Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Fra dr.dk: *** Farten skal ned på Øresundsbroen. Det mener Øresundskonsortiet, som vil have politiet til at sætte kameraer op for at fange fartsynderne. - Det er vores opfattelse, at hastighederne vokser på broen, så derfor opfordrer vi dansk politi til at opstille et permanent hastighedskamera i tunneldelen, siger driftschef ved Øresundskonsortiet Michael Nielsen til avisen Sydsvenskan. Så sent som i går blev trafikken over broen indstillet efter en trafikulykke i tunnelen. Øresundskonsortiet har tidligere fået nej fra dansk politi vedrørende fartkontroller i broens tunneldel. *** http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/10/20/084754.htm?nyheder

• Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Fartgrænser...

Så skal der smedes mens jernet er varmt....
Og det er vel fair nok - at farten nedsættes/reguleres til 130 km/t :) (i tunnelen burde den hæves til 120 km/t)
Besvaret

Det er helt ok, om vinteren Jeg syntes at det er helt, der bliver kört stärkere og stärkere. Det hänger vel også sammen med at der er mange unge der flytter over. Jeg syntes specielt at det er et Audi problem, hvorfor ved jeg ikke. Jeg körer og selv for stärkt , men bliver alligevel skrämt når jeg bliver overhaler (tät på) af en med kasketten omvendt.

Besvaret

Nu kører jeg også kun i morgen/aften "myldretraffiken" og der syntes jeg nu ikke det er så slemt. Lidt træls hvis vi skal have permanente kameraer i tunlen for syntes som flere andre også at 90 er lige i underkanten gennem tunlen.

Besvaret

Igen igen brillierer de kære medier med den rene idioti - for ikke at påstå løgnagtige påstande. Dr.dk og DRs radiovis kæder gårsdagens uheld sammen med for høj fart. Flot flot. Det er jo direkte løgn - men desværre er medierne indrettet sådan at historien er vigtigere end om det også nu lige hænger sådan sammen. Behøver jeg fortælle at jeg er så ufatteligt træt af medierne? Pede

Besvaret
Man kunne også bare lave regler om at KUN dem med porscher måtte overhale i tunneln.
Hej Kasper Man burde lave forbud for overhalning med lastbiler, busser, trailer osv. alt over 3.5t. Ligesom man har det på motorvejne nogle steder. Mvh Nenad
Besvaret
Hej Kasper Man burde lave forbud for overhalning med lastbiler, busser, trailer osv. alt over 3.5t. Ligesom man har det på motorvejne nogle steder. Mvh Nenad
rigtig godt forslag. Snakker man trafiksikkerhed er det absolut et godt sted at starte. Netop været en hurtig tur i DK og på vejen tilbage så jeg at TV Lorry stod ved den lille rasteplads efter tunnelåbningen på DK siden og lavede et interview. Mere løgnagtig propaganda på vej i medierne om at hastigheden er skyld i ulykker på broen. Bare sjovt at de sidste 2 ulykker som har lukket broen ikke har været pga fart.
Guest Supermule
Besvaret

