må jo gælde selv om man bor i Stockholm og arbejder i Kastrup. Kilometerpenge, men ikke det særlige brofradrag. Men de vil jo nok kigge lidt.
cbpwr Besvaret April 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 23, 2007 Man skal med andre købe sit eget fly så :) Så forsvinder idéen nok :) Vil det sige det er kun når man går, løber, cykler, køre i bil, på mc at man kan trække fra pr. km (-24) når man bruger offentlig er det kun de faktiske udgifter.? -Claus-
cbpwr Besvaret April 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 23, 2007 checkede lige, ser ud til en billit koster fra ca. 788kr med sas pr vej :( Når men der er jo 645km fra Kastrup til Stockholm :) det er så gange 2 og minus de 24km. dvs 645x2-24=1266 km pr dag at trække fra. Er regnestykket så ikke som følger 1-100km får jeg 1,78kr pr km. 101-1266 får jeg 0,89kr pr km. dvs 100x1,78+1165x0,89=1214,85kr pr dag at trække fra. Arb. man fx 200 dage om året er det over 240.000 du kan trække fra :P kan det betale sig vil jeg lade være usagt men.... fordele: -ingen fare for fartbøder -snack om bord (måske) -kan måske forhandle priserne på turen ned ? -kan slappe af, og måske arbejde med den blærbare -blæret at kunne sige man fløj til arbejde (visse typer på broen kan måske sige det samme :D) (Find selv på flere) ulemper: man ikke kan se skat medarbjederens ansigtsudtryk når der ser ens selvangivelse (er der andre?)
Rene Larsen Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Man skal med andre købe sit eget fly så :) Så forsvinder idéen nok :) Vil det sige det er kun når man går, løber, cykler, køre i bil, på mc at man kan trække fra pr. km (-24) når man bruger offentlig er det kun de faktiske udgifter.? -Claus- Som også Nils skriver, kan du fradrage det antal km. som der nu engang er - ud fra fx map24. Hvis du tager toget eller et fly, kan du ikke trække det faktiske antal km fra - kun de km. som du ville have kørt i en bil (det kan jo så værer en fordel for dig - men det kan også går den anden vej økonomisk)
MC Manden Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 checkede lige, ser ud til en billit koster fra ca. 788kr med sas pr vej :( dvs 645x2-24=1266 km pr dag at trække fra. dvs 100x1,78+1165x0,89=1214,85kr pr dag at trække fra. Ulempe... du skal ha' penge med på arbejde. Værdien af fradraget dækker jo ikke billetten
Nils Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Vil det sige det er kun når man går, løber, cykler, køre i bil, på mc at man kan trække fra pr. km (-24) når man bruger offentlig er det kun de faktiske udgifter.? Æh nej. Du kan altid trække kilometerpenge fra uanset hvilket fremføringsmiddel, du anvender. "Faktiske udgifter" finder kun anvendelse ifm. færger.
Humle Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 checkede lige, ser ud til en billit koster fra ca. 788kr med sas pr vej :( Når men der er jo 645km fra Kastrup til Stockholm :) det er så gange 2 og minus de 24km. dvs 645x2-24=1266 km pr dag at trække fra. Er regnestykket så ikke som følger 1-100km får jeg 1,78kr pr km. 101-1266 får jeg 0,89kr pr km. dvs 100x1,78+1165x0,89=1214,85kr pr dag at trække fra. Arb. man fx 200 dage om året er det over 240.000 du kan trække fra :P kan det betale sig vil jeg lade være usagt men.... fordele: -ingen fare for fartbøder -snack om bord (måske) -kan måske forhandle priserne på turen ned ? -kan slappe af, og måske arbejde med den blærbare -blæret at kunne sige man fløj til arbejde (visse typer på broen kan måske sige det samme :D) (Find selv på flere) ulemper: man ikke kan se skat medarbjederens ansigtsudtryk når der ser ens selvangivelse (er der andre?) Du ville hurtig opnå guldkort status hos sas og du vil optjene masser af bonus point som kan bruges til frirejser.
Rene Larsen Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Når men der er jo 645km fra Kastrup til Stockholm :) det er så gange 2 og minus de 24km. dvs 645x2-24=1266 km pr dag at trække fra. Er regnestykket så ikke som følger 1-100km får jeg 1,78kr pr km. 101-1266 får jeg 0,89kr pr km. dvs 100x1,78+1165x0,89=1214,85kr pr dag at trække fra. Arb. man fx 200 dage om året er det over 240.000 du kan trække fra :P Pr dag vil du kunne trække følgende beløb fra: (100-24) x 1,78 = 135,28 (1290-100) x 0,89 = 1.059,10 i alt kr. 1.194,38 EDIT: i rigtige penge er fradraget så kun godt kr. 400 værd pr dag....
credde Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Du ville hurtig opnå guldkort status hos sas og du vil optjene masser af bonus point som kan bruges til frirejser. Som så skal beskattes...
