Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ja, den undrer også mig ... hvor hulen skulle man ellers komme fra? "Små grønne mænd satte mig og min bil af midt ude på broen ..."
Jeg er ikke engang sikker på at de lytter efter svaret - de kigger nok primært efter dine reaktioner og øjenbevægelser. Hvis du kan finde ud af at se lidt træt ud, som om du keder dig bravt tror jeg, at du kan svare stort set alt og slippe glat igennem. Men det kan langt de fleste mennesker altså ikke. :Jeg må øve mig i at kunne se ud som jeg keder mig og give følgende svar uden at fortrække en mine: - Hvor kommer du fra? - Månen! - Har du noget at fortolde? - Nej det plastiske spængstof er købt i et andet EU land, så det skal der ikke betales told af! :lol:
  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Polis Hvis de spörger om folk har drukket eller taget stoffer, så må det väre politiet. Tolden har intet med det at göre :surprise:

Jeg blev sgu stoppet for 1 måned siden og spurgt om jeg havde drukket?....:confused: Øhhh nej. Så lyste den kvindelig Tull igen for 10ende gang ind i bilen' date=' og spurgte om jeg havde taget ståffer (SVENSKER DER SIGER STOFFER PÅ DANSK:laugh: ) øhh igen måtte jeg tilstå nej. og hvis jeg havde, så sagde jeg da ikke ja. Men kan man da fortolde ting man allerede har indtaget???:confused: UPS[/quote']
Besvaret

De tager masser af narkotika. For ikke så länge siden var der en artikel i avisen om hvor meget narko de tager derude hver måned. Så narko det må väre det de leder efter. Og så holder der meget ofte varebiler med rigtig mange våde varer i. Jeg syntes at det er så synd når det er 2 20 årige knägte der bare er ovre og handle til skole afslutningen. Måske skulle nogen have fortalt dem om overvägt :cry: Anyway - jeg undrer mig virkelig over, hvad de forventer at finde? Hvad leder de efter? Der var virkelig mange toldere - to-tre styks omkring hver bil...

Besvaret

Der står sågar personale fra "Kustbevakningen" derude nu. Ihvertfald pryder denne påskrift deres veste. Så enten har de travlt, og kaldt ekstra personale ind, nu når deres (kustbevakningen´s) badekar alligevel skal have skiftet bundprop - eller også er Mor Lernacken kommet til at vaske toldernes "TULL"-veste på 90 grader, og så skulle der hittes et kvikt alternativ :p Hvad de leder efter? Smuglergods, tror jeg...:rolleyes:

• 2 weeks later...
Besvaret

Uha, jeg har i de 3 måneder jeg har boet her i sverige blevet stoppet 6-7 gange, jeg må have et specielt mistænktsomt udseende :D Kan se de ser mig allerede fra før jeg kører hen til brobizz anlægget og begynder at gå hen til den bane jeg nu vælger. Der bliver både lyst ind på mig (tror de checker mine øjne), rundt i bilen, de åbner min ene bagdør (ruderne er tunede så man kan ikke se ind, de spørger dog om lov først) og spørger om de sædvanlige ting og en enkelt gang skulle jeg åbne bagagerummet. Desuden blev jeg hevet til side en dag for den store gennemgang, skulle puste i alkomåler, hele bilen blev checket osv. dette var dog vist politifolk. Min nyeste oplevelse med dem var en tolder der gik amok, han løb på tværs af flere baner mens han flagrede med sin lyskegle og skreg "TRETTI TRETTI" Ved ikke lige hvad han ville for da jeg stoppede og spurgte om der var noget galt mumlede han forpustet noget om man kun måtte köre tretti.

Besvaret

Tonede ruder Det er nok mere dine tonede ruder der er årsag end dit udseende. Det er jo lige så meget menneske smuglere de leder efter som narko. Når vi har kört over med hestetransporten, spörger de efter mennesker.

Uha, jeg har i de 3 måneder jeg har boet her i sverige blevet stoppet 6-7 gange, jeg må have et specielt mistænktsomt udseende :D Kan se de ser mig allerede fra før jeg kører hen til brobizz anlægget og begynder at gå hen til den bane jeg nu vælger. Der bliver både lyst ind på mig (tror de checker mine øjne), rundt i bilen, de åbner min ene bagdør (ruderne er tunede så man kan ikke se ind, de spørger dog om lov først) og spørger om de sædvanlige ting og en enkelt gang skulle jeg åbne bagagerummet. Desuden blev jeg hevet til side en dag for den store gennemgang, skulle puste i alkomåler, hele bilen blev checket osv. dette var dog vist politifolk. Min nyeste oplevelse med dem var en tolder der gik amok, han løb på tværs af flere baner mens han flagrede med sin lyskegle og skreg "TRETTI TRETTI" Ved ikke lige hvad han ville for da jeg stoppede og spurgte om der var noget galt mumlede han forpustet noget om man kun måtte köre tretti.
Besvaret

Hvis jeg når at opdage tolderne om aftenen, tænder jeg lyset i kabinen ... så kan de se ind, og smiler bare og vifter en forbi, inden man er nået hen til dem for at stoppe. Man kan vel lige så godt gøre deres arbejde nemmere, når man alligevel ikke har bilen fyldt med stoffer og ikke gør så meget i menneskesmugling.

Besvaret
For at slå én ting fast....Det kan ALDRIG været farten der er årsagen.... Det er altid BILISTEN!!! Farten giver bare større konsekvenser.... Ulykken var ikke sket, såfremt vedkommende havde orienteret sig ordentligt først......Længere er den ikke!
Det er ALTID farten der er skyld i uheld, bilen er i bevægelse = fart, dette var ikke sket hvis ikke bilen var i bevægelse.... :-) Har boet i Sverige i 14mdr og er blevet stoppet i tolden en gang og spurgt om jeg boede i Malmø. Jeg er så heldig at jeg kører over broen uden for myldretid, kl ca 3 og kl ca 13 og her er der aldrig problemer, men jeg må sige at de dage hvor jeg er kørt over i myldretiden syntes jeg også at folk kører for tæt og for hurtigt så jeg er klart tilhænger af ATK på forbindelsen..
Guest Supermule
Besvaret

Du tager fejl..... Nu kigger du på konsekvenserne og ikke årsagen..... Årsagen er ALTID chaufføren...... Der er jo nogle der skal køre bilen..... ;) Og konsekvensen af chaufførens valg, forværres hvis du rammer noget...... Rammer du ingenting, så kan farten være nok så høj......:)

Det er ALTID farten der er skyld i uheld, bilen er i bevægelse = fart, dette var ikke sket hvis ikke bilen var i bevægelse.... :-) Har boet i Sverige i 14mdr og er blevet stoppet i tolden en gang og spurgt om jeg boede i Malmø. Jeg er så heldig at jeg kører over broen uden for myldretid, kl ca 3 og kl ca 13 og her er der aldrig problemer, men jeg må sige at de dage hvor jeg er kørt over i myldretiden syntes jeg også at folk kører for tæt og for hurtigt så jeg er klart tilhænger af ATK på forbindelsen..
Guest Supermule
Besvaret

Nej det må den ikke...........................................

Var ovre og besøge mine forældre her til aften. Mødte en dansk politibil i den ellers næsten tomme tunnel, som kørte omkring 150 km/t. Må den egentlig det uden udrykning?
Besvaret
Jow det må den godt(så hut jeg hvisker)' date=' hvis det faktum at den tændte sirene ville gøre det svært eller umuligt at foretage sin politimæssige arbejdsbyrde.[/quote'] Politiet SKAL følge færdselsloven - ligesom alle os andre. Hvis de skal bryde loven, skal dette ske under udrykning - dvs. med blåt lys tændt, som minimum. Vi må jo også godt fx kører for hurtigt - lovligt - hvis det sker med et hvidt stykke stof hængende ud af bilen.
Besvaret
Politiet SKAL følge færdselsloven - ligesom alle os andre. Hvis de skal bryde loven, skal dette ske under udrykning - dvs. med blåt lys tændt, som minimum. Vi må jo også godt fx kører for hurtigt - lovligt - hvis det sker med et hvidt stykke stof hængende ud af bilen.
De behøver hverkan at have lys eller sirene tændt for at køre udrykningskørsel, det er helt op til vagthavende og hvilken opgave de er på vej til.
Guest Supermule
Besvaret

Det er korrekt, men i tunnelen og på broen ville det, af hensyn til sikkerheden, være ganske fornuftigt!!! Så det argument holder ikke..... De skal ikke være "undercover" på vej over broen...

De behøver hverkan at have lys eller sirene tændt for at køre udrykningskørsel' date=' det er helt op til vagthavende og hvilken opgave de er på vej til.[/quote']
Besvaret

Supermule..... Bananas skriver netop:

Var ovre og besøge mine forældre her til aften. Mødte en dansk politibil i den ellers næsten tomme tunnel, som kørte omkring 150 km/t. Må den egentlig det uden udrykning? Igår 17:43
Så det er din argumentation der ikke holder, som altid - og det er jo sandt, de behøver ikke bruge sirene eller blink. Tunnelen var jo næsten tom, så hvilken sikkerhed skulle de tænke på ? Bare fordi du mener at det er forkert, gør ikke at dine udsagn eller logik blir korrekt.
Guest Supermule
Besvaret

Det holder ganske fint....som altid......;) De eneste gange en politibil må køre udrykningskørsel uden sirene og blink, er hvis det ærinde de skal ud til fordrer diskretion..... Og det gør det næppe på broen!! Og af hensyn til sikkerheden burde de ha' kørt med blå blink.....

Supermule..... Bananas skriver netop: Så det er din argumentation der ikke holder, som altid - og det er jo sandt, de behøver ikke bruge sirene eller blink. Tunnelen var jo næsten tom, så hvilken sikkerhed skulle de tænke på ? Bare fordi du mener at det er forkert, gør ikke at dine udsagn eller logik blir korrekt.
Guest Supermule
Besvaret

Jeg underbygger lige min påstand BASSE................

Kapitel 3 Udrykningssignaler § 4. Motorkøretøjer, der er registreret som udrykningskøretøj, skal være forsynet med en eller flere blå udrykningslygter, der opfylder bestemmelserne i bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr udstedt af Færdselsstyrelsen. Stk. 2. Udrykningskøretøj skal endvidere være forsynet med et klart lydende to-tonet udrykningshorn, der opfylder bestemmelserne i bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr udstedt af Færdselsstyrelsen. Udrykningskøretøjet kan yderligere være forsynet med enten et tilsvarende særligt kraftigt horn eller et elektronisk horn, der udsender hurtige periodiske signaler med kontinuerligt stigende frekvenser (»Mc Cloud-horn«) til anvendelse på landevej, i vejkryds eller andre steder, hvor omstændighederne gør anvendelse heraf påkrævet. Færdselsstyrelsen kan tillade, at udrykningskøretøjer, der er omfattet af § 3, stk. 2, godkendes og registreres uden at være udstyret med udrykningshorn. Stk. 3. Lygtebroer med udrykningssignaler på motorkøretøjer, der tilhører politiet eller det statslige redningsberedskab, og som er godkendt til udrykningskørsel, kan afmonteres ved anden form for kørsel. Stk. 4. Færdselsstyrelsen kan tillade, at supplerende lydsignaler anvendes i særlige situationer. § 5. Motorkøretøj, der af politiet anvendes til kontrolkørsel og lignende formål og kun lejlighedsvis til udrykningskørsel, kan udstyres med udrykningssignaler. § 6. Udrykningslygte skal anvendes under udrykningskørsel. Udrykningslygte kan tillige anvendes under standsning ved uheldssted eller lignende. Stk. 2. Udrykningshorn skal anvendes under udrykningskørsel, medmindre anvendelse af udrykningslygte efter omstændighederne skønnes tilstrækkeligt til at advare andre trafikanter. De i § 4, stk. 2, nævnte udrykningshorn må ikke anvendes samtidigt. Stk. 3. Ved udrykningskørsel med motorkøretøj tilhørende politiet kan anvendelse af udrykningslygte og udrykningshorn dog undlades, såfremt sådan undladelse skønnes nødvendig af hensyn til formålet med udrykningskørslen, og omstændighederne i øvrigt ikke taler imod. Ved kørsel med sådanne køretøjer kan endvidere gøres ganske kortvarig brug af udrykningshorn uden samtidig anvendelse af udrykningslygte, f.eks. i forbindelse med standsning af andet køretøj. Stk. 4. I øvrigt må udrykningssignaler ikke anvendes andet end ved reparation og prøvning.
Besvaret
Det holder ganske fint....som altid......;) De eneste gange en politibil må køre udrykningskørsel uden sirene og blink, er hvis det ærinde de skal ud til fordrer diskretion..... Og det gør det næppe på broen!! Og af hensyn til sikkerheden burde de ha' kørt med blå blink.....
Hvad i alverden ved du om det? Du aner da ikke hvad de lavede derude, og på den baggrund kan du da ikke bedømme om deres kørsel krævede diskretion?
Besvaret
Hvad i alverden ved du om det? Du aner da ikke hvad de lavede derude, og på den baggrund kan du da ikke bedømme om deres kørsel krævede diskretion?
150 km/t igennem tunnelen er da næppe diskretion...
Guest Supermule
Besvaret

Du har ikke tænkt det igennem.......;) Hvor mange MENNESKER er der i tunnelen????Som de kan være diskrete overfor???? Ergo er diskretion i tunnelen lidt ligegyldigt..... har man en kikkert kan man sikkert se de blå blink på peberholm...... Så er sikkerheden nok mere vigtig..........og den tænkte de IKKE på!! Lad nu være med at diskutere for diskussionens skyld. ;)

Besvaret
150 km/t igennem tunnelen er da næppe diskretion...
Det er ikke farten der skal være diskret, men lyden og lyset på bilen. Som udgangspunkt må politiet overtræden fartgrænserne, hvis det er nødvendigt og forsvarligt. Vi aner ikke hvad de skulle ud til, derfor kan vi ikke vurdere, om det er nødvendigt. Forsvarligt må det have været, da det er beskrevet, at der næsten var tomt. Ergo, de må overtræde fartgrænsen. Derefter kan vi så vurdere om de skal køre med lys og lyd. Dette behøves ikke, hvis der er noget der taler imod. Igen aner vi ikke hvad de skal ud til, så derfor kan vi ikke vurdere om der var noget der talte imod. Siden vi ikke kender til de nærmere omstændigheder, så er det umuligt at vide, om det de gjorde var i orden eller ej. Ser man sådan noget, og synes det virker underligt, så er man da velkommen til at ringe til politiet og høre nærmere - det er gratis og sørger for at udradere de tvivl, der kan være forbundet med sådan et tilfælde i stedet for at gætte sig frem...
Besvaret
Du har ikke tænkt det igennem.......;) Hvor mange MENNESKER er der i tunnelen????Som de kan være diskrete overfor???? Ergo er diskretion i tunnelen lidt ligegyldigt..... har man en kikkert kan man sikkert se de blå blink på peberholm...... Så er sikkerheden nok mere vigtig..........og den tænkte de IKKE på!! Lad nu være med at diskutere for diskussionens skyld. ;)
Jeg synes nu ikke jeg diskuterer for diskussionene skyld, men forklarer. Se venligst mit sidst indlæg i denne tråd - den forklarer det du stiller spørgsmåltegn ved. ;)
Guest Supermule
Besvaret

Det er forsvarligt at køre 150 km/t i tunnelen, når man er politibil???? Uden blink og horn???? Men ikke når man er privatperson????? Vi har jo konkluderet adskillige gange hvor oprevet folk bliver over den vanvittige hastighed der bliver kørt med dernede..... Politiet har overskredet hastigheden med næsten 70%...... Men det er ok, fordi det er politiet???? Den holder bare ikke!

Det er ikke farten der skal være diskret, men lyden og lyset på bilen. Som udgangspunkt må politiet overtræden fartgrænserne, hvis det er nødvendigt og forsvarligt. Vi aner ikke hvad de skulle ud til, derfor kan vi ikke vurdere, om det er nødvendigt. Forsvarligt må det have været, da det er beskrevet, at der næsten var tomt. Ergo, de må overtræde fartgrænsen. Derefter kan vi så vurdere om de skal køre med lys og lyd. Dette behøves ikke, hvis der er noget der taler imod. Igen aner vi ikke hvad de skal ud til, så derfor kan vi ikke vurdere om der var noget der talte imod. Siden vi ikke kender til de nærmere omstændigheder, så er det umuligt at vide, om det de gjorde var i orden eller ej. Ser man sådan noget, og synes det virker underligt, så er man da velkommen til at ringe til politiet og høre nærmere - det er gratis og sørger for at udradere de tvivl, der kan være forbundet med sådan et tilfælde i stedet for at gætte sig frem...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...