Så er sydsvenskan med på vognen......:sick: Fartdårar på Bron – krav på kontroll Av Erik Magnusson Först publicerad: 19 oktober 2007 23:30 Senast uppdaterad: 20 oktober 2007 16:24 Fartdårarna blir allt fler på Öresundsbron. Hastigheterna är så farligt höga att brokonsortiet vill förmå polisen att sätta upp fartkameror i tunneln under Drogden. Senast igår ledde hög fart till en otäck krock i tunneln. – Vår uppfattning är att hastigheterna ökar på bron. Därför anmodar vi dansk polis att placera en permanent fartkontroll i tunneldelen. Vi vill ogärna se en allvarlig olycka på den delen av broförbindelsen, säger Michael Nielsen, driftchef på Öresundsbrokonsortiet. Vid lunchtid igår stoppades all vägtrafik på Öresundsbron efter en trafik-olycka i tunneln på den danska sidan av förbindelsen. Olyckan berodde åtminstone delvis på hög fart. När en bilist skulle köra om en framförvarande bil med trailer blev han skrämd av att det kom en tredje bil i hög fart bak-ifrån. Han svängde tillbaka in i högerfilen, men fick tvärstopp när han kolliderade med trailerbilen. Ingen person skadades. Men konsekvenserna av en olycka i tunneln kan bli för-ödande om en eller flera bilar fattar eld. Det kan även leda till svåra materiella skador som innebär att Bron måste stängas under flera veckor. – Vi bedömer att följderna av hög fart i tunneln kan bli dramatiska. Konsekvenserna av en olycka i tunneln blir så mycket större än på bron, säger Michael Nielsen. Öresundsbrokonsortiet har fått ett avvisande besked från den danska polisen på sina propåer om permanenta fartkontroller i tunneldelen. Men brokonsortiet fortsätter att försöka påverka danska polismyndigheter och danska politiker. Maxfarten i tunneln är satt till 90 km/tim. Men många lastbilar, och ännu fler personbilar, håller betydligt högre hastighet än så. Det är inte ovanligt att personbilar susar fram i 140 km/tim genom den smala tunnelpassagen. Det har bland annat visat sig vid de tillfällen då dansk polis haft radarkontroller i tunneln och på Pepparholm. Svensk polis har vid flera tillfällen satt upp fartkontroller vid betalstationen på Lernacken. Också här brukar polisen avslöja åtskilliga fartsyndare. – Tyvärr kör många av våra kunder alldeles för fort genom betalstationen. Det är faktiskt 30 km/tim som gäller de sista hundra meterna före betalningen, säger Michael Nielsen. Öresundsbrokonsortiet har på egen hand ringt upp kunder som kört för fort genom betalstationen för att förmå dem att sakta farten vid nästa passage. Vid ett tillfälle körde en bilist 170 km/tim genom en brobizzfil. Det er bare umuligt...................................................TÅBER!!!

Besvaret
Man burde lave forbud for overhalning med lastbiler' date=' busser, trailer osv. alt over 3.5t. Ligesom man har det på motorvejne nogle steder.[/quote'] Må tilstå at jeg endnu ikke har oplevet hverken lastbiler, busser eller biler med trailere køre aggressivt i tunellen - og jeg har endnu tilgode at se en overhaling foretaget af førnævnte type køretøj. Til gengæld ser jeg dagligt biler med dobbelte udstødningsrør køre vanvittigt tæt på hinanden i overhalingsbanen med mindst 120-130 km/t (kører selv altid cirka 90-100 km/t).
Guest Supermule
Besvaret

Ja de er skide farlige de biler med dobbelte udstødningsrør.......:sick:

Må tilstå at jeg endnu ikke har oplevet hverken lastbiler, busser eller biler med trailere køre aggressivt i tunellen - og jeg har endnu tilgode at se en overhaling foretaget af førnævnte type køretøj. Til gengæld ser jeg dagligt biler med dobbelte udstødningsrør køre vanvittigt tæt på hinanden i overhalingsbanen med mindst 120-130 km/t (kører selv altid cirka 90-100 km/t).
Besvaret
Ja de er skide farlige de biler med dobbelte udstødningsrør.......
Aner det ikke, har aldrig prøvet at køre én. Men ved dog at det ikke er standardudstyr på den slags biler at bremselygten gentagende gange lyser på vej gennem tunellen.
Besvaret
...påstå løgnagtige påstande. Dr.dk og DRs radiovis kæder gårsdagens uheld sammen med for høj fart. Flot flot. Det er jo direkte løgn...
Det kommer vel an på hvordan man tolker den udmelding om, at den bil som var ved at overhale 'blev skræmt' af en bagfra kommende bil med høj fart. :confused: Ellers forstår jeg ikke hvad der er du referere til. - var du selv tilstede da ulykken skete? og derfor ved at det IKKE var den-for-høje-hastighed som var skyld i ulykken?
Guest Supermule
Besvaret

For at slå én ting fast....Det kan ALDRIG været farten der er årsagen.... Det er altid BILISTEN!!! Farten giver bare større konsekvenser.... Ulykken var ikke sket, såfremt vedkommende havde orienteret sig ordentligt først......Længere er den ikke!

Besvaret

Indlaget på TV2 lorry kan ses her: http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=20-10-2007&cID=1&vId=390383 Igen får farten rimeligt ukritisk skylden. Journalisten lader øresundskonsortiet få lov til at tale frit og agitere for automatisk overvågning. Der er dog tilføjet lidt facts så den kritiske seer har mulighed for at gennemskue propagandaen. Københavns politi svarer mht til om der skal laves overvågning i tunellen at de ikke tror, at der er specielt meget større behov for kontrol i tunnelrøret end andre steder. Fornuftigt at nogen trods alt kan se skoven for bare træer. Til sidst kommer der konkrete tal på bordet. Der er 4-5 trafikuheld på øresundsbroen om året - der har endnu ikke været nogen dødsulykker. Så vil jeg lige tillade mig at sammenligne med motorring 3 omkring københavn. Læs følgende på vejdirektoratets hjemmeside: http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=92113 Her glæder de sig over at der på trods af vejarbejdet "kun" er 101 uheld om året, hvor antallet før vejarbejdet var 97 uheld om året. Dvs. at der er omtrent 20 gange så mange uheld på ring 3, hvor folk ikke kører særlig stærkt. Forøvrigt er der delvis automatisk fartkontrol på ring 3 og stort set ingen kører stærkt der.

Besvaret
For at slå én ting fast....Det kan ALDRIG været farten der er årsagen.... Det er altid BILISTEN!!! Farten giver bare større konsekvenser.... Ulykken var ikke sket, såfremt vedkommende havde orienteret sig ordentligt først......Længere er den ikke!
Jeg tror at vi kan blive enige om én ting, og der er at det ikke var farten alene som var skyld i ulykken - og der var det... Der hvor farten kommer ind som årsag til ulykken, er der hvor nogle som sikkert har orienteret sig før de trak ud - må man gå ud fra - bliv 'overrasker' over at der kom en 'tåbe' med for høj fart, og derfor i 'panik' trækker ind igen og rammer der foran kørende. Nu er det jo ikke alle som køre bil i Danmark/Sverige, som møder 'tåber' hverdag, og derfor er vant til at 'ignorere' den.
Guest Supermule
Besvaret

Gør man således, så er man ikke berittiget til at føre et køretøj.....Ganske enkelt! Man skal ikke "panikke" på den måde så let...... :( Hvis man ikke kan slå én skid og smile samtidigt, så kan man ikke føre et køretøj på betryggende vis og derfor moden til en køreprøve...... Og nu ved jeg godt at der kommer et helvedes ramaskrig fra folk der agiterer det samme om folk der kører for stærkt, men det betragter jeg som usagligt.

Jeg tror at vi kan blive enige om én ting, og der er at det ikke var farten alene som var skyld i ulykken - og der var det... Der hvor farten kommer ind som årsag til ulykken, er der hvor nogle som sikkert har orienteret sig før de trak ud - må man gå ud fra - bliv 'overrasker' over at der kom en 'tåbe' med for høj fart, og derfor i 'panik' trækker ind igen og rammer der foran kørende. Nu er det jo ikke alle som køre bil i Danmark/Sverige, som møder 'tåber' hverdag, og derfor er vant til at 'ignorere' den.
Guest Supermule
Besvaret

Og???????????????????? Hvor vil du hen med den????

Som er ansvarlig for sin egen hastighed
Besvaret

Øresundsbroen gør da selv en indsats :O) Kan kun tilslutte mig, at det ikke er farten som er skylden, men bilisten. Hvis vi alle tog hensyn, både dem som ikke orientere sig inden de trækker ud til overhaling, men også "os" hurtigkørende som ligger lidt for tæt på. I Tyskland har de sågar lovgivning om overhaling...så det lige i fjerneren. Man skal mindst have 10kmt ekstra fart på end den man overhaler. En overhaling, må ikke tage mere end 20 sek. Hvis disse ikke bliver fulgt, så vanker der en bøde. I øvrigt synes jeg at Øresundsbroen gør et fint forsøg med at sætte hastigheden ned til 30kmt mellem broanlæg og tolderne. Det er bare en skam at de glemmer at ophæve 30kmt grænsen igen, så man på motorvejen faktisk ikke må køre hurtigere end 30kmt. Hvor mange af "jer" lovridere har overtrådt fartgrænsen idag ? :laugh:

Besvaret
Der hvor farten kommer ind som årsag til ulykken' date=' er der hvor nogle som sikkert har orienteret sig før de trak ud - må man gå ud fra - bliv 'overrasker' over at der kom en 'tåbe' med for høj fart, og derfor i 'panik' trækker ind igen og rammer der foran kørende.[/quote'] Hvis man har orienteret sig før man trækker ud, har man også orienteret sig om hvor hurtigt de bagvedkommende nærmer sig, ellers har man ganske enkelt ikke orienteret sig godt nok.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...