Homer Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Som så skal beskattes... Ikke hvis de er "købt" privat og anvendt privat! Frirejser skal beskattes hvis de er "købt" erhvervsmæssigt og anvendes privat. Synes i øvrigt det er en lidt underlig diskussion i denne tråd - men fred være med det..
Toft Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Synes i øvrigt det er en lidt underlig diskussion i denne tråd - men fred være med det.. Helt enig. Hvis der kunne spinnes guld på det, så var den dybe tallerken nok opfundet for længe siden.
Johan Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Der var der et indslag i nyhederne for et stykke tid siden med en gut der boede i dk og arbejde i filippinerne. Han havde et fornuftigt fradrag....
larscph Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Ulempe... du skal ha' penge med på arbejde. Værdien af fradraget dækker jo ikke billetten Det gør det så sædvanligvis heller ikke hvis man kører i personbil.
Guest Supermule Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Lige præcis.....Og var man flere om samme tur, så kunne man slå sig sammen om en helikopter. Det gør det så sædvanligvis heller ikke hvis man kører i personbil.
MC Manden Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Der var der et indslag i nyhederne for et stykke tid siden med en gut der boede i dk og arbejde i filippinerne. Han havde et fornuftigt fradrag.... Den går ikke... Mon ikke det var omvendt ?? Men ja, jeg har da regnet lidt på det, og det kan fint hænge sammen økonomisk. Men, jeg gider nu ikke bruge hver 4. weekend på at flyve til østen, bare for at få et stort fradrag. Jeg lavede regnestykket ud fra at ha' en bopæl i Bangkok. Det giver ca. 17.000 km per måned. Så kan I selv regne ud hvor mange penge det er.
Homer Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Er der ikke en kyndig sjæl der gider at regne på et befordringsfradrag fra Månen til Glostrup? Jeg regner med at flyve via Houston->Amsterdam->Kastrup. Jeg møder kl. 9 og har fri kl. 17 - hvad koster det så?
larscph Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 ....Eller arbejde hjemme Men så får man da ikke noget fradrag ;)
larscph Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Lige præcis.....Og var man flere om samme tur, så kunne man slå sig sammen om en helikopter. Fedt.. Ja, det gad jeg godt herfra Og mon ikke man kan lande det ovre på Kastellet somewhere... 20 minutter på arbejde - hopla.
Guest Supermule Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Månen er lige nu i perihelium og det kan derfor ikke svare sig, da du kun opnår gennemsnitsafstanden som std. befordringsfradrag..... Er der ikke en kyndig sjæl der gider at regne på et befordringsfradrag fra Månen til Glostrup? Jeg regner med at flyve via Houston->Amsterdam->Kastrup. Jeg møder kl. 9 og har fri kl. 17 - hvad koster det så?
bananas Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Nu skal man jo huske på at det kun er et FRADRAG man får. Så hvis fradraget overstiger ens indtægt, så er det ikke sådan at staten sender en check til én - man slipper bare for at betale amt og kommuneskat. Bundskat, mellemskat, topskat og arbejdsmarkedsbidrag slipper man jo ikke for. Så selvom man får et fradrag på flere hundrede tusinde kroner om dagen, hvis man bor på månen, og flyver frem og tilbage til København hver dag, så er det tvivlsomt om man kan udnytte hele fradraget idet man så skal tjene mere end de flere hundrede tusinde kroner pr. dag. Siden hver enkelt tur/retur til månen sikker løber op i et 2-cifret milliardbeløb vil fradraget dog langt fra dække transportomkostningerne, så det er måske værd at overveje, om det overhovedet kan betale sig at tage på arbejde. :D
thsk Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Köb billige biletter Kbh-Sthlm på enten www.flynordic.com eller www.sterling.dk Det kan göres fra ca. 400 SEK per vej. Flynordic er oftest billigst, speciellt hvis du köber billeten ca. 10 dage för (eller mere)
Guest Supermule Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 Nej men til gengæld kan du starte en virksomhed og tilbyde din udskudte skat til en god pris.....:) Nu skal man jo huske på at det kun er et FRADRAG man får. Så hvis fradraget overstiger ens indtægt, så er det ikke sådan at staten sender en check til én - man slipper bare for at betale amt og kommuneskat. Bundskat, mellemskat, topskat og arbejdsmarkedsbidrag slipper man jo ikke for. Så selvom man får et fradrag på flere hundrede tusinde kroner om dagen, hvis man bor på månen, og flyver frem og tilbage til København hver dag, så er det tvivlsomt om man kan udnytte hele fradraget idet man så skal tjene mere end de flere hundrede tusinde kroner pr. dag. Siden hver enkelt tur/retur til månen sikker løber op i et 2-cifret milliardbeløb vil fradraget dog langt fra dække transportomkostningerne, så det er måske værd at overveje, om det overhovedet kan betale sig at tage på arbejde. :